Szanowni Państwo,
czy jest ustalony zakres biegu do prędkości? Bo bez obrotomierza to trudno cos ustalić. A może sie mylę. Czy np na 5 biegu można jechać 80 km na godzine?
stosunek prędkości do przełożenia
Re: stosunek prędkości do przełożenia
widzę, że masz podobny problem jaki ja miałem na początku użytkowania dwójki, po przesiadce z 900.
Ile km Ty zrobiłeś dwóją? ja na początku ( przez kilkaset km) bardzo się "motałem" i nie mogłem wyczuć kiedy 4, a kiedy już 5.Ja 5 raczej powyżej 90, przy 80 raczej 4, a już na pewno nie daję "w palnik" na 5 z niskich prędkości.Faktem jest, że jazda prędkością ok 80 km/h to takie mieszanie biegami....
Generalnie to sam musisz sobie wyczuć kiedy on się trochę męczy - czyli jest za wysoki bieg do prędkości. Należy tez pamiętać, że taka jazda nie wpływa korzystnie na układ napędowy.
Ile km Ty zrobiłeś dwóją? ja na początku ( przez kilkaset km) bardzo się "motałem" i nie mogłem wyczuć kiedy 4, a kiedy już 5.Ja 5 raczej powyżej 90, przy 80 raczej 4, a już na pewno nie daję "w palnik" na 5 z niskich prędkości.Faktem jest, że jazda prędkością ok 80 km/h to takie mieszanie biegami....
Generalnie to sam musisz sobie wyczuć kiedy on się trochę męczy - czyli jest za wysoki bieg do prędkości. Należy tez pamiętać, że taka jazda nie wpływa korzystnie na układ napędowy.
VN900>VN2000
- Wielebny Bolo
- Posty: 1189
- Rejestracja: ndz sty 14, 2018
- Miejscowość: Brzeg Dolny
- Motocykl: VN 2000 Parowóz
- VROC: 0
Re: stosunek prędkości do przełożenia
Faktycznie, skrzynia w V2k nie jest za elastyczna i nie nadaje się do jazdy na jednym, ostatnim biegu. Ja zapinam 4 w okolicy 60 km/h. Oczywiście zależy od wagi bajkera. Ja ze swoimi 90 kg. solo nie odczuwam szarpania silnikiem.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.
- Przemo
- Posty: 2291
- Rejestracja: czw cze 05, 2014
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: VN 2000 Classic '06
- VROC: 37109
Re: stosunek prędkości do przełożenia
manual na stronie 60 mówi że: http://zloty.vulcaneria.pl/img/2007-kaw ... n-2000.pdf
Pozdrawiam, mam nadzieję że pomogłem
Pozdrawiam, mam nadzieję że pomogłem
Żyj tak, aby być szczęśliwym!
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454
- Ryffka
- Posty: 1398
- Rejestracja: pn kwie 19, 2010
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: był VN2000 Soul Red, GTR 1400
- VROC: 24863
Re: stosunek prędkości do przełożenia
Moim zdaniem wszystko zeleży od stylu jazdy. Jak jedziesz sobie chillout to i przy tych 50 piąty bieg będzie git. Może skrzynia nie jest elastyczna ale już silnik tak. Moment idzie mocno z dołu i moto zbierze się nawet bez zmiany biegu. Ale jak chcesz wypalić jak z procy to redukcja się przyda. Moment obrotowy w V2K jest prawie płaski, ale ma punkt szczytowy (dla zainteresowanych wykresy z hamowni na maila) . Kiedyś nawet robiłem obliczenia do wyścigu typu drag-race kiedy optymalnie zmieniać biegi. Teraz mam inne moto i ciągle jest zabawa z biegam
- Marecki75
- Posty: 172
- Rejestracja: śr gru 31, 2014
- Miejscowość: Konin
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Classic
- VROC: 0
Re: stosunek prędkości do przełożenia
Piątka u mnie w przedziale 100-110 , wbijanie 5 przy 50 km/h to jakieś nieporozumienie
Pasja...Przyjaźń...Radość...Motocykle...
Kto jest online
Jest 20 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 20 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości