Dyfer-temperatura pracy

Awatar użytkownika
Fido
Posty: 34
Rejestracja: śr sie 03, 2016
Miejscowość: https://t.me/pump_upp
Motocykl: ZAP 1200, FJ 1200, CBX 550,Mini Bike
VROC: 0

Dyfer-temperatura pracy

Post autor: Fido » śr lip 22, 2020

Pytanie o temperaturę dyfra podczas jazdy.
Mój jest tak gorący że ledwo mogę przytrzymać na nim dłoń.
To normalne ?

Awatar użytkownika
Wielebny Bolo
Posty: 1189
Rejestracja: ndz sty 14, 2018
Miejscowość: Brzeg Dolny
Motocykl: VN 2000 Parowóz
VROC: 0

Re: Dyfer-temperatura pracy

Post autor: Wielebny Bolo » pt lip 24, 2020

Sprawdź olej. Prawdopodobnie jeździsz na suchym.
Jeżeli jest olej to sprawa odczucia "gorąca". Wiadomo, podczas pracy się nagrzewa ale jednocześnie chłodzi olejem, dlatego nie przesadzaj z dolewką. Ma być tyle ile podaje serwisówka.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.

Rav
Posty: 1908
Rejestracja: pt cze 22, 2012
Miejscowość: Kielce
Motocykl: VN 800 Classic=> R1100RT
VROC: 0

Re: Dyfer-temperatura pracy

Post autor: Rav » sob lip 25, 2020

Olej, olejem, ale w mojej 750 dyfer grzał się tak, że topiło gumowy tłumik w feldze, może to być wina łożysk w dyfrze lub wale.

Awatar użytkownika
Fido
Posty: 34
Rejestracja: śr sie 03, 2016
Miejscowość: https://t.me/pump_upp
Motocykl: ZAP 1200, FJ 1200, CBX 550,Mini Bike
VROC: 0

Re: Dyfer-temperatura pracy

Post autor: Fido » pn lip 27, 2020

Olej jest.
Możliwe że to łożyska.
Podczas pchania słychać jak trzeszczą.
Myślałem że to łożyska kół, wymieniłem je ale nadal trzeszczy.
Także zapewne winne są łożyska w dyfra.

Rav
Posty: 1908
Rejestracja: pt cze 22, 2012
Miejscowość: Kielce
Motocykl: VN 800 Classic=> R1100RT
VROC: 0

Re: Dyfer-temperatura pracy

Post autor: Rav » pn lip 27, 2020

Łożyska są dostępne w sklepach z łożyskami, niekoniecznie oryginalne czy ASO.

Awatar użytkownika
Wielebny Bolo
Posty: 1189
Rejestracja: ndz sty 14, 2018
Miejscowość: Brzeg Dolny
Motocykl: VN 2000 Parowóz
VROC: 0

Re: Dyfer-temperatura pracy

Post autor: Wielebny Bolo » pn lip 27, 2020

Fido pisze:
pn lip 27, 2020
Olej jest.
Możliwe że to łożyska.
Podczas pchania słychać jak trzeszczą.
Myślałem że to łożyska kół, wymieniłem je ale nadal trzeszczy.
Także zapewne winne są łożyska w dyfra.
Faktycznie, może tak być.
W mojej ponad 60 letniej Jawie 250 zużyło się jedno z dwóch łożysk koła tylnego. Tak nagrzewało bęben że wyciekał smar z łożysk na obręcz koła. W tych czasach zakładane były łożyska otwarte z uszczelniaczami filcowymi i smarowane smarem włożonym miedzy łożyska i on wyciekał. :oops:
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 1 użytkownik online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Dzisiaj urodziny obchodzą