Co zrobiłem dzisiaj przy swoim motocyklu !!
Re: Co zrobiłem dzisiaj przy swoim motocyklu !!
no wiec uzupełnię temat mojego "dopieszczania" wulkanka (aczkolwiek nie o wszystko , bo "trochę" od czasu ostatniego wpisu pogrzebałem - Zeus zresztą też ) o regenerację przednich zacisków.
Komplet Turmaxa DBF422 (gumki do zacisków) + Motul600 (płyn dot4 ale o dość wysokim progu temp. wrzenia na mokro -205stC) + klocki EBC seria V (Chciałem serie HH ale pomyslałem ze troche szkoda tarcz , no i prędkości nie te co na sportach )
po porządnym wyczyszczeniu zacisków, wyczyszczeniu i wypolerowaniu tłoczków, wymianie gumek, nasmarowaniu prowadnic (ATE Plastilube do hamulców a nie żadne miedziane pasty) , wymianie całego płynu, odpowietrzeniu i złożeniu do kupy - trudno w ogóle porównywać do tego co było przed
naprawdę polecam wszystkim - 30min, zabawy a dostajecie nową jakość hamowania przodem
Komplet Turmaxa DBF422 (gumki do zacisków) + Motul600 (płyn dot4 ale o dość wysokim progu temp. wrzenia na mokro -205stC) + klocki EBC seria V (Chciałem serie HH ale pomyslałem ze troche szkoda tarcz , no i prędkości nie te co na sportach )
po porządnym wyczyszczeniu zacisków, wyczyszczeniu i wypolerowaniu tłoczków, wymianie gumek, nasmarowaniu prowadnic (ATE Plastilube do hamulców a nie żadne miedziane pasty) , wymianie całego płynu, odpowietrzeniu i złożeniu do kupy - trudno w ogóle porównywać do tego co było przed
naprawdę polecam wszystkim - 30min, zabawy a dostajecie nową jakość hamowania przodem
- Przemo
- Posty: 2291
- Rejestracja: czw cze 05, 2014
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: VN 2000 Classic '06
- VROC: 37109
Re: Co zrobiłem dzisiaj przy swoim motocyklu !!
Taki właśnie mam plan zimowy na swoje zaciski w 2vkCicik pisze: ↑czw paź 03, 2019no wiec uzupełnię temat mojego "dopieszczania" wulkanka (aczkolwiek nie o wszystko , bo "trochę" od czasu ostatniego wpisu pogrzebałem - Zeus zresztą też ) o regenerację przednich zacisków.
Komplet Turmaxa DBF422 (gumki do zacisków) + Motul600 (płyn dot4 ale o dość wysokim progu temp. wrzenia na mokro -205stC) + klocki EBC seria V (Chciałem serie HH ale pomyslałem ze troche szkoda tarcz , no i prędkości nie te co na sportach )
po porządnym wyczyszczeniu zacisków, wyczyszczeniu i wypolerowaniu tłoczków, wymianie gumek, nasmarowaniu prowadnic (ATE Plastilube do hamulców a nie żadne miedziane pasty) , wymianie całego płynu, odpowietrzeniu i złożeniu do kupy - trudno w ogóle porównywać do tego co było przed
naprawdę polecam wszystkim - 30min, zabawy a dostajecie nową jakość hamowania przodem
Żyj tak, aby być szczęśliwym!
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454
Re: Co zrobiłem dzisiaj przy swoim motocyklu !!
No to dawaj ten głos!
Wieczny optymista
Był-ła .Komar ,WSK 3 jka i 4 rka ,MZ Tropik /Jawa 350 ,Suzuki vz 800 ,Kawasaki 550 ,Nomad 1600.H-D Electra 1700,Yamaha Stratoliner 1900.Lokomotywa vn 2000, jest znów Kawasaki Nomad 1600 .
Był-ła .Komar ,WSK 3 jka i 4 rka ,MZ Tropik /Jawa 350 ,Suzuki vz 800 ,Kawasaki 550 ,Nomad 1600.H-D Electra 1700,Yamaha Stratoliner 1900.Lokomotywa vn 2000, jest znów Kawasaki Nomad 1600 .
Re: Co zrobiłem dzisiaj przy swoim motocyklu !!
nie wiem jak to możliwe ale nagranie ucina jakies 2/3 hałasu . moze to jakieś filtry w telefonie :/
naprawdę dźwięk z filmu w niczym nie przypomina tego na żywo
https://www.youtube.com/watch?v=DVQcQryCXpU
naprawdę dźwięk z filmu w niczym nie przypomina tego na żywo
https://www.youtube.com/watch?v=DVQcQryCXpU
Re: Co zrobiłem dzisiaj przy swoim motocyklu !!
Postanowiłem się podzielić z wami moimi doświadczeniami zdobytymi podczas robienia sobie szyby do motocykla.
Jak materiał wybrałem poliwęglan, ze względy na jego elastyczność.
w zasadzie ten film wyjaśnia wszystko:
https://www.youtube.com/watch?v=HlEfJFDWXpM
Prace zaczęły się o poznania właściwości materiału i przygotowania różnych kształtów, ponieważ i tak musiałem zamówić przynajmniej 1m^2 arkusza.
Poliwęglan jest materiałem który absorbuje wilgoć, dla tego przed formowaniem, należy go wygrzać w temperaturze 110 - 135 stopni w zależności od grubości od kliku do kilkunastu godzin. W moim przypadku 2h wygrzewania wystarczyły.
wygrzewanie:
po dwóch godzinach kontrolowania temperatury i czekania, nadszedł czas na formowanie - w zależności o wielkości szyby było to kilkanaście - kilkadziesiąt minut
Poliwęglan sam układa się na formie, ja akurat miałem formę z blachy walcowanej, ale jest to totalny zbytek. (poniżej zdjęcie formy i "pieca")
Na szczęście materiału nie trzeba rozprężać więc studzenie trwa dosłownie klika minut i gdy poliwęglan ma już poniżej 100 stopni spokojnie można go zabrać z formy.
pierwsza przymiarka:
już na motocyklu:
inna wysokość szyby:
i już w trasie:
Oczywiście szyby nie są idealne jak z fabryki i mają jakieś minimalne niedoróbki, ale jak na pierwszą próbę osobiście jestem zadowolony. jeśli ktoś ma wolną sobotę to polecam.
Aha, jedna uwaga, która może usprawnić cały proces, jeśli żona będzie chciała nowy piekarnik to szukajcie takiego żeby zmieściła się też wasza szyba ;-)
Dzięki temu taką szybkę będzie można sobie "pyknąć" w niedzielne przedpołudnie z kawą oczywiście.
Jak materiał wybrałem poliwęglan, ze względy na jego elastyczność.
w zasadzie ten film wyjaśnia wszystko:
https://www.youtube.com/watch?v=HlEfJFDWXpM
Prace zaczęły się o poznania właściwości materiału i przygotowania różnych kształtów, ponieważ i tak musiałem zamówić przynajmniej 1m^2 arkusza.
Poliwęglan jest materiałem który absorbuje wilgoć, dla tego przed formowaniem, należy go wygrzać w temperaturze 110 - 135 stopni w zależności od grubości od kliku do kilkunastu godzin. W moim przypadku 2h wygrzewania wystarczyły.
wygrzewanie:
po dwóch godzinach kontrolowania temperatury i czekania, nadszedł czas na formowanie - w zależności o wielkości szyby było to kilkanaście - kilkadziesiąt minut
Poliwęglan sam układa się na formie, ja akurat miałem formę z blachy walcowanej, ale jest to totalny zbytek. (poniżej zdjęcie formy i "pieca")
Na szczęście materiału nie trzeba rozprężać więc studzenie trwa dosłownie klika minut i gdy poliwęglan ma już poniżej 100 stopni spokojnie można go zabrać z formy.
pierwsza przymiarka:
już na motocyklu:
inna wysokość szyby:
i już w trasie:
Oczywiście szyby nie są idealne jak z fabryki i mają jakieś minimalne niedoróbki, ale jak na pierwszą próbę osobiście jestem zadowolony. jeśli ktoś ma wolną sobotę to polecam.
Aha, jedna uwaga, która może usprawnić cały proces, jeśli żona będzie chciała nowy piekarnik to szukajcie takiego żeby zmieściła się też wasza szyba ;-)
Dzięki temu taką szybkę będzie można sobie "pyknąć" w niedzielne przedpołudnie z kawą oczywiście.
Re: Co zrobiłem dzisiaj przy swoim motocyklu !!
Fajnie - a jak wygląda to kosztowo?
Tak z ciekawości pytam bo sam wolę Hand Made niż zakupy
Tak z ciekawości pytam bo sam wolę Hand Made niż zakupy
Re: Co zrobiłem dzisiaj przy swoim motocyklu !!
Około 50 - 80 zł 1m^2 poliwęglanu + cięcię na CNC około 50 zł.
Mi z 1m^2 wyszło 5 różnych szyb. Jak ktoś chce mam wykroniki moich szyb do wycięcia na CNC.
Mi z 1m^2 wyszło 5 różnych szyb. Jak ktoś chce mam wykroniki moich szyb do wycięcia na CNC.
Re: Co zrobiłem dzisiaj przy swoim motocyklu !!
Dawno mnie nie było ale także postanowiłem "pochwalić się" własnej roboty platformą/podnośnikiem do swojej dwójki. Miałem już podnośnik motocyklowy, którym podnosiłem motocykl ale oczywiście nie mogłem go obrócić. W internecie są dostępne wózki garażowe ale wtedy moto stoi na bocznej stopce więc odpadają czynności serwisowe jak zdjęcie koła czy wymiana oleju. Chciałem mieć coś, co pozwoli zarówno postawić motocykl w pionie jak i dowolnie go obracać i przesuwać. Wykorzystałem podnośnik, który już miałem (niebieski) oraz zwykły samochodowy lewarek. W praktyce wygląda to tak:
https://drive.google.com/open?id=1JjruA ... rxl1kUTLrT
A tak pod motocyklem:
https://drive.google.com/open?id=1Ym4jl ... paMXWkZn4I
Można też wykorzystać samą tylną część i wtedy przednie koło stoi na podłodze a tył można przesuwać:
https://drive.google.com/open?id=1o76Ym ... OsWhwei_Hf
Niebieski podnośnik można wyjąć bo nie jest przymocowany na stałe.
Całość bez problemu wytrzymuje nie tylko ciężar motocykla ale także kierowcy (sprawdzone na moich 90 kg).
https://drive.google.com/open?id=1JjruA ... rxl1kUTLrT
A tak pod motocyklem:
https://drive.google.com/open?id=1Ym4jl ... paMXWkZn4I
Można też wykorzystać samą tylną część i wtedy przednie koło stoi na podłodze a tył można przesuwać:
https://drive.google.com/open?id=1o76Ym ... OsWhwei_Hf
Niebieski podnośnik można wyjąć bo nie jest przymocowany na stałe.
Całość bez problemu wytrzymuje nie tylko ciężar motocykla ale także kierowcy (sprawdzone na moich 90 kg).
Amatorzy zbudowali arkę, profesjonaliści Titanica...
Re: Co zrobiłem dzisiaj przy swoim motocyklu !!
Ciekawe rozwiązanie .
- Wielebny Bolo
- Posty: 1189
- Rejestracja: ndz sty 14, 2018
- Miejscowość: Brzeg Dolny
- Motocykl: VN 2000 Parowóz
- VROC: 0
Re: Co zrobiłem dzisiaj przy swoim motocyklu !!
No kurna Olek!!!!
Rewelacja.
Aby nie wyważać otwartych przez ciebie drzwi to:
-jaką grubość ma blacha z której zrobione jest mocowanie kółek?
- jaki profil zastosowałeś na ramę ?
Rewelacja.
Aby nie wyważać otwartych przez ciebie drzwi to:
-jaką grubość ma blacha z której zrobione jest mocowanie kółek?
- jaki profil zastosowałeś na ramę ?
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.
Re: Co zrobiłem dzisiaj przy swoim motocyklu !!
Dzięki
Kółka przykręcone są do płaskownika 10mm.
Rama jest z profila 80x60x3 a na spodzie blacha 6mm.
Kółka przykręcone są do płaskownika 10mm.
Rama jest z profila 80x60x3 a na spodzie blacha 6mm.
Amatorzy zbudowali arkę, profesjonaliści Titanica...
Re: Co zrobiłem dzisiaj przy swoim motocyklu !!
po ściągnięciu szyby i podłączeniu akumulatora przepędziłem pająki (przejażdżka) udana zresztą
Re: Co zrobiłem dzisiaj przy swoim motocyklu !!
A więc ja dooiero co zakupiłem mój motocykl. Uważam że jak na początek to już coś .
- artix
- Posty: 1166
- Rejestracja: wt cze 05, 2018
- Miejscowość: Inowrocław
- Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
- VROC: 38561
Re: Co zrobiłem dzisiaj przy swoim motocyklu !!
Po ponad dwóch miesiącach, nareszcie dotarły ze Stanów i wydostały się z cła, moje nowe kufry. Dzisiaj je zamontowałem, jak dla mnie rewelka . Marka Viking Bags, sztywne, obszyte dermą, nie za duże, nie za małe. chodziły mi po głowie od ponad roku, aż wreszcie rozpracowałem temat
Dzięki podcięciu na amory, można je mocować blisko ramy.
Mam nadzieję, że fotki otworzą się w akceptowalnych rozmiarach, pierwszy raz wstawiam u nas zdjęcia
Dzięki podcięciu na amory, można je mocować blisko ramy.
Mam nadzieję, że fotki otworzą się w akceptowalnych rozmiarach, pierwszy raz wstawiam u nas zdjęcia
- Wielebny Bolo
- Posty: 1189
- Rejestracja: ndz sty 14, 2018
- Miejscowość: Brzeg Dolny
- Motocykl: VN 2000 Parowóz
- VROC: 0
Re: Co zrobiłem dzisiaj przy swoim motocyklu !!
Zaje fajne.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.
Re: Co zrobiłem dzisiaj przy swoim motocyklu !!
[https://photos.app.goo.gl/76ShkgyDfqBTN8qCA ja w końcu ostateczny montaż obrotomierza
VN 2000 Clasic
- Wielebny Bolo
- Posty: 1189
- Rejestracja: ndz sty 14, 2018
- Miejscowość: Brzeg Dolny
- Motocykl: VN 2000 Parowóz
- VROC: 0
Re: Co zrobiłem dzisiaj przy swoim motocyklu !!
Artix.
Ile cię kosztowały te zajefajne kufry?
Ile cię kosztowały te zajefajne kufry?
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.
- artix
- Posty: 1166
- Rejestracja: wt cze 05, 2018
- Miejscowość: Inowrocław
- Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
- VROC: 38561
Re: Co zrobiłem dzisiaj przy swoim motocyklu !!
Wielebny, kufry kupił dla mnie kumpel ze Stanów, na początku grudnia poleciał na Święta i wysłał je do mnie. Niestety Viking Bags nie wysyłają do Europy, rozmawiałem z nimi, dlatego musiałem kombinować. Cena z przesyłką w Stanach 1500zł, do tego 700zł (180dolców) przesyłka do Polski i w nagrodę za dobre sprawowanie cło u nas 400zł . Niby niezbyt tanio, ale na Europejskim rynku nie znalazłem nic fajniejszego, podobały mi się te i tylko te kufry, za porządne sakwy z grubej skóry min 4mm i tak muszę zapłacić 3tys i więcej. Tańsze są tylko "wydmuszki" ze skóry 1.2-1.3mm czyli cienizna i szkoda na nie kasy. Dystrybutorem sakw i kufrów Viking jest też firemka z UK, ale... po przeczytaniu opinii o nich, dałem sobie spokój. Kontakt z nimi żaden, czas oczekiwania 1, 2, 3 miesiące o ile cokolwiek raczą wysłać, o ewentualnym zwrocie nie wspomnę, ogólnie nędza Informacyjnie to oni https://www.motorcyclehouse.co.uk/vikin ... dlebag.htm
Kto jest online
Jest 28 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 28 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości