Klocki hamulcowe
Klocki hamulcowe
Witam,
1. stanąłem przed dylematem jakiej firmy kupic klocki hamulcowe? na przód (odziedziczyłem po poprzednim właścicielu) mam EBC FA229, na tył...no własnie co wsadzić?
2. Czy jak na przód wsadze EBC + wymiana przewodu to bedzie wystarczajaca "żyleta" czy jednak dobre klocki (drogie) do pewność?
1. stanąłem przed dylematem jakiej firmy kupic klocki hamulcowe? na przód (odziedziczyłem po poprzednim właścicielu) mam EBC FA229, na tył...no własnie co wsadzić?
2. Czy jak na przód wsadze EBC + wymiana przewodu to bedzie wystarczajaca "żyleta" czy jednak dobre klocki (drogie) do pewność?
"Born to be wild"
-
- Posty: 33
- Rejestracja: czw gru 02, 2010
- Miejscowość: Kraków
- Motocykl: Kawa VN 800 Classic
- VROC: 0
jeśli chodzi Ci o stalowy oplot, to ja u siebie nie odczułem różnicy jakiejś diametralnej. 30000 zrobiłem na gumowym przewodzie, prawie 26000 na stalowym i tylko w sumie estetyka się zmieniła:) może trochę klamka jest twardsza, co akurat jest w moim guście.
klocki mam EBC, jeśli chodzi o twardość, to fabryczne wymieniłem na najbardziej miekkie w ofercie EBC (wg sprzedawcy), żeby tarczę oszczedzić - tarcza kosztuje 11 kompletów klocków;) - i po 6 tysiacach nie bylo po nich sladu, a hamulec tępy jak jak cholera. kupiłem "oczko" twardsze, troche bardziej piszczą na zimno, ale lepszy hamulec i da się na nich trochę dłużej pojezdzic (ja robiłem koło 20000 km), tarczy w ogole nie zuzywają (mam fabryczną 61 tys. km i wg grubosci i gladkosci, jeszcze daleko do wymiany). te "oczko" twardsze to chyba takie jak fabryczne. przód hamulec masz taki sam, masa podobna, na tył nie moge sie wypowiedzieć-ja bym wyjął stare klocki i ciepnął na ladę sprzedawcy i poprosił o takie same. niestety nie pamiętam ich symbolu. mam koło domu przedstawiciela EBC, to jakby była potrzeba podpytam.pozdrawiam
klocki mam EBC, jeśli chodzi o twardość, to fabryczne wymieniłem na najbardziej miekkie w ofercie EBC (wg sprzedawcy), żeby tarczę oszczedzić - tarcza kosztuje 11 kompletów klocków;) - i po 6 tysiacach nie bylo po nich sladu, a hamulec tępy jak jak cholera. kupiłem "oczko" twardsze, troche bardziej piszczą na zimno, ale lepszy hamulec i da się na nich trochę dłużej pojezdzic (ja robiłem koło 20000 km), tarczy w ogole nie zuzywają (mam fabryczną 61 tys. km i wg grubosci i gladkosci, jeszcze daleko do wymiany). te "oczko" twardsze to chyba takie jak fabryczne. przód hamulec masz taki sam, masa podobna, na tył nie moge sie wypowiedzieć-ja bym wyjął stare klocki i ciepnął na ladę sprzedawcy i poprosił o takie same. niestety nie pamiętam ich symbolu. mam koło domu przedstawiciela EBC, to jakby była potrzeba podpytam.pozdrawiam
- ciecio
- Posty: 485
- Rejestracja: ndz lut 17, 2013
- Miejscowość: Gdańsk
- Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
- VROC: 36107
Żeby nie zakładać nowego tematu zapytam tutaj.
Zamierzam wymienić klocki z przodu i płyn hamulcowy i mam dwa proste pytania
- czy 0,5 litra płynu wystarczy ?
- polecicie jakieś klocki nie wdając się w dyskusję o przewadze fabrycznych
Zamierzam wymienić klocki z przodu i płyn hamulcowy i mam dwa proste pytania
- czy 0,5 litra płynu wystarczy ?
- polecicie jakieś klocki nie wdając się w dyskusję o przewadze fabrycznych
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
- Mayones
- Posty: 5682
- Rejestracja: czw kwie 26, 2012
- Miejscowość: B-B
- Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
- VROC: 0
http://www.moto.makland.com.pl/pl,index.html dobra cena jakość ponoć jeszcze lepsza i rzekomo nie brudzą tak pisali na jednym z for Ci którzy je założyli, ja sobie na próbę zamówię na tył (18 zł+wysyłka)
-
- Posty: 50
- Rejestracja: pn sie 19, 2013
- Miejscowość: Szczecin
- Motocykl: Obecnie brak
- VROC: 0
Panowie bo u mnie też już powoli czas na wymianę się zbliża. Zna się ktoś na tym tak konkretnie? W sklepie Kawasaki oryginalne klocki kosztują 203 zł https://www.kawasakisklep.pl/pl/front-brake-571343.html produkt niedostępny o co więcej żadnego opisu, zadnej specyfiki etc.
Piszecie o klockach za 20 złoty czy to możliwe żeby taka rozbieżność była? czy to się opłaca? Bo tarcza kosztuje kafla.
Co o tym myślicie https://sklep.motorfun.pl/klocki-nhc-ty ... p-683.html
Ktoś coś konkretnego wie?
Piszecie o klockach za 20 złoty czy to możliwe żeby taka rozbieżność była? czy to się opłaca? Bo tarcza kosztuje kafla.
Co o tym myślicie https://sklep.motorfun.pl/klocki-nhc-ty ... p-683.html
Ktoś coś konkretnego wie?
- Skiba1
- Posty: 767
- Rejestracja: pn kwie 06, 2015
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: Kowboj, Dzida i Zdzira
- VROC: 0
Cześć,
konkretnie to jest tak, że radziłbym Ci nie kupować tanich klocków,
Wybierz coś znanej firmy, EBC, Ferrodo, GOLDy, TRW, SBS
Zapłacisz 100-130 zł i będziesz wiedział czym hamujesz... w końcu klocków tak często się nie wymienia.
ja kupowałem w autoryzowanym serwisie i zapłaciłem 126 zł za TOKICO więc nie sugeruj ceną na spisie części podanym przez Ciebie tylko telefon w rękę i zapytaj się ile kosztują.
w 900 masz 1 tarczę więc nie żałuj siana.
konkretnie to jest tak, że radziłbym Ci nie kupować tanich klocków,
Wybierz coś znanej firmy, EBC, Ferrodo, GOLDy, TRW, SBS
Zapłacisz 100-130 zł i będziesz wiedział czym hamujesz... w końcu klocków tak często się nie wymienia.
ja kupowałem w autoryzowanym serwisie i zapłaciłem 126 zł za TOKICO więc nie sugeruj ceną na spisie części podanym przez Ciebie tylko telefon w rękę i zapytaj się ile kosztują.
w 900 masz 1 tarczę więc nie żałuj siana.
Pozdrawiam
Michał
T: 607-312-526
Michał
T: 607-312-526
- Przemo
- Posty: 2291
- Rejestracja: czw cze 05, 2014
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: VN 2000 Classic '06
- VROC: 37109
2 tygodnie temu wymieniałem przód i tył w 900:
- http://allegro.pl/klocki-hamulcowe-ebc- ... 69115.html
- http://allegro.pl/klocki-hamulcowe-fa22 ... 86755.html
wcześniej jak miałem 800 to też je brałem
- http://allegro.pl/klocki-hamulcowe-ebc- ... 69115.html
- http://allegro.pl/klocki-hamulcowe-fa22 ... 86755.html
wcześniej jak miałem 800 to też je brałem
Żyj tak, aby być szczęśliwym!
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454
- Meehoo
- Posty: 39
- Rejestracja: śr cze 22, 2016
- Miejscowość: Bydgoszcz
- Motocykl: VN900, Fazer 600
- VROC: 38092
W sobotę zmieniałem z przodu. Kupiłem Ferodo. Sprzedawca zaproponował kilku producentów od 90zł do 150zł. Mimo ,że zasugerowałem, że kilkadziesiąt zł nie robi różnicy do polecił Ferodo za 90 zł. Ja chciałem tylko żeby nie były za twarde (lepiej wymieć klocki niż tarczę ). Wymiana płynu z przodu nie więcęj niż 150ml.
-
- Posty: 50
- Rejestracja: pn sie 19, 2013
- Miejscowość: Szczecin
- Motocykl: Obecnie brak
- VROC: 0
a ja właśnie wczoraj wyciągnąłem z przodu klocki, z ciekawości co amerykańce włożyli TOKICO. Nie chce mi się już schodzić żeby oznaczenia sprawdzić ale na pewno były dwie literki HH wrogu. Grubść tak od na pewno nie mniej niż milimetr a w najgrubszym dwa.
No zgadzam się że lepiej klocki niż tarcze ale z drugiej strony chce miec skuteczne hamulce Więc powinno być jakiś kompromis zachowany
No zgadzam się że lepiej klocki niż tarcze ale z drugiej strony chce miec skuteczne hamulce Więc powinno być jakiś kompromis zachowany
-
- Posty: 47
- Rejestracja: wt wrz 13, 2016
- Miejscowość: Lubuskie
- Motocykl: VN900 Custom '08
- VROC: 38038
Hmm.. http://svforum.pl/viewtopic.php?f=23&t=414&start=360Przemo pisze:niezła cena za te Maklandy! Czytam opinie na necie i rzeczywiście ludzie polecają. Następnym razem zamiast EBC HH sprawdzę ten polski produkt.
Dwa ostatnie posty niezbyt zachęcają do rodzimego wyrobu ;/
Jeżdżąc lżejszymi maszynkami testowałem kilka firm i jakoś tak najbardziej EBC mi pasowały,bo...nigdy nie piszczały
-
- Posty: 50
- Rejestracja: pn sie 19, 2013
- Miejscowość: Szczecin
- Motocykl: Obecnie brak
- VROC: 0
odgrzewam temat bo oto taką wypowiedź znalazłem:
tensam - 2016-04-08, 14:25
Panowie wybaczcie ale poczytałem trochę i pogadałem z mechanikiem i jednak trochę źle piszemy.
Otóż...
Klocki miękkie - zapewniają wysoką skuteczność hamulców co pozwala na skorygowanie skuteczności słabego układu hamulcowego. Niestety szybciej się zużywają ale dla tego są tańsze. skuteczność jest wysoka już od pierwszych prób hamowania, nie ma potrzeby ich specjalnego rozgrzewania, lecz jednocześnie podczas częstego ich używania ulegają relatywnie łatwemu przegrzaniu. Nie nadają się do jazdy sportowej lub wypraw na kręte i górskie drogi
Klocki średnie - idealne dla osób, które na co dzień korzystają z motocykla jako środka transportu, ale od czasu do czasu potrzebują układu hamulcowego zdolnego wytrzymać bardziej agresywną jazdę. Klocki te spełniają swoje zadanie podczas codziennej jazdy, mimo iż ich skuteczność w niewielkim stopniu jednak zależy od temperatury pracy, jeśli więc rozpoczynamy jazdę w chłodny deszczowy dzień, klocki te nie będą reagowały tak jak powinny, dopóki nie uzyskają właściwej temperatury, warto o tym pamiętać, żeby uniknąć niespodzianek. Średnio twarde klocki są zalecane dla właścicieli turystycznych motocykli, którzy pokonując rozległe tereny potrzebują pośrednich właściwości układu,ponieważ mają do czynienia zarówno z jazdą, gdzie liczy się skuteczność hamulców, jak i odporność na przegrzanie
Klocki twarde - praca w bardzo sprawnych układach motocykli sportowych, wyścigowych, gdzie użycie hamulców jest bardzo intensywne. Ich zastosowanie w zasadzie oznacza, że jazda codzienna lub miejska jest bardzo utrudniona. Przyczyną będzie doprowadzenie ich do właściwej temperatury pracy. Podczas jazdy na torze kierowcy zawsze poświęcają kilka minut na jazdę z częstym hamowanie, właśnie po to by podnieść temperaturę okładzin, która wykazuje swoją pełną skuteczność tylko po przekroczeniu pewnego puntu nagrzania. Wyjeżdżając motocyklem na ulicę, skuteczność hamulców powinna być od samego początku przynajmniej na dobrym poziomie, bowiem z przyczyn oczywistych zdarzenia wymagające tego mogą pojawić się w każdej chwili. Dodatkowym problemem będzie w tym przypadku szybkie zużywanie się tarcz hamulcowych. Standardowe tarcze nie są przygotowane na pracę z twardymi okładzinami, dlatego zużywają się równie szybko jak klocki, w motocyklach sportowych nie jest to problemem, a montowane tarcze są wykonane z twardszych materiałów.
Pozdrawiam!
tensam - 2016-04-08, 14:25
Panowie wybaczcie ale poczytałem trochę i pogadałem z mechanikiem i jednak trochę źle piszemy.
Otóż...
Klocki miękkie - zapewniają wysoką skuteczność hamulców co pozwala na skorygowanie skuteczności słabego układu hamulcowego. Niestety szybciej się zużywają ale dla tego są tańsze. skuteczność jest wysoka już od pierwszych prób hamowania, nie ma potrzeby ich specjalnego rozgrzewania, lecz jednocześnie podczas częstego ich używania ulegają relatywnie łatwemu przegrzaniu. Nie nadają się do jazdy sportowej lub wypraw na kręte i górskie drogi
Klocki średnie - idealne dla osób, które na co dzień korzystają z motocykla jako środka transportu, ale od czasu do czasu potrzebują układu hamulcowego zdolnego wytrzymać bardziej agresywną jazdę. Klocki te spełniają swoje zadanie podczas codziennej jazdy, mimo iż ich skuteczność w niewielkim stopniu jednak zależy od temperatury pracy, jeśli więc rozpoczynamy jazdę w chłodny deszczowy dzień, klocki te nie będą reagowały tak jak powinny, dopóki nie uzyskają właściwej temperatury, warto o tym pamiętać, żeby uniknąć niespodzianek. Średnio twarde klocki są zalecane dla właścicieli turystycznych motocykli, którzy pokonując rozległe tereny potrzebują pośrednich właściwości układu,ponieważ mają do czynienia zarówno z jazdą, gdzie liczy się skuteczność hamulców, jak i odporność na przegrzanie
Klocki twarde - praca w bardzo sprawnych układach motocykli sportowych, wyścigowych, gdzie użycie hamulców jest bardzo intensywne. Ich zastosowanie w zasadzie oznacza, że jazda codzienna lub miejska jest bardzo utrudniona. Przyczyną będzie doprowadzenie ich do właściwej temperatury pracy. Podczas jazdy na torze kierowcy zawsze poświęcają kilka minut na jazdę z częstym hamowanie, właśnie po to by podnieść temperaturę okładzin, która wykazuje swoją pełną skuteczność tylko po przekroczeniu pewnego puntu nagrzania. Wyjeżdżając motocyklem na ulicę, skuteczność hamulców powinna być od samego początku przynajmniej na dobrym poziomie, bowiem z przyczyn oczywistych zdarzenia wymagające tego mogą pojawić się w każdej chwili. Dodatkowym problemem będzie w tym przypadku szybkie zużywanie się tarcz hamulcowych. Standardowe tarcze nie są przygotowane na pracę z twardymi okładzinami, dlatego zużywają się równie szybko jak klocki, w motocyklach sportowych nie jest to problemem, a montowane tarcze są wykonane z twardszych materiałów.
Pozdrawiam!
-
- Posty: 511
- Rejestracja: śr wrz 13, 2017
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: vulcan 1600 Classic/ teraz n 2000
- VROC: 0
Przyłączę się do tego wątku. Kupiłem klocki trw, organiczne i nie jestem z nich zadowolony. W sumie jak depnę na pedał, to zatrzymają koło, ale nie w tym sens. Szybko nagrzewają tarczę. Żałuję, że nie widziałem wczesniej tej strony. Mają dobre opisy i chyba wszystkie marki
http://motoklocki.pl/klocki-hamulcowe,130,0.html?
http://motoklocki.pl/klocki-hamulcowe,130,0.html?
Nigdy nie jest za późno.
Kto jest online
Jest 13 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 13 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości