Jak samemu skasowac luz na łożysku główki ramy.

Sławek
Posty: 3161
Rejestracja: sob cze 05, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Nomad 1600, VN 2000 LT
VROC: 32428

Post autor: Sławek » sob sie 22, 2015

Grześ pisze:Jest możliwe i trwa całe 10 minut!
Robiłem wczoraj u siebie.
Lepiej się pogimnastykować niż porysać zaślepki po 40 zeta i ustawiać na nowo kierę :ok:
Grześ weź ten klucz na Serlich, bo jest kilku takich co chętnie sprawdzi te nakrętki.
Ja wykombinowałem klucz oczkowy, ale mogę dojść tylko do jednej nakrętki.
Oczywiście myślę o kluczu oczkowym, lub coś takiego, bo płaski -różnych producentów zaczyna się omykać i niszczy nakrętkę.

Pozdr.
Włączam silnik, daję kopa
Za mną tylko kurz

Awatar użytkownika
Marecki75
Posty: 172
Rejestracja: śr gru 31, 2014
Miejscowość: Konin
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Classic
VROC: 0

Post autor: Marecki75 » sob sie 22, 2015

czarny pisze:Kiera już nie myszkuje Ale pozostał inny problem. Kręcąc kierownicą w lewo i prawo wyraźnie wyczuwalny jest punkt kiedy kiera jest na wprost. Potem muszę pokonać mały opór żeby ja dalej skręcić. Nawet jak Moto stoi przechylone na bocznej kiera zatrzymuje się w centralnym położeniu. Jest tak od jakiegoś czasu. W czasie jazdy jest to też wyczowalne. Wkurzasz mnie to bo to takie uczucie blokowania jest. Opór żeby to pokonać jest niewielki Ale nie ma płynności podczas skrecania. Ktoś coś poradzi? Czy to łożysko padło i wymienić trzeba?
Kolega miał identyczne objawy w Drag starze . Wymienił łożysko i jak ręka odjął.

czarny
Posty: 287
Rejestracja: pt wrz 28, 2012
Miejscowość: STARGARD
Motocykl: HD V-ROD MUSCLE
VROC: 0

Post autor: czarny » ndz sie 23, 2015

a wogole to musze wam powiedzieć ze zdjąłem górna półkę bez odkręcania kiery i riserow, chromowana sróba poszla łatwo, i koleczek i mlotek i polka zeszla elegancko z kierą, ale to w vn 900, nie wiem czy tak się da w vn 2000, zamawiam łosyko i albo sam się pobawię albo dam do mechanika, jeszcze rozwarzam, trochę słaby mechanicznie jestem i może jeszcze bym cos popsul,

Awatar użytkownika
eFKa
Posty: 456
Rejestracja: sob kwie 16, 2011
Miejscowość: Kasina Wielka
Motocykl: vn 2000
VROC: 34926

Post autor: eFKa » pt lis 20, 2015

Filmik super , przydał się . Dzięki :yeee:
...bo kto sieje wiatr ten zbiera gumofilce...

Awatar użytkownika
zeglarz28
Posty: 69
Rejestracja: sob lut 28, 2015
Miejscowość: Wisla
Motocykl: VN2000 VN 1700 K1600GTL
VROC: 0

Post autor: zeglarz28 » pt paź 06, 2017

W sprawie lozysk glowki ramy w VN2000. Nie ma co sie bawic w kasowanie luzow tylko wymienic komplet biezni i lozysk. Jesli na biezni widac odcisniete slady od rolki to jest do wymiany.
Trzeba dorobic klucz z zabkami do sruby hakowej ,tej ustalajacej. Nowy zestaw najpierw dokrecamy silba 39Nm pozniej luzujemy i ustalamy na 4.9Nm!. Nakretka gornej polki 36mm dokrecamy 108Nm.
Gorna polka schodzi lekko ,praktycznie rekami pod warunkiem ,ze wyciagniemy oring ktory jest na sztycy. Tam gdzie jest sruba 36mm. Wtedy zejdzie bez problemu.
No i trzeba bardzo precyzyj ie wcisnac bieznie. Ja je mroze przed zalozeniem, pogrzewam glowke ramy.
Mozna zrobic sobie do tego narzedzie wykorzystujac stare lozysko i jakis pret gwintowany. Taki jakby sciagacz.
A jak sa objawy ,ze kierownica lata na boki to przy okazji glowki ramy ,zmienil bym olej w lagach,slizgi,lozyska w kole i opone. Taki komplet wlasciwie zrobiony z serwisowka spowoduje fabryczbe prowadzenie VN2000.
Na kolejne powiedzmy 30tys km :) Koszt na zestawach AllBalls okolo 500-600zl za calosc. Wiec tragedii nie ma. Pod warunkiem ,ze sa narzedzia i podnosnik wlasciwy do VNa :)
Dodam jeszcze ,ze 2ka ma oryginalnie stozki. Seria VN1700 ma zalozone koronki. To jakis dramat. Voyager wazy ponad 400kg plus bagaze i pazaser. Takie koronki moga sie skonczyc po 20 tysiacach km w Polsce.
Ostatnio zmieniony pt paź 06, 2017 przez zeglarz28, łącznie zmieniany 6 razy.

czarny
Posty: 287
Rejestracja: pt wrz 28, 2012
Miejscowość: STARGARD
Motocykl: HD V-ROD MUSCLE
VROC: 0

Post autor: czarny » pt paź 06, 2017

napisałes ze twoje starcza na 30 tys a w vn 1700 koronki na 20tys, to tylko o polowe dluze, a ty piszesz dramat :D

Awatar użytkownika
zeglarz28
Posty: 69
Rejestracja: sob lut 28, 2015
Miejscowość: Wisla
Motocykl: VN2000 VN 1700 K1600GTL
VROC: 0

Post autor: zeglarz28 » pt paź 06, 2017

Co to jest 20tys km? 1 marca - 1 pazniernika. Mialem tych motorow troche i mam nie tylko VN wiec mam porownanie. Opona tylna 7km lysa, lozysko w miare szybko pada, sprzeglo,itd...troche wymagajacy sprzet.
Za to swietny do mocnego crusingu. Chyba cos za cos

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 27 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 27 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą