Poziom oleju vn2000
Poziom oleju vn2000
Witam wszystkich. Wiem że temat jest na forum ale nie znalazłem ostatecznej odpowiedzi na pytania:
Czy poziom oleju mierzymy na zakręconym bagnecie? (W instrukcji jest tylko żeby umieścić bagnet)
Czy jeżeli motocykl stoi długo to poziom oleju będzie wyższy niż
Ma być podczas pomiaru? Pytam bo
na bagnecie jest poziom dużo poniżej dolnej kreski. Nie chciałbym zatrzeć silnika podczas rozgrzewania, a będę wymieniał olej.
Czy poziom oleju mierzymy na zakręconym bagnecie? (W instrukcji jest tylko żeby umieścić bagnet)
Czy jeżeli motocykl stoi długo to poziom oleju będzie wyższy niż
Ma być podczas pomiaru? Pytam bo
na bagnecie jest poziom dużo poniżej dolnej kreski. Nie chciałbym zatrzeć silnika podczas rozgrzewania, a będę wymieniał olej.
Re: Poziom oleju vn2000
"Remove the oil filler cap/dipstick [A], wipe it dry and threadin the oil filler cap/dipstick fully clockwise then removeagain to check the oil level"
https://www.manualslib.com/manual/86066 ... 310#manual
"EDIT: Krótko mówiąc- żeby prawidłowo odczytać poziom oleju muszą być spełnione następujące warunki:
1) Motocykl stoi prosto
2) Korek z bagnetem jest WKRĘCONY
3) Motocykl ma być rozgrzany do temperatury pracy
4) Przed pomiarem ma pracować 5-10 minut na wolnych obrotach- NIE WOLNO ruszać przepustnicy, bo trzeba będzie czekać od nowa
5) Po wyłączeniu silnika czekamy 1-2 minuty aż olej spłynie z głowic w dół silnika (nie za długo- jeśli ma temperaturę pracy jest rzadki i powinien spływać błyskawicznie- chyba, że ostatnio był zmieniany 3 lata wcześniej )
6) Jeśli poczekamy za długo to po 5-10 minutach olej spłynie z przediału skrzyni biegów w dół silnika w kierunku karterów."
viewtopic.php?f=54&t=10219&hilit=wymiana+oleju
tak czy siak : jak sprawdzasz na zimno to będzie pokazywało za mało
https://www.manualslib.com/manual/86066 ... 310#manual
"EDIT: Krótko mówiąc- żeby prawidłowo odczytać poziom oleju muszą być spełnione następujące warunki:
1) Motocykl stoi prosto
2) Korek z bagnetem jest WKRĘCONY
3) Motocykl ma być rozgrzany do temperatury pracy
4) Przed pomiarem ma pracować 5-10 minut na wolnych obrotach- NIE WOLNO ruszać przepustnicy, bo trzeba będzie czekać od nowa
5) Po wyłączeniu silnika czekamy 1-2 minuty aż olej spłynie z głowic w dół silnika (nie za długo- jeśli ma temperaturę pracy jest rzadki i powinien spływać błyskawicznie- chyba, że ostatnio był zmieniany 3 lata wcześniej )
6) Jeśli poczekamy za długo to po 5-10 minutach olej spłynie z przediału skrzyni biegów w dół silnika w kierunku karterów."
viewtopic.php?f=54&t=10219&hilit=wymiana+oleju
tak czy siak : jak sprawdzasz na zimno to będzie pokazywało za mało
VN900>VN2000
Re: Poziom oleju vn2000
Dzięki wielkie. W serwisówce którą mam nie doczytałem tego o zakręcaniu. Teraz wszystko jasne
Re: Poziom oleju vn2000
Pamiętaj, że są także dostępne dwie wielkości filtrów oleju Hiflofiltro HF204 i HF303 (większy).
Przy w większym wchodzi ok 100 ml więcej oleju czyli ok 5,5 l ( ja miałem mniejszy filtr i po wlaniu ok 5,35l na bagnecie było ok 2/3)
Przy w większym wchodzi ok 100 ml więcej oleju czyli ok 5,5 l ( ja miałem mniejszy filtr i po wlaniu ok 5,35l na bagnecie było ok 2/3)
VN900>VN2000
Re: Poziom oleju vn2000
Przemeku dzięki, dobrze wiedzieć.
Re: Poziom oleju vn2000
Skąd wy to bierzecie? Przecież jest tabliczka na prawym boczku: 4,4litra bez zmiany filtra i 4,6 litra ze zmianą filtra oleju - wszystko powyżej skutkuje wywalaniem oleju do filtra powietrza poprzez odmę
5,5 litra to wchodzi na kompletnie suchym silniku
Re: Poziom oleju vn2000
nie wiem dla czego tak jest, ale po spuszczeniu 3 otworami i odczekaniu, aż wszystko spłynie tyle mi weszło.
Pomiar poziomu oleju wykonywałem wielokrotnie zgodnie z "procedurą" i było ok, a odmą nic nie wywalało.
Teraz założyłem większy filtr HF303 i weszło prawie 5,5 l.
pozdrawiam.
VN900>VN2000
Re: Poziom oleju vn2000
Przemeku pisze: ↑ndz kwie 26, 2020nie wiem dla czego tak jest, ale po spuszczeniu 3 otworami i odczekaniu, aż wszystko spłynie tyle mi weszło.
Pomiar poziomu oleju wykonywałem wielokrotnie zgodnie z "procedurą" i było ok, a odmą nic nie wywalało.
Teraz założyłem większy filtr HF303 i weszło prawie 5,5 l.
pozdrawiam.
a masz tą tabliczkę od wewnątrz na boczku? ja wlewałem w zeszłym sezonie 4,6 i było ok... teraz mam zalany świeżym olejem - też 4,6 ale jeszcze nie jeździłem więc nie sprawdziłem poziomu, jednak z własnego doświadczenia wiem że wszystko co dolewałem więcej wypluwało mi zaraz odmą - jak go kupiłem to ktoś wlał tam pewnie te 5,5 litra bo w filtrze powietrza miałem basen i spuściłem około litra zanim przestało "żygać"
no i który masz rocznik motocykla? ja nie wiem czy w tych nowszych nie było jakiejś zmiany w silniku skoro serwisówka zaleca filtr hf303 - dla pierwszych roczników produkcji podają hf204 (jestem teraz w pracy i nie pamiętam dokładnych przedziałów rocznikowych ale wczoraj właśnie na to patrzyłem)
Re: Poziom oleju vn2000
Promo, tabliczkę mam taką jak u Ciebie.
Poczytaj poniższy temat.
viewtopic.php?f=54&t=9796&p=228876&hili ... ju#p228876
viewtopic.php?f=54&t=10219&hilit=wymiana+oleju
tak czy siak: jak przy pierwszej wymianie wlałem 4,6l ( jak na tabliczce) to na na bagnecie było mocno poniżej minimum.
Pojawiło się dopiero gdy było wlane powyżej 5l.
Poczytaj poniższy temat.
viewtopic.php?f=54&t=9796&p=228876&hili ... ju#p228876
viewtopic.php?f=54&t=10219&hilit=wymiana+oleju
tak czy siak: jak przy pierwszej wymianie wlałem 4,6l ( jak na tabliczce) to na na bagnecie było mocno poniżej minimum.
Pojawiło się dopiero gdy było wlane powyżej 5l.
VN900>VN2000
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Poziom oleju vn2000
Trochę o filtrach do VN2k – będzie to miało pewien wpływ na ilość oleju.
Predysponowane filtry do VN2k w zależności od wersji:
- KN-204 (lub HF-204) - od 2004 r. do 2005 r. - VN2000-A1, VN2000-A1H VN2000-A2, VN2000-A2H,
VN2000-D1.
- KN-303 (lub HF-303) - od 2006 r. do 2010 r. czyli od VN2000A6F do VN2000JAF.
Różnica między KN-204 i KN-303 i ich odpowiednikami to 100 ml.
Jeżeli ktoś sądzi, że całkowita wymiana oleju w VN2k to 4,6 L bo tak interpretuje to co jest napisane na tabliczce na prawym boczku to Jego i tylko Jego sprawa.
Mógł ktoś wlać 4,6 L i było OK, nie wyrzucało oleju przez odmę. Tylko zasadnicze pytanie …. Czy odkręcane były 3 (trzy) śruby i filtr oleju. Na pewno wymieniamy 4,6 L jeżeli odkręcimy 2 (dwie) śruby od miski olejowej i filtr oleju. Tylko czy w tym przypadku mówimy o maksymalnej ilości wymienionego oleju? W przedziale sprzęgła pozostaje około 1 L oleju, który i tak wymiesza się z 4,6 L wymienionego oleju!
Osobiście jestem zwolennikiem instrukcji serwisowych (nie poprawiam fabryki), spuszczenie oleju – odkręcenie 3 śrub spustowych (dwie śruby miski olejowej i śruba komory sprzęgła w lewej pokrywie) oraz filtra – jest traktowane jako „silnik kompletnie suchy”.
Zresztą temat był tu na Forum przerabiany wielokrotnie.
- trzy śruby spustowe (2-miska olejowa, 1-sprzęgło) i filtr – 5,3÷5,5 L (różnica w ilości właśnie jest podyktowana typem filtra).
A tu taka składanka z "serwisówki" bez fotki filtra:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/cb4a55889c8ecd08
Ale każdy ma prawo do indywidualnej interpretacji ilości wymienianego oleju w VN2k.
Predysponowane filtry do VN2k w zależności od wersji:
- KN-204 (lub HF-204) - od 2004 r. do 2005 r. - VN2000-A1, VN2000-A1H VN2000-A2, VN2000-A2H,
VN2000-D1.
- KN-303 (lub HF-303) - od 2006 r. do 2010 r. czyli od VN2000A6F do VN2000JAF.
Różnica między KN-204 i KN-303 i ich odpowiednikami to 100 ml.
Jeżeli ktoś sądzi, że całkowita wymiana oleju w VN2k to 4,6 L bo tak interpretuje to co jest napisane na tabliczce na prawym boczku to Jego i tylko Jego sprawa.
Mógł ktoś wlać 4,6 L i było OK, nie wyrzucało oleju przez odmę. Tylko zasadnicze pytanie …. Czy odkręcane były 3 (trzy) śruby i filtr oleju. Na pewno wymieniamy 4,6 L jeżeli odkręcimy 2 (dwie) śruby od miski olejowej i filtr oleju. Tylko czy w tym przypadku mówimy o maksymalnej ilości wymienionego oleju? W przedziale sprzęgła pozostaje około 1 L oleju, który i tak wymiesza się z 4,6 L wymienionego oleju!
Osobiście jestem zwolennikiem instrukcji serwisowych (nie poprawiam fabryki), spuszczenie oleju – odkręcenie 3 śrub spustowych (dwie śruby miski olejowej i śruba komory sprzęgła w lewej pokrywie) oraz filtra – jest traktowane jako „silnik kompletnie suchy”.
Zresztą temat był tu na Forum przerabiany wielokrotnie.
- trzy śruby spustowe (2-miska olejowa, 1-sprzęgło) i filtr – 5,3÷5,5 L (różnica w ilości właśnie jest podyktowana typem filtra).
A tu taka składanka z "serwisówki" bez fotki filtra:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/cb4a55889c8ecd08
Ale każdy ma prawo do indywidualnej interpretacji ilości wymienianego oleju w VN2k.
Tex66
Re: Poziom oleju vn2000
Dobrze prawisz, z tym że KN-204 jest nie do dostania obecnie. Przynajmniej ja nie znalazłem. Co do wymiany to przy odkręceniu trzech śrub 4,6l było mało, zalałem około 5l. A inna sprawa że pomiar oleju w tym silniku to jakaś porażka.Tex66 pisze: ↑pn kwie 27, 2020Trochę o filtrach do VN2k – będzie to miało pewien wpływ na ilość oleju.
Predysponowane filtry do VN2k w zależności od wersji:
- KN-204 (lub HF-204) - od 2004 r. do 2005 r. - VN2000-A1, VN2000-A1H VN2000-A2, VN2000-A2H,
VN2000-D1.
- KN-303 (lub HF-303) - od 2006 r. do 2010 r. czyli od VN2000A6F do VN2000JAF.
Różnica między KN-204 i KN-303 i ich odpowiednikami to 100 ml.
Jeżeli ktoś sądzi, że całkowita wymiana oleju w VN2k to 4,6 L bo tak interpretuje to co jest napisane na tabliczce na prawym boczku to Jego i tylko Jego sprawa.
Mógł ktoś wlać 4,6 L i było OK, nie wyrzucało oleju przez odmę. Tylko zasadnicze pytanie …. Czy odkręcane były 3 (trzy) śruby i filtr oleju. Na pewno wymieniamy 4,6 L jeżeli odkręcimy 2 (dwie) śruby od miski olejowej i filtr oleju. Tylko czy w tym przypadku mówimy o maksymalnej ilości wymienionego oleju? W przedziale sprzęgła pozostaje około 1 L oleju, który i tak wymiesza się z 4,6 L wymienionego oleju!
Osobiście jestem zwolennikiem instrukcji serwisowych (nie poprawiam fabryki), spuszczenie oleju – odkręcenie 3 śrub spustowych (dwie śruby miski olejowej i śruba komory sprzęgła w lewej pokrywie) oraz filtra – jest traktowane jako „silnik kompletnie suchy”.
Zresztą temat był tu na Forum przerabiany wielokrotnie.
- trzy śruby spustowe (2-miska olejowa, 1-sprzęgło) i filtr – 5,3÷5,5 L (różnica w ilości właśnie jest podyktowana typem filtra).
A tu taka składanka z "serwisówki" bez fotki filtra:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/cb4a55889c8ecd08
Ale każdy ma prawo do indywidualnej interpretacji ilości wymienianego oleju w VN2k.
Re: Poziom oleju vn2000
mój to 2006 i powinien być hf303 ( choć w tamtym roku miałem założony ten hf204Promo pisze: ↑pn kwie 27, 2020no i który masz rocznik motocykla? ja nie wiem czy w tych nowszych nie było jakiejś zmiany w silniku skoro serwisówka zaleca filtr hf303 - dla pierwszych roczników produkcji podają hf204 (jestem teraz w pracy i nie pamiętam dokładnych przedziałów rocznikowych ale wczoraj właśnie na to patrzyłem)
i tu chyba jest wyjaśnienie problemu: spuszczenie przez 3 śruby = "silnik kompletnie suchy"= wlewamy 5,3-5,5l
Dodam także, że jak spuszczam olej to zostawiam Moto na jakiś dłuższy czas aby wszystko sobie skapnęło do końca...
VN900>VN2000
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Poziom oleju vn2000
piter78
Piszesz ……. „KN-204 jest nie do dostania obecnie”.
Jest do kupienia, rozpiętość cenowa od 35 zł:
https://allegro.pl/oferta/filtr-oleju-k ... 9136898336
do 50 zł:
https://allegro.pl/oferta/k-n-filtr-ole ... 9156587476
Dlaczego taka rozpiętość cenowa? Pewnie tak jak z cenami oleju MOTUL 7100 4T 10W40.
Podróbek (chińszczyzny itp.) nie brakuje.
Dlatego uważam, że olej a dobrze i filtr kupować tylko w sprawdzonych miejscach.
Ja zaopatruję się we wszystko u Zeusa od kilku lat i nie narzekam.
Proszę nie traktować tego jako kryptoreklamę czy wazeliniarstwo.
Piszesz ……. „KN-204 jest nie do dostania obecnie”.
Jest do kupienia, rozpiętość cenowa od 35 zł:
https://allegro.pl/oferta/filtr-oleju-k ... 9136898336
do 50 zł:
https://allegro.pl/oferta/k-n-filtr-ole ... 9156587476
Dlaczego taka rozpiętość cenowa? Pewnie tak jak z cenami oleju MOTUL 7100 4T 10W40.
Podróbek (chińszczyzny itp.) nie brakuje.
Dlatego uważam, że olej a dobrze i filtr kupować tylko w sprawdzonych miejscach.
Ja zaopatruję się we wszystko u Zeusa od kilku lat i nie narzekam.
Proszę nie traktować tego jako kryptoreklamę czy wazeliniarstwo.
Tex66
Re: Poziom oleju vn2000
Tex66 dzięki za info. Być może akurat nie było jak ja kupowałem. Jak dzwoniłem do autoryzowanego serwisu Kawy w Krakowie, to mi powiedzieli że jest tylko ten 303 i że on jest dedykowany do mojego rocznika (2005).
Re: Poziom oleju vn2000
Panowie ja zawsze odkręcam wszystkie śruby
serwisówkę również posiadam, procedury pomiarowe znam i naprawdę ciężko jest mi upchnąć tam więcej oleju
aaale sprawdzę na spokojnie jeszcze raz I jak będzie się Wam chciało to sprawdźcie taką rzecz: poczekajcie ok 4-5 minut przed wyciągnięciem bagnetu, U mnie gdy czekam 1-2 minuty to faktycznie poziom oleju jest zbyt niski, po ok 4 minutach jest prawie ok na bagnecie (bliżej minimum niż max ale jednak jest) a dopiero powyżej 5 minut olej zaczyna schodzić z 'bagnetu'
inna sprawa - twierdzenie że po odkręceniu 3 śrub + filtra mamy kompletnie suchy silnik można włożyć między bajki - też tak myślałem w weekend, spuścilem olej, motocykl stał ok 3 godzin z odkręconymi korkami ale z racji tego iż było już późno stwierdziłem że zaleję następnego dnia -tak więc zabrałem się za wstawianie motocykla do garażu, mam garaż pod domem i dość stromy zjazd, efekt taki że długo czyściłem podjazd z rzeki oleju która się wylała gdy moto było pod kątem w chwili zjazdu - i teraz się zgodzę, na pewno będzie trzeba wlać tam co najmniej 5 litrów bo od groma tego jeszcze się wylało na mój podjazd
poza tym, kolego Tex66 skoro masz serwisówkę to widzisz też że jest tam wyraźnie: "engine disassambled and dry" - więc naprawdę przy każdej wymianie rozbierasz silnik i czyścisz każdy element po to by wlać tam 5,5 litra? tak wiem, czepiam się
Tak czy inaczej, skoro lejecie 5,5 litra + to co zostało w silniku i Wam nie wyrzuca oleju to nie wiem, może ja mam coś nie tak w swoim motocyklu
serwisówkę również posiadam, procedury pomiarowe znam i naprawdę ciężko jest mi upchnąć tam więcej oleju
aaale sprawdzę na spokojnie jeszcze raz I jak będzie się Wam chciało to sprawdźcie taką rzecz: poczekajcie ok 4-5 minut przed wyciągnięciem bagnetu, U mnie gdy czekam 1-2 minuty to faktycznie poziom oleju jest zbyt niski, po ok 4 minutach jest prawie ok na bagnecie (bliżej minimum niż max ale jednak jest) a dopiero powyżej 5 minut olej zaczyna schodzić z 'bagnetu'
inna sprawa - twierdzenie że po odkręceniu 3 śrub + filtra mamy kompletnie suchy silnik można włożyć między bajki - też tak myślałem w weekend, spuścilem olej, motocykl stał ok 3 godzin z odkręconymi korkami ale z racji tego iż było już późno stwierdziłem że zaleję następnego dnia -tak więc zabrałem się za wstawianie motocykla do garażu, mam garaż pod domem i dość stromy zjazd, efekt taki że długo czyściłem podjazd z rzeki oleju która się wylała gdy moto było pod kątem w chwili zjazdu - i teraz się zgodzę, na pewno będzie trzeba wlać tam co najmniej 5 litrów bo od groma tego jeszcze się wylało na mój podjazd
poza tym, kolego Tex66 skoro masz serwisówkę to widzisz też że jest tam wyraźnie: "engine disassambled and dry" - więc naprawdę przy każdej wymianie rozbierasz silnik i czyścisz każdy element po to by wlać tam 5,5 litra? tak wiem, czepiam się
Tak czy inaczej, skoro lejecie 5,5 litra + to co zostało w silniku i Wam nie wyrzuca oleju to nie wiem, może ja mam coś nie tak w swoim motocyklu
Re: Poziom oleju vn2000
no i wracamy do procedury kontroli poziomu. Ja zawsze wykonuję kilka pomiarów między 2, a 3 minutą po wyłączeniu silnika i jest to zgodne z manualem.Promo pisze: ↑wt kwie 28, 2020aaale sprawdzę na spokojnie jeszcze raz I jak będzie się Wam chciało to sprawdźcie taką rzecz: poczekajcie ok 4-5 minut przed wyciągnięciem bagnetu, U mnie gdy czekam 1-2 minuty to faktycznie poziom oleju jest zbyt niski, po ok 4 minutach jest prawie ok na bagnecie (bliżej minimum niż max ale jednak jest) a dopiero powyżej 5 minut olej zaczyna schodzić z 'bagnetu'
https://www.manualslib.com/manual/86066 ... 310#manual
VN900>VN2000
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Poziom oleju vn2000
Promo
Przy wymianie oleju nie rozbieram i nie czyszczę każdego elementu silnika po to aby wlać tam 5,5 L oleju. Wystarczy jak po odkręceniu 3 (trzech) korków i filtra z kuwety do której ściekł olej zlewam do kanisterka delikatnie powyżej 5 L oleju. Przy spuszczaniu oleju odkręcam nawet korek wlewowy oleju – lepsza cyrkulacja oleju (chociaż nieznacznie).
Spytasz, skąd wiem, że zleciało powyżej 5 L , mam coś podobnego i widzę ile z kuwety zlałem oleju:
https://allegro.pl/oferta/kanister-pali ... gLCEvD_BwE
W starym filtrze po odkręceniu też trochę zostaje. Na pewno też nie wszystko spłynie z najdrobniejszych kanalików silnika.
Następnie przy każdej wymianie oleju, jeszcze przed wlaniem nowego oleju wymieniam również:
- uszczelkę aluminiową 12 x 22 x 2 (nr 92065) na śrubie 12 x 5 ( nr 92066-1174) którą dokręcam kluczem dynamometrycznym z siłą 15Nm;
- oring 20 x 2 (nr 92055-1146) na śrubie 18 x 9 (nr 92066-1394) którą dokręcam kluczem dynamometrycznym z siłą 20 Nm.
- oring 8 mm (670D1508) na korku spustowym 8 x 10 (nr 92066-1026) z komory sprzęgła który dokręcam również kluczem dynamometrycznym z siłą 20 Nm.
Dlaczego? …….. bo taki mam kaprys!
Licząc się z tym, że coś tego starego oleju zostało w silniku, wlewam dokładnie 5,5 L oleju MOTUL 7100 4T 10W40 z czego:
- około 150÷200ml do nowego filtra;
- pozostałe około 5,3 L do silnika.
- Odpalam motocykl i czekam do załączenia się wentylatora, po czym gaszę VN2k.
Następnie demontuje Hypercharger Kuryakyn z filtrem K&N. Sprawdzam czy jest suchutko. Jak do tej pory przez te wszystkie lata zawsze jest!
A skoro już zdemontowałem Hypercharger to profilaktycznie myję i nasączam filtr K&N czymś takim:
https://allegro.pl/oferta/zestaw-do-myc ... 8573445416
Następnego dnia, po złożeniu Hyperchargera z filtrem K&N odpalam wypoziomowane moto.
1. Pracuje do czasu załączenia się wentylatora;
2. Gaszę silnik:
- po odczekaniu 2 min sprawdzam poziom oleju – jest powyżej ¾ części radełkowanej na bagnecie;
- po 3 min jest delikatnie poniżej połowy części radełkowanej;
- po 5 min na bagnecie susza.
PRAWIE INSTRUKCYJNIE !
Promo, a u Ciebie wszystko na odwrót:
CYTUJĘ:
- „1-2 minuty to faktycznie poziom oleju jest zbyt niski”;
- „po ok 4 minutach jest prawie ok na bagnecie (bliżej minimum niż max ale jednak jest);
- „dopiero powyżej 5 minut olej zaczyna schodzić z 'bagnetu'”.
Promo, to może Ty masz inny silnik w swoim VN2k, może nie z półsuchą miską olejową?
I może dlatego też w Twoim silniku wystarcza 4,6 L oleju.
Jak to powiedział marszałek Piłsudski: „z racją jest jak z dupą, każdy ma swoją”.
Więc lej i wymieniaj tyle oleju ile Ci pasuje, sprawdzaj jego poziom również według tego jak Ty uważasz za stosowne. W końcu to Twój VN2k.
I NA TM KOŃCZĘ DYSKUSJĘ NA TEMAT ILOŚCI OLEJU SILNIKOWEGO w VN2k ORAZ TECHNIKI SPRAWDZANIA JEGO POZIOMU.
Przy wymianie oleju nie rozbieram i nie czyszczę każdego elementu silnika po to aby wlać tam 5,5 L oleju. Wystarczy jak po odkręceniu 3 (trzech) korków i filtra z kuwety do której ściekł olej zlewam do kanisterka delikatnie powyżej 5 L oleju. Przy spuszczaniu oleju odkręcam nawet korek wlewowy oleju – lepsza cyrkulacja oleju (chociaż nieznacznie).
Spytasz, skąd wiem, że zleciało powyżej 5 L , mam coś podobnego i widzę ile z kuwety zlałem oleju:
https://allegro.pl/oferta/kanister-pali ... gLCEvD_BwE
W starym filtrze po odkręceniu też trochę zostaje. Na pewno też nie wszystko spłynie z najdrobniejszych kanalików silnika.
Następnie przy każdej wymianie oleju, jeszcze przed wlaniem nowego oleju wymieniam również:
- uszczelkę aluminiową 12 x 22 x 2 (nr 92065) na śrubie 12 x 5 ( nr 92066-1174) którą dokręcam kluczem dynamometrycznym z siłą 15Nm;
- oring 20 x 2 (nr 92055-1146) na śrubie 18 x 9 (nr 92066-1394) którą dokręcam kluczem dynamometrycznym z siłą 20 Nm.
- oring 8 mm (670D1508) na korku spustowym 8 x 10 (nr 92066-1026) z komory sprzęgła który dokręcam również kluczem dynamometrycznym z siłą 20 Nm.
Dlaczego? …….. bo taki mam kaprys!
Licząc się z tym, że coś tego starego oleju zostało w silniku, wlewam dokładnie 5,5 L oleju MOTUL 7100 4T 10W40 z czego:
- około 150÷200ml do nowego filtra;
- pozostałe około 5,3 L do silnika.
- Odpalam motocykl i czekam do załączenia się wentylatora, po czym gaszę VN2k.
Następnie demontuje Hypercharger Kuryakyn z filtrem K&N. Sprawdzam czy jest suchutko. Jak do tej pory przez te wszystkie lata zawsze jest!
A skoro już zdemontowałem Hypercharger to profilaktycznie myję i nasączam filtr K&N czymś takim:
https://allegro.pl/oferta/zestaw-do-myc ... 8573445416
Następnego dnia, po złożeniu Hyperchargera z filtrem K&N odpalam wypoziomowane moto.
1. Pracuje do czasu załączenia się wentylatora;
2. Gaszę silnik:
- po odczekaniu 2 min sprawdzam poziom oleju – jest powyżej ¾ części radełkowanej na bagnecie;
- po 3 min jest delikatnie poniżej połowy części radełkowanej;
- po 5 min na bagnecie susza.
PRAWIE INSTRUKCYJNIE !
Promo, a u Ciebie wszystko na odwrót:
CYTUJĘ:
- „1-2 minuty to faktycznie poziom oleju jest zbyt niski”;
- „po ok 4 minutach jest prawie ok na bagnecie (bliżej minimum niż max ale jednak jest);
- „dopiero powyżej 5 minut olej zaczyna schodzić z 'bagnetu'”.
Promo, to może Ty masz inny silnik w swoim VN2k, może nie z półsuchą miską olejową?
I może dlatego też w Twoim silniku wystarcza 4,6 L oleju.
Jak to powiedział marszałek Piłsudski: „z racją jest jak z dupą, każdy ma swoją”.
Więc lej i wymieniaj tyle oleju ile Ci pasuje, sprawdzaj jego poziom również według tego jak Ty uważasz za stosowne. W końcu to Twój VN2k.
I NA TM KOŃCZĘ DYSKUSJĘ NA TEMAT ILOŚCI OLEJU SILNIKOWEGO w VN2k ORAZ TECHNIKI SPRAWDZANIA JEGO POZIOMU.
Tex66
Re: Poziom oleju vn2000
Piszesz że spuszczasz 5 litrów, po czym zalewasz 5,5 zdając sobie sprawę że jeszcze jakiś olej w silniku został mimo iż serwisówka mówi wyraźnie 5,5 na kompletnie suchy silnik (po świeżym montażu) - nie no ja już nie dyskutuję, widzę że kolega zna się lepiej niż eksperci z Kawasaki którzy napisali manual tak więc nie mam nic do dodania
@Przemeku serwisówkę mam i znam, jednak ja czytam ze zrozumieniem, skoro jest tam zapis "all the oil to drain down" to trzeba wyłapać chwilę w której stan w misce będzie największy a nie siedzieć ze stoperem w ręku - na pewno wpływ na to ma też to jaki olej się zalewa, ja zrobiłem masę pomiarów i największy stan notowałem po ok 4 minutach
Ale niech każdy leje tyle ile chce, te 200-300 ml pewnie i tak nie ma żadnego znaczenia przy tym systemie smarowania który jest w Vn2000
@Przemeku serwisówkę mam i znam, jednak ja czytam ze zrozumieniem, skoro jest tam zapis "all the oil to drain down" to trzeba wyłapać chwilę w której stan w misce będzie największy a nie siedzieć ze stoperem w ręku - na pewno wpływ na to ma też to jaki olej się zalewa, ja zrobiłem masę pomiarów i największy stan notowałem po ok 4 minutach
Ale niech każdy leje tyle ile chce, te 200-300 ml pewnie i tak nie ma żadnego znaczenia przy tym systemie smarowania który jest w Vn2000
- Wielebny Bolo
- Posty: 1189
- Rejestracja: ndz sty 14, 2018
- Miejscowość: Brzeg Dolny
- Motocykl: VN 2000 Parowóz
- VROC: 0
Re: Poziom oleju vn2000
O jacie, jakby powiedział kolega z techniku.
Dysertacja gotowa
Panowie, kiedy obrona?
Dysertacja gotowa
Panowie, kiedy obrona?
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Poziom oleju vn2000
Promo,
Miałem się już nie wypowiadać ale skoro przeinaczasz to co napisałem to muszę.
Drobna sugestia na początek dla Ciebie Promo:
Czytaj dokładnie ze zrozumieniem (jak potrzeba weź kalkulator !) i dodawaj to co napiszę teraz, jak również sprawdź kalkulatorem to co napisałem wczoraj.
Widzę, że pisać potrafisz skoro dołączasz komentarze, ale z czytaniem ze zrozumieniem zdecydowanie słabo, oj bardzo słabo.
Napisałem we wczorajszym komentarzu:
1. Pierwszy CYTAT: - …. zlewam do kanisterka delikatnie powyżej 5 L”;
2. Drugi CYTAT: - „ Spytasz, skąd wiem, że zleciało powyżej 5 L , mam coś podobnego i widzę ile z kuwety zlałem oleju”.
Jak widzisz, napisałem, że zawsze jest to więcej (powyżej) niż 5 L. Dokładność takiego kanisterka jest taka jak jest, czy jest to 5,2 L czy 5,3 L nikt nie jest w stanie zdecydowanie określić.
Na pewno podziałka 5 L na kanisterku jest przekroczona.
W starym filtrze też zostaje olej, tu się nie silę aby to zlewać do kanisterka i mierzyć.
Napisałem również wczoraj nalewam – kolejny mój CYTAT: „- około 150÷200ml do nowego filtra”;
Wkręcając nowy filtr z taką ilości wlanego już do niego oleju nic się nie wylewa podczas wkręcania. Więc w starym filtrze też zostaje tych około +/- 100÷150 ml starego oleju.
Jakby nie liczył starego oleju zlewam właśnie około +/- 5,3 L.
Czy 100÷200 ml oleju robi jakąś różnicę w smarowaniu silnika w VN2k?
Zmieniasz moje słowa, że niby ja napisałem: „ Piszesz że spuszczasz 5 litrów, po czym zalewasz 5,5 zdając sobie sprawę że jeszcze jakiś olej w silniku został”.
Oj słabo z matematyką i czytaniem ze zrozumieniem, bardzo słabiutko.
Nie staraj się być również sarkastyczny porównując mnie z konstruktorami z Kawasaki, bo jak poszukasz i przeczytasz ze zrozumieniem mój komentarz z dnia 27.04. to właśnie napisałem „(nie poprawiam fabryki)”.
A jak u Ciebie z olejem:
Napisałeś, że spuszczasz 4,6 L starego oleju i tyle powinno się wymieniać – bo tle jest napisane na prawym boczku i Tobie tyle 3 korkami i filtrem spływało.
Aż przez przypadek dowiedziałeś się, że jednak w VN2k jest więcej oleju niż 4,6 L. Po zjeździe VN2k po stromym zjeździe do garażu pod domem wylała Ci się „rzeka oleju”.
Spotkałeś się gdzieś z procedurą przepychania VN2k po równi pochyłej w dół i w górę aby zlać stary olej?
Jak widzę u Ciebie jest to konieczne. Odkręcenie miski olejowej i lewej pokrywy sprzęgła może nie zdiagnozować powodu nie spływania całego oleju. W twoim przypadku bez przepychania motocykla po stromym zjeździe do garażu po domem (proponuję najlepiej, raz w górę i raz w dół – większa pewność, że olej masz zlany) się nie obejdzie.
Napisałeś, że …… „serwisówka mówi wyraźnie 5,5 na kompletnie suchy silnik (po świeżym montażu)”.
Zastanawia Cię dlaczego Koledzy – którzy zakładali to Forum i są posiadaczami VN2k od początku, kiedy Ty i ja nie wiedzieliśmy nawet o istnieniu tego Forum nie wypowiadają się na temat tego co piszesz o wymianie i sprawdzaniu oleju w VN2k?
Miałem się już nie wypowiadać ale skoro przeinaczasz to co napisałem to muszę.
Drobna sugestia na początek dla Ciebie Promo:
Czytaj dokładnie ze zrozumieniem (jak potrzeba weź kalkulator !) i dodawaj to co napiszę teraz, jak również sprawdź kalkulatorem to co napisałem wczoraj.
Widzę, że pisać potrafisz skoro dołączasz komentarze, ale z czytaniem ze zrozumieniem zdecydowanie słabo, oj bardzo słabo.
Napisałem we wczorajszym komentarzu:
1. Pierwszy CYTAT: - …. zlewam do kanisterka delikatnie powyżej 5 L”;
2. Drugi CYTAT: - „ Spytasz, skąd wiem, że zleciało powyżej 5 L , mam coś podobnego i widzę ile z kuwety zlałem oleju”.
Jak widzisz, napisałem, że zawsze jest to więcej (powyżej) niż 5 L. Dokładność takiego kanisterka jest taka jak jest, czy jest to 5,2 L czy 5,3 L nikt nie jest w stanie zdecydowanie określić.
Na pewno podziałka 5 L na kanisterku jest przekroczona.
W starym filtrze też zostaje olej, tu się nie silę aby to zlewać do kanisterka i mierzyć.
Napisałem również wczoraj nalewam – kolejny mój CYTAT: „- około 150÷200ml do nowego filtra”;
Wkręcając nowy filtr z taką ilości wlanego już do niego oleju nic się nie wylewa podczas wkręcania. Więc w starym filtrze też zostaje tych około +/- 100÷150 ml starego oleju.
Jakby nie liczył starego oleju zlewam właśnie około +/- 5,3 L.
Czy 100÷200 ml oleju robi jakąś różnicę w smarowaniu silnika w VN2k?
Zmieniasz moje słowa, że niby ja napisałem: „ Piszesz że spuszczasz 5 litrów, po czym zalewasz 5,5 zdając sobie sprawę że jeszcze jakiś olej w silniku został”.
Oj słabo z matematyką i czytaniem ze zrozumieniem, bardzo słabiutko.
Nie staraj się być również sarkastyczny porównując mnie z konstruktorami z Kawasaki, bo jak poszukasz i przeczytasz ze zrozumieniem mój komentarz z dnia 27.04. to właśnie napisałem „(nie poprawiam fabryki)”.
A jak u Ciebie z olejem:
Napisałeś, że spuszczasz 4,6 L starego oleju i tyle powinno się wymieniać – bo tle jest napisane na prawym boczku i Tobie tyle 3 korkami i filtrem spływało.
Aż przez przypadek dowiedziałeś się, że jednak w VN2k jest więcej oleju niż 4,6 L. Po zjeździe VN2k po stromym zjeździe do garażu pod domem wylała Ci się „rzeka oleju”.
Spotkałeś się gdzieś z procedurą przepychania VN2k po równi pochyłej w dół i w górę aby zlać stary olej?
Jak widzę u Ciebie jest to konieczne. Odkręcenie miski olejowej i lewej pokrywy sprzęgła może nie zdiagnozować powodu nie spływania całego oleju. W twoim przypadku bez przepychania motocykla po stromym zjeździe do garażu po domem (proponuję najlepiej, raz w górę i raz w dół – większa pewność, że olej masz zlany) się nie obejdzie.
Napisałeś, że …… „serwisówka mówi wyraźnie 5,5 na kompletnie suchy silnik (po świeżym montażu)”.
Zastanawia Cię dlaczego Koledzy – którzy zakładali to Forum i są posiadaczami VN2k od początku, kiedy Ty i ja nie wiedzieliśmy nawet o istnieniu tego Forum nie wypowiadają się na temat tego co piszesz o wymianie i sprawdzaniu oleju w VN2k?
Tex66
Kto jest online
Jest 4 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 4 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości