Vn 900 kopci po zmianie oleju?
Vn 900 kopci po zmianie oleju?
Witam. W poniedziałek robiłem serwis na sezon, wymienione filtry, płyny, olej Motul7100, olej lagi, łożysko główki ramy. Dzisiaj zszedlem odpalić trochę motor i zaczął mi delikatnie kopcic.. a w tłumiku znalazłem ślady oleju.. motor nabyłem rok temu bez żadnych problemów zrobiłem nim 6 tys km. Nie wiem czym był zalewany poprzednio. Martwi mnie trochę ten olej i dym.. co myślicie? Przebieg 20 tys km. Rocznik 07. Odpaliłem to może ze 3 razy od poniedziałku tako posłuchać jak pracuje, może niepotrzebnie na tak krótko, ale wiecie jak to jest.. za oknem deszcz to chociaż posłuchać dobrze teraz nie ukrywam, że jestem lekko zaniepokojony tymi objawami :/
Re: Vn 900 kopci po zmianie oleju?
Dodam jeszcze, że dzwięk pracy jest też inny po zmianie filtrów i oleju. Stary olej jak mechanik powiedział był dość "zjeżdżony". Teraz gdy gazuje słychać jakby lekki gwizd czy szum powietrza. Ciężko określić poprostu inna praca pod względem dzwięku
- Tex66
- Posty: 1158
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Vn 900 kopci po zmianie oleju?
Temat był już przerabiany na „Forum”, ja mogę tylko coś zasugerować bardziej na podstawie VN2k.
Napisałeś „Nie wiem czym był zalewany poprzednio” – to tu Kolego wykazałeś się pewną beztroską. ale radzę też zmienić „mechanika”.
Dobry mechanik zapytałby pro forma przed wymianą – „co było dotychczas lane ?” a nie tylko powiedzieć, że zlany olej był „dość zjeżdżony”.
Z drugiej strony zażyczyłeś sobie Motula 7100 to mógł być przekonany, że na tym oleju latałeś.
Jeżeli odkupiłeś go od motocyklisty krajowego to duże prawdopodobieństwo, że był zalewany Motulem chociaż są zwolennicy Castrola.
Jeżeli był Castrol a Ty od razu przechodzisz na Motul 7100 – pełny syntetyk to wskazana jest „płukanka” silnika. Chociaż są też zagorzali przeciwnicy „płukanek”.
Brak ewentualnej „płukanki” przy zmianie olejów bardziej jednak będzie miało wpływ na problemy ze smarowaniem i na ewentualne zatarcie silnika niż na dymienie.
Poczytaj:
viewtopic.php?f=54&t=6193&p=156086&hili ... ie#p156086
A teraz co do koloru dymienia:
Dym czarny - to nieprzepalona benzyna.
Dym niebieski (siwy) - to oznaka oleju w komorze spalania i tym samym może się zbierać w tłumikach.
Dym biały i specyficzny słodkawy zapach - spalanie płynu chłodzącego.
Pozostaje jeszcze jak dopisałeś sprawa tych dziwnych odgłosów – gwizdów.
Myślę, że jeszcze kliku Kolegów tu na Forum Może Ci coś podpowiedzieć.
Powodzenia
Napisałeś „Nie wiem czym był zalewany poprzednio” – to tu Kolego wykazałeś się pewną beztroską. ale radzę też zmienić „mechanika”.
Dobry mechanik zapytałby pro forma przed wymianą – „co było dotychczas lane ?” a nie tylko powiedzieć, że zlany olej był „dość zjeżdżony”.
Z drugiej strony zażyczyłeś sobie Motula 7100 to mógł być przekonany, że na tym oleju latałeś.
Jeżeli odkupiłeś go od motocyklisty krajowego to duże prawdopodobieństwo, że był zalewany Motulem chociaż są zwolennicy Castrola.
Jeżeli był Castrol a Ty od razu przechodzisz na Motul 7100 – pełny syntetyk to wskazana jest „płukanka” silnika. Chociaż są też zagorzali przeciwnicy „płukanek”.
Brak ewentualnej „płukanki” przy zmianie olejów bardziej jednak będzie miało wpływ na problemy ze smarowaniem i na ewentualne zatarcie silnika niż na dymienie.
Poczytaj:
viewtopic.php?f=54&t=6193&p=156086&hili ... ie#p156086
A teraz co do koloru dymienia:
Dym czarny - to nieprzepalona benzyna.
Dym niebieski (siwy) - to oznaka oleju w komorze spalania i tym samym może się zbierać w tłumikach.
Dym biały i specyficzny słodkawy zapach - spalanie płynu chłodzącego.
Pozostaje jeszcze jak dopisałeś sprawa tych dziwnych odgłosów – gwizdów.
Myślę, że jeszcze kliku Kolegów tu na Forum Może Ci coś podpowiedzieć.
Powodzenia
Tex66
Re: Vn 900 kopci po zmianie oleju?
Kupiłem motor bez żadnych dokumentów/książki serwisowej, a mechanik zaproponował taki olej więc po przeczytaniu opinii przytaknąłem. Niestety to mój pierwszy przegląd i nie chciałem oszczędzać na oleju. Mam nadzieję, że nie odbije się to teraz na motorze.. dziękuję za wyczerpującą odpowiedz i cenne uwagi. Przejechałem się teraz okolo 20 km i w czasie jazdy wszystko wygląda ok. Dymu po powrocie i wjeździe do garażu nie było. Ja niestety nie wiedziałem czym motor był zalewany wczesniej, podekscytowanie przy kupnie wzięło nade mną gore i nie zapytałem o tak oczywiste sprawy. Mój bląd ...
Kto jest online
Jest 24 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 24 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości