Hej
Mam problem z moim Vaquero. Mianowicie podczas jazdy nie osiąga prawidłowej temperatury. Nawet jak mu dam w palnik. Natomiast jak tylko się zatrzymam to po chwili temperatura bardzo szybko idzie do góry i załącza się wentylator. Podpowiedzcie od czego zacząć szukać. Z góry wielkie dzięki.
Vaquero się przegrzewa a podczas jazdy nie dogrzewa
- Skrobel
- Posty: 2585
- Rejestracja: czw maja 30, 2013
- Miejscowość: Piaseczno
- Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
- VROC: 35582
Re: Vaquero się przegrzewa a podczas jazdy nie dogrzewa
Wprawdzie nie mam Vaquero tylko Nomada, ale to ten sam silnik. Ty masz wprawdzie wskaźnik temperatury (którego u mnie nie ma).
Po pierwsze w tych motocyklach często włącza się wentylator chłodnicy i nie zawsze oznacza to, że motocykl się przegrzewa. To niestety "known fact", o którym można przeczytać tutaj jak i na innych forach. De facto w moim motocyklu zdarza się, że wentylator włącza się nawet w trakcie długotrwałej, szybkiej jazdy (np. na drodze ekspresowej). Również tutaj rzekomo jest to w tych motocyklach normalny objaw, co potwierdza autoryzowany serwis. Przy okazji, czy zdarza Ci się, że po wyłączeniu silnika (killswitchem) wentylator pracuje jeszcze przez długie minuty?
Jeśli natomiast nie osiąga prawidłowej temperatury (rozumiem, że sugerujesz się wskaźnikiem), to najbardziej oczywiste jest sprawdzenie poziomu płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym (pod siedzeniem za lewą osłoną - tą, w której masz zamek od siodła). Na zimnym silniku i pionowym motocyklu poziom powinien być pomiędzy znacznikami na ściance zbiorniczka.
Następnie pewnie trzeba by się przyjrzeć innym elementom układu chłodzenia jak choćby termostatowi.
Po pierwsze w tych motocyklach często włącza się wentylator chłodnicy i nie zawsze oznacza to, że motocykl się przegrzewa. To niestety "known fact", o którym można przeczytać tutaj jak i na innych forach. De facto w moim motocyklu zdarza się, że wentylator włącza się nawet w trakcie długotrwałej, szybkiej jazdy (np. na drodze ekspresowej). Również tutaj rzekomo jest to w tych motocyklach normalny objaw, co potwierdza autoryzowany serwis. Przy okazji, czy zdarza Ci się, że po wyłączeniu silnika (killswitchem) wentylator pracuje jeszcze przez długie minuty?
Jeśli natomiast nie osiąga prawidłowej temperatury (rozumiem, że sugerujesz się wskaźnikiem), to najbardziej oczywiste jest sprawdzenie poziomu płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym (pod siedzeniem za lewą osłoną - tą, w której masz zamek od siodła). Na zimnym silniku i pionowym motocyklu poziom powinien być pomiędzy znacznikami na ściance zbiorniczka.
Następnie pewnie trzeba by się przyjrzeć innym elementom układu chłodzenia jak choćby termostatowi.
LwG
Łukasz czyli Skrobel
Łukasz czyli Skrobel
- MaciekSz
- Posty: 3700
- Rejestracja: ndz maja 09, 2010
- Miejscowość: Pruszków
- Motocykl: BMW K1200LT
- VROC: 32197
Re: Vaquero się przegrzewa a podczas jazdy nie dogrzewa
Tak jak pisze Skrobel - wentylator w tym motocyklu pracuje często. Szczególnie w obudowanej maszynie, jaka jest Vaquero. Istotne jest, czy wskaźnik temperatury faktycznie pokazuje przegrzewanie - jeżeli tak, faktycznie trzeba sprawdzić od początku - poziom płynu, jakość przewodów, termostat.
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
- artix
- Posty: 1166
- Rejestracja: wt cze 05, 2018
- Miejscowość: Inowrocław
- Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
- VROC: 38561
Re: Vaquero się przegrzewa a podczas jazdy nie dogrzewa
U mnie pomimo braku owiewek, wystarczy zatrzymanie się na skrzyżowaniu i już czuję, że wentylator chodzi. Normalna kolej rzeczy. Jeżeli czujnik temperatury cieczy jest sprawny, to trzeba zająć się termostatem, powinien się otwierać przy 58-62 'C, jeżeli jest cały czas otwarty, wiadomo, że jest niesprawny. Układ może być nie dogrzany, przez pracę tylko na dużym obiegu cieczy chłodzącej, podczas postoju, przy braku chłodzenia powietrzem, temperatura musi wzrastać i dlatego wentylator zaczyna walczyć z przegrzewaniem się układu, co jest normalne. Sprawdziłbym termostat, jeżeli jest dobry, to dmuchając na zimne wirnik pompy wody. Zakładam, że jest ciasno osadzony na wałku, ale cuda się zdarzają, także w razie luzów, wirnik może pracować jak mu się podoba. Podobne temperaturowe wariactwo zdarza się w autach przy padającej pompie wody, nagły wzrost temperatury może oznaczać brak obiegu cieczy, pomijam przedmuchu pod uszczelką głowicy.
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Vaquero się przegrzewa a podczas jazdy nie dogrzewa
Chciałoby się powiedzieć „Ten typ tak ma”, co napisali przedmówcy.
Takich wątków na forach angielskojęzycznych jest wiele ale załączam jeden i proponuję poczytać komentarze z 5-ciu stron postu aby się trochę uspokoić.
Tematyka dotyczy osiąganych temperatur przez silnik w VN-ach o pojemności 1700 cm3 w tym i Vaquero.
http://www.vulcanbagger.com/forums/show ... hp?t=29702
Takie szybkie i powtarzające się wnioski z komentarzy osób tam piszących:
- w czasie jazdy z dużymi i średnimi prędkościami (prędkości autostradowe) VN-y 1700 nie łapią temperatury – w większości przypadków wskazówka nawet nie dochodzi do połowy skali;
- Ale już jazda w po mieście i wymuszone zatrzymania motocykla (światła) skutkują szybkim wzrostem temperatury (wskazówka dochodzi do czerwonego pola ale nie wchodzi na nie) i załącza się wentylator.
Podobnie jak w przypadku Twojego Vaquero.
W ocenie komentujących: „Chociaż jest to silnik chłodzony wodą (opis w specyfikacji motocykla), to komentujący wyrażają się o nim jako o chłodzonym głównie powietrzem, chłodzenie wodą jest uzupełnieniem według ich opinii”.
Sam z ciekawości porównałem jeszcze dodatkowo 3 modele VN-ów. Jak popatrzysz na obiegi cieczy chłodzącej w modelach które przytoczyłem, to w VN 1700 jedynie górny i niezbyt wysoki odcinek części cylindrów ma płaszcz wodny. Przeczytasz o tym również w komentarzach w poście do którego link podałem wyżej.
Lepiej jest we wszystkich VN 1600 i VN 900, tu płaszcz wodny cylindrów jest na większej wysokości cylindrów. Najlepiej jest w VN 2000 co też ma wpływ na chłodzenie głowic cylindrów. Ale w tych VN-ach była inna stylizacja.
W VN 1700 Vaquero i Voyager silniki są bardziej obudowane, niewielki płaszcz wodny cylindrów (cylindry z konstrukcyjnie większym płaszczem wodnym będą większe i droższe) i stylizacja motocykla skutkują łapaniem temperatury przez silnik przy jeździe miejskiej.
Najważniejsze żeby wskazówka nie wchodziła na czerwone pole w żadnym z stylów jazdy.
Aby być pewnym, że układ chłodzenia działa, nie zaszkodzi sprawdzić:
- ilość płynu i drożność przewodów i chłodnicy;
- ciśnienie w układzie – str. 224 Instrukcji Serwisowej VN 1700 Vaquero;
- szczelność uszczelek korka i stan sprężyny, kiedy otwiera się zawór bezpieczeństwa (próba ciśnieniowa) – str. 231 Instrukcji Serwisowej Vaquero;
- termostat - str. 233 Instrukcji Serwisowej;
- czujnik temperatury wody – Kod Serwisowy 13 (str. 144-145) i 14 (str. 147-148);
- 2-3 krotne płukanie układu chłodzenia – str. 225 Instrukcji Serwisowej i wymiana płynu.
Dla pełnej spokojności, to co napisał Artix, pompa wody.
Powodzenia
Takich wątków na forach angielskojęzycznych jest wiele ale załączam jeden i proponuję poczytać komentarze z 5-ciu stron postu aby się trochę uspokoić.
Tematyka dotyczy osiąganych temperatur przez silnik w VN-ach o pojemności 1700 cm3 w tym i Vaquero.
http://www.vulcanbagger.com/forums/show ... hp?t=29702
Takie szybkie i powtarzające się wnioski z komentarzy osób tam piszących:
- w czasie jazdy z dużymi i średnimi prędkościami (prędkości autostradowe) VN-y 1700 nie łapią temperatury – w większości przypadków wskazówka nawet nie dochodzi do połowy skali;
- Ale już jazda w po mieście i wymuszone zatrzymania motocykla (światła) skutkują szybkim wzrostem temperatury (wskazówka dochodzi do czerwonego pola ale nie wchodzi na nie) i załącza się wentylator.
Podobnie jak w przypadku Twojego Vaquero.
W ocenie komentujących: „Chociaż jest to silnik chłodzony wodą (opis w specyfikacji motocykla), to komentujący wyrażają się o nim jako o chłodzonym głównie powietrzem, chłodzenie wodą jest uzupełnieniem według ich opinii”.
Sam z ciekawości porównałem jeszcze dodatkowo 3 modele VN-ów. Jak popatrzysz na obiegi cieczy chłodzącej w modelach które przytoczyłem, to w VN 1700 jedynie górny i niezbyt wysoki odcinek części cylindrów ma płaszcz wodny. Przeczytasz o tym również w komentarzach w poście do którego link podałem wyżej.
Lepiej jest we wszystkich VN 1600 i VN 900, tu płaszcz wodny cylindrów jest na większej wysokości cylindrów. Najlepiej jest w VN 2000 co też ma wpływ na chłodzenie głowic cylindrów. Ale w tych VN-ach była inna stylizacja.
W VN 1700 Vaquero i Voyager silniki są bardziej obudowane, niewielki płaszcz wodny cylindrów (cylindry z konstrukcyjnie większym płaszczem wodnym będą większe i droższe) i stylizacja motocykla skutkują łapaniem temperatury przez silnik przy jeździe miejskiej.
Najważniejsze żeby wskazówka nie wchodziła na czerwone pole w żadnym z stylów jazdy.
Aby być pewnym, że układ chłodzenia działa, nie zaszkodzi sprawdzić:
- ilość płynu i drożność przewodów i chłodnicy;
- ciśnienie w układzie – str. 224 Instrukcji Serwisowej VN 1700 Vaquero;
- szczelność uszczelek korka i stan sprężyny, kiedy otwiera się zawór bezpieczeństwa (próba ciśnieniowa) – str. 231 Instrukcji Serwisowej Vaquero;
- termostat - str. 233 Instrukcji Serwisowej;
- czujnik temperatury wody – Kod Serwisowy 13 (str. 144-145) i 14 (str. 147-148);
- 2-3 krotne płukanie układu chłodzenia – str. 225 Instrukcji Serwisowej i wymiana płynu.
Dla pełnej spokojności, to co napisał Artix, pompa wody.
Powodzenia
Tex66
-
- Posty: 101
- Rejestracja: pt lip 05, 2019
- Miejscowość: Poznań
- Motocykl: VN2000
Re: Vaquero się przegrzewa a podczas jazdy nie dogrzewa
Każdy motocykl jaki posiadałem zachowywał się w ten sam sposób jak to opisuje kolega madman. Podczas jazdy z prędkościami przelotowymi wskazówka temperatury zbliża się do wartości minimum swojego normalnego zakresu pracy a przy zatrzymaniu się na światłach szybko podnosi się aż do momentu załączenia wentylatora czyli temperatura waha się w zależności od obciążenia silnika i możliwości chłodzenia. Proponuję obserwować zbiornik wyrównawczy czy w dłuższym okresie zachowuje poziom płynu między znakami min-max i nie dramatyzować. Problem jest wtedy gdy trzeba często dolewać płyn bo na skutek nadmiernej temperatury silnika dochodzi do wyrzucania płynu na zewnątrz przez otwór przelewowy. Zdarzające się niedogrzanie silnika w warunkach niewysokich temperatur wiosennych i jesiennych jeszcze o niczym nie świadczy bo motocykl to nie samochód i z każdym kilogramem trzeba się liczyć (np. samochody posiadają automatyczne żaluzje na chłodnicy zamykające przepływ zimnego powietrza).
Kto jest online
Jest 2 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 2 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości
Dzisiaj urodziny obchodzą
- Uzi (54)