Sprzęgło vn 750
-
- Posty: 15
- Rejestracja: pn maja 18, 2020
- Motocykl: Kawasaki vn 750
Sprzęgło vn 750
Witam serdecznie wszystkich. Mam taki problem,na 4i 5 biegu przy mocnym odkręceniu manetki obroty rosna na czerwone pole a przyspieszenia znacznego nie widać. Sprzęgło sie slizga? Czy tylko wymiana wchodzi w grę? Jest opcja jakos je wyregulować?
- robkas
- Posty: 79
- Rejestracja: pn sie 07, 2017
- Miejscowość: Staszów
- Motocykl: Kawasaki VN900 LT
- VROC: 0
Re: Sprzęgło vn 750
Jeśli jest jakiś luz na klamce, a mimo to się ślizga, to już nic nie wyregulujesz, tylko sprzęgło do wymiany
- Wielebny Bolo
- Posty: 1189
- Rejestracja: ndz sty 14, 2018
- Miejscowość: Brzeg Dolny
- Motocykl: VN 2000 Parowóz
- VROC: 0
Re: Sprzęgło vn 750
Typowe objawy zużytego sprzęgła.
Na szczęcie w miarę prosta operacja.
Kup komplet tarcz z przekładkami czyli tarcze cierne i tarcze stalowe. Jeżeli sprawdzisz że stalowe nie są odkształcone to wystarczą cierne. Oczywiście nowe sprężyny.
Odkształcenie stalowych tarcz sprawdzisz na szybie. Kładziesz i patrzysz czy się nie kołyszą.
Żadne prostowanie nie wchodzi w grę. Są to odkształcenia termiczne więc nie do wyprostowania.
Jeżeli założysz z odkształconymi stalowymi tarczami to będą kłopoty z rozłączeniem sprzęgła. Będzie ciągnęło przy wciśniętej klamce.
Oryginalną uszczelkę pod pokrywę możesz zastąpić "uszczelką w tubie". Nakładasz cienki wałek na pokrywę, oczywiście wyczyszczoną, korpus silnika tylko czyścisz ze starej uszczelki. Możesz nawet delikatnie posmarować olejem. Czekasz około 45 min. i dokręcasz. Uszczelka/pasta się luźno ułoży i będzie OK.
I oczywiście trzeba na tarcze wydać kilka stówek. Za 150 zł czy podobnie kupisz tarcze ze "szmat, gruzu i gałęzi". Długo na nich nie pojeździsz.
Na szczęcie w miarę prosta operacja.
Kup komplet tarcz z przekładkami czyli tarcze cierne i tarcze stalowe. Jeżeli sprawdzisz że stalowe nie są odkształcone to wystarczą cierne. Oczywiście nowe sprężyny.
Odkształcenie stalowych tarcz sprawdzisz na szybie. Kładziesz i patrzysz czy się nie kołyszą.
Żadne prostowanie nie wchodzi w grę. Są to odkształcenia termiczne więc nie do wyprostowania.
Jeżeli założysz z odkształconymi stalowymi tarczami to będą kłopoty z rozłączeniem sprzęgła. Będzie ciągnęło przy wciśniętej klamce.
Oryginalną uszczelkę pod pokrywę możesz zastąpić "uszczelką w tubie". Nakładasz cienki wałek na pokrywę, oczywiście wyczyszczoną, korpus silnika tylko czyścisz ze starej uszczelki. Możesz nawet delikatnie posmarować olejem. Czekasz około 45 min. i dokręcasz. Uszczelka/pasta się luźno ułoży i będzie OK.
I oczywiście trzeba na tarcze wydać kilka stówek. Za 150 zł czy podobnie kupisz tarcze ze "szmat, gruzu i gałęzi". Długo na nich nie pojeździsz.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: pn maja 18, 2020
- Motocykl: Kawasaki vn 750
Re: Sprzęgło vn 750
Nie ma żadnego luzu na klamce. Dziękuję bardzo za odpowiedź. Napisze ktos dokladnie po kolei jak soe zmienia cały zestaw?
-
- Posty: 1908
- Rejestracja: pt cze 22, 2012
- Miejscowość: Kielce
- Motocykl: VN 800 Classic=> R1100RT
- VROC: 0
Re: Sprzęgło vn 750
Zacznij od regulacji sprzęgła, to nic nie kosztuje.
- Wielebny Bolo
- Posty: 1189
- Rejestracja: ndz sty 14, 2018
- Miejscowość: Brzeg Dolny
- Motocykl: VN 2000 Parowóz
- VROC: 0
Re: Sprzęgło vn 750
Właśnie brak luzu to zużyte sprzęgło.Rafal25801 pisze: ↑wt wrz 22, 2020Nie ma żadnego luzu na klamce. Dziękuję bardzo za odpowiedź. Napisze ktos dokladnie po kolei jak soe zmienia cały zestaw?
Tarcze się zużywają, robią się ciensze. Wymiar, grubość całego kosza sprzęgłowego się zmiejsza co powoduje kasację luzu.
Regulacja wystarczy tylko na chwilę a spowoduje jedynie dalsze niszczenie tarcz stalowych.
Nie prawda że regulacja nic nie kosztuje, jak pisze któryś z kolegów wyżej. Kosztuje dalszą dewastację sprzęgła.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.
- Wielebny Bolo
- Posty: 1189
- Rejestracja: ndz sty 14, 2018
- Miejscowość: Brzeg Dolny
- Motocykl: VN 2000 Parowóz
- VROC: 0
Re: Sprzęgło vn 750
Co do naprawy, jeżeli masz pojęcie o mechanice i zestaw narzędzi dasz radę. Nie ma żadnych pułapek w demontażu i montażu sprzęgła. Jeżeli jest inaczej to do warsztatu. Fakt, tylko z płaską 13 i 17 to nie da rady.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.
- Wielebny Bolo
- Posty: 1189
- Rejestracja: ndz sty 14, 2018
- Miejscowość: Brzeg Dolny
- Motocykl: VN 2000 Parowóz
- VROC: 0
Re: Sprzęgło vn 750
Właśnie Tex66 świetnie opisał wymianę sprzęgła w VN2000. U ciebie będzie podobnie tylko wymiary z serwisówki VN750.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Sprzęgło vn 750
Rafal25801
1. Zlać stary olej;
2. Rozłożyć;
3. Kupić co wyszczególniłem;
4. Namoczyć nowe tarcze;
5. Złożyć;
6. Zalać nowym olejem
7. Wyregulować luz na lince;
8. Jeździć.
1. Zlać stary olej;
2. Rozłożyć;
3. Kupić co wyszczególniłem;
4. Namoczyć nowe tarcze;
5. Złożyć;
6. Zalać nowym olejem
7. Wyregulować luz na lince;
8. Jeździć.
Tex66
-
- Posty: 15
- Rejestracja: pn maja 18, 2020
- Motocykl: Kawasaki vn 750
Re: Sprzęgło vn 750
Dzieki wielkie za pomoc
Kto jest online
Jest 21 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 21 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości