Pierwszy motocykl VN 800
Pierwszy motocykl VN 800
Czołem wszystkim
Od dawna nosiłem się z zamiarem zarejestrowania na Waszym forum... ale obiecałem sobie że założę wątek jak już uzbieram na mój wymarzony wehikuł
Dysponuje budzetem ok 15 tysi i od zawsze podobaly mi sie choppery, wizje z filmów easy rider, beyond the law, harley davidson and marlboro man we mnie żyją i coś chopperowego harleyopodobnego zawsze mi się marzyło... Niestety poza zrobionym kursem i hollywódzkimi wizjami nie mam pojęcia o motocyklach dlatego przegladając fora szukalem porządnego motocykla dla wysokiego goscia, jestem szczypior ale 190cm wzrostu jest i tak wertując wątki padło na VN 800.
Mam kilka sztuk na oku ale chciałbym zasięgnąć rady na co zwrócić uwagę przy kupnie, o co pytać itp. Druga sprawa to czy roczniki sa bardzo istotne? Jakies zmiany konstrukcyjne itp? Czy np ładnie zachowany vulcan z 98 bedzie tak samo dobry jak nowszy z 2004 ? Zastanawia mnie tez kwestia przedniego koła bo wąskie wygląda cool ale czy ta wersja klasyczna z grubszym lepiej się sprawuje na drodze?
Z góry dzięki za każdą radę
Tomek
Od dawna nosiłem się z zamiarem zarejestrowania na Waszym forum... ale obiecałem sobie że założę wątek jak już uzbieram na mój wymarzony wehikuł
Dysponuje budzetem ok 15 tysi i od zawsze podobaly mi sie choppery, wizje z filmów easy rider, beyond the law, harley davidson and marlboro man we mnie żyją i coś chopperowego harleyopodobnego zawsze mi się marzyło... Niestety poza zrobionym kursem i hollywódzkimi wizjami nie mam pojęcia o motocyklach dlatego przegladając fora szukalem porządnego motocykla dla wysokiego goscia, jestem szczypior ale 190cm wzrostu jest i tak wertując wątki padło na VN 800.
Mam kilka sztuk na oku ale chciałbym zasięgnąć rady na co zwrócić uwagę przy kupnie, o co pytać itp. Druga sprawa to czy roczniki sa bardzo istotne? Jakies zmiany konstrukcyjne itp? Czy np ładnie zachowany vulcan z 98 bedzie tak samo dobry jak nowszy z 2004 ? Zastanawia mnie tez kwestia przedniego koła bo wąskie wygląda cool ale czy ta wersja klasyczna z grubszym lepiej się sprawuje na drodze?
Z góry dzięki za każdą radę
Tomek
Re: Pierwszy motocykl VN 800
O vn800 na tym forum chyba napisano już wszystko. Zazwyczaj wybiera się maszynę oczami, w jakim stylu ubrana, czy w ogóle ubrana czy golas. Jest to trwała maszyna i
sam rocznik nie zawsze będzie wyznacznikiem. Ważny jest stan techniczny i sposób utrzymania. Jeśli nie masz jakiegoś doświadczenia z oceną pracy mechaniki czy oryginalności np. lakieru, to dobrze jechać na oględziny z kimś kto będzie miał jak to mówią chłodniejszą głowę Sam dosiadam wersji classic oprowadzi się rewelacyjnie. Nie wiem jaka różnica zachowania się na drodze wobec custom. Może ktoś trenował obie wersje i podpowie. Z tego co pamiętam to znaczących zmian w rocznikach nie było.
sam rocznik nie zawsze będzie wyznacznikiem. Ważny jest stan techniczny i sposób utrzymania. Jeśli nie masz jakiegoś doświadczenia z oceną pracy mechaniki czy oryginalności np. lakieru, to dobrze jechać na oględziny z kimś kto będzie miał jak to mówią chłodniejszą głowę Sam dosiadam wersji classic oprowadzi się rewelacyjnie. Nie wiem jaka różnica zachowania się na drodze wobec custom. Może ktoś trenował obie wersje i podpowie. Z tego co pamiętam to znaczących zmian w rocznikach nie było.
...mam na motocyklu gniazdo do zapalniczki, czy ktoś zatem wie gdzie można kupić motocyklową popielniczkę ?..
Re: Pierwszy motocykl VN 800
Dzięki wielkie za odzew zastanawiam sie jeszcze czy 800 czy 900. Spotkalem sie z opiniami ze 900 troche większy i trudniejszy w opanowaniu dlatego na pierwszy motocykl może lepiej wybiore 800.
Dzięki za radę by na trzeźwo z kimś kto sie zna pojechać oglądać, bo jak mówisz to porządna konstrukcja ale faktycznie przy moim braku doświadczenia trochę bym ryzykował.
Dam znać jak już coś namierzę
Pozdrawiam
Dzięki za radę by na trzeźwo z kimś kto sie zna pojechać oglądać, bo jak mówisz to porządna konstrukcja ale faktycznie przy moim braku doświadczenia trochę bym ryzykował.
Dam znać jak już coś namierzę
Pozdrawiam
- Przemo
- Posty: 2291
- Rejestracja: czw cze 05, 2014
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: VN 2000 Classic '06
- VROC: 37109
Re: Pierwszy motocykl VN 800
jakbym miał wybierać między 800 a 900 to z własnego doświadczenia wybrałbym 900. O wiele lepiej mi się jeździło i prowadziło 900 niż 800. Lepszy środek ciężkości. 900 wizualnie jest napompowana, ale nawet moja drobna żona bez problemu siadała na 900 i ją stawiała do pionu, co nie zawsze jej się udawało na 800.
Żyj tak, aby być szczęśliwym!
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454
Re: Pierwszy motocykl VN 800
rzuć przy okazji okiem na ten wątek
viewtopic.php?f=1&t=14924
viewtopic.php?f=1&t=14924
Re: Pierwszy motocykl VN 800
Dzięki Przemo za sugestie kurczę może faktycznie z 900 też bym sobie poradził, dzięki Iron75 rzucę okiem
- Skrobel
- Posty: 2585
- Rejestracja: czw maja 30, 2013
- Miejscowość: Piaseczno
- Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
- VROC: 35582
Re: Pierwszy motocykl VN 800
Poradzisz sobie bez problemu. Miałem i 800 i 900 i muszę niechętnie przyznać, że 900 wybacza jeszcze więcej błędów niż 800. Jeśli masz budżet to rzeczywiście celuj w 900.
LwG
Łukasz czyli Skrobel
Łukasz czyli Skrobel
Re: Pierwszy motocykl VN 800
Dzięki Skrobel jedno co mnie tylko zastanawia w 900 to opisy na forach ze ma on dużo plastikowych elementów https://www.vulcanforums.com/threads/vn ... mna.30495/
To dotyczy jakiś konkretnych roczników nowszych?
Wiem że może to nie jakieś super istotne ale wolałbym w pełni stalowego rumaka
To dotyczy jakiś konkretnych roczników nowszych?
Wiem że może to nie jakieś super istotne ale wolałbym w pełni stalowego rumaka
- Skrobel
- Posty: 2585
- Rejestracja: czw maja 30, 2013
- Miejscowość: Piaseczno
- Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
- VROC: 35582
Re: Pierwszy motocykl VN 800
Nie, to niestety dotyczy wszystkich roczników. Boczne osłony silnika, większość chromowanych elementów ozdobnych i trochę innych jest z tworzywa sztucznego. Chodziło o to, żeby odchudzić motocykl, który nie ma najmocniejszego silnika na rynku...
Natomiast wystarczy pojechać i obejrzeć jakąkolwiek 900 i przekonasz się, czy to jest dla Ciebie wada czy zaleta (mniejsza waga, większa łatwość prowadzenia).
Mnie generalnie to nie razi (1700 też nie jest "stalowy") - choć mam świadomość.
Natomiast wystarczy pojechać i obejrzeć jakąkolwiek 900 i przekonasz się, czy to jest dla Ciebie wada czy zaleta (mniejsza waga, większa łatwość prowadzenia).
Mnie generalnie to nie razi (1700 też nie jest "stalowy") - choć mam świadomość.
LwG
Łukasz czyli Skrobel
Łukasz czyli Skrobel
Re: Pierwszy motocykl VN 800
Dzięki za info, główne wątpliwości rozwiane pozostaje mi zobaczyć oba modele na żywo, podosiadać , przejechać się itp.
- Badger
- Posty: 6396
- Rejestracja: pn kwie 05, 2010
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: Blue Lady + Osiołek
- VROC: 29218
Re: Pierwszy motocykl VN 800
bierz większy - ze mnie cały czas się śmieją że wyglądam jak na psie
serio, przy zakupie rozważałem 800 czy 1500 - bałem sie tego 1,5 litra. Kupiłem 800 i po kilku wyjazdach wiedziałem że mogłem brac więcej.
ale i tak nigdy nie sprzedam mojej BlueLady
PS też mam 190 cm wzrostu
serio, przy zakupie rozważałem 800 czy 1500 - bałem sie tego 1,5 litra. Kupiłem 800 i po kilku wyjazdach wiedziałem że mogłem brac więcej.
ale i tak nigdy nie sprzedam mojej BlueLady
PS też mam 190 cm wzrostu
pie.....lę, nie myję
Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga
Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.
Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga
Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.
Re: Pierwszy motocykl VN 800
Dzięki Badger przemyśle temat, zobaczę co się trafi i jak mi będzie pasował. Jedno wiem na bank, że w porównaniu z moją wierną hondą lead 50cm3, która pierwsza obudziła pasje do dwóch kółek, każdym vulcanem będę zachwycony
-
- Posty: 80
- Rejestracja: czw kwie 12, 2012
- Miejscowość: Jarosław
- Motocykl: VN 900 classic
- VROC: 0
Re: Pierwszy motocykl VN 800
Potwierdzam powyższe opinie o 900-tce. W moim przypadku miałem uprzednio VN 800 którą jeździłem kilka sezonów. Porównując oba modele 900-tką jeździ mi się lepiej mimo sentymentu do poprzednika. Plastik nie wpływa na komfort jazdy więc jest do przeżycia.
Kto jest online
Jest 44 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 44 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości