reflektor
-
- Posty: 92
- Rejestracja: sob lis 21, 2015
- Miejscowość: dolnośląskie okolice Polkowic
- Motocykl: VN1700 Nomad
- VROC: 0
reflektor
Witam. Chciałbym spytać o szkło reflektora przód do VN1700. Chodzi o to, że u mnie jest element optyczny w wersji amerykańskiej tzn. plama światła jest symetryczna na krótkich . Czy można dokupić samo szkło w wersji europejskiej- asymetryczne, czy trzeba szukać całego elementu z odbłyśnikem? Dzięki za odpowiedź.
- Krzycho
- Posty: 781
- Rejestracja: sob mar 02, 2013
- Miejscowość: Białystok
- Motocykl: V-strom 650, wcześniej Vulcany...
- VROC: 35666
Nie ma żadnego powodu, żeby wymieniać. Tym bardziej, że za układ plamy w nowych reflektorach odpowiada odblask, nie szkło, które jest gładkie.
Światła symetryczne są w Polsce dopuszczalne w motocyklach.
Czyli wystarczy wstawić pozycyjne i nikt się nie powinien przyczepić.
Jest o tym mowa w rozporządzeniu jakiegoś tam ministra w sprawie warunków technicznych pojazdów.
W tabelce jest napisane, że światła mijania muszą być asymetryczne, ale jest do tego przypis, w którym stoi, że nie dotyczy to motocykli, które mogą mieć symetryczne (to tak w skrócie). W poprzedniej wersji rozporządzenia dotyczyło to motocykli rejestrowanych po raz pierwszy po 2009 roku, w aktualnej nie ma takiego ograniczenia.
Ciekawe jest to, że wielu diagnostów o tym nie wie... O policjantach nie wspomnę. I zdarzają się przypadki, że czepiają się do motocykli zakupionych w polskich salonach. A np. suzuki dl 650 (od 2012) w wersji na Polskę ma reflektor symetryczny... Nawet nie da się do niego kupić asymetrycznego.
Światła symetryczne są w Polsce dopuszczalne w motocyklach.
Czyli wystarczy wstawić pozycyjne i nikt się nie powinien przyczepić.
Jest o tym mowa w rozporządzeniu jakiegoś tam ministra w sprawie warunków technicznych pojazdów.
W tabelce jest napisane, że światła mijania muszą być asymetryczne, ale jest do tego przypis, w którym stoi, że nie dotyczy to motocykli, które mogą mieć symetryczne (to tak w skrócie). W poprzedniej wersji rozporządzenia dotyczyło to motocykli rejestrowanych po raz pierwszy po 2009 roku, w aktualnej nie ma takiego ograniczenia.
Ciekawe jest to, że wielu diagnostów o tym nie wie... O policjantach nie wspomnę. I zdarzają się przypadki, że czepiają się do motocykli zakupionych w polskich salonach. A np. suzuki dl 650 (od 2012) w wersji na Polskę ma reflektor symetryczny... Nawet nie da się do niego kupić asymetrycznego.
- Krzycho
- Posty: 781
- Rejestracja: sob mar 02, 2013
- Miejscowość: Białystok
- Motocykl: V-strom 650, wcześniej Vulcany...
- VROC: 35666
Żeby nie być gołosłownym:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY I BUDOWNICTWA
z dnia 6 maja 2016 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
Źródło: http://isip.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 0160000858
Załącznik nr 2
WARUNKI SZCZEGÓŁOWE DOTYCZĄCE ŚWIATEŁ ZEWNĘTRZNYCH POJAZDU SAMOCHODOWEGO I PRZYCZEPY
§ 2. Światła zamontowane na pojeździe powinny odpowiadać warunkom podanym w poniższej tabeli:
Dot świateł mijania: powinny być asymetryczne i oświetlać drogę po prawej stronie na większą odległość niż po lewej stronie ->> z odnośnikiem do punktu 26 który brzmi:
Stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 30 czerwca 1976 r. oraz motocykla wyposażonego w światła mijania z żarowymi źródłami światła oraz modułami LED. W motocyklach dopuszcza się stosowanie symetrycznych świateł mijania z żarowymi źródłami światła oraz modułami LED. Dodatkowo, w motocyklach o pojemności skokowej silnika > 125cm3, mogą być zastosowane światła symetryczne wyposażone w wyładowcze źródła światła.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY I BUDOWNICTWA
z dnia 6 maja 2016 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
Źródło: http://isip.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 0160000858
Załącznik nr 2
WARUNKI SZCZEGÓŁOWE DOTYCZĄCE ŚWIATEŁ ZEWNĘTRZNYCH POJAZDU SAMOCHODOWEGO I PRZYCZEPY
§ 2. Światła zamontowane na pojeździe powinny odpowiadać warunkom podanym w poniższej tabeli:
Dot świateł mijania: powinny być asymetryczne i oświetlać drogę po prawej stronie na większą odległość niż po lewej stronie ->> z odnośnikiem do punktu 26 który brzmi:
Stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 30 czerwca 1976 r. oraz motocykla wyposażonego w światła mijania z żarowymi źródłami światła oraz modułami LED. W motocyklach dopuszcza się stosowanie symetrycznych świateł mijania z żarowymi źródłami światła oraz modułami LED. Dodatkowo, w motocyklach o pojemności skokowej silnika > 125cm3, mogą być zastosowane światła symetryczne wyposażone w wyładowcze źródła światła.
-
- Posty: 92
- Rejestracja: sob lis 21, 2015
- Miejscowość: dolnośląskie okolice Polkowic
- Motocykl: VN1700 Nomad
- VROC: 0
Jeżeli mówimy o przepisach, to zgadzam się- zostało wyjaśnione. Tyle, że ja chciałbym wymienić na asymetryczne, bo po prostu lepiej się jeździ, lepiej doświetlona jest prawa strona drogi. Byłem we wrześniu w Bieszczadach i trochę mi to przeszkadzało. Poprzedni właściciel po prostu podniósł reflektor do góry i widział więcej, tylko, że oślepiał tym samym innych a na długich to już w ogóle była porażka, całe światło waliło w niebo. Natomiast w lightbarach założył (lub były założone) ledy o mocy ok. 1W i w zasadzie tworzyły tylko jasną plamę światła widoczną z przodu, ale niestety nie pomagało to w jeździe. Przerobiłem na H-3, tylko, że teraz światło jest takie, że nie powinno być włączane z krótkimi. Raczej mogą współpracować ze światłem drogowym. Otrzymałem ofertę na zakup oryginalnego reflektora Kawasaki za ok 400pln,ale rozważam jeszcze taką propozycjęhttp://allegro.pl/harley-led-7-reflektor-lampa-wklad-electra-touring-i6566740527.html?reco_id=921d3c5f-9d2c-11e6-8d37-028561b10925&ars_rule_id=201# co Wy na to?
-
- Posty: 47
- Rejestracja: wt wrz 13, 2016
- Miejscowość: Lubuskie
- Motocykl: VN900 Custom '08
- VROC: 38038
-
- Posty: 250
- Rejestracja: czw maja 17, 2012
- Miejscowość: Brodnica
- Motocykl: HD FLHTCUI
- VROC: 34836
http://allegro.pl/harley-led-7-reflekto ... ule_id=201#
Fajna sprawa pytanie tylko jak z jakością tego ustrojstwa bo oryginalne od HD są super.
Fajna sprawa pytanie tylko jak z jakością tego ustrojstwa bo oryginalne od HD są super.
Rolling, rolling, rolling.........
Komar 3, WSK 175, VN800Classic, VN1600Classic, VN900Classic, HD FLHTCUI.....
Komar 3, WSK 175, VN800Classic, VN1600Classic, VN900Classic, HD FLHTCUI.....
- Smoku
- Posty: 1304
- Rejestracja: ndz maja 20, 2012
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: Voyager 1700Były:Nomad 1500 FI`03,800 Classic
- VROC: 0
https://pl.aliexpress.com/item/Harley-m ... .18.m7hnMy
To samo z inną ceną
To samo z inną ceną
Włożyć kask, buty , skórę
I ruszyć w świat gdzie nowy świt
Będzie witał cię i kładł się do stóp
Każdy zakręt wiatr ułoży z chmur
I ruszyć w świat gdzie nowy świt
Będzie witał cię i kładł się do stóp
Każdy zakręt wiatr ułoży z chmur
-
- Posty: 47
- Rejestracja: wt wrz 13, 2016
- Miejscowość: Lubuskie
- Motocykl: VN900 Custom '08
- VROC: 38038
Wątek tych lamp poruszają na forum chińskich Junaków. Jeden z użytkowników wsadził do HD oraz M16 i dał zdjęcia jak świecą, ale trzeba być zalogowanym by zobaczyć. Z tego co piszą, są różne..z postojówkami i bez czy z homologacją lub jej brakiem.Smoku pisze:https://pl.aliexpress.com/item/Harley-m ... .18.m7hnMy
To samo z inną ceną
- KAZEK
- Posty: 30
- Rejestracja: pt wrz 30, 2016
- Miejscowość: MIASTKO
- Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Clasic
- VROC: 38041
Witam. Mam problem, tak myślę. W lightbarze lewym spaliła się żarówka. Wymontowałem i włożyłem nową 12V 25 W i nie świeci. Sprawdziłem niby tą spaloną na aku. w samochodzie i zaskoczony byłem - świeci. Przyglądam się w jaki sposób lightbar jest podłączony i prawdopodobnie do lampy. Jestem nowicjuszem, posiadam Kawasaki VN 900 od Sierpnia br. Rocznik 2016, Proszę o doradzenie.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: czw kwie 16, 2015
- Miejscowość: Poznań, Daszewice
- Motocykl: Vulcan VN900 Clasic - 2008r.
- VROC: 37981
Witam
do @KAZEK
W VN900 lightbary nie były montowane fabrycznie więc
każdy montuje na własną rękę i nie każdy podłącza u elektryka.
Tak że ciężko powiedzieć jak jest u Ciebie.
Bezpiecznie jest wpiąć się przez przekaźnik i bezpiecznik do zasilania które
jest rozłączane przez stacyjkę żeby nie zapomnieć ich wyłączyć po
zakończonej .
O ile się nie mylę to w lampie przedniej jest dostępny taki przewód
ale 100% pewności nie mam .
Jeśli u Ciebie nie masz przekaźnika to sprawdzałbym w pierwszej kolejności
włącznik lightbarów , chociaż przejrzenia wymaga cały obwód bo nie wiadomo
jak jest on wykonany.
Jak nie czujesz się na siłach to rozsądniej jest odwiedzić "Pana elektryka"
do @KAZEK
W VN900 lightbary nie były montowane fabrycznie więc
każdy montuje na własną rękę i nie każdy podłącza u elektryka.
Tak że ciężko powiedzieć jak jest u Ciebie.
Bezpiecznie jest wpiąć się przez przekaźnik i bezpiecznik do zasilania które
jest rozłączane przez stacyjkę żeby nie zapomnieć ich wyłączyć po
zakończonej .
O ile się nie mylę to w lampie przedniej jest dostępny taki przewód
ale 100% pewności nie mam .
Jeśli u Ciebie nie masz przekaźnika to sprawdzałbym w pierwszej kolejności
włącznik lightbarów , chociaż przejrzenia wymaga cały obwód bo nie wiadomo
jak jest on wykonany.
Jak nie czujesz się na siłach to rozsądniej jest odwiedzić "Pana elektryka"
Była Honda VT750 ACE
Jest Vulcan VN900 Clasic
Jest Vulcan VN900 Clasic
- KAZEK
- Posty: 30
- Rejestracja: pt wrz 30, 2016
- Miejscowość: MIASTKO
- Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Clasic
- VROC: 38041
Witaj. Zaba.
Dzięki za odpowiedź, lightbary włączam przyciskiem na lampie lewej lighbaru. Po włączeniu stacyjki - zapłonu i odpaleniu moto; zapala się lampa-lefrektor. Po zapaleniu lightbarów i zgaszeniu moto; wyłącza się wszystko. Sprawdzę po niedzieli sposób załączenia przewodów. Po wykonaniu przeglądu dam znać, co było przyczyną usterki. Podłączenie całej instalacji było wykonane w serwisie Kawy. Daszewice wiem gdzie, piękna miejscowość i nie taka mała.
Pozdrawiam
Dzięki za odpowiedź, lightbary włączam przyciskiem na lampie lewej lighbaru. Po włączeniu stacyjki - zapłonu i odpaleniu moto; zapala się lampa-lefrektor. Po zapaleniu lightbarów i zgaszeniu moto; wyłącza się wszystko. Sprawdzę po niedzieli sposób załączenia przewodów. Po wykonaniu przeglądu dam znać, co było przyczyną usterki. Podłączenie całej instalacji było wykonane w serwisie Kawy. Daszewice wiem gdzie, piękna miejscowość i nie taka mała.
Pozdrawiam
- KAZEK
- Posty: 30
- Rejestracja: pt wrz 30, 2016
- Miejscowość: MIASTKO
- Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Clasic
- VROC: 38041
Witaj Zaba.
Długo trwał ten przegląd podłączenia lightbarów. Dopiero w marcu wykonałem przegląd. I miałeś rację podłączenie zostało wykonane w głównej lampie i jak się okazało przewód został samoczynnie odłączony. Wsuwka rurkowa nie zostało dość mocno zaciśnięta na przewodzie. Po podłączeniu, lightbary świecą. Ostro zabrałem się do pracy i wykonałem: zamontowanie owiewek przednich, orzełka na przednim błotniku, tylnego bagażnika, skóry-frendzli na klamkach kierownicy oraz zamontowałem z tyłu maszty flag. Nawet to fajnie wyszło. Chwaląc się dalej w dniu 29.04.2017r sobota w Miastku mieliśmy Paradę Motocykli obecność dopisała, około 150 Moto. Było fajnie i ciekawie. Dziękuję wszystkim za obecność, jeśli ktoś to przeczyta może był w Miastku. Jesteśmy na Fejsie Miasteckie Stowarzyszenie Motocyklowe GRYF. Pozdrawiam Wszystkich.
Długo trwał ten przegląd podłączenia lightbarów. Dopiero w marcu wykonałem przegląd. I miałeś rację podłączenie zostało wykonane w głównej lampie i jak się okazało przewód został samoczynnie odłączony. Wsuwka rurkowa nie zostało dość mocno zaciśnięta na przewodzie. Po podłączeniu, lightbary świecą. Ostro zabrałem się do pracy i wykonałem: zamontowanie owiewek przednich, orzełka na przednim błotniku, tylnego bagażnika, skóry-frendzli na klamkach kierownicy oraz zamontowałem z tyłu maszty flag. Nawet to fajnie wyszło. Chwaląc się dalej w dniu 29.04.2017r sobota w Miastku mieliśmy Paradę Motocykli obecność dopisała, około 150 Moto. Było fajnie i ciekawie. Dziękuję wszystkim za obecność, jeśli ktoś to przeczyta może był w Miastku. Jesteśmy na Fejsie Miasteckie Stowarzyszenie Motocyklowe GRYF. Pozdrawiam Wszystkich.
Kto jest online
Jest 145 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 145 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 145 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 145 gości