Witam wszystkich
Jestem szczęśliwym posiadaczem vn 1600 nomad, czytając dzisiaj jakiś portal o moto natrafiłem na bardzo smutną informacje, zakaz poruszania dla motocyklów generujących hałas 95 Db po najpopularniejszych drogach tyloru. I mam dwa pytania
Czy na oryginalnych wydechach z puchą ten model przekraczał 95 db?
Czy db killer od kalinińskiego do wydechów V&H Bagger obniży tą wartość poniżej 95 dB?
Pozdrawiam
Austria tyrol zakaz dla 95 dB
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Austria tyrol zakaz dla 95 dB
Czy na oryginalnych wydechach z puchą nie przekroczysz 95 dB?
Czy na dB killerach od Kalinińskiego do wydechów V&H Bagger podobnie nie przekroczysz 95 dB?
Teoretycznie nie powinieneś, tak przynajmniej piszą producenci.
Jeżeli chcesz być pewien jaki hałas emitują Twoje kominki to jedź na SKP, to najprostszy sposób.
Jednym z obowiązkowych przyrządów kontrolno-pomiarowych stanowiska kontrolnego w stacji kontroli pojazdów (SKP) jest:
- miernik poziomu dźwięku lub jak kto woli sonometr lub jeszcze inaczej decybelomierz.
Jak dokonać pomiaru, diagności wiedzą to doskonale, gorzej z wiedzą merytoryczną niektórych innych panów.
Skrótowo poniżej, może się komuś przydać na drodze podczas kontroli przez panów o których wspomniałem wyżej.
1. Manetka na 75% - bardziej fachowo to - 3/4nN – czyli 75 % prędkości obrotowej mocy maksymalnej.
2. Wykonujesz trzy pomiary następujące bezpośrednio po sobie. Pomiary nie mogą się różnić od siebie o więcej niż 2 dB.
3. Głośność to wynik najwyższy z trzech pomiarów.
Tak przynajmniej stanowi polskie prawo:
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 16 grudnia 2003 r.
w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach.
A dokładnie § 9.1 oraz załącznik nr 3 do powyższego rozporządzenia.
Można się na to powołać podczas kontroli.
To samo rozporządzenie stanowi, że motocykl o pojemności powyżej 125cc nie może emitować hałasu powyżej 96 dB.
I jeszcze coś takiego:
DECYZJA RADY (UE) 2018/1572
z dnia 15 października 2018 r.
w sprawie stosowania przez Unię regulaminów nr 9, 63 i 92 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych w sprawie jednolitych przepisów dotyczących homologacji pojazdów trójkołowych, motorowerów i zamiennych układów tłumiących wydechu dla pojazdów kategorii w zakresie emisji hałasu
Skoro w Tyrolu dopuszczają 95 dB to nie do końca stosują się do przepisów UE.
Ale w końcu to Tyrol i Hände hoch.
Prawdę mówiąc to nie wierzę w te 95 dB w Tyrolu.
Czy na dB killerach od Kalinińskiego do wydechów V&H Bagger podobnie nie przekroczysz 95 dB?
Teoretycznie nie powinieneś, tak przynajmniej piszą producenci.
Jeżeli chcesz być pewien jaki hałas emitują Twoje kominki to jedź na SKP, to najprostszy sposób.
Jednym z obowiązkowych przyrządów kontrolno-pomiarowych stanowiska kontrolnego w stacji kontroli pojazdów (SKP) jest:
- miernik poziomu dźwięku lub jak kto woli sonometr lub jeszcze inaczej decybelomierz.
Jak dokonać pomiaru, diagności wiedzą to doskonale, gorzej z wiedzą merytoryczną niektórych innych panów.
Skrótowo poniżej, może się komuś przydać na drodze podczas kontroli przez panów o których wspomniałem wyżej.
1. Manetka na 75% - bardziej fachowo to - 3/4nN – czyli 75 % prędkości obrotowej mocy maksymalnej.
2. Wykonujesz trzy pomiary następujące bezpośrednio po sobie. Pomiary nie mogą się różnić od siebie o więcej niż 2 dB.
3. Głośność to wynik najwyższy z trzech pomiarów.
Tak przynajmniej stanowi polskie prawo:
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 16 grudnia 2003 r.
w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach.
A dokładnie § 9.1 oraz załącznik nr 3 do powyższego rozporządzenia.
Można się na to powołać podczas kontroli.
To samo rozporządzenie stanowi, że motocykl o pojemności powyżej 125cc nie może emitować hałasu powyżej 96 dB.
I jeszcze coś takiego:
DECYZJA RADY (UE) 2018/1572
z dnia 15 października 2018 r.
w sprawie stosowania przez Unię regulaminów nr 9, 63 i 92 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych w sprawie jednolitych przepisów dotyczących homologacji pojazdów trójkołowych, motorowerów i zamiennych układów tłumiących wydechu dla pojazdów kategorii w zakresie emisji hałasu
Skoro w Tyrolu dopuszczają 95 dB to nie do końca stosują się do przepisów UE.
Ale w końcu to Tyrol i Hände hoch.
Prawdę mówiąc to nie wierzę w te 95 dB w Tyrolu.
Tex66
Kto jest online
Jest 9 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 9 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości