Gorący kardan

skawin
Posty: 4
Rejestracja: śr kwie 24, 2013
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN 1600 Mean Streak
VROC: 0

Gorący kardan

Post autor: skawin » śr sie 09, 2017

Witam
Wczoraj wróciłem sobie z małej polatanki jakieś 40km, coś mnie tknęło i złapałem za obudowę dyferencjału a ta gorąca znaczy idzie ręka utrzymać ale z ledwością. Nadmieniam, że 2 dni wcześniej wymieniłem w wale olej.
Tak ma być, nie martwić się? Czy coś go boli?

Awatar użytkownika
Kristof_if
Posty: 726
Rejestracja: sob sty 11, 2014
Miejscowość: Lubomia
Motocykl: HD FLHTK103,Honda Transalp,Cx500,był VN 1500
VROC: 37033

Post autor: Kristof_if » czw sie 10, 2017

Podnieś motor i zobacz czy podczas kręcenia kołem nie huczą łożyska.
Czym zalałeś dyfer?
Kriss.
Live to ride,ride to live.

skawin
Posty: 4
Rejestracja: śr kwie 24, 2013
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN 1600 Mean Streak
VROC: 0

Post autor: skawin » czw sie 10, 2017

Zalałem jakimś 80w90 dedykowanym do przekładni - został mi z poprzedniego moto. Rozumiem, że u Ciebie się tak nie grzeje?

Awatar użytkownika
Kristof_if
Posty: 726
Rejestracja: sob sty 11, 2014
Miejscowość: Lubomia
Motocykl: HD FLHTK103,Honda Transalp,Cx500,był VN 1500
VROC: 37033

Post autor: Kristof_if » pt sie 11, 2017

Powiem tak jest letnia,można spokojnie trzymać rękę i taka temp powinna być
I nie może rosnąć podczas jazdy
Olej przekładniowy OK
Kriss.
Live to ride,ride to live.

Gre8
Posty: 27
Rejestracja: sob gru 09, 2017
Miejscowość: Szczecin
Motocykl: Mean Streak 1600B
VROC: 0

Post autor: Gre8 » pt kwie 20, 2018

odgrzeję trochę kotleta....
dziś też mnie tknęło, żeby dotknąć obudowy dyferencjału i był sporo więcej niż tylko letni i też się zastanawiam czy tak na pewno ma być?
Przejazd iście turystyczny, bez pałowania , płynna jazda, max prędkość 100km/h.

Coś mi się wydaje, że samo zakręcenie kołem nie ujawni rolującego łożyska ... musiało by być już w naprawdę fatalnym stanie .

John0
Posty: 18
Rejestracja: śr kwie 12, 2017
Miejscowość: Poznań
Motocykl: Było VN1600 Nomad teraz 1700 Voyager
VROC: 0

Post autor: John0 » sob kwie 21, 2018

U mnie też jest gorący, ale koło 60 km/h trochę go słychać. Przy większych/ mniejszych prędkościach cisza...

Gre8
Posty: 27
Rejestracja: sob gru 09, 2017
Miejscowość: Szczecin
Motocykl: Mean Streak 1600B
VROC: 0

Post autor: Gre8 » sob maja 12, 2018

teraz jak jest na dworzu temp powyżej 20st na plusie to mój kardan grzeje się tak, że ręki nie potrzymam dłużej, po 1sek parzy. Olej zmieniłem na dedykowany, bo wcześniej nie wiem jaki był. Luzów nie zauważyłem .
Z drugiej strony dedykowany olej SAE 90, jest przeznaczony typowo do najcięższych warunków pracy i jego lepkość 90 jest podawana przez producenta dla temperatury 100st na plusie.
Tam jednak jest wykonywana spora praca i są ogromne przeciążenia więc dochodzę do wniosku, że to musi się grzać i to raczej będzie normalne tak jak w każdym moscie przekładniowym w samochodzie.

Radekklalo
Posty: 10
Rejestracja: śr maja 19, 2021
Miejscowość: Biszcza
Motocykl: Vn 1600 classic

Re: Gorący kardan

Post autor: Radekklalo » sob sie 07, 2021

Tam gdzie tarcie jest temperatura

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1156
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: Gorący kardan

Post autor: Tex66 » ndz sie 08, 2021

Radekklalo
Odgrzewasz „stare kotlety” z przed trzech lat nic nie wnosząc merytorycznie: „Tam gdzie tarcie jest temperatura”.

Więc jako fachowiec od tarcia a zwłaszcza od wysokich temperatur (Stopiony klosz reflektora) zapewne wiesz doskonale, że temperatura przekładni bocznej napędu końcowego i jej obudowy to nie tylko wina oleju, jego ilości czy specyfikacji.
Jest jeszcze coś takiego w przekładni kątowej jak:
1. Nakazany luz końcowy przekładni stożkowej;
2. Nakazany luz przedniego stożkowego koła zębatego;
3. Napięcie wstępne łożyska przekładni zębatych;
4. Napięcie wstępne łożyska przekładni czołowej

Nieodpowiednie luzy będą przyczyną zwiększonego tarcia a tym samym będą powodować wzrost temperatury w przekładni i na obudowie napędu końcowego, temperatura ta będzie miała również wpływ na sam olej.
Więc jako fachowiec od tarcia i wysokich temperatur napisz Kolegom:
- jak sprawdzić i wyregulować za pomocą kołnierzy i przekładek napięcie wstępne łożysk kół zębatych;
- jak sprawdzić i wyregulować luz przekładni kątowej;
- jak wyregulować luz przedniego koła zębatego.

Wtedy coś wniesiesz merytorycznego i wszyscy posiadacze VN-ów z napędem na wał coś więcej się dowiedzą niż tylko: „Tam gdzie tarcie jest temperatura”.
Czekamy ………………..
Tex66

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 25 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 25 gości

Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą