Jak spuścić całe paliwo

Awatar użytkownika
Yoo!
Posty: 53
Rejestracja: wt wrz 26, 2017
Miejscowość: Chorzów
Motocykl: VN 800
VROC: 0

Jak spuścić całe paliwo

Post autor: Yoo! » pn gru 11, 2017

Witam, koledzy mam pytanie odnośnie spuszczania paliwa.
Przed zimowaniem ściągłem wężyk z kranika i spuściłem całe paliwo, ale pewnie gdzieś w przewodach benzyna dalej się trzyma, Jest gdzieś miejsce gdzie można ściągnąć resztę ?

Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 2291
Rejestracja: czw cze 05, 2014
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: VN 2000 Classic '06
VROC: 37109

Post autor: Przemo » pn gru 11, 2017

w gaźniku masz śrubkę do spuszczania paliwa ze zbiornika pływaka.

Bak > wężyk > kranik > wężyk > gaźnik > komora pływaka... potem już mgiełka z powietrzem

chyba tyle jeśli chodzi o układ paliwowy z tego co pamiętam ze swojej 800 :)
Żyj tak, aby być szczęśliwym!
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454

Awatar użytkownika
Yoo!
Posty: 53
Rejestracja: wt wrz 26, 2017
Miejscowość: Chorzów
Motocykl: VN 800
VROC: 0

Post autor: Yoo! » pn gru 11, 2017

Dzięki Przemo, będę szukał, jakby to nie był problem mógłbyś zaznaczyć ta śrubę na którymś zdjęciu
https://www.google.pl/search?q=vn800+ga ... 60&bih=512

Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 2291
Rejestracja: czw cze 05, 2014
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: VN 2000 Classic '06
VROC: 37109

Post autor: Przemo » pn gru 11, 2017

Obrazek
Żyj tak, aby być szczęśliwym!
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454

Awatar użytkownika
Yoo!
Posty: 53
Rejestracja: wt wrz 26, 2017
Miejscowość: Chorzów
Motocykl: VN 800
VROC: 0

Post autor: Yoo! » pn gru 11, 2017

Dzięki,pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Lecho
Posty: 4598
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN1600 Classic
VROC: 32224

Re: Jak spuścić całe paliwo

Post autor: Lecho » pt gru 22, 2017

Yoo! pisze:Witam, koledzy mam pytanie odnośnie spuszczania paliwa.
Przed zimowaniem ściągłem wężyk z kranika i spuściłem całe paliwo, ale pewnie gdzieś w przewodach benzyna dalej się trzyma, Jest gdzieś miejsce gdzie można ściągnąć resztę ?
Zainteresowało mnie "przed zimowaniem".
Jeżeli spuszczasz paliwo tylko po to żeby był pusty, a nie robisz jakichś napraw to błąd.
No chyba że masz ciepły garaż i stałą temperaturę.
Na długie postoje zbiornik powinien być zatankowany pod korek. Im mniej powietrza tym lepiej.
W pustym zbiorniku przy zmianach temperatur kondensuje się para wodna (ryzyko korozji zbiornika od środka, woda w układzie, etc.).
:ok:

Awatar użytkownika
Yoo!
Posty: 53
Rejestracja: wt wrz 26, 2017
Miejscowość: Chorzów
Motocykl: VN 800
VROC: 0

Post autor: Yoo! » pt gru 22, 2017

Motocykl trzymam w drewnianym domku. Temperatura jest raczej dodatnia. Spuściłem dlatego, aby w pomieszczeniu,które jest dość małe nie śmierdziało paliwem. Uważacie, że to błąd ?

marekfg
Posty: 436
Rejestracja: śr lut 09, 2011
Miejscowość: Szamotuły
Motocykl: HD Electra Ultra Classic
VROC: 0

Post autor: marekfg » sob gru 23, 2017

A śmierdzi paliwem?? Jeśli temperatura jest dodatnia to ja bym zalał pod korek i palcem go nie ruszał do wiosny. Z wyjątkiem akumulatora oczywiście...
"Nie dyskutuj z idiotą bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i wygra doświadczeniem"

Idź pod prąd - z prądem płyną tylko śmieci..

Cicik
Posty: 198
Rejestracja: śr lis 29, 2017
Motocykl:

Post autor: Cicik » ndz gru 24, 2017

wtrące swoje 3 gr.
tez zalewam zbiornik "na full" przed zimowaniem. dla mnie bardziej "problematyczne" jest czy wymieniać olej przed czy po sezonie :) (na czy po zimie) :)
https://motobanda.pl/jak-przygotowac-motocykl-na-zime

Davvid
Posty: 24
Rejestracja: śr mar 12, 2014
Miejscowość: Polska
Motocykl: VN1700
VROC: 0

Post autor: Davvid » ndz gru 24, 2017

Polecam robić serwis przed sezonem.
Na wiosnę jest wszystko gotowe a stary olej nie kisi się w silniku przez zimę.

Awatar użytkownika
Skiba1
Posty: 767
Rejestracja: pn kwie 06, 2015
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: Kowboj, Dzida i Zdzira
VROC: 0

Post autor: Skiba1 » pn gru 25, 2017

Davvid pisze:Polecam robić serwis przed sezonem.
Na wiosnę jest wszystko gotowe a stary olej nie kisi się w silniku przez zimę.
Cześć.
Nie żebym się czepiał.
Serwis przed sezonem to rozumiem po nowym roku. Powiedzmy luty , marzec gdy idzie wiosna.
A żeby Stary olej nie kisil się w silniku to serwis po sezonie czyli końcówka roku...jakos tak to rozumiem 😉
Pozdrawiam
Michał
T: 607-312-526

SZOP
Posty: 92
Rejestracja: sob lis 21, 2015
Miejscowość: dolnośląskie okolice Polkowic
Motocykl: VN1700 Nomad
VROC: 0

Post autor: SZOP » wt gru 26, 2017

Wtrące się odnośnie wymiany oleju. Jak koledzy wcześniej zauważyli, że gdy mamy niepełny zbiornik paliwa, to rdzewieją ścianki wewnątrz zbiornika, bo wytrąca się woda. Myślę, że podobnie dzieje się na wewnętrznych ściankach silnika, bo przecież poziom oleju jest mniej więcej w 1/3 wysokości karterów, więc woda dostaje się do oleju przez okres zimowania i na wiosnę mamy olej z wodą. Dlatego uważam,że lepiej zalać świeży tuż przed sezonem.

jacyII
Posty: 145
Rejestracja: pt sie 21, 2015
Miejscowość: Poznań
Motocykl: vn 800
VROC: 0

Post autor: jacyII » śr gru 27, 2017

Witam.

Spuścić całe paliwo- zdjąć wężyk pod kranikiem(kranik w pozycji-ON lub RES) założyć przewód igielitowy lub gumowy około 50 cm na kranik (przełączyć kranik w pozycję -PRI)paliwo zleci do podstawionego pojemnika.Trochę pozostanie niestety . Jeżeli chcemy spuścić z układu paliwowego to odpalamy silnik bez podłączenia przewodu do baku(silnik sam zgaśnie)...

Wiem ekstremum przy sprawnym układzie paliwowym lepiej zalać motocykl po sam wlew paliwem . Następnie raz na miesiąc odpalić motocykl pochodzi do zagrzania ( lub przejażdżka :D ) i tak moim zdaniem jest najlepsze dla motocykla.

A olej wymieniamy wedle własnego uznania :)

Szczęśliwego Nowego Roku

Pozdrawiam
lewa w górę i do przodu

Gre8
Posty: 27
Rejestracja: sob gru 09, 2017
Miejscowość: Szczecin
Motocykl: Mean Streak 1600B
VROC: 0

Post autor: Gre8 » wt lut 13, 2018

moje zdanie jest takie..... jak ktoś ma garaż w którym panują w miarę stałe warunki temperaturowe i wilgotność powietrza, to kompletnie nie ma znaczenia kiedy ten olej wymienisz i czy będziesz mieć pełny czy pusty zbiornik paliwa.

Gorzej jeśli masz garaż, w którym jest duża wilgotność i duże wahania temperatury, wówczas przejąłbym się jedynie paliwem - zalać pod korek i czekać do wiosny.

Wymianą oleju (przed czy po sezonie) nie ma co sobie głowy zawracać skoro i tak raz w roku go wymieniamy. Nie dajmy się zwariować. Ile tych kilometrów w sezonie robicie? Jak ktoś zrobi podstawowe 6tys km to już wyczyn... a 80% motocyklistów ledwo nawija po 2-3tys w sezonie. To przecież ten olej dobrze się nie nagrzał a te "całe tony nagaru, sadzy, pyłów, smoły i innej wytrąconej chemii" naprawdę nie zdążą się wytworzyć. LWG.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 54 użytkowników online :: 1 zarejestrowany, 0 ukrytych i 53 gości

Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 53 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą