Sprzęgło vn1700
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Sprzęgło vn1700
Witaj
Na wstępie pragnę zaznaczyć, że jedynie z czystej ciekawości przeczytałem Twój post, porady i sugestie kolegów z Forum oraz przejrzałem serwisówki VN 1700 jak również kilka Forów angielsko języcznych dotyczących problemów ze sprzęgłem w VN 1700.
I tak:
Występują dwie wersje sprężyn dociskowych sprzęgła w VN 1700 VOYAGER, VOYAGER z ABS jak i w VN 1700 NOMAD, NOMAD z ABS czy też CLASSIC TOURER oraz CLASSIC TOURER z ABS.
W VN 1700 z oznaczeniem A9F/B9F nowa sprężyna dociskowa sprzęgła powinna mieć długość 77,77 mm. Nowa sprężyna dociskowa sprzęgła VN 1700 z oznaczeniem AAF/BAF różni się długością i ta powinna mieć długość 68,23 mm.
Dokupiłeś sprężyny i jak sam napisałeś, są dłuższe o 12 mm od tych które miałeś, i teraz zasadnicze pytanie „która sprężyna powinna być w twoim sprzęgle?” W obu przypadkach moment dokręcenia śrub dociskających sprężyny jest taki sam i wynosi 12Nm. Prawie 10 mm różnicy na długości sprężyn chyba będzie miał wpływ na pracę sprzęgła.
Nie myślę, że ktoś przed Tobą miał zamontowane krótsze sprężyny. Chyba jednak kupiłeś za długie.
Najlepiej było dobrać sprężyny po numerze VIN i pełnym oznaczenie motocykla, chyba że tak właśnie zrobiłeś.
Najprawdopodobniej stare sprężyny miałeś już w minimalnej dopuszczalnej długości do użycia a mimo to dokupiłeś dłuższe stąd te 12 mm. W VN 1700 z oznaczeniem AAF/BAF minimalna dopuszczalna długość sprężyn to 65,2mm.
Ale jest jeszcze coś na co zwracają uwagę koledzy na jednym z forów angielsko języcznych. Chodzi tu głównie o utrzymanie w czystości siłownika sprzęgła, jego tłoczka i cylinderka gdzie zbiera się woda i brud. Sama wymian płynu i odpowietrzanie nic nie daje. Proponuje poczytać, podaje Ci link:
https://www.vulcanforums.com/forums/54- ... 700-a.html
Objawy to ślizganie się sprzęgła po zwolnieniu klamki przy częściowo schłodzonym sprzęgle po silnym jego nagrzaniu.
Na wstępie pragnę zaznaczyć, że jedynie z czystej ciekawości przeczytałem Twój post, porady i sugestie kolegów z Forum oraz przejrzałem serwisówki VN 1700 jak również kilka Forów angielsko języcznych dotyczących problemów ze sprzęgłem w VN 1700.
I tak:
Występują dwie wersje sprężyn dociskowych sprzęgła w VN 1700 VOYAGER, VOYAGER z ABS jak i w VN 1700 NOMAD, NOMAD z ABS czy też CLASSIC TOURER oraz CLASSIC TOURER z ABS.
W VN 1700 z oznaczeniem A9F/B9F nowa sprężyna dociskowa sprzęgła powinna mieć długość 77,77 mm. Nowa sprężyna dociskowa sprzęgła VN 1700 z oznaczeniem AAF/BAF różni się długością i ta powinna mieć długość 68,23 mm.
Dokupiłeś sprężyny i jak sam napisałeś, są dłuższe o 12 mm od tych które miałeś, i teraz zasadnicze pytanie „która sprężyna powinna być w twoim sprzęgle?” W obu przypadkach moment dokręcenia śrub dociskających sprężyny jest taki sam i wynosi 12Nm. Prawie 10 mm różnicy na długości sprężyn chyba będzie miał wpływ na pracę sprzęgła.
Nie myślę, że ktoś przed Tobą miał zamontowane krótsze sprężyny. Chyba jednak kupiłeś za długie.
Najlepiej było dobrać sprężyny po numerze VIN i pełnym oznaczenie motocykla, chyba że tak właśnie zrobiłeś.
Najprawdopodobniej stare sprężyny miałeś już w minimalnej dopuszczalnej długości do użycia a mimo to dokupiłeś dłuższe stąd te 12 mm. W VN 1700 z oznaczeniem AAF/BAF minimalna dopuszczalna długość sprężyn to 65,2mm.
Ale jest jeszcze coś na co zwracają uwagę koledzy na jednym z forów angielsko języcznych. Chodzi tu głównie o utrzymanie w czystości siłownika sprzęgła, jego tłoczka i cylinderka gdzie zbiera się woda i brud. Sama wymian płynu i odpowietrzanie nic nie daje. Proponuje poczytać, podaje Ci link:
https://www.vulcanforums.com/forums/54- ... 700-a.html
Objawy to ślizganie się sprzęgła po zwolnieniu klamki przy częściowo schłodzonym sprzęgle po silnym jego nagrzaniu.
Tex66
-
- Posty: 14
- Rejestracja: ndz gru 30, 2018
- Miejscowość: siemianowice śląskie
- Motocykl: voyager 1700
- VROC: 0
Re: Sprzęgło vn1700
co do czystości siłownika to wzorowo wygląda i chodzi bardzo lekko ( co do sprężyn to szok nigdzie nie widziałem że są dwie długości)
poskładałem wszystko do kupy , zalałem nowym olejem motul 7100oraz jeszcze raz zalałem nowym dot4( o wyższej temperaturze wżenia) i póki co działa wszystko jak powinno chociaż jakoś wydaje mi się że jakoś tego luzu na klamce nie czuje (teraz faza testów) . Co prawda trochę ciężej chodzi sprzęgło ale może to zasługa nowych sprężyn bo niby są twardsze o 15% niż oryginały (może dla tego są też dłuższe) Ponadto zauważyłem że 2 tarcze były inne chyba inny producent miały więcej okładzin ciernych (2x mniejszych)czyli już ktoś kombinował
pojezdzimy zobaczymy
poskładałem wszystko do kupy , zalałem nowym olejem motul 7100oraz jeszcze raz zalałem nowym dot4( o wyższej temperaturze wżenia) i póki co działa wszystko jak powinno chociaż jakoś wydaje mi się że jakoś tego luzu na klamce nie czuje (teraz faza testów) . Co prawda trochę ciężej chodzi sprzęgło ale może to zasługa nowych sprężyn bo niby są twardsze o 15% niż oryginały (może dla tego są też dłuższe) Ponadto zauważyłem że 2 tarcze były inne chyba inny producent miały więcej okładzin ciernych (2x mniejszych)czyli już ktoś kombinował
pojezdzimy zobaczymy
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Sprzęgło vn1700
Bo tak ma być, dwie tarcze są zdecydowanie inne od pozostałych.
Mają mniejsze okładziny i jest ich więcej (okładzin). Mało tego, te dwie inne różnią się nawet od siebie. Składając tarcze cierne z przekładkami stalowymi ich też nie wolno pomylić. Nie zapominaj o podkładce sprężyny i samej sprężynie składając stos sprzęgła.
Przygotowałem coś (miałem chwilkę) co może Ci pomóc w zrozumieniu problemu. Sezon się rozpoczyna i szkoda żeby Vulcan stał na podnośniku.
Wszystko zasięgnąłem z Serwisówki VN 1700, kiedyś sam zgłębiałem problem sprzęgła w VN 2000.
Tu masz link:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/3a5106eda6bea999
Powodzenia
Mają mniejsze okładziny i jest ich więcej (okładzin). Mało tego, te dwie inne różnią się nawet od siebie. Składając tarcze cierne z przekładkami stalowymi ich też nie wolno pomylić. Nie zapominaj o podkładce sprężyny i samej sprężynie składając stos sprzęgła.
Przygotowałem coś (miałem chwilkę) co może Ci pomóc w zrozumieniu problemu. Sezon się rozpoczyna i szkoda żeby Vulcan stał na podnośniku.
Wszystko zasięgnąłem z Serwisówki VN 1700, kiedyś sam zgłębiałem problem sprzęgła w VN 2000.
Tu masz link:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/3a5106eda6bea999
Powodzenia
Tex66
-
- Posty: 14
- Rejestracja: ndz gru 30, 2018
- Miejscowość: siemianowice śląskie
- Motocykl: voyager 1700
- VROC: 0
Re: Sprzęgło vn1700
witam
dzięki za pomoc jakoś udało nam sie go wspólnie naprawić . dziś po przejechaniu około 200km wszystko było ok.
co do tarcz sprzęgłowych to wiedziałem że jedna jest inna ( ma większą średnice wewnętrzną )ta pierwsza od silnika opisana na rysunku A potem powinno być 8 tarcz B i jedna C . u mnie było A która miała okładziny takie jak są w tarczach B . potem 7 tarcz B i tak jakby 2 tarcze C. dzięki za schemat on upewnił mnie że sprężyny E i F są dobrze założone.
dodam że jeszcze do pewności rozebrałem dziś siłownik sprzęgła , wyczyściłem go całego papierem 1200 nasmarowałem i poskładałem do kupy , chodzi jak marzenie.
dzięki wszystkim (a szczególnie TEX66 ) za zaangażowanie w temat .
mam nadzieje że temat się jeszcze nie jeden raz przyda
pozdr.
dzięki za pomoc jakoś udało nam sie go wspólnie naprawić . dziś po przejechaniu około 200km wszystko było ok.
co do tarcz sprzęgłowych to wiedziałem że jedna jest inna ( ma większą średnice wewnętrzną )ta pierwsza od silnika opisana na rysunku A potem powinno być 8 tarcz B i jedna C . u mnie było A która miała okładziny takie jak są w tarczach B . potem 7 tarcz B i tak jakby 2 tarcze C. dzięki za schemat on upewnił mnie że sprężyny E i F są dobrze założone.
dodam że jeszcze do pewności rozebrałem dziś siłownik sprzęgła , wyczyściłem go całego papierem 1200 nasmarowałem i poskładałem do kupy , chodzi jak marzenie.
dzięki wszystkim (a szczególnie TEX66 ) za zaangażowanie w temat .
mam nadzieje że temat się jeszcze nie jeden raz przyda
pozdr.
- Wielebny Bolo
- Posty: 1189
- Rejestracja: ndz sty 14, 2018
- Miejscowość: Brzeg Dolny
- Motocykl: VN 2000 Parowóz
- VROC: 0
Re: Sprzęgło vn1700
Znaczy Wyższe, Dłuższe. Zwał ja zwał. 12 mm to kosmos. Porównaj grubości starych i nowych tarcz. Daj znać jakie różnice.
Jak pomnożysz przez iloś tarcz zobaczysz o ile zmiejszył się wymiar sprzęgła .
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.
-
- Posty: 14
- Rejestracja: ndz gru 30, 2018
- Miejscowość: siemianowice śląskie
- Motocykl: voyager 1700
- VROC: 0
Re: Sprzęgło vn1700
szczerze mówiąc to nawet nie mierzyłem bo zależało mi na prawidłowym działaniu nie wnikałem za bardzo w pomiary. a teraz już nie możliwe zmierzenie bo wszystko poskładane, i póki co śmiga
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Sprzęgło vn1700
Standardowa tarcza cierna: 3,3 ÷ 3,5 mm
Jeżeli przyjąć, że jest nowych 10 tarcz ciernych to stos samych tarcz ciernych wynosi od 33 ÷35 mm.
Standardową przekładką stalową jest 13089 (13089-1075 PLATE-CLUTCH) o grubości = 2.0 mm
Do dyspozycji (regulacji grubości stosu tarcz i przekładek) mamy następujące dodatkowe przekładki stalowe:
13089A 13089-1080 - 1.6 mm
13089B 13089-1081 - 2.3 mm
1. 10 nowych tarcz ciernych - 33 ÷35 mm.
2. 9 nowych przekładek stalowych - 18 mm.
Ostatecznie grubość tarcz i przekładek sprzęgła [stos sprzęgła] wyjdzie pomiędzy: 51÷53 mm – TAK JAK NAPISANE W MANUALU (SERWISÓWCE).
3. Nowe sprężyny takie jakie powinny być w zależności od pełnego oznaczenia VN 1700:
• VN 1700A9F/B9F – 77,77mm
• VN 1700AAF/BAF – 68,23 mm
To tyle w temacie
Tak jak napisał Wielebny 10 mm przy nieodpowiedniej długości sprężyn to "kosmos".
Twoje słowa -"póki co śmiga" - żeby tylko w trasie się nie posypało, wtedy już tylko przyczepka.
Jeżeli przyjąć, że jest nowych 10 tarcz ciernych to stos samych tarcz ciernych wynosi od 33 ÷35 mm.
Standardową przekładką stalową jest 13089 (13089-1075 PLATE-CLUTCH) o grubości = 2.0 mm
Do dyspozycji (regulacji grubości stosu tarcz i przekładek) mamy następujące dodatkowe przekładki stalowe:
13089A 13089-1080 - 1.6 mm
13089B 13089-1081 - 2.3 mm
1. 10 nowych tarcz ciernych - 33 ÷35 mm.
2. 9 nowych przekładek stalowych - 18 mm.
Ostatecznie grubość tarcz i przekładek sprzęgła [stos sprzęgła] wyjdzie pomiędzy: 51÷53 mm – TAK JAK NAPISANE W MANUALU (SERWISÓWCE).
3. Nowe sprężyny takie jakie powinny być w zależności od pełnego oznaczenia VN 1700:
• VN 1700A9F/B9F – 77,77mm
• VN 1700AAF/BAF – 68,23 mm
To tyle w temacie
Tak jak napisał Wielebny 10 mm przy nieodpowiedniej długości sprężyn to "kosmos".
Twoje słowa -"póki co śmiga" - żeby tylko w trasie się nie posypało, wtedy już tylko przyczepka.
Tex66
-
- Posty: 14
- Rejestracja: ndz gru 30, 2018
- Miejscowość: siemianowice śląskie
- Motocykl: voyager 1700
- VROC: 0
Re: Sprzęgło vn1700
Od sprężyn nic się nie powinno posypać , co najwyżej sprzęgło ciężej będzie chodzić . Dłuższe sprężyny po prostu mocniej będą dociskać tarcze . Talia jest moja logika działania tego sprzęgła . Ale zmierzę stare tarcze tak z ciekawości
Kto jest online
Jest 1 użytkownik online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość