Stopiony klosz reflektora ( biała plama i odkształcenia)
-
- Posty: 10
- Rejestracja: śr maja 19, 2021
- Miejscowość: Biszcza
- Motocykl: Vn 1600 classic
Stopiony klosz reflektora ( biała plama i odkształcenia)
Cześć wszystkim. Mam problem z lampą w vn 1600 classic 2006. Po dzisiejszym spacerze zakończonym mocniejszym sprintem zauważyłem że na kloszu reflektora pojawiła się biała plama wielkości orzecha włoskiego a powierzchnia jest pofałdowana i popękana. Wygląda na przegrzanie poliwęglanu. Co może być przyczyną tego? Żarówka Hella czy padnięty regulator napięcia? Czy ktoś słyszał już taką historię?
- Wielebny Bolo
- Posty: 1189
- Rejestracja: ndz sty 14, 2018
- Miejscowość: Brzeg Dolny
- Motocykl: VN 2000 Parowóz
- VROC: 0
Re: Stopiony klosz reflektora ( biała plama i odkształcenia)
A żarówka nadal świeci?
Jeżeli tak to za mocna żarówka. Uszkodzony regulator by przepalił żarówkę.
Po drogach jeździ pełno samochodów z nadtopionymi kloszami lamp. Najczęściej zamiast 5W żarówki postojowej są wstawione 21W żarówki od kierunkowskazów lub stopu.
Jeżeli tak to za mocna żarówka. Uszkodzony regulator by przepalił żarówkę.
Po drogach jeździ pełno samochodów z nadtopionymi kloszami lamp. Najczęściej zamiast 5W żarówki postojowej są wstawione 21W żarówki od kierunkowskazów lub stopu.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.
-
- Posty: 10
- Rejestracja: śr maja 19, 2021
- Miejscowość: Biszcza
- Motocykl: Vn 1600 classic
Re: Stopiony klosz reflektora ( biała plama i odkształcenia)
Witam. Żarówka Hella 12v 55W pozycja 5w wszystko świeci w najlepszym porządku.
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Stopiony klosz reflektora ( biała plama i odkształcenia)
Radek
Czy wiesz do czego służy regulator (y) /prostownik (i) napięcia?
Żaróweczka nie pobiera prądu z regulatora/prostownika a pobiera z akumulatora, tak powinno być przy sprawnym układzie elektrycznym. Wystarczy popatrzeć na schemat instalacji elektrycznej.
Aby się upewnić, odpal silnik a następnie odłącz akumulator (jedną z klem), zobaczysz co stanie się z silnikiem motocyklem.
Lampę zabezpiecza jeszcze przekaźnik reflektorów (Headlight Relay) w wewnętrznej skrzynce połączeniowej (Junction Box Internal Circuit).
1. Po pierwsze, proponuję sprawdzić napięcie przy pracującym silniku na wtyczce (kostce) żarówki.
- napięcie do 14 V dla standardowej żarówki nie jest tak zabójcze jak dla halogenowej, która w takiej sytuacji wytwarzała będzie więcej ciepła. Czego jeszcze nie „lubią” żarówki halogenowe? Gorzej znoszą skoki napięcia. Standardowa żarówka, jak napisałem zniesie 14 V i trochę więcej ale też będzie się bardziej grzała.
W obu przypadkach żywotność żarówek ulegnie skróceniu.
2. Po drugie sprawdził bym (tak dla spokojności) napięcie wytwarzane przez regulator/prostownik a które powinno być na poziomie 14.2 ÷ 15.2 V (napięcie ładowania akumulatora).
Jak to zrobić?
1. Po pierwsze należy sprawdzić ich rezystancje (str. 485 w instrukcji serwisowej). Na następnej stronie masz opisaną procedurę sprawdzania regulatora w systemie ładowania w trzech sposobach (krokach).
Jeszcze jedno pytanie, czy klosz lampy oryginalny czy jakaś spłaszczona „wydumka”, gdzie żarówka opiera się o szkło (poliwęglan) lampy?
Czy wiesz do czego służy regulator (y) /prostownik (i) napięcia?
Żaróweczka nie pobiera prądu z regulatora/prostownika a pobiera z akumulatora, tak powinno być przy sprawnym układzie elektrycznym. Wystarczy popatrzeć na schemat instalacji elektrycznej.
Aby się upewnić, odpal silnik a następnie odłącz akumulator (jedną z klem), zobaczysz co stanie się z silnikiem motocyklem.
Lampę zabezpiecza jeszcze przekaźnik reflektorów (Headlight Relay) w wewnętrznej skrzynce połączeniowej (Junction Box Internal Circuit).
1. Po pierwsze, proponuję sprawdzić napięcie przy pracującym silniku na wtyczce (kostce) żarówki.
- napięcie do 14 V dla standardowej żarówki nie jest tak zabójcze jak dla halogenowej, która w takiej sytuacji wytwarzała będzie więcej ciepła. Czego jeszcze nie „lubią” żarówki halogenowe? Gorzej znoszą skoki napięcia. Standardowa żarówka, jak napisałem zniesie 14 V i trochę więcej ale też będzie się bardziej grzała.
W obu przypadkach żywotność żarówek ulegnie skróceniu.
2. Po drugie sprawdził bym (tak dla spokojności) napięcie wytwarzane przez regulator/prostownik a które powinno być na poziomie 14.2 ÷ 15.2 V (napięcie ładowania akumulatora).
Jak to zrobić?
1. Po pierwsze należy sprawdzić ich rezystancje (str. 485 w instrukcji serwisowej). Na następnej stronie masz opisaną procedurę sprawdzania regulatora w systemie ładowania w trzech sposobach (krokach).
Jeszcze jedno pytanie, czy klosz lampy oryginalny czy jakaś spłaszczona „wydumka”, gdzie żarówka opiera się o szkło (poliwęglan) lampy?
Tex66
-
- Posty: 10
- Rejestracja: śr maja 19, 2021
- Miejscowość: Biszcza
- Motocykl: Vn 1600 classic
Re: Stopiony klosz reflektora ( biała plama i odkształcenia)
Lampa jest oryginalna więc czeka mnie procedura sprawdzania napięcia i samego regulatora.
Re: Stopiony klosz reflektora ( biała plama i odkształcenia)
Sprawdź na odpalonym motocyklu napięcie ładowania na akumulatorze., to podstawa. Prawidłowy zakres napięć napisano wyżej. Chociaż napięcie powyżej 15 V jest już niepokojące. Znacznie rośnie moc wydzielana na odbiornikach i temperatura żarówek. Przy maksymalnych obrotach napięcie ładowania może nawet być niższe o 02-03 V niż przy średnich obrotach. Jeśli regulator jest sprawny.To normalne. Na wtyczce żarówki nie ma co sprawdzać. To jest odbiornik, tam będzie mniejsze o ułamek volta napięcie niż na aku ze względu na spadki napięć na przewodach i połączeniach. "Magistrala" prądowa jest taka, alternator, regulator, akumulator. I to z akumulatora zasilane dalej są wszystkie odbiorniki. Uszkodzenie którejś z faz alternatora objawia się mniejszym napięciem ładowania lub jego brakiem. Ale dla spokoju przemierz cewki między sobą i do masy. Nie wiem jak w VN 1600 wygląda mocowanie i podłączenie regulatora, ale pewnie klasyka.
Sprawdź wtyczkę łączącą regulator z alternatorem, a szczególnie kabel masy.
Jak jest za duże napięcie, to oprócz przegrzanego klosza, możesz jeszcze zagotować akumulator.
Sprawdź wtyczkę łączącą regulator z alternatorem, a szczególnie kabel masy.
Jak jest za duże napięcie, to oprócz przegrzanego klosza, możesz jeszcze zagotować akumulator.
...mam na motocyklu gniazdo do zapalniczki, czy ktoś zatem wie gdzie można kupić motocyklową popielniczkę ?..
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Stopiony klosz reflektora ( biała plama i odkształcenia)
Wladl
Cytat: ….. „Nie wiem jak w VN 1600 wygląda mocowanie i podłączenie regulatora, ale pewnie klasyka”.
Otóż nie, nie taka bardzo klasyka w porównaniu do VN800.
W VN1600 Classic z 2006 roku są dwa regulatory/prostowniki i dwa stojany, to nie jest VN800.
Piszesz, żeby Kolega Radek nie mierzył napięcia na kostce bo tam będzie miał „o ułamek wolta napięcie mniejsze niż na akumulatorze” i że „napięcie ładowania 15,2 V spowoduje wydzielanie większej mocy przez odbiorniki”.
Co ma napięcie ładowania do mocy wydzielanej przez odbiorniki?
Podobnie, piszesz Koledze Radkowi, że „uszkodzenie którejś z faz alternatora objawia się mniejszym napięciem ładowania lub jego brakiem”.
Po co to Radkowi?
Radkowi klosz lampy się przytopił a Ty mu o fazach alternatora!
To opisz jeszcze Koledze budowę i zasadę działania alternatora trójfazowego prądu przemiennego z połączeniem trójkątnym oraz wirnikiem z jednym magnesem.
Bo bez powodu taka ilość ciepła nie wytworzyła się na żarówce, że przytopiła klosz lampy a sama jednocześnie się nie spalając. A najdziwniejsze, że bezpieczniki też nie popalone, co prawda Kolega Radek nie wspominał o nich.
Bo tu już był taki jeden co z instalacji elektrycznej usunął wszystkie bezpieczniki w projekcie „Projekt bobber hardtail” i nie miał iskry.
Cytat: ….. „Nie wiem jak w VN 1600 wygląda mocowanie i podłączenie regulatora, ale pewnie klasyka”.
Otóż nie, nie taka bardzo klasyka w porównaniu do VN800.
W VN1600 Classic z 2006 roku są dwa regulatory/prostowniki i dwa stojany, to nie jest VN800.
Piszesz, żeby Kolega Radek nie mierzył napięcia na kostce bo tam będzie miał „o ułamek wolta napięcie mniejsze niż na akumulatorze” i że „napięcie ładowania 15,2 V spowoduje wydzielanie większej mocy przez odbiorniki”.
Co ma napięcie ładowania do mocy wydzielanej przez odbiorniki?
Podobnie, piszesz Koledze Radkowi, że „uszkodzenie którejś z faz alternatora objawia się mniejszym napięciem ładowania lub jego brakiem”.
Po co to Radkowi?
Radkowi klosz lampy się przytopił a Ty mu o fazach alternatora!
To opisz jeszcze Koledze budowę i zasadę działania alternatora trójfazowego prądu przemiennego z połączeniem trójkątnym oraz wirnikiem z jednym magnesem.
Bo bez powodu taka ilość ciepła nie wytworzyła się na żarówce, że przytopiła klosz lampy a sama jednocześnie się nie spalając. A najdziwniejsze, że bezpieczniki też nie popalone, co prawda Kolega Radek nie wspominał o nich.
Bo tu już był taki jeden co z instalacji elektrycznej usunął wszystkie bezpieczniki w projekcie „Projekt bobber hardtail” i nie miał iskry.
Tex66
Re: Stopiony klosz reflektora ( biała plama i odkształcenia)
Dziękuję za subtelne zaznaczenie że to nie VN800
Dwa alternatory, dwa regulatory, ale jeden akumulator ! i jedno obciążenie w postaci wszystkich odbirników, w tym żarówek Na obrazku jako (10). Jeśli schemat jest prawdziwy, a to Ty jesteś specjalistą od manuali, to oba alternatory pracują równolegle.
W jaki sposób powiedz, na złączu żarówki mogło by pojawić się większe napięcie niż na akumulatorze ?
Dlatego uważam że pomiar na baterii w zupełności wystarczy.
Jak kabelkiem, przełącznikiem, przekaźnikiem płynie prąd do żarówki, to i pojawią się spadki napięć, chyba oczywiste.
Co ma napięcie ładowania do mocy wydzielanej przez odbiorniki?
Napięcie ładowania, to napięcie w całej instalacji.
Jakoś tak z zapamiętanego ze szkoły podstawowej prawa Ohma wychodzi, że przyłożenie większego napięcia powoduje przepływ większego prądu.
A prąd razy napięcie to jest moc.
Długotrwałe przewoltowanie nie spali od razu bezpiecznika, ten ma zapas. Działa na prąd zwarciowy, albo znaczne przekroczenie
Ale większe grzanie większą mocą już narobi bałaganu.
Mi zwracasz uwagę o jedno zdanie na temat uzwojeń alternatora, a Ty z lubością rozwodzisz się nad epizodami z życia żarówek.
Tex, szanujmy się....
Dwa alternatory, dwa regulatory, ale jeden akumulator ! i jedno obciążenie w postaci wszystkich odbirników, w tym żarówek Na obrazku jako (10). Jeśli schemat jest prawdziwy, a to Ty jesteś specjalistą od manuali, to oba alternatory pracują równolegle.
W jaki sposób powiedz, na złączu żarówki mogło by pojawić się większe napięcie niż na akumulatorze ?
Dlatego uważam że pomiar na baterii w zupełności wystarczy.
Jak kabelkiem, przełącznikiem, przekaźnikiem płynie prąd do żarówki, to i pojawią się spadki napięć, chyba oczywiste.
Co ma napięcie ładowania do mocy wydzielanej przez odbiorniki?
Napięcie ładowania, to napięcie w całej instalacji.
Jakoś tak z zapamiętanego ze szkoły podstawowej prawa Ohma wychodzi, że przyłożenie większego napięcia powoduje przepływ większego prądu.
A prąd razy napięcie to jest moc.
Długotrwałe przewoltowanie nie spali od razu bezpiecznika, ten ma zapas. Działa na prąd zwarciowy, albo znaczne przekroczenie
Ale większe grzanie większą mocą już narobi bałaganu.
Mi zwracasz uwagę o jedno zdanie na temat uzwojeń alternatora, a Ty z lubością rozwodzisz się nad epizodami z życia żarówek.
Tex, szanujmy się....
...mam na motocyklu gniazdo do zapalniczki, czy ktoś zatem wie gdzie można kupić motocyklową popielniczkę ?..
- Zdziś
- Posty: 2086
- Rejestracja: czw cze 24, 2010
- Miejscowość: Białystok
- Motocykl: VN1600 NOMAD
- VROC: 34481
Re: Stopiony klosz reflektora ( biała plama i odkształcenia)
Pomijając tematy elektryki podczas tego spaceru w czasie jakiegoś postoju nie powiesiłeś czasami kurtki na szybie zakrywając przy tym gorący reflektor ?Radekklalo pisze: ↑śr maja 19, 2021Cześć wszystkim. Mam problem z lampą w vn 1600 classic 2006. Po dzisiejszym spacerze zakończonym mocniejszym sprintem zauważyłem że na kloszu reflektora pojawiła się biała plama wielkości orzecha włoskiego a powierzchnia jest pofałdowana i popękana. Wygląda na przegrzanie poliwęglanu. Co może być przyczyną tego? Żarówka Hella czy padnięty regulator napięcia? Czy ktoś słyszał już taką historię?
zdziś
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Stopiony klosz reflektora ( biała plama i odkształcenia)
Wladl
Ciebie bardzo szanuję, jako jedyny napisałeś „Tex66, fajnie że się odezwałeś” w jednym z postów po mojej przerwie w bytności tu na Forum. Dlatego wielki SZACUNEK dla Ciebie.
Ale sam wiesz, że są i tacy którzy na mierniku (testerze) napięcie mierzą ustawiając pokrętło na rezystancji i różnicy w połączeniu równoległym czy szeregowym źródeł zasilania czy odbiorników nie rozróżniają i nie jest to uwaga do Radka.
Napisałeś, że „Napięcie ładowania, to napięcie w całej instalacji”, Wlad nie zgodzę się z Tobą, instalacja elektryczna, akumulator są 12 V, podobnie jak odbiorniki. Na niektórych podzespołach układu elektrycznego jest po 3 ÷ 6 V, bo taki jest wymóg konstrukcyjny. Natomiast, żeby akumulator był ładowany sam jednocześnie będąc źródłem zasilania musi być napięcie podawane przez regulator (y) rzędu 14,2 ÷ 15,2 V (podaję tą wielkość za Instrukcją Serwisową dla VN1600).
Czy pisząc o przewoltowaniu , prądzie zwarciowym, Praie Ohma, czy które grzanie, mniejszą lub większą mocą spowoduje większy bałagan pomożemy Radkowi?
Czy na złączce żarówki może być inne napięcie niż na akumulatorze, czy przekaźnik reflektorów pracując na zwarciu może spowodować, że w części instalacji dotyczącej lampy przedniej będzie inne natężenie prądu, to tą dyskusję możemy zakończyć na PRIVIE. Tu dalsza nasza polemika nic nie wniesie.
Dlatego piszmy najprościej jak się da bez wchodzenia w zawiłości połączeń elektrycznych.
Koledze przytopiło klosz, nie jest to normalne i niewątpliwie jakaś przyczyna tego jest. Na żarówce powstała zdecydowanie za wysoka temperatura, mimo to żarówka dalej świeci i bezpieczniki nie poprzepalały się.
Dlatego dalej twierdzę i proponuję Radkowi:
-zmierzyć napięcie i rezystancję na złączce żarówki na niskich i wysokich obrotach i uważam, że nie jest niczym błędnym wykonanie takiego sprawdzenia;
- sprawdzić przekaźnik lamp;
- sprawdzić regulatory/prostowniki;
- dokonać pomiaru napięcia ładowania, mało tego sprawdzić testerem żywotność akumulatora;
- sprawdzić napięcie wyjściowe z alternatora i rezystancję cewek stojanów;
- sprawdzić wszystkie bezpieczniki
Radek, jeżeli będziesz potrzebował opis (duży czytelny plakat), jak sprawdzić regulatory (strona 486 z instrukcji serwisowej VN1600 Classic), zresztą można ją wykorzystać do pozostałych VN-ów napisz na PRIV i podaj e-mail, podeślę.
Wladl
Jeszcze raz SZACUNEK i miło się z Tobą merytorycznie pisze.
Ciebie bardzo szanuję, jako jedyny napisałeś „Tex66, fajnie że się odezwałeś” w jednym z postów po mojej przerwie w bytności tu na Forum. Dlatego wielki SZACUNEK dla Ciebie.
Ale sam wiesz, że są i tacy którzy na mierniku (testerze) napięcie mierzą ustawiając pokrętło na rezystancji i różnicy w połączeniu równoległym czy szeregowym źródeł zasilania czy odbiorników nie rozróżniają i nie jest to uwaga do Radka.
Napisałeś, że „Napięcie ładowania, to napięcie w całej instalacji”, Wlad nie zgodzę się z Tobą, instalacja elektryczna, akumulator są 12 V, podobnie jak odbiorniki. Na niektórych podzespołach układu elektrycznego jest po 3 ÷ 6 V, bo taki jest wymóg konstrukcyjny. Natomiast, żeby akumulator był ładowany sam jednocześnie będąc źródłem zasilania musi być napięcie podawane przez regulator (y) rzędu 14,2 ÷ 15,2 V (podaję tą wielkość za Instrukcją Serwisową dla VN1600).
Czy pisząc o przewoltowaniu , prądzie zwarciowym, Praie Ohma, czy które grzanie, mniejszą lub większą mocą spowoduje większy bałagan pomożemy Radkowi?
Czy na złączce żarówki może być inne napięcie niż na akumulatorze, czy przekaźnik reflektorów pracując na zwarciu może spowodować, że w części instalacji dotyczącej lampy przedniej będzie inne natężenie prądu, to tą dyskusję możemy zakończyć na PRIVIE. Tu dalsza nasza polemika nic nie wniesie.
Dlatego piszmy najprościej jak się da bez wchodzenia w zawiłości połączeń elektrycznych.
Koledze przytopiło klosz, nie jest to normalne i niewątpliwie jakaś przyczyna tego jest. Na żarówce powstała zdecydowanie za wysoka temperatura, mimo to żarówka dalej świeci i bezpieczniki nie poprzepalały się.
Dlatego dalej twierdzę i proponuję Radkowi:
-zmierzyć napięcie i rezystancję na złączce żarówki na niskich i wysokich obrotach i uważam, że nie jest niczym błędnym wykonanie takiego sprawdzenia;
- sprawdzić przekaźnik lamp;
- sprawdzić regulatory/prostowniki;
- dokonać pomiaru napięcia ładowania, mało tego sprawdzić testerem żywotność akumulatora;
- sprawdzić napięcie wyjściowe z alternatora i rezystancję cewek stojanów;
- sprawdzić wszystkie bezpieczniki
Radek, jeżeli będziesz potrzebował opis (duży czytelny plakat), jak sprawdzić regulatory (strona 486 z instrukcji serwisowej VN1600 Classic), zresztą można ją wykorzystać do pozostałych VN-ów napisz na PRIV i podaj e-mail, podeślę.
Wladl
Jeszcze raz SZACUNEK i miło się z Tobą merytorycznie pisze.
Tex66
-
- Posty: 10
- Rejestracja: śr maja 19, 2021
- Miejscowość: Biszcza
- Motocykl: Vn 1600 classic
Re: Stopiony klosz reflektora ( biała plama i odkształcenia)
Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź : ). Z racji tego że mieszkam poza Polską a motocykl używam na urlopach to następna próba zdiagnozowania odbędzie się końcem lipca. Przed wyjazdem stwierdziłem że w miejscu uszkodzenia klosza kumulowane jest ciepło z żarówki. Co oznacza że punkt uszkodzenia jest narażony na oddziaływanie skupionej wiązki światła które zamieniane jest w energię cieplna. Coś w rodzaju efektu soczewki. Podejżewam że przyczyną może być fakt że niegdyś przeszczepialem klosz z lampy niewiadomego pochodzenia do odbłyśnika który był oryginalny z powody uszkodzenia mechanicznego. Natomiast motocyklem pokonałem ok 350 km od tego momentu i nie było żadnych nieprawidłowości. Po powrocie sprawdzę elektryczne podzespoły a międzyczasie zamówiłem nowy kompletny wkład. Dziękuję za zainteresowanie tematem i serdecznie pozdrawiam. Opiszę moje pomiary w przyszłości
- Wielebny Bolo
- Posty: 1189
- Rejestracja: ndz sty 14, 2018
- Miejscowość: Brzeg Dolny
- Motocykl: VN 2000 Parowóz
- VROC: 0
Re: Stopiony klosz reflektora ( biała plama i odkształcenia)
I jest odpowiedź: "może być fakt że niegdyś przeszczepiałem klosz z lampy niewiadomego pochodzenia do odbłyśnika który był oryginalny"
Wszytko się wyjaśniło.
Po:
1.zmiana odległości "szkła" do żarówki w starej lampie żarówka była prawdopodobnie dalej obsadzona
2.zmiana materiały "Szkła"
3. 350 km przejechane to jest akurat ten czas w którym to "szkło" nagrzewało się i i w końcu straciło swoje właściwości.
Amen
Wszytko się wyjaśniło.
Po:
1.zmiana odległości "szkła" do żarówki w starej lampie żarówka była prawdopodobnie dalej obsadzona
2.zmiana materiały "Szkła"
3. 350 km przejechane to jest akurat ten czas w którym to "szkło" nagrzewało się i i w końcu straciło swoje właściwości.
Amen
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.
-
- Posty: 10
- Rejestracja: śr maja 19, 2021
- Miejscowość: Biszcza
- Motocykl: Vn 1600 classic
Re: Stopiony klosz reflektora ( biała plama i odkształcenia)
Niewiadomego pochodzenia miałem na myśli lampa do vn 1600 kupiona w Holandii. Wersja bez żarówki postojowej. Natomiast moja ma takową żarówkę. Klosz jak najbardziej był oryginalny. Może to była wersja na USA ale tego nie wiem. Przegląd przeszedł bez problemu
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Stopiony klosz reflektora ( biała plama i odkształcenia)
Spieprzyłeś sobie szkło lampy na własne życzenie.
Dlaczego?
Nie posiłkujesz się wiedzą która jest podawana w „Instrukcji Serwisowej” i w „Katalogu Części”.
Żarówką zalecaną do Twojego VN-a jest żarówka o numerze katalogowym
(92069-0050). Jest to żarówka 12V 60/55W i co najważniejsze jest to żarówka H4.
Założyłeś żarówkę Hella 12v 55W a to jest żarówka H7.
Proponuję poczytać o różnicach tych dwóch żarówek, począwszy od ilości żarników, zabezpieczeniach w żarówce H4 których konstrukcyjnie nie posiada żarówka H7, ilości baniek zainstalowanych w obudowie żarówki, konieczności specyficznej budowy reflektora itd.
W chwili wolnej dla zgłębienia wiedzy przeczytaj co to jest liczba refleksyjna – moc świetlna reflektora, co na nią wpływa i jak ją obliczyć.
Dowiesz się na koniec dlaczego żarówka H7 zadziałała jako soczewka na klosz lampy.
Dlaczego?
Nie posiłkujesz się wiedzą która jest podawana w „Instrukcji Serwisowej” i w „Katalogu Części”.
Żarówką zalecaną do Twojego VN-a jest żarówka o numerze katalogowym
(92069-0050). Jest to żarówka 12V 60/55W i co najważniejsze jest to żarówka H4.
Założyłeś żarówkę Hella 12v 55W a to jest żarówka H7.
Proponuję poczytać o różnicach tych dwóch żarówek, począwszy od ilości żarników, zabezpieczeniach w żarówce H4 których konstrukcyjnie nie posiada żarówka H7, ilości baniek zainstalowanych w obudowie żarówki, konieczności specyficznej budowy reflektora itd.
W chwili wolnej dla zgłębienia wiedzy przeczytaj co to jest liczba refleksyjna – moc świetlna reflektora, co na nią wpływa i jak ją obliczyć.
Dowiesz się na koniec dlaczego żarówka H7 zadziałała jako soczewka na klosz lampy.
Tex66
-
- Posty: 10
- Rejestracja: śr maja 19, 2021
- Miejscowość: Biszcza
- Motocykl: Vn 1600 classic
Re: Stopiony klosz reflektora ( biała plama i odkształcenia)
Szczerze przyznaję że motocykl był kupiony z tą samą żarówka i nie miałem pojęcia że taka niespodzianka mnie spotka. nie studiowałem instrukcji z braku czasu.
- Wielebny Bolo
- Posty: 1189
- Rejestracja: ndz sty 14, 2018
- Miejscowość: Brzeg Dolny
- Motocykl: VN 2000 Parowóz
- VROC: 0
Re: Stopiony klosz reflektora ( biała plama i odkształcenia)
Jak każdy z nas. Nie czytamy instrukcji, bo po co?
Texx prowadzi krucjatę czytania instrukcji i bardzo dobrze. I dzieki takim jak on w koncu wiemy co, dlaczego i za ile
Texx prowadzi krucjatę czytania instrukcji i bardzo dobrze. I dzieki takim jak on w koncu wiemy co, dlaczego i za ile
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Stopiony klosz reflektora ( biała plama i odkształcenia)
Wielebny Marku,
Krucjata to zbyt wyolbrzymione pojęcie, ale uważam, że wskazane jest się nią bezwzględnie posiłkować w chwilach niepewności, do czego namawiam. Uzupełnieniem jest Katalog Części czy ostatecznie Instrukcja Właściciela. Posiadanie kompletu tych periodyków i nawet pobieżna ich znajomość pozwoli uniknąć niepotrzebnych usterek a tym samym niepotrzebnych kosztów, można samemu czegoś tak dla siebie samego się nauczyć i poznać swój motocykl.
Każdy zrobi jak uważa za stosowne.
Krucjata to zbyt wyolbrzymione pojęcie, ale uważam, że wskazane jest się nią bezwzględnie posiłkować w chwilach niepewności, do czego namawiam. Uzupełnieniem jest Katalog Części czy ostatecznie Instrukcja Właściciela. Posiadanie kompletu tych periodyków i nawet pobieżna ich znajomość pozwoli uniknąć niepotrzebnych usterek a tym samym niepotrzebnych kosztów, można samemu czegoś tak dla siebie samego się nauczyć i poznać swój motocykl.
Każdy zrobi jak uważa za stosowne.
Tex66
-
- Posty: 10
- Rejestracja: śr maja 19, 2021
- Miejscowość: Biszcza
- Motocykl: Vn 1600 classic
Re: Stopiony klosz reflektora ( biała plama i odkształcenia)
Żarówka jaka była w motocyklu obecną podczas uszkodzenia klosza to H4. Czyli koncepcja padła
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Stopiony klosz reflektora ( biała plama i odkształcenia)
Sprawdziłeś elektrykę jak sugerowaliśmy razem z Kolegą Wladl – em i Wielebnym a jak sam napisałeś 02. czerwca 2021:
„Po powrocie sprawdzę elektryczne podzespoły a międzyczasie zamówiłem nowy kompletny wkład. Opiszę moje pomiary w przyszłości”
A na koniec:
Sprawdź jakie masz oznaczenia na szkle (poliwęglanie) na „nowym kompletnym wkładzie”.
Najważniejsze czy szkło jest przystosowane do żarówki halogenowej (powinno mieć stosowne oznaczenie), żeby to nie była jakaś chińszczyzna. Jak wygląda takie oznaczenie to na pewno wiesz.
Jeżeli elektryka będzie „walnięta” o czym pisaliśmy to nie wydolisz z kupnem „nowych kompletnych wkładów” nawet ze standardowymi żarówkami H4. Oprócz standardowych żarówek H4 są jeszcze niestandardowe żarówki H4 ale o tym możesz poczytać w sieci, więc jeżeli miałeś nawet włożoną H4 to jeszcze nie świadczy o niczym. Na pewno wszystkie mają znormalizowaną moc 60/55W ale to jeszcze nie wszystko.
Powodzenia i samodzielnego koncepcyjnego myślenia.
„Po powrocie sprawdzę elektryczne podzespoły a międzyczasie zamówiłem nowy kompletny wkład. Opiszę moje pomiary w przyszłości”
A na koniec:
Sprawdź jakie masz oznaczenia na szkle (poliwęglanie) na „nowym kompletnym wkładzie”.
Najważniejsze czy szkło jest przystosowane do żarówki halogenowej (powinno mieć stosowne oznaczenie), żeby to nie była jakaś chińszczyzna. Jak wygląda takie oznaczenie to na pewno wiesz.
Jeżeli elektryka będzie „walnięta” o czym pisaliśmy to nie wydolisz z kupnem „nowych kompletnych wkładów” nawet ze standardowymi żarówkami H4. Oprócz standardowych żarówek H4 są jeszcze niestandardowe żarówki H4 ale o tym możesz poczytać w sieci, więc jeżeli miałeś nawet włożoną H4 to jeszcze nie świadczy o niczym. Na pewno wszystkie mają znormalizowaną moc 60/55W ale to jeszcze nie wszystko.
Powodzenia i samodzielnego koncepcyjnego myślenia.
Tex66
-
- Posty: 10
- Rejestracja: śr maja 19, 2021
- Miejscowość: Biszcza
- Motocykl: Vn 1600 classic
Re: Stopiony klosz reflektora ( biała plama i odkształcenia)
Witam po długiej przerwie. Motocykl wrócił do pełni sprawności. Kupiłem używany klosz z modelu vn1700 i wszystko jest ok. Przed pierwszą jazdą wykonałem pomiar napięcia w wiązce w różnych zakresach obrotów silnika. Napięcie maksymalne to 14.2V przy obrotach jałowych i wraz ze wzrostem obrotów napięcie minimalnie spadalo do 14.1V. Nowy zestaw klosz, odbłyśnik oraz żarówka mają identyczne oznaczenia oraz parametry. Żarówka w obu przypadkach to H4 60/55W czyli to co w instrukcji napraw. Nie wiem co było przyczyną czy oddać sprawę do Archiwum X ale na chwilę obecną motocykl odzyskał sprawność.
Kto jest online
Jest 10 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 10 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości