VN 2000 bryzga olejem
VN 2000 bryzga olejem
Witam wszystkich po dłuuugiej przerwie.
Mam pytanie dotyczące VN 2000. Po ostrej jeździe cały silnik jest zabryzgany olejem z filtra powietrza. Po demontażu airboxu z dolnego małego wężyka (wpinany na samym dole obudowy) wylało się z pół litra oleju. Ktoś ma pomysł jaka jest przyczyna i dokąd ten wężyk prowadzi? Moto nieznane bo to świeży zakup kumpla z USA, więc nie wiemy jak długo to trwa i co jest przyczyna.
PS. nie wiem czy nie zdublowałem tematu, bo przywiesiło mi się przy dodawaniu za pierwszym razem.
Mam pytanie dotyczące VN 2000. Po ostrej jeździe cały silnik jest zabryzgany olejem z filtra powietrza. Po demontażu airboxu z dolnego małego wężyka (wpinany na samym dole obudowy) wylało się z pół litra oleju. Ktoś ma pomysł jaka jest przyczyna i dokąd ten wężyk prowadzi? Moto nieznane bo to świeży zakup kumpla z USA, więc nie wiemy jak długo to trwa i co jest przyczyna.
PS. nie wiem czy nie zdublowałem tematu, bo przywiesiło mi się przy dodawaniu za pierwszym razem.
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750
w skrócie to Ci mogę powiedzieć że pomiar oleju w dwójce jest bardziej upierdliwy nie pryszcz na dupie , ale skoro pytasz o procedurę to na pewno masz go za dużo, bo poziom sprawdza się na rozgrzanym silniku.
tutaj masz temat o tym
tutaj masz temat o tym
znalazłem jeszcze coś takiego
"...Ponieważ Vulcan 2000 ma unikalny półsuchy system smarowania z oddzielnymi komorami oleju w skrzyni korbowej, obudowie sprzęgła i skrzyni biegów, poziom oleju silnikowego odczytywany na miarce oleju jest bardzo czuły na temperaturę, pozycję motocykla i obroty silnika podczas gaszenia.
W pewnych przypadkach, olej może zbierać się w skrzyni korbowej i obudowie sprzęgła i może dawać nieprawidłowo niski odczyt na miarce oleju w skrzyni biegów. To może prowadzić do nieprawidłowego odczytu i przepełnienia oleju, co często prowadzi do wypychania oleju przez odmę do filtra powietrza. ...
"...Ponieważ Vulcan 2000 ma unikalny półsuchy system smarowania z oddzielnymi komorami oleju w skrzyni korbowej, obudowie sprzęgła i skrzyni biegów, poziom oleju silnikowego odczytywany na miarce oleju jest bardzo czuły na temperaturę, pozycję motocykla i obroty silnika podczas gaszenia.
W pewnych przypadkach, olej może zbierać się w skrzyni korbowej i obudowie sprzęgła i może dawać nieprawidłowo niski odczyt na miarce oleju w skrzyni biegów. To może prowadzić do nieprawidłowego odczytu i przepełnienia oleju, co często prowadzi do wypychania oleju przez odmę do filtra powietrza. ...
- zeglarz28
- Posty: 69
- Rejestracja: sob lut 28, 2015
- Miejscowość: Wisla
- Motocykl: VN2000 VN 1700 K1600GTL
- VROC: 0
Jak mozesz brac sie za zmiane oleju nie wiedzac jak to sie robi i nie wiedzac co to za rurka odpowietrzajaca z glowicy? Sa serwisowki do sciagniecia z netu a jak nie to daj to do Kawasaki ,za 300 stowki wymienian Ci olej. Poczytaj sobie jak dziala polsucha miska olejowa. To rozwiazanie jest bardzo ttpowe w wiekszosci duzych motocykli. Zastanow sie ile wlales oleju ? Ile spusciles? Czy spusciliscie dwoma srubami ? Sciagnij sobie serwis manual i doczytaj jak sie zmienia olej. VN2000 to nie mlockarnia z lat 20tych.
Reasumujac zacytuje mechanikanz jednego z Bielskich autoryzowanych serwisow widzacego takibstan rzeczy :
"Nasi tu byli"
Reasumujac zacytuje mechanikanz jednego z Bielskich autoryzowanych serwisow widzacego takibstan rzeczy :
"Nasi tu byli"
Ostatnio zmieniony pt wrz 08, 2017 przez zeglarz28, łącznie zmieniany 1 raz.
Kolego Żeglarz, czytamy ze zrozumieniem. Napisałem że kolega wymieniał, nie moje moto więc i manuala nie czytałem. Jak się użytkuje moto z suchą miską też wiem bo obecnie mam Road Stara 1600 a tam takowa jest. Ale fakt nie wiedziałem, że VN2K ma suchą, bo olej wlewa się do jakby nie było do silnika. Road Star czy H-D, czy XTZ 660 ma oddzielny zbiornik oleju pod siodłem a XTZ w ramie. Zapytałem, bo kolega nie pierwszy sprzet ma i nie podejrzewałem go o nieumiejętne wymienienie oleju a tu zonk. Przelał i to o dobre 2 litry! Obecnie już poziom uregulowany i zobaczymy czy bryzga czy już zdążył coś zkaszanić przez jazdę z takim poziomem oleju i jego ciężką ręka. Dzięki za wypowiedzi, LwG!
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750
Odgrzebię trochę temat gdyż wczoraj spotkała mnie podobna sytuacja - okazało się że oleju było za dużo i wiadomo co się stało na usprawiedliwienie mam tylko tyle że nie ja go wymianiałem ale...
do rzeczy:
czy odpowietrzenie skrzyni można podłączyć do innego, dodatkowego filtra? można za grosze kupić dedykowany filterek odmy i zamontować go gdzieś w okolicach rozrusznika... pytam o to dlatego też że posiadam zestaw Odyssey Air kit z wkładką K&N który oryginalnie nie ma przyłącza pod to odpowietrzenie skrzyni... miałem wiercić i dawać króciec jednak po tej przygodzie rozważam wpięcie niezależnego filtra, co o tym sądzicie? jakieś przeciwwskazania?
do rzeczy:
czy odpowietrzenie skrzyni można podłączyć do innego, dodatkowego filtra? można za grosze kupić dedykowany filterek odmy i zamontować go gdzieś w okolicach rozrusznika... pytam o to dlatego też że posiadam zestaw Odyssey Air kit z wkładką K&N który oryginalnie nie ma przyłącza pod to odpowietrzenie skrzyni... miałem wiercić i dawać króciec jednak po tej przygodzie rozważam wpięcie niezależnego filtra, co o tym sądzicie? jakieś przeciwwskazania?
Kto jest online
Jest 14 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 14 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości