Twarda klamka sprzęgła
Twarda klamka sprzęgła
Witajcie
Posiadam Vulcana 1500 jest to mój pierwszy motocykl tego typu moje pytanie dotyczy sprzęgła ponieważ klamka bardzo ciężko chodzi, biegi wchodzą bez zgrzytniec i sprzęgło się nie ślizga.
Na początek wymienilem płyn bo stary to była breja, wyszyszczona pompa , wysprzeglik oraz wstawione nowe zestawy naprawcze, zalany nowy plynik odpowietrzony na zimno, na gorąco w lewo i w prawo klamka dalej ciężko chodzi.Czy coś jest ze sprzęgłem czy to w tych modelach tak ma być?
Posiadam Vulcana 1500 jest to mój pierwszy motocykl tego typu moje pytanie dotyczy sprzęgła ponieważ klamka bardzo ciężko chodzi, biegi wchodzą bez zgrzytniec i sprzęgło się nie ślizga.
Na początek wymienilem płyn bo stary to była breja, wyszyszczona pompa , wysprzeglik oraz wstawione nowe zestawy naprawcze, zalany nowy plynik odpowietrzony na zimno, na gorąco w lewo i w prawo klamka dalej ciężko chodzi.Czy coś jest ze sprzęgłem czy to w tych modelach tak ma być?
Re: Twarda klamka sprzęgła
Aha i jeszcze jedna sprawa pocą się cylindry na górze wycieki chyba dekla zawór, przerebial ktoś już może ten temat?
- Wielebny Bolo
- Posty: 1189
- Rejestracja: ndz sty 14, 2018
- Miejscowość: Brzeg Dolny
- Motocykl: VN 2000 Parowóz
- VROC: 0
Re: Twarda klamka sprzęgła
Odpowiedź na pytanie nr.1
Twarda klamka :
- za sztywne sprężyny. Możliwe że ktoś założył nie takie jak do tego modelu lub podłożył podkładki.
Tak czy siak - wymiana sprężyn.
- zatarty siłownik sprzęgła. Rzadkość ale możliwe.
Zacznij od sprawdzenia siłownika, bo jest na wierzchu i łatwo go zdiagnozować. Jak będzie OK to wymiana sprężyn.
Proponował bym wymianę całego sprzęgła ( tarcze cierne i tarcze stalowe).
Twarda klamka :
- za sztywne sprężyny. Możliwe że ktoś założył nie takie jak do tego modelu lub podłożył podkładki.
Tak czy siak - wymiana sprężyn.
- zatarty siłownik sprzęgła. Rzadkość ale możliwe.
Zacznij od sprawdzenia siłownika, bo jest na wierzchu i łatwo go zdiagnozować. Jak będzie OK to wymiana sprężyn.
Proponował bym wymianę całego sprzęgła ( tarcze cierne i tarcze stalowe).
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.
Re: Twarda klamka sprzęgła
Wielebny dzięki za zainteresowanie, pompę sprawdziłem ,wyczyściłem bo było błoto założony nowy zestaw naprawczy to samo z wysprzeglikiem, widać że uszczelka pokrywy od strony sprzęgła była chyba zmieniana jest taka zielona jak na allegro założona więc chyba ktoś coś mógł kombinowac ale poprzedni właściciel się nie przyznaje.Moze orientujesz się jak wyciągnąłem wysprzeglik to jest tam popychacz jak on jest smarowany?olej czy smar trzeba tam dac, może on coś też przyciera?
- Wielebny Bolo
- Posty: 1189
- Rejestracja: ndz sty 14, 2018
- Miejscowość: Brzeg Dolny
- Motocykl: VN 2000 Parowóz
- VROC: 0
Re: Twarda klamka sprzęgła
Tu masz diagram sprzęgła.
https://www.megazip.net/zapchasti-dlya- ... h-14302443
Nie ma tam nic szczególnego do smarowania. Złożony siłownik i tyle.
Czyli zostają sprężyny.
https://www.megazip.net/zapchasti-dlya- ... h-14302443
Nie ma tam nic szczególnego do smarowania. Złożony siłownik i tyle.
Czyli zostają sprężyny.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.
Re: Twarda klamka sprzęgła
Oki, dzięki masz na myśli te 10 sprezynek?
Re: Twarda klamka sprzęgła
A macie jakieś sprawdzone sklepy gdzie kupujecie części?
- Przemo
- Posty: 2291
- Rejestracja: czw cze 05, 2014
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: VN 2000 Classic '06
- VROC: 37109
Re: Twarda klamka sprzęgła
https://sklepmoto46.pl/kawasaki/
https://www.kawasakisklep.pl/pl/czesci-zamienne-c.html
https://www.monsterbike.eu/oryginalne-c ... asaki.html
Albo u użytkownika Zeus z forum
https://www.kawasakisklep.pl/pl/czesci-zamienne-c.html
https://www.monsterbike.eu/oryginalne-c ... asaki.html
Albo u użytkownika Zeus z forum
Żyj tak, aby być szczęśliwym!
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454
Re: Twarda klamka sprzęgła
Dzięki wielkie za info
- Wielebny Bolo
- Posty: 1189
- Rejestracja: ndz sty 14, 2018
- Miejscowość: Brzeg Dolny
- Motocykl: VN 2000 Parowóz
- VROC: 0
Re: Twarda klamka sprzęgła
Tak, pozycja 92144, 10 szt.
Fajnie przetłumaczone!
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.
Re: Twarda klamka sprzęgła
Kurna i znowu kasa hehe, a może ja przewrażliwiony jestem , Wielebny a jak u ciebie chodzi ja to mówią dwoma palcami można wciskać, no nogami się nie muszę zapierać hehe
Re: Twarda klamka sprzęgła
Ciekawe czy wiertarka z udarem pójdzie ta śruba?
- Wielebny Bolo
- Posty: 1189
- Rejestracja: ndz sty 14, 2018
- Miejscowość: Brzeg Dolny
- Motocykl: VN 2000 Parowóz
- VROC: 0
Re: Twarda klamka sprzęgła
W V2k sprzęgło jest mechaniczne ( linka) więc trudno porównywać z hydraulicznym.
Ale mimo że mam obcięte klamki ( skrócone) sprzęgło działa bez problemu.
W Intruderze VL1500 miałem sprzęgło hydrauliczne i oczywiście chodziło " dwoma palcami", no może trzema
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.
Re: Twarda klamka sprzęgła
Trzeba będzie nadgarstki poćwiczyć i kasę zbierać bo 1000 Zeta pęknie na sprężyny,tarcze i przekładki
Re: Twarda klamka sprzęgła
Witajcie
A więc chciałbym dokończyć opowieść
Przyszła pogoda obudziły się instynkty jeźdźca więc pucowanie maszyny i naprzód, przyzwyczajony twardością klamki łykałem kilometry ale im więcej ich było tym bardziej klamka dawała o sobie znać szczelnie w mieście gdy trzeba więcej biegami wachlować po przyjeździe do domu lewa ręką nawet browca było trudno utrzymać.
Więc maszyna stop mówię i rozbieramy.
Douczony filmami YT zabrałem się za rozkrecanie
Aż w końcu jest moje sprzęgło.
No to po kolei zacząłem rozbierać aż doszedłem do nakrętki, oglądając filmiki niektórzy mieli problem pneumatem z jej odkręceniem, ja uzbrojony we wkrętarkę udarowa z Lidla trochę miałem obawy co do jej odkręcenia a tu niespodzianka trrrrrrrr i gotowe.
Kosz wyjęty sprężyny , przekładki, tarcze.
Więc oglądamy co my tu mamy, tarcze 3,4 mm nie przypalone, przekładki 2mm nie przypalone, do manuala wszystko jak nowe, dalej sprężyny - podkładki 3 szt w normie i na koniec podkładka sprężyna talerzowa pomiar 5,7 mm w manuału min 4 mm i kopara mi opadła a że pierwszy raz to robię trochę zgłupiałem.
Ale nagle światełko i pyk wiadomość prywatną do kolegi Zeus.
Kolega odpisał i kazał zadzwonić, więc dzwonie nakreśliłem swoja sytuację pogadaliśmy, kolega wszystko wytłumaczył więc do dzieła.
Zeus dzięki wielkie za pomoc
Zamówiłem części i czekam- sprężynki 10szt, podkladki-sprezyny 3szt, podkładka sprężyna talerzowa 1szt, olej, filtr.
Paczka w końcu przyszła więc jazda do garażu i składanie pacjenta.
Wszystko wymienione skręcone zalany nowy olej.
Chwila prawdy.......
Klamka chodzi bezmala jednym palcem, więc rys maszynę i mówię zobaczymy jak bieg wejdzie czy wogole wysprzegla, przednie koło do ściany żeby nie wyjechać do sąsiada jakby coś.
Pyk jedyneczka bez trzasku i gladziutko, moja gębą od ucha do ucha.
Że było późno jazdę testowa przełożyłem na kolejny dzień.
No to jedziemy wyjechałem z domu biegi wchodzą gładko i elegancko.
W trasie moje zdziwienie było wielkie, zupełnie inna maszyna, kultura pracy i jazdy , operowanie biegami - bajka, i chyba nawet kopyta lepszego dostał.
Więc dla potomnych:
Pijąc potem piwko w garażu z moim moto doszedłem do wniosku że poprzedni jeździec wymienił tylko tarcze i przekładki nie wymieniając niż więcej, a po rozmowie z Zeusem okazuje się że to właśnie one sprezyno- podkładki robią największą robotę.
Może mój przypadek zaoszczędzi komuś nerwów i niepotrzebnych wydatków lub nakieruje w dobrą stronę diagnozowania usterki.
Zeus dzięki jeszcze raz, oraz całej grupie za pomoc.
Pozdrawiam i LwG
A więc chciałbym dokończyć opowieść
Przyszła pogoda obudziły się instynkty jeźdźca więc pucowanie maszyny i naprzód, przyzwyczajony twardością klamki łykałem kilometry ale im więcej ich było tym bardziej klamka dawała o sobie znać szczelnie w mieście gdy trzeba więcej biegami wachlować po przyjeździe do domu lewa ręką nawet browca było trudno utrzymać.
Więc maszyna stop mówię i rozbieramy.
Douczony filmami YT zabrałem się za rozkrecanie
Aż w końcu jest moje sprzęgło.
No to po kolei zacząłem rozbierać aż doszedłem do nakrętki, oglądając filmiki niektórzy mieli problem pneumatem z jej odkręceniem, ja uzbrojony we wkrętarkę udarowa z Lidla trochę miałem obawy co do jej odkręcenia a tu niespodzianka trrrrrrrr i gotowe.
Kosz wyjęty sprężyny , przekładki, tarcze.
Więc oglądamy co my tu mamy, tarcze 3,4 mm nie przypalone, przekładki 2mm nie przypalone, do manuala wszystko jak nowe, dalej sprężyny - podkładki 3 szt w normie i na koniec podkładka sprężyna talerzowa pomiar 5,7 mm w manuału min 4 mm i kopara mi opadła a że pierwszy raz to robię trochę zgłupiałem.
Ale nagle światełko i pyk wiadomość prywatną do kolegi Zeus.
Kolega odpisał i kazał zadzwonić, więc dzwonie nakreśliłem swoja sytuację pogadaliśmy, kolega wszystko wytłumaczył więc do dzieła.
Zeus dzięki wielkie za pomoc
Zamówiłem części i czekam- sprężynki 10szt, podkladki-sprezyny 3szt, podkładka sprężyna talerzowa 1szt, olej, filtr.
Paczka w końcu przyszła więc jazda do garażu i składanie pacjenta.
Wszystko wymienione skręcone zalany nowy olej.
Chwila prawdy.......
Klamka chodzi bezmala jednym palcem, więc rys maszynę i mówię zobaczymy jak bieg wejdzie czy wogole wysprzegla, przednie koło do ściany żeby nie wyjechać do sąsiada jakby coś.
Pyk jedyneczka bez trzasku i gladziutko, moja gębą od ucha do ucha.
Że było późno jazdę testowa przełożyłem na kolejny dzień.
No to jedziemy wyjechałem z domu biegi wchodzą gładko i elegancko.
W trasie moje zdziwienie było wielkie, zupełnie inna maszyna, kultura pracy i jazdy , operowanie biegami - bajka, i chyba nawet kopyta lepszego dostał.
Więc dla potomnych:
Pijąc potem piwko w garażu z moim moto doszedłem do wniosku że poprzedni jeździec wymienił tylko tarcze i przekładki nie wymieniając niż więcej, a po rozmowie z Zeusem okazuje się że to właśnie one sprezyno- podkładki robią największą robotę.
Może mój przypadek zaoszczędzi komuś nerwów i niepotrzebnych wydatków lub nakieruje w dobrą stronę diagnozowania usterki.
Zeus dzięki jeszcze raz, oraz całej grupie za pomoc.
Pozdrawiam i LwG
- Przemo
- Posty: 2291
- Rejestracja: czw cze 05, 2014
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: VN 2000 Classic '06
- VROC: 37109
Re: Twarda klamka sprzęgła
Dzięki za dokończenie opowieści Najlepsze są te z happy endem
Żyj tak, aby być szczęśliwym!
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454
- Wielebny Bolo
- Posty: 1189
- Rejestracja: ndz sty 14, 2018
- Miejscowość: Brzeg Dolny
- Motocykl: VN 2000 Parowóz
- VROC: 0
Re: Twarda klamka sprzęgła
Wielebny Bolo pisze: ↑wt paź 20, 2020...Odpowiedź na pytanie nr.1
Twarda klamka :
- za sztywne sprężyny. Możliwe że ktoś założył nie takie jak do tego modelu lub podłożył podkładki.
.......
Kurna sam się pochwalę:
A NIE PISAŁEM!!!!!!!!
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.
- Zeus
- Posty: 2888
- Rejestracja: pt mar 18, 2011
- Miejscowość: ZIELONA GÓRA
- Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
- VROC: 33589
Re: Twarda klamka sprzęgła
Polecam się wszystkim forumowiczom . Najważniejsze , że robota zrobiona i działa jak trzeba
Kto jest online
Jest 14 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 14 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości