oszukujący prędkościomierz
-
- Posty: 1060
- Rejestracja: wt kwie 06, 2010
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: VN 900 Custom
- VROC: 31327
oszukujący prędkościomierz
Na początku wskazówka prędkościomierza "milczała", przebiegi też. Wymieniłem czujnik prędkościomierza. Efekt raz działało raz nie. Wymieniłem następny czujnik działa tzn przejechane kilometry pokazuje rzetelnie, a więc przebieg OK, wskazówka prędkościomierza też pokazuje prędkości tylko zaniżone. Kiedy jadę np 60mph to pokazuję połowę mniej.
Tak więc już jest lepiej ale...
Dodam tylko że jest to czujnik elektroniczny. W Kawasaki powiedzieli (tak na sucho) że być może zegary (bo może w U.S. ktoś cofał) ale nie chce mi się wierzyć gdyż moto jest naprawdę nowe (nawet opony były oryginalne). Ewentualnie rotor.
Zastanawia mnie niezależność pracy między szwankującym prędkościomierzem a sprawnie naliczaniem przebiegiem pomimo wymiany wspomnianego wcześniej czujnika .
Zachęcam Was do postów w tej kwestii (być może ktoś z Was miał coś podobnego) - oczywiście jeśli macie chęci i czas - ponieważ gdybym miał kupić zegary musiałbym zainkasować 2500PLN i nie ma że boli. :sad:
Tak więc już jest lepiej ale...
Dodam tylko że jest to czujnik elektroniczny. W Kawasaki powiedzieli (tak na sucho) że być może zegary (bo może w U.S. ktoś cofał) ale nie chce mi się wierzyć gdyż moto jest naprawdę nowe (nawet opony były oryginalne). Ewentualnie rotor.
Zastanawia mnie niezależność pracy między szwankującym prędkościomierzem a sprawnie naliczaniem przebiegiem pomimo wymiany wspomnianego wcześniej czujnika .
Zachęcam Was do postów w tej kwestii (być może ktoś z Was miał coś podobnego) - oczywiście jeśli macie chęci i czas - ponieważ gdybym miał kupić zegary musiałbym zainkasować 2500PLN i nie ma że boli. :sad:
マリウッシュ
...mam doświadczenie z auta - jest źle założona wskazówka na igłę - rozbierałem trzy razy żeby trafić , nie da się precyzyjnie założyć po demontażu, trudno jest ustalić siłę napięcia włosa - korzystałem z ulicznego radaru pokazującego szybkość poprawiając aż trafiłem idealnie ! - wskazanie przebiegu i szybkości nie są zależne od siebie
...chyba, że tu konstrukcja prędkościomierza jest inna
...chyba, że tu konstrukcja prędkościomierza jest inna
- Piotr_Classic
- Posty: 2566
- Rejestracja: pn cze 21, 2010
- Miejscowość: Madryt
- Motocykl: HD Street Glide
- VROC: 32438
...no to pewnie jest jak pisałem - poprawka jest prosta, ale dość precyzyjna, przeważnie wskazówka jest mocno nasadzona i nie chce zejść z igły, można zerwać całość, lub złamać wskazówkę - ostrożnie !
zanim kupisz nowy, warto spróbować - mechaniory niechętnie do tego tematu podchodzą, bo to dość droga zabawka !
zanim kupisz nowy, warto spróbować - mechaniory niechętnie do tego tematu podchodzą, bo to dość droga zabawka !
- Lecho
- Posty: 4598
- Rejestracja: śr maja 12, 2010
- Miejscowość: Białystok
- Motocykl: VN1600 Classic
- VROC: 32224
Taka to była historia:Piotr_Classic pisze:Lecho.... Jesteś pewny, mnie tłumaczono w serwisie że to nie popularnie zwana ślimacznica w kole czyli wałeczek ślimakowy i kółko zębate odpowiada za wskazania km czy mil tylko konstrukcja samego budzika. W zegarku wg mnie jest ewentualny przelicznik.
http://vulcaneria.pl/viewtopic.php?t=380
Oczywiście u mnie jest mechaniczny, a nie jakaś tam elektronika, i dotyczy to zarówno licznika, jak i prędkościomierza.
Tylko wydaje mi się, że Marius ma inny problem
-
- Posty: 3161
- Rejestracja: sob cze 05, 2010
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: Nomad 1600, VN 2000 LT
- VROC: 32428
Wydaje mi się, że problem leży w zegarach.
Czujnik wysyła tylko sygnał.
Przeliczenie odbywa się w zegarach.
Licznik przejechanych kilometrów i prędkościomierz to dwa osobne urządzenia ,które korzystają tylko z jednego licznika.
Może to być awaria tzw: ustroju prędkościomierza.
Jest to coś przypominające wyglądem mały silniczek elektryczny do którego, przymocowana jest wskazówka (popularnie zwany ustrojem prędkościomierza).
Możesz rozebrać licznik i sprawdzić jakość połączeń.
Przydatny będzie preparat do czyszczenia styków.
Pozdrawiam.
Czujnik wysyła tylko sygnał.
Przeliczenie odbywa się w zegarach.
Licznik przejechanych kilometrów i prędkościomierz to dwa osobne urządzenia ,które korzystają tylko z jednego licznika.
Może to być awaria tzw: ustroju prędkościomierza.
Jest to coś przypominające wyglądem mały silniczek elektryczny do którego, przymocowana jest wskazówka (popularnie zwany ustrojem prędkościomierza).
Możesz rozebrać licznik i sprawdzić jakość połączeń.
Przydatny będzie preparat do czyszczenia styków.
Pozdrawiam.
Włączam silnik, daję kopa
Za mną tylko kurz
Za mną tylko kurz
- Długi Lech
- Posty: 1000
- Rejestracja: ndz lis 14, 2010
- Miejscowość: Białystok
- Motocykl: EN 500 C3
- VROC: 33639
- kacmar
- Posty: 1428
- Rejestracja: ndz gru 08, 2013
- Miejscowość: Zabrze
- Motocykl: VN900LT '08 , VN1700 Voyager
- VROC: 36367
I jak rezultaty twoich badań i eksperymentów.marius pisze:Dzięki panowie. Nie omieszkam poinforrmować Was o rezultatach moich badań i eksperymentów.
Pozdrawiam Cię
VROC#36367
VROC#36367
- Jurek
- Posty: 1261
- Rejestracja: czw cze 07, 2012
- Miejscowość: Sulejówek
- Motocykl: VN 800 classic "Samuraj"
- VROC: 35044
... ale odżył jak widać. W końcu dowiedzieliśmy się w czym tkwił problem kolegi zakładającego ten wątek
Jurek
VROC#35044
VROC#35044
-
- Posty: 27
- Rejestracja: sob gru 09, 2017
- Miejscowość: Szczecin
- Motocykl: Mean Streak 1600B
- VROC: 0
no właśnie... u mnie poprzedni właściciel wymienił tarcze zegara wyskalowane w km/h i okazuje się, że wskazania prędkościomierza są zawyżone aż o 20km/h .
Jestem więcej niż pewien, że to kwestia niepoprawnego montażu wskazówki ale trochę boję się tego ruszyć, bo moimi "zgrabnymi paluchami" mógłbym narobić jeszcze większych szkód, nie znając punktów odniesienia co do prawidłowego montażu wskazówki.
Z drugiej strony wskazówka na postoju jest w pozycji zero - ale nie wiem do końca jak to ustrojstwo działa :/
Jestem więcej niż pewien, że to kwestia niepoprawnego montażu wskazówki ale trochę boję się tego ruszyć, bo moimi "zgrabnymi paluchami" mógłbym narobić jeszcze większych szkód, nie znając punktów odniesienia co do prawidłowego montażu wskazówki.
Z drugiej strony wskazówka na postoju jest w pozycji zero - ale nie wiem do końca jak to ustrojstwo działa :/
- ciecio
- Posty: 485
- Rejestracja: ndz lut 17, 2013
- Miejscowość: Gdańsk
- Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
- VROC: 36107
Tutaj masz filmową instrukcję wymiany tarczy:
https://www.youtube.com/watch?v=eVouZP9vRfM
Może coś pomoże.
Jak widać na filmie, wskazówkę musisz zakładać przy włączonej stacyjce i ustawić na zero
https://www.youtube.com/watch?v=eVouZP9vRfM
Może coś pomoże.
Jak widać na filmie, wskazówkę musisz zakładać przy włączonej stacyjce i ustawić na zero
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"