opona do vn 2000

Awatar użytkownika
HaMMeR
Posty: 25
Rejestracja: ndz kwie 12, 2015
Miejscowość: Katowice
Motocykl: VN2000 Rogue
VROC: 0

Post autor: HaMMeR » pt gru 09, 2016

Dzięki za Wasze opinie.
Podsumowując mamy 3 (w tym 2 polecane przez producenta) propozycje opon do VN2K:
1. BRIDGESTONE BT020
2. DUNLOP D251
3. METZELER ME880 MARATHON

Metzelery mają opinię dobrze trzymających się drogi - miękka mieszanka, ale co za tym idzie mniej odpornych na ścieranie, chociaż z postu zeglarz28 wynika, że Dunlopy jeszcze szybciej się zetrą, czyli pewnie też lepiej trzymają sie drogi. Bridgestony w Waszych i nie tylko opiniach wypadają najsłabiej.

Może ktoś coś jeszcze dołoży od siebie o tych oponach.
Obecnie w VN2K mam Bridgestony i przednia nadaje się do wymiany na nowy sezon.
Poprzedni właściciel nie narzekał na nie i kierownicą nic nie rzuca.

W VT750 Shadow miałem założone Metzelery i byłem z nich bardzo zadowolony, chociaż wydaje mi się, że bardziej rzucało kierownicą niż na Dunlopach założonych wcześniej. Na przednim Metzku po 20 tysiącach pozostał 1mm bieżnika, ale to podobno i tak całkiem nieźle. Na tylnej zostało chyba ze 3-4mm, a były założone w tym samym czasie. Fakt, głównie hamowałem przodem.
NO RIDE NO VOTE

Awatar użytkownika
zeglarz28
Posty: 69
Rejestracja: sob lut 28, 2015
Miejscowość: Wisla
Motocykl: VN2000 VN 1700 K1600GTL
VROC: 0

Post autor: zeglarz28 » pt gru 09, 2016

Ja mialem tego Metzelera w K1200LT. Kolega ma aktualnie w Indian Chieftain. To lipa jest. Wiekszych mocy to nie ogarnia. W deszczu i na zimnym tragedia. Metzeler od tego roku wypuscil opone numer jeden na deszcz i zimno. Nazywa sie RoadTec 01. 01 dlatego ,ze zrywaja z przeszloscia.
Na przebieg opon przy VN2000 tak bardzo bym nie zwracal uwagi. Dla mnie opona jest dobra jak trzyma przy zlych warunkach. Kazda opone na dlugich autostradach przy 30 stopniach zameczysz w kwadrat.
Za komplet D251 w SkySeba Biesko Biala dalem 1200zl. Rocznik DOT 2015 i 2016.

Awatar użytkownika
Iron75
Posty: 1290
Rejestracja: wt wrz 07, 2010
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN2000
VROC: 0

Post autor: Iron75 » pt gru 09, 2016

wiem że dużo ludzi z tego forum jeździ na tej i sobie chwalą.
oczywiście w standardowym rozmiarze też jest. Ja jeszcze niewiele mogę powiedzieć na jej temat, kupiłem moto już z tymi oponami, które były na wykończeniu a mimo to i tak jeszcze przejechałem jakieś 10kkm. W tej chwili tył mam zjechany do zera a przód prawie do zera a kierownicą rzucało tylko przy wolnej jeździe do 50km/h i przy bardzo dużym obciążeniu tyłu (plecak i załadowany na maksa kufer centralny i sakwy). Przy jeździe solo idzie jak po sznurku w każdym zakresie prędkości

czarny
Posty: 287
Rejestracja: pt wrz 28, 2012
Miejscowość: STARGARD
Motocykl: HD V-ROD MUSCLE
VROC: 0

Post autor: czarny » pt gru 09, 2016

ja mam tego AVONA w vn 900. z tylu, tylko w mniejszym rozmiarze, uwazam ze jest super, jezeli zmienie to tylko na taka lub michelin comander III

Awatar użytkownika
MaciekSz
Posty: 3700
Rejestracja: ndz maja 09, 2010
Miejscowość: Pruszków
Motocykl: BMW K1200LT
VROC: 32197

Post autor: MaciekSz » sob gru 10, 2016

czarny pisze:ja mam tego AVONA w vn 900. z tylu, tylko w mniejszym rozmiarze, uwazam ze jest super, jezeli zmienie to tylko na taka lub michelin comander III
Drugi sezon jeżdżę na Avonach. Bez zarzutów, szczególnie w porównaniu z poprzednim Metzem.
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Obrazek

Awatar użytkownika
HaMMeR
Posty: 25
Rejestracja: ndz kwie 12, 2015
Miejscowość: Katowice
Motocykl: VN2000 Rogue
VROC: 0

Post autor: HaMMeR » wt gru 20, 2016

MaciekSz pisze:
czarny pisze:ja mam tego AVONA w vn 900. z tylu, tylko w mniejszym rozmiarze, uwazam ze jest super, jezeli zmienie to tylko na taka lub michelin comander III
Drugi sezon jeżdżę na Avonach. Bez zarzutów, szczególnie w porównaniu z poprzednim Metzem.
MaciekSz, możesz trochę rozwinąć swoje porównanie Avonów do Metzków używanych w VN2K.
NO RIDE NO VOTE

Awatar użytkownika
MaciekSz
Posty: 3700
Rejestracja: ndz maja 09, 2010
Miejscowość: Pruszków
Motocykl: BMW K1200LT
VROC: 32197

Post autor: MaciekSz » wt gru 20, 2016

Avon znacząco lepiej trzyma się drogi w standardowych dla jazdy motocyklem temperaturach (pow. 10 st.C.). Przede wszystkim na mokrym.

Niestety, przy temperaturach pon. 5 st. sytuacja się zmienia, a przy momencie Rogue'a na tylnym kole również momentami niebezpieczna.
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Obrazek

Awatar użytkownika
HaMMeR
Posty: 25
Rejestracja: ndz kwie 12, 2015
Miejscowość: Katowice
Motocykl: VN2000 Rogue
VROC: 0

Post autor: HaMMeR » wt gru 20, 2016

MaciekSz pisze:Avon znacząco lepiej trzyma się drogi w standardowych dla jazdy motocyklem temperaturach (pow. 10 st.C.). Przede wszystkim na mokrym.

Niestety, przy temperaturach pon. 5 st. sytuacja się zmienia, a przy momencie Rogue'a na tylnym kole również momentami niebezpieczna.
Czyli jednak Avony.
Dzięki za szybką odpowiedź, a tak btw co to jest za wersja Rogue? - poważnie pytam, nie wiem.
NO RIDE NO VOTE

Awatar użytkownika
MaciekSz
Posty: 3700
Rejestracja: ndz maja 09, 2010
Miejscowość: Pruszków
Motocykl: BMW K1200LT
VROC: 32197

Post autor: MaciekSz » wt gru 20, 2016

HaMMeR pisze:
MaciekSz pisze:Avon znacząco lepiej trzyma się drogi w standardowych dla jazdy motocyklem temperaturach (pow. 10 st.C.). Przede wszystkim na mokrym.

Niestety, przy temperaturach pon. 5 st. sytuacja się zmienia, a przy momencie Rogue'a na tylnym kole również momentami niebezpieczna.
Czyli jednak Avony.
Dzięki za szybką odpowiedź, a tak btw co to jest za wersja Rogue? - poważnie pytam, nie wiem.
Rogue czyli łotr to oficjalna nazwa modelu VN2000 z jedyną słuszną lampą (lokomotywa) :antlers:
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Obrazek

Awatar użytkownika
HaMMeR
Posty: 25
Rejestracja: ndz kwie 12, 2015
Miejscowość: Katowice
Motocykl: VN2000 Rogue
VROC: 0

Post autor: HaMMeR » wt gru 20, 2016

MaciekSz pisze:
HaMMeR pisze:
MaciekSz pisze:...a tak btw co to jest za wersja Rogue? - poważnie pytam, nie wiem.
Rogue czyli łotr to oficjalna nazwa modelu VN2000 z jedyną słuszną lampą (lokomotywa) :antlers:
Hehe, no i dobrze, w takim razie muszę poprawić opis moto w profilu, gdyż i ja w swoim jedyną słuszną lampę posiadam :antlers:
NO RIDE NO VOTE

Awatar użytkownika
zeglarz28
Posty: 69
Rejestracja: sob lut 28, 2015
Miejscowość: Wisla
Motocykl: VN2000 VN 1700 K1600GTL
VROC: 0

Post autor: zeglarz28 » śr lip 19, 2017

Osgrzewajac temat opon. Nakrecilem na D251 4800km. Trzymaja dobrze tylko jest jeden problem...tyl mi sie juz konczy! Troche szybko. Wiecej jak 6 tys km nie wytrzyma ta guma. Trzeba chyba przeanalizowac styl jazdy :)

Awatar użytkownika
HaMMeR
Posty: 25
Rejestracja: ndz kwie 12, 2015
Miejscowość: Katowice
Motocykl: VN2000 Rogue
VROC: 0

Post autor: HaMMeR » śr lip 19, 2017

To i ja coś dorzucę, założyłem AVON'y, na tylnej mam w tej chwili 5500 km, na przedniej około 1000 km. Te opony mają, że się tak wyrażę, bardzo mało nacięć, przez co powierzchnia styku z asfaltem jest dosyć spora. Na suchym rewelacja, jak jest mokro dostosowuję prędkość i hamowanie do warunków :D

AVON z przodu jest zdecydowanie cichszy od poprzedniego Bridgestona Battlax, co prawda był mocno zużyty i wyząbkowany, więc może to powodowało hałas w zakrętach.

Shimmy - jak było na starej oponie, tak jest i na nowej. Amortyzatory i główka ramy są ok, ostatnio wymieniłem łożyska w kole, nic się nie zmieniło.

Co do zużycia, na razie nie wygląda to źle, ale przede mną wyprawa do Rumuni, trochę kilometrów się nawinie, zobaczymy jak będą wyglądały po powrocie.
NO RIDE NO VOTE

Awatar użytkownika
Sergiusz
Posty: 309
Rejestracja: sob sty 26, 2013
Miejscowość: Słupsk
Motocykl: kawasaki vn 2000
VROC: 35575

Post autor: Sergiusz » sob sie 26, 2017

Przez 4ry sezony zrobiłem 80000 tyś.km i zmieniłem trochę opon .Najpewniej czuję się na METCELERACH 240/50/16 i tych będę używał na tej oponie potafiłem zamknąć licznik teraz mam BRIXTON 240/55/16 fajnie się jeżdzi ale licznika nie zamknę .A propo mam wkręta w oponie czy ktoś doradzi gdzie w Lublinie mi go wyjmą
1958

Awatar użytkownika
Iron75
Posty: 1290
Rejestracja: wt wrz 07, 2010
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN2000
VROC: 0

Post autor: Iron75 » wt sie 29, 2017

myślę że w każdej wulkanizacji naprawią Ci to bez zdejmowania koła, tzw zestawem naprawczym.

a jak chcesz tradycyjną łatkę w Lublinie chyba tylko u Skóry - naprawa motocykli różnych na Nałęczowskiej. Chyba tylko tam są w stanie wyważyć tak szeroką oponę.

Awatar użytkownika
Sergiusz
Posty: 309
Rejestracja: sob sty 26, 2013
Miejscowość: Słupsk
Motocykl: kawasaki vn 2000
VROC: 35575

Post autor: Sergiusz » wt sie 29, 2017

dzięki jutro tam wpadnę wieczorem lecę do Słupska i zaczełem się martwić bo byłem w3 i lipa nikt nie chce zdjąć koła
1958

Jachudy
Posty: 54
Rejestracja: śr sty 07, 2015
Miejscowość: Białystok
Motocykl: Kawasaki Vulcan vn2000
VROC: 0

Post autor: Jachudy » śr lip 04, 2018

Ktoś kupował ostatnio oponkę na przód. Motor u mechanika wymieniają łożysko to od razu może wymienią oponę. Chodzi o atrakcyjna cenę na Metzelera.
Ostatnio zmieniony śr lip 04, 2018 przez Jachudy, łącznie zmieniany 1 raz.

Jachudy
Posty: 54
Rejestracja: śr sty 07, 2015
Miejscowość: Białystok
Motocykl: Kawasaki Vulcan vn2000
VROC: 0

Post autor: Jachudy » sob sie 18, 2018

Oponka kupiona i założona Bridgestone Exedra Max z 2018 roku. Jak na razie zbyt mało polatałem by przedstawić opinię.

Jachudy
Posty: 54
Rejestracja: śr sty 07, 2015
Miejscowość: Białystok
Motocykl: Kawasaki Vulcan vn2000
VROC: 0

Post autor: Jachudy » pt wrz 21, 2018

Właśnie zamówiłem na tył 240. Po niedzieli odbieram motor to wrzucę zdjęcie. Mam nadzieję, że mi taka szerokość przypasuje.

Awatar użytkownika
msm jack
Posty: 109
Rejestracja: ndz gru 11, 2011
Miejscowość: Morąg
Motocykl: VN 2000 Limited
VROC: 34682

Post autor: msm jack » sob paź 13, 2018

Dwójka jeżdżę już sześć lat, zawsze na Metzelerach. Ale od jakiegoś czasu zastanawiałem się nad Avon Cobra. No i w tym roku je założyłem, przód tradycyjny rozmiar, a tył 240. Przejechałem na nich około 9 tyś km, oczywiście w różnych warunkach pogodowych. Do Metzelerach nie wracam, Avon zdał egzamin :thumbup:

Jachudy
Posty: 54
Rejestracja: śr sty 07, 2015
Miejscowość: Białystok
Motocykl: Kawasaki Vulcan vn2000
VROC: 0

Post autor: Jachudy » sob paź 27, 2018

Mechanior u którego kupowałem opony ostrzegał mnie, że szerokości za bardzo nie będzie widać. Opona zawinie się i tyle. Sprawdziłem i jest jak mówił, może 1 cm szerzej. Na tyle metzeler 240 bo dostałem na niego super cenę. Rocznik troszkę starszy ale i tak w parę lat zjeżdżę. Mało ostatnio latałem więc nie piszę o odczuciach. Nowa to najważniejsze. :antlers:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 29 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 29 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą