Mean Streak 1600 - nie odpalisz jak nie wrzucisz na luz

Wszelkie tematy dotyczące naszych motocykli.
Gre8
Posty: 27
Rejestracja: sob gru 09, 2017
Miejscowość: Szczecin
Motocykl: Mean Streak 1600B
VROC: 0

Mean Streak 1600 - nie odpalisz jak nie wrzucisz na luz

Post autor: Gre8 » śr kwie 04, 2018

Wrzucę takie spostrzeżenie, bo może komuś się przyda.

Jedziesz sobie.... masz wrzucony jakiś tam bieg, dojeżdżasz do skrzyżowania i trach... moto zgasło, nie ważne dlaczego.... może go zdławiłeś, może sam się zdławił ... i co robisz?
Toczysz się czy stoisz, nie ważne, chcesz go po prostu jak najszybciej uruchomić i co?
i musisz szukać luzu, bo bez tego nie odpalisz dziada :/

Wcześniej jeździłem turystykami i wystarczyło wcisnąć sprzęgło i rozrusznik kręcił bez problemu, moto odpalało w sekundę... a tu ? .... szukaj luzu bo nie odpalisz - jakiś poroniony pomysł.

Dodam jeszcze, że jak się toczysz i puścisz sprzęgło żeby odpalił "jakby na pych" to i tak nie odpali !

Ale rzeczywiście w tym moturku przy klamce sprzęgła nie ma niestety czujnika wysprzęglenia i bez wrzucenia dźwigni biegów na luz po prostu nie odpalisz silnika.

Wg mojej opinii taki stan rzeczy może doprowadzić do niebezpiecznej sytuacji na skrzyżowaniu - kierowca motocykla nie ma możliwości szybkiej reakcji i ratunku w razie gdy jego moto będzie miało "chwilę słabości".

Z drugiej strony kiedyś widziałem jak koleś stojąc z boku, ze stoickim spokojem nacisnął przycisk rozrusznika w HD-ecji i moto pojechałoooooo.... i to pomimo tego, że stało na stopce bocznej i sprzęgło nie było wyciśnięte. Na szczęście zdążyli je złapać z kolegami :p.

Wniosek taki, że w tej materii nie ma jakiś standardów - każdy produkuje jak mu chyba wygodniej.

A jak to jest w waszych motocyklach?

Nurse
Posty: 56
Rejestracja: śr mar 09, 2016
Miejscowość: Kobylniki/Poznań
Motocykl: Mean Streak 1,5
VROC: 0

Post autor: Nurse » śr kwie 04, 2018

Mi w moim MS jakoś to nie przeszkadza choć raz na początku miałem małą zawiechę dla czego mi nie chciał odpalić po myciu na myjni, zalanie było w głowie a nie szukanie luzu :D
Kilka kopniakow szarym komórkom i udało się :D
Wcześniej miałem Maraudera lubił mi zgasnąć w trakcie jazdy, mała redukcja i jechał dalej.
Doświadczenie to nazwa, którą każdy nadaje swoim błędom.

Awatar użytkownika
Iron75
Posty: 1290
Rejestracja: wt wrz 07, 2010
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN2000
VROC: 0

Post autor: Iron75 » czw kwie 05, 2018

w dwójce i osiemsetce wystarczy wcisnąć sprzęgło, odpala bez względu na to, na którym biegu jest.

Awatar użytkownika
Lecho
Posty: 4598
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN1600 Classic
VROC: 32224

Post autor: Lecho » pt kwie 06, 2018

Iron75 pisze:w dwójce i osiemsetce wystarczy wcisnąć sprzęgło, odpala bez względu na to, na którym biegu jest.
W moim 1600 także.
No chyba że stopka jest rozłożona, choć w czasie jazdy raczej ciężko jest to zrobić.
:ok:

Gre8
Posty: 27
Rejestracja: sob gru 09, 2017
Miejscowość: Szczecin
Motocykl: Mean Streak 1600B
VROC: 0

Post autor: Gre8 » sob maja 12, 2018

muszę sam siebie sprostować...
napisałem w poście na początku jak zakładałem wątek, że u mnie w moto przy klamce sprzęgła nie ma czujnika a jednak on jest , tylko z pozycji kierowcy nie zauważyłem, bo kierownica przysłoniła.

Więc tak, czujnik jest, sprawdzony i działa prawidłowo .... pytanie dlaczego nie odpala po wciśnięciu klamki kiedy jest na biegu, moim zdaniem powinien i łaski nie robi .
Muszę to zgłębić, może przewody dalej coś nie teges, trzeba wiązkę prześledzić.

Emil.F
Posty: 5
Rejestracja: ndz lip 30, 2017
Miejscowość: Włocławek
Motocykl: VN 1500 Mean Streak
VROC: 0

Post autor: Emil.F » sob maja 12, 2018

U mnie MS 1500 z 2003

Stopka rozłożona moto na luzie i odpala czy to ze sprzągłem czy bez (wiadoma jak wszędzie)
Wrzucisz bieg z rozłożoną kosą moto gaśnie ( i moim zdaniem tak jest ok). Podobnie zdarzyło mi się go przydławić i nie było problemu ( w sytuacji awaryjnej ) aby na biegu wcisnąć sprzęgło i z zapiętym już biegiem odpalić i jazda dalej ( i to chyba też jest ok )

Awatar użytkownika
Wielebny Bolo
Posty: 1189
Rejestracja: ndz sty 14, 2018
Miejscowość: Brzeg Dolny
Motocykl: VN 2000 Parowóz
VROC: 0

Post autor: Wielebny Bolo » sob maja 12, 2018

Lecho pisze:
Iron75 pisze:w dwójce i osiemsetce wystarczy wcisnąć sprzęgło, odpala bez względu na to, na którym biegu jest.
No chyba że stopka jest rozłożona, choć w czasie jazdy raczej ciężko jest to zrobić.
:ok:
Nie do końca. :D
W Magnie 750 kiedyś podczas jazdy przełożyłem nogi na tylne podnóżki, przyjmując pozycję "na ściga" :D :D :D .
Delikatnie przestawiłem stopkę, z czułym czujnikiem to wystarczyło. Moto zgasło. Zanim doszedłem co z czym, trochę siwych włosów przybyło bo było to w Norwegi :wall:

Gre8
Posty: 27
Rejestracja: sob gru 09, 2017
Miejscowość: Szczecin
Motocykl: Mean Streak 1600B
VROC: 0

Post autor: Gre8 » pn maja 14, 2018

Emil.F pisze:U mnie MS 1500 z 2003

Podobnie zdarzyło mi się go przydławić i nie było problemu ( w sytuacji awaryjnej ) aby na biegu wcisnąć sprzęgło i z zapiętym już biegiem odpalić i jazda dalej ( i to chyba też jest ok )
no właśnie... i u mnie powinno być dokładnie tak samo.... a nie jest :/

będzie grzebane w wolnej chwili .

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » pn maja 14, 2018

Zrób zwore na kablach czujnik klamki i zobacz czy wtedy odpali tylko nie zapomnij wcisnąć sprzęgła

Gre8
Posty: 27
Rejestracja: sob gru 09, 2017
Miejscowość: Szczecin
Motocykl: Mean Streak 1600B
VROC: 0

Post autor: Gre8 » wt maja 15, 2018

robiłem zworkę i nic

muszę zobaczyć czy coś na ten temat będzie w serwisówce

Awatar użytkownika
Zabawka
Posty: 277
Rejestracja: śr kwie 15, 2015
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: VN 1600 Mean Streak
VROC: 0

Post autor: Zabawka » pn maja 21, 2018

u nie MS 1600 jest ok, tzn jak go zgasze na biegu to po csisnięciu sprzegła moge normalnie odpalic sprawdzałem wczoraj, musisz miec coś spitolone

Gre8
Posty: 27
Rejestracja: sob gru 09, 2017
Miejscowość: Szczecin
Motocykl: Mean Streak 1600B
VROC: 0

Post autor: Gre8 » pn maja 21, 2018

no to ja już ustaliłem ;) , tylko co mam spitolone, to już nie bardzo.

W serwisówce napisali że odpalić powinien....
Próbowałem "przedzwonić" kable wg serwisówki , pomiędzy czujnikiem(włącznikiem) przy klamce sprzęgła i puszcze z bezpiecznikami tak jak pokazuje serwisówka i wyszło mi, że nie ma przejścia ... tylko, że nie jestem do końca pewny pomiarów, bo wg serwisówki kolory kabli po drodze się zmieniają i muszę dojść dlaczego.
Patrząc na str. nr 500 serwisówki dot. układu elektrycznego rozrusznika, są tam dwa elementy P1 i chyba P2 i na nich następuje zmiana koloru kabli - muszę rozkminić co to jest.
Może ktoś wie?

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » wt maja 22, 2018

Po prostu weź miernik i sprawdź kable , któryś gdzieś nie ma przejścia

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 143 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 143 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 143 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą