wymiana oleju
wymiana oleju
witam,zakupiłem vn 1600 classic,dzisiaj wymieniałem olej,przed wymianą na oczku kontrolnym nie było widac grama oleju,wymieniłem go wraz z filtrem na nowy,mimo że dane techniczne pokazują że wlewa się 3,5 l oleju i tyle też wlałem to nadal na oczku nie pokazuje go...co robic ? pozdr
Re: wymiana oleju
Może durne pytanie, ale postawiłeś motocykl prosto?
VULCAN 1500 CLASSIC - OPINIA PO 10 000KM https://youtu.be/RKsgDDxIr1g
Re: wymiana oleju
..motocykl stał prosto...odpalałem go potem,czekałem 2h i dalej sucho
Re: wymiana oleju
nie chciałem lać więcej oleju,piszą że 3.5 l to tyle wlałem
Re: wymiana oleju
Masz jakieś zdjęcie miejsca gdzie okienko?
VULCAN 1500 CLASSIC - OPINIA PO 10 000KM https://youtu.be/RKsgDDxIr1g
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: wymiana oleju
Polo5551
Na forach angielskojęzycznych (głównie USA) dowiesz się więcej.
Za załączonym linku do filmiku, kolega tłumaczy bardzo dokładnie, jeżeli nie wszystko zrozumiesz, może oglądając filmik wszystko Ci się rozjaśni.
Ważną rzeczą oprócz wymiany filtra oleju dedykowanego do VN 1600 jest jeszcze filtr siatkowy (7min 45 s filmu).
Link:
https://www.youtube.com/watch?v=NE85EV_O0z0
Zdjęć okienka kontrolnego poziomu oleju nie masz co komuś wysyłać bo nic to nie wniesie do problemu.
Powodzenia
Na forach angielskojęzycznych (głównie USA) dowiesz się więcej.
Za załączonym linku do filmiku, kolega tłumaczy bardzo dokładnie, jeżeli nie wszystko zrozumiesz, może oglądając filmik wszystko Ci się rozjaśni.
Ważną rzeczą oprócz wymiany filtra oleju dedykowanego do VN 1600 jest jeszcze filtr siatkowy (7min 45 s filmu).
Link:
https://www.youtube.com/watch?v=NE85EV_O0z0
Zdjęć okienka kontrolnego poziomu oleju nie masz co komuś wysyłać bo nic to nie wniesie do problemu.
Powodzenia
Tex66
Re: wymiana oleju
filtr siatkowy też wyczyściłem..dziwiło mnie już to przed wymianą że nie widać oleju w okienku,myślałem że po wymianie będzie ok...no ale chyba nie jest
Re: wymiana oleju
rozkładam ręce i nie wiem co dalej..
- artix
- Posty: 1166
- Rejestracja: wt cze 05, 2018
- Miejscowość: Inowrocław
- Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
- VROC: 38561
Re: wymiana oleju
Dziwne, w sumie nie wiem, co się dzieje z tym poziomem oleju. U mnie moto stoi na kosie, oleju oczywiście brak w oczku kontrolnym, przechylam do pionu i mam olej w połowie. Przechyl motocykl mocniej na prawo i zobacz, kiedy pojawi się olej w okienku kontrolnym, a pojawić się musi. Może brakuje głupich 200-300ml do właściwego poziomu. Spokojnie i na luziku polo
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: wymiana oleju
Polo5551
VN1600 to nie moja bajka, ale jako że kwarantanna i nudno to trochę pochyliłem się nad Twoim postem.
Tu masz linki do forów (USA) gdzie koledzy borykają się z identycznym problemem jak Twój.
„Brak możliwości zobaczenia poziomu oleju w okienku kontrolnym w VN 1600”.
https://www.kawasakimotorcycle.org/thre ... ass.18893/
https://gadgetsfixitpage.com/article.ph ... oil-screen
https://www.kawasakimotorcycle.org/thre ... on.101225/
Powodów może być kilka, głównie przejawia się to w:
1. Zbyt mała ilość oleju (w instrukcja – 3,5L), ale niektórzy musieli wlać 3,7÷3,8 L aby poziom oleju pojawił się między „L” a „H”.
- I tak jak napisał Ci atrix, włanie te 200÷300 mL więcej może rozwiązać problem (później zawsze możesz odciągnąć strzykawką).
- Jaki masz filtr? (K&N 204 już ma inną pojemność niż K&N 303, HF – też różne ).
2. Niektórzy po wlaniu oleju i przy braku widoczności jego poziomu w okienku kontrolnym pochylali motocykl na prawo aż poziom był widoczny w okienku. Jednym pomagali koledzy, drugim małżonki które leżały obok motocykla .
3. Zanieczyszczone szkiełko okienka kontrolnego.
4. Inni mieli zbyt klarowny olej i poziom mieli powyżej „H” a myśleli, że nie ma wystarczającej ilości oleju – w tym przypadku pochylanie nic nie dawało bo szkiełko i tak cały czas było zalane olejem.
Powodzenia
VN1600 to nie moja bajka, ale jako że kwarantanna i nudno to trochę pochyliłem się nad Twoim postem.
Tu masz linki do forów (USA) gdzie koledzy borykają się z identycznym problemem jak Twój.
„Brak możliwości zobaczenia poziomu oleju w okienku kontrolnym w VN 1600”.
https://www.kawasakimotorcycle.org/thre ... ass.18893/
https://gadgetsfixitpage.com/article.ph ... oil-screen
https://www.kawasakimotorcycle.org/thre ... on.101225/
Powodów może być kilka, głównie przejawia się to w:
1. Zbyt mała ilość oleju (w instrukcja – 3,5L), ale niektórzy musieli wlać 3,7÷3,8 L aby poziom oleju pojawił się między „L” a „H”.
- I tak jak napisał Ci atrix, włanie te 200÷300 mL więcej może rozwiązać problem (później zawsze możesz odciągnąć strzykawką).
- Jaki masz filtr? (K&N 204 już ma inną pojemność niż K&N 303, HF – też różne ).
2. Niektórzy po wlaniu oleju i przy braku widoczności jego poziomu w okienku kontrolnym pochylali motocykl na prawo aż poziom był widoczny w okienku. Jednym pomagali koledzy, drugim małżonki które leżały obok motocykla .
3. Zanieczyszczone szkiełko okienka kontrolnego.
4. Inni mieli zbyt klarowny olej i poziom mieli powyżej „H” a myśleli, że nie ma wystarczającej ilości oleju – w tym przypadku pochylanie nic nie dawało bo szkiełko i tak cały czas było zalane olejem.
Powodzenia
Tex66
Re: wymiana oleju
Artix twoja metoda się sprawdziła,przechyliłem drania prawie na glebę na prawą stronę,potem na lewą i wszystko wróciło tak jak ma być,stan jest teraz widoczny na okienku kontrolnym
Re: wymiana oleju
tyle że mimo że wlałem jak dane przykazują czyli 3,5 l to stan zalewa całe oczko a nie między L-H...ale chyba bedzie spoko...tym bardziej że była to pierwsza moja wymiana jaką robilem osobiście..
Re: wymiana oleju
Witam,mam kolejny problem z moim moto,w trakcie malej przejażdzki zauważyłem na przedniej feldze spory zaciek płynu,niby przy zacisku sucho i przy lagach też sucho..no ale gdzieś musi uciekać...w czasie jazdy w okienku płynu hamulowego było na minimum,gdy troche postał to już było całe oczko zalane..nie wiem co jest przyczyną.....aaaa i jeszcze drugi bieg wskakuje mi z małym zgrzytem...poradzicie coś...
Re: wymiana oleju
1. zabrzmi głupio ale sprawdź "na smak" jaki to płyn i będziesz miał rozwiązaną zagadkę.polo5551 pisze: ↑wt mar 31, 2020Witam,mam kolejny problem z moim moto,w trakcie malej przejażdzki zauważyłem na przedniej feldze spory zaciek płynu,niby przy zacisku sucho i przy lagach też sucho..no ale gdzieś musi uciekać...w czasie jazdy w okienku płynu hamulowego było na minimum,gdy troche postał to już było całe oczko zalane..nie wiem co jest przyczyną.....aaaa i jeszcze drugi bieg wskakuje mi z małym zgrzytem...poradzicie coś...
2. ciężko na podstawie opisu ale : nie powinno zgrzytać natomiast biegi w naszych moto wchodzą raczej "twardo" i głośno... najlepiej umów sie z którym z kolgów z vn1600 z okolicy i porównaj.
pozdr!
- artix
- Posty: 1166
- Rejestracja: wt cze 05, 2018
- Miejscowość: Inowrocław
- Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
- VROC: 38561
Re: wymiana oleju
Jedynym sposobem na znalezienie przyczyny, jest odkręcenie zacisku, wyjecie klocków i oględziny, czy nie ma wycieków na uszczelniaczach. Jak są, to tłoczek won, weryfikacja czy nie ma na nim rys, rdzy itp. Ja przecieram delikatnie tłoczek papierem wodnym min.2000, czyszczenie zacisków, nowe uszczelniacze, smar do tłoczków, montaż i będzie gitara na długie lata. Co do zgrzytów 2 biegu, to wydaje mi się, że kwestia wyrobienia techniki zmiany biegów załatwi sprawę. Jedynka zawsze lekko strzeli, ale następne biegi powinny wchodzić gładko. Jeżeli spóźnisz wbicie dwójki po odpuszczeniu manetki, skrzynia robi się "sztywna" i broni się przed wbiciem kolejnego biegu. Jeżeli sprzęgło jest sprawne i nie ciągnie, to potrenowanie powinno załatwić sprawę. Sorki za te mądrości, ale myślę, że to jest problemem . U mnie zmieniła się charakterystyka sprzęgła, zaraz po wymianie oleju na Motul 5100, (w Stanach prawdopodobnie był zalewany Castrolem) od razu był głośniejszy strzał 1 biegu i cięższe wysprzęglanie na bieg neutralny. Sprzęgło zaczęło kleić. W tym roku zmieniam olej, Motul sobie daruję i powinno być ok.
Re: wymiana oleju
I co tam artix jest lepiej ?
Wieczny optymista
Był-ła .Komar ,WSK 3 jka i 4 rka ,MZ Tropik /Jawa 350 ,Suzuki vz 800 ,Kawasaki 550 ,Nomad 1600.H-D Electra 1700,Yamaha Stratoliner 1900.Lokomotywa vn 2000, jest znów Kawasaki Nomad 1600 .
Był-ła .Komar ,WSK 3 jka i 4 rka ,MZ Tropik /Jawa 350 ,Suzuki vz 800 ,Kawasaki 550 ,Nomad 1600.H-D Electra 1700,Yamaha Stratoliner 1900.Lokomotywa vn 2000, jest znów Kawasaki Nomad 1600 .
- artix
- Posty: 1166
- Rejestracja: wt cze 05, 2018
- Miejscowość: Inowrocław
- Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
- VROC: 38561
Re: wymiana oleju
Wulbi jeszcze nie zmieniałem oleju, korona świrus pozmieniał moje plany życiowe, także czekam na lato. Jak zmienię, to oczywiście napiszę czy cokolwiek się zmieniło, a myślę że będzie odczuwalna różnica.
Re: wymiana oleju
A ja już po drugiej wymianie w tym roku .
Wieczny optymista
Był-ła .Komar ,WSK 3 jka i 4 rka ,MZ Tropik /Jawa 350 ,Suzuki vz 800 ,Kawasaki 550 ,Nomad 1600.H-D Electra 1700,Yamaha Stratoliner 1900.Lokomotywa vn 2000, jest znów Kawasaki Nomad 1600 .
Był-ła .Komar ,WSK 3 jka i 4 rka ,MZ Tropik /Jawa 350 ,Suzuki vz 800 ,Kawasaki 550 ,Nomad 1600.H-D Electra 1700,Yamaha Stratoliner 1900.Lokomotywa vn 2000, jest znów Kawasaki Nomad 1600 .
-
- Posty: 22
- Rejestracja: sob sie 01, 2020
- Motocykl:
Re: wymiana oleju
Pytanie z ciekawości. Szukam oleju silnikowego do VN1600 nomad z 2008 roku. Google pokazuje mi jedynie olej do Classica z lat 2003 do 2006 wraz z filtrem oleju. Czy filtr oleju i olej będą pasować do Nomada z roku 2008 ? Może głupie pytanie ale się nie znam. Olej to Motul 5100 10w40.
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: wymiana oleju
Olej od Classica z lat 2003 do 2006 wraz z filtrem oleju będą pasować do Nomada z roku 2008.
Mało tego, będą to też takie same ilości oleju.
Przy wymianie oleju i filtra proponuję też wyczyścić drugi filtr jakim jest filtr siatkowy wkręcany w miskę olejową.
Pytanie, co było lane przez poprzedniego właściciela, Motul czy Castrol?
Przy zmianie oleju z Castrola na Motul dobrze jest zrobić „płukankę”, chociaż będą i tacy którzy twierdzą, że nie ma potrzeby.
Moja sugestia żeby jednak zrobić.
Proponuję pozyskać instrukcję serwisową (manual) jeżeli sam zamierzasz wymienić olej.
A dodatkowo tak na początek obejrzeć ten filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=NE85EV_O0z0
Wszystko też o sprawdzaniu poziomu oleju było już napisane wyżej w tym samym poście w którym zadałeś swoje pytanie.
Mało tego, będą to też takie same ilości oleju.
Przy wymianie oleju i filtra proponuję też wyczyścić drugi filtr jakim jest filtr siatkowy wkręcany w miskę olejową.
Pytanie, co było lane przez poprzedniego właściciela, Motul czy Castrol?
Przy zmianie oleju z Castrola na Motul dobrze jest zrobić „płukankę”, chociaż będą i tacy którzy twierdzą, że nie ma potrzeby.
Moja sugestia żeby jednak zrobić.
Proponuję pozyskać instrukcję serwisową (manual) jeżeli sam zamierzasz wymienić olej.
A dodatkowo tak na początek obejrzeć ten filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=NE85EV_O0z0
Wszystko też o sprawdzaniu poziomu oleju było już napisane wyżej w tym samym poście w którym zadałeś swoje pytanie.
Tex66
Kto jest online
Jest 14 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 14 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości