stosunek prędkości do przełożenia

Wankan
Posty: 63
Rejestracja: pn kwie 29, 2019
Miejscowość: Koło
Motocykl: vn2000

stosunek prędkości do przełożenia

Post autor: Wankan » śr cze 05, 2019

Szanowni Państwo,

czy jest ustalony zakres biegu do prędkości? Bo bez obrotomierza to trudno cos ustalić. A może sie mylę. Czy np na 5 biegu można jechać 80 km na godzine?

Awatar użytkownika
Przemeku
Posty: 332
Rejestracja: sob paź 21, 2017
Miejscowość: pęgów
Motocykl: dwója
VROC: 0

Re: stosunek prędkości do przełożenia

Post autor: Przemeku » śr cze 05, 2019

widzę, że masz podobny problem jaki ja miałem na początku użytkowania dwójki, po przesiadce z 900.
Ile km Ty zrobiłeś dwóją? ja na początku ( przez kilkaset km) bardzo się "motałem" i nie mogłem wyczuć kiedy 4, a kiedy już 5.Ja 5 raczej powyżej 90, przy 80 raczej 4, a już na pewno nie daję "w palnik" na 5 z niskich prędkości.Faktem jest, że jazda prędkością ok 80 km/h to takie mieszanie biegami....
Generalnie to sam musisz sobie wyczuć kiedy on się trochę męczy - czyli jest za wysoki bieg do prędkości. Należy tez pamiętać, że taka jazda nie wpływa korzystnie na układ napędowy.
VN900>VN2000

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Re: stosunek prędkości do przełożenia

Post autor: Mayones » śr cze 05, 2019

:piwo:

Awatar użytkownika
Wielebny Bolo
Posty: 1189
Rejestracja: ndz sty 14, 2018
Miejscowość: Brzeg Dolny
Motocykl: VN 2000 Parowóz
VROC: 0

Re: stosunek prędkości do przełożenia

Post autor: Wielebny Bolo » śr cze 05, 2019

Faktycznie, skrzynia w V2k nie jest za elastyczna i nie nadaje się do jazdy na jednym, ostatnim biegu. Ja zapinam 4 w okolicy 60 km/h. Oczywiście zależy od wagi bajkera. Ja ze swoimi 90 kg. solo nie odczuwam szarpania silnikiem.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.

Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 2291
Rejestracja: czw cze 05, 2014
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: VN 2000 Classic '06
VROC: 37109

Re: stosunek prędkości do przełożenia

Post autor: Przemo » śr cze 05, 2019

manual na stronie 60 mówi że: http://zloty.vulcaneria.pl/img/2007-kaw ... n-2000.pdf

Obrazek

Pozdrawiam, mam nadzieję że pomogłem :D
Żyj tak, aby być szczęśliwym!
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454

Awatar użytkownika
Ryffka
Posty: 1398
Rejestracja: pn kwie 19, 2010
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: był VN2000 Soul Red, GTR 1400
VROC: 24863

Re: stosunek prędkości do przełożenia

Post autor: Ryffka » śr cze 05, 2019

Moim zdaniem wszystko zeleży od stylu jazdy. Jak jedziesz sobie chillout to i przy tych 50 piąty bieg będzie git. Może skrzynia nie jest elastyczna ale już silnik tak. Moment idzie mocno z dołu i moto zbierze się nawet bez zmiany biegu. Ale jak chcesz wypalić jak z procy to redukcja się przyda. Moment obrotowy w V2K jest prawie płaski, ale ma punkt szczytowy (dla zainteresowanych wykresy z hamowni na maila) . Kiedyś nawet robiłem obliczenia do wyścigu typu drag-race kiedy optymalnie zmieniać biegi. Teraz mam inne moto i ciągle jest zabawa z biegam 😁

Awatar użytkownika
Marecki75
Posty: 172
Rejestracja: śr gru 31, 2014
Miejscowość: Konin
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Classic
VROC: 0

Re: stosunek prędkości do przełożenia

Post autor: Marecki75 » śr sie 28, 2019

Piątka u mnie w przedziale 100-110 , wbijanie 5 przy 50 km/h to jakieś nieporozumienie
Pasja...Przyjaźń...Radość...Motocykle...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 20 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 20 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą