Kontrolka temperatury
Kontrolka temperatury
Witam,
od niedawna posiadam VN 900, póki co przejechałem kilkanaście km wokół komina. Dziś zauważyłem, że po kilku km zaświeciła się kontrolka temperatury i włączał się wentylator chłodnicy. Po krótkim postoju na wyłączonym silniku kontrolka gasła, ale po ruszeniu za chwilę znów świeciła. Dojechałem tak z przerwami do domu. Motocykl jest po serwisie oleje/płyny/filtry.
Płyn chłodniczy w zbiorniku był chłodny.
Jakieś pomysły? Termostat?
od niedawna posiadam VN 900, póki co przejechałem kilkanaście km wokół komina. Dziś zauważyłem, że po kilku km zaświeciła się kontrolka temperatury i włączał się wentylator chłodnicy. Po krótkim postoju na wyłączonym silniku kontrolka gasła, ale po ruszeniu za chwilę znów świeciła. Dojechałem tak z przerwami do domu. Motocykl jest po serwisie oleje/płyny/filtry.
Płyn chłodniczy w zbiorniku był chłodny.
Jakieś pomysły? Termostat?
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Kontrolka temperatury
„Płyn chłodniczy w zbiorniku był chłodny”.
W chłodnicy?
W zbiorniczku wyrównawczym?
Bardziej precyzyjne nazewnictwo pomoże dokładniej i szybciej zdiagnozować przyczyny usterki.
Jeżeli sprawdzisz temperaturę płynu w chłodnicy i nie ma 58÷62°C oznacza to, że termostat nie otworzył obiegu płynu chłodzącego na dużym obiegu i płyn krąży w małym. Tu jednak zakładamy, że pompa wody jest sprawna.
Jeżeli pompa wody padła to nic nie pomoże sprawny termostat, czujnik temperatury wody czy sprawny przełącznik oraz przekaźnik wentylatora.
Nie masz obiegu płynu chłodzącego w ogóle, ani w małym ani na dużym obiegu.
Stąd w tak krótkim czasie tak wysoka temperatura.
Więc najlepiej nie odpalaj silnika aby mierzyć temperaturę w chłodnicy bo wtedy narobisz sobie większych kłopotów z przegrzanym silnikiem.
Dla pewności sprawdź po zdemontowaniu te podzespoły o których pisałem tu:
viewtopic.php?f=48&t=15140
W najgorszym przypadku będzie jednak pompa wody. Pracy dużo więcej i koszty większe.
Podobnie okazało się u Jędrka78.
Widziałem zdjęcia jego zdemontowanej pompy wody, gdyby nie napisał czego to są części nie zgadłbym co to jest.
Napisałeś, że wymienione zostały płyny, jak sądzę płyn chłodzący też.
Mogłeś zlać około 2,2 L płynu chłodzącego (instrukcyjnie) i tyle samo wlać, ale sama wymiana nie daje informacji, że układ chłodzenia jest sprawny. Po prostu wymieniłeś płyn chłodzący.
O korku chłodnicy, jego dwóch zaworach ciśnieniowym i próżniowym doczytasz w Instrukcji Serwisowej.
Powodzenia
W chłodnicy?
W zbiorniczku wyrównawczym?
Bardziej precyzyjne nazewnictwo pomoże dokładniej i szybciej zdiagnozować przyczyny usterki.
Jeżeli sprawdzisz temperaturę płynu w chłodnicy i nie ma 58÷62°C oznacza to, że termostat nie otworzył obiegu płynu chłodzącego na dużym obiegu i płyn krąży w małym. Tu jednak zakładamy, że pompa wody jest sprawna.
Jeżeli pompa wody padła to nic nie pomoże sprawny termostat, czujnik temperatury wody czy sprawny przełącznik oraz przekaźnik wentylatora.
Nie masz obiegu płynu chłodzącego w ogóle, ani w małym ani na dużym obiegu.
Stąd w tak krótkim czasie tak wysoka temperatura.
Więc najlepiej nie odpalaj silnika aby mierzyć temperaturę w chłodnicy bo wtedy narobisz sobie większych kłopotów z przegrzanym silnikiem.
Dla pewności sprawdź po zdemontowaniu te podzespoły o których pisałem tu:
viewtopic.php?f=48&t=15140
W najgorszym przypadku będzie jednak pompa wody. Pracy dużo więcej i koszty większe.
Podobnie okazało się u Jędrka78.
Widziałem zdjęcia jego zdemontowanej pompy wody, gdyby nie napisał czego to są części nie zgadłbym co to jest.
Napisałeś, że wymienione zostały płyny, jak sądzę płyn chłodzący też.
Mogłeś zlać około 2,2 L płynu chłodzącego (instrukcyjnie) i tyle samo wlać, ale sama wymiana nie daje informacji, że układ chłodzenia jest sprawny. Po prostu wymieniłeś płyn chłodzący.
O korku chłodnicy, jego dwóch zaworach ciśnieniowym i próżniowym doczytasz w Instrukcji Serwisowej.
Powodzenia
Tex66
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Kontrolka temperatury
Byłby to dziwny zbieg okoliczności, żeby akurat Tobie po kilkunastu kilometrach od zakupu rozsypała się pompa wody. Jeżeli to awaria pompy jak sądzę, to poprzedni właściciel wiedział o tej usterce i pewnie to był powód dla którego pozbył się VN900. Pewnie jeszcze kupowałeś sam i jazda próbna o ile była to wszystkiego 1-2 kilometry. Silnik nie zdążył „złapać” temperatury i brak wskazań kontrolki temperatury i brak konieczności załączania się wentylatora chłodnicy.
Tex66
- artix
- Posty: 1166
- Rejestracja: wt cze 05, 2018
- Miejscowość: Inowrocław
- Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
- VROC: 38561
Re: Kontrolka temperatury
Tex66, gdyby faktycznie poprzedni właściciel w ten sposób "ożenił" nowemu nabywcy swój problem, to jest podstawa do zwrotu nowego nabytku, lub obciążenia cwaniaka kosztami naprawy, co pokazują wyroku Sądów jest jak najbardziej możliwe.
Bahus, ciekawi mnie jedna rzecz, wentylator chłodnicy się włącza,to OK, ale czy sama chłodnica jest gorąca, bo taka powinna być? Jeżeli nie, to Tex już podał przyczynę awarii, czyli brak obiegu płynu chłodniczego, czyli padnięta pompa wody.
Bahus, ciekawi mnie jedna rzecz, wentylator chłodnicy się włącza,to OK, ale czy sama chłodnica jest gorąca, bo taka powinna być? Jeżeli nie, to Tex już podał przyczynę awarii, czyli brak obiegu płynu chłodniczego, czyli padnięta pompa wody.
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Kontrolka temperatury
Artix,
Zgadzam się z Tobą w zupełności co do podjęcia przez Bachusa stosownych działań wobec poprzedniego właściciela VN 900.
Bachus,
Jeżeli okaże się, że to pompa wrzuć pewne dane sprzedającego (np. firma) pamiętając o RODO żebyś sam nie miał problemów.
Jak napisał Artix „wentylator się włącza to OK”, więc Bachus przełącznik wentylatora i przekaźnik wentylatora masz sprawny. Sprawny jest czujnik temperatury płynu chłodzącego przy termostacie.
Czujnik ten „wyłapuje” temperaturę płynu i daje sygnał na ECU, ten z kolei na przełącznik i przekaźnik wentylatora i wentylator zaczyna pracować. Ale co ma chłodzić wentylator, chłodny płyn chłodzący w chłodnej chłodnicy? Tak jak napisał Artix, chłodnica winna być gorąca. Jeżeli ma temperaturę otoczenia, oznacza to jedno – płyn chłodzący nie krąży w dużym obiegu. Walnięta pompa wody!
Jest jeszcze jedna istotna rzecz a mianowicie drożność całego układu chłodzenia.
Bachus czy sam spuszczałeś stary płyn chłodzący czy robił to ktoś i tylko zapewnił Cię, że wymienił płyn chłodzący?
Jeżeli śrubą spustową płynu oraz odsysając strzykawką resztki płynu ze zbiorniczka wyrównawczego i zdejmując wężyk i ze zbiorniczka wyrównawczego i zlewając resztki starego płynu, ilość płynu wynosiła około 2 L to masz drożny układ chłodzenia. Więc wszystko wskazuje na pompę wody.
Bachus, opisując problem staraj się pisać bardziej szczegółowo nawet nie do końca używając fachowych nazw podzespołów, może wyjść nawet śmiesznie, nie ważne, ale osoby chcące Ci pomóc i tak zrozumieją o co chodzi.
I więcej zaangażowania, ustosunkowuj się do tego co piszemy.
Zgadzam się z Tobą w zupełności co do podjęcia przez Bachusa stosownych działań wobec poprzedniego właściciela VN 900.
Bachus,
Jeżeli okaże się, że to pompa wrzuć pewne dane sprzedającego (np. firma) pamiętając o RODO żebyś sam nie miał problemów.
Jak napisał Artix „wentylator się włącza to OK”, więc Bachus przełącznik wentylatora i przekaźnik wentylatora masz sprawny. Sprawny jest czujnik temperatury płynu chłodzącego przy termostacie.
Czujnik ten „wyłapuje” temperaturę płynu i daje sygnał na ECU, ten z kolei na przełącznik i przekaźnik wentylatora i wentylator zaczyna pracować. Ale co ma chłodzić wentylator, chłodny płyn chłodzący w chłodnej chłodnicy? Tak jak napisał Artix, chłodnica winna być gorąca. Jeżeli ma temperaturę otoczenia, oznacza to jedno – płyn chłodzący nie krąży w dużym obiegu. Walnięta pompa wody!
Jest jeszcze jedna istotna rzecz a mianowicie drożność całego układu chłodzenia.
Bachus czy sam spuszczałeś stary płyn chłodzący czy robił to ktoś i tylko zapewnił Cię, że wymienił płyn chłodzący?
Jeżeli śrubą spustową płynu oraz odsysając strzykawką resztki płynu ze zbiorniczka wyrównawczego i zdejmując wężyk i ze zbiorniczka wyrównawczego i zlewając resztki starego płynu, ilość płynu wynosiła około 2 L to masz drożny układ chłodzenia. Więc wszystko wskazuje na pompę wody.
Bachus, opisując problem staraj się pisać bardziej szczegółowo nawet nie do końca używając fachowych nazw podzespołów, może wyjść nawet śmiesznie, nie ważne, ale osoby chcące Ci pomóc i tak zrozumieją o co chodzi.
I więcej zaangażowania, ustosunkowuj się do tego co piszemy.
Tex66
Re: Kontrolka temperatury
Dzięki za szczegółowe wyjaśnienia i wskazówki. Póki co nie miałem okazji sprawdzić zbyt wiele, poza tym że dziś odpaliłem motocykl na 5-6 minut, ale nic się nie wydarzyło.
Generalnie motocyklem po zakupie przejechałem około 50-70km wkoło domu. Pierwsze 20km było zaraz po zakupie - do mechanika poleconego przez sąsiada, który od lat jeździ na różnych sprzętach. Chciałem mieć pewność, że motocykl jest OK, więc od razu zleciłem wymianę opon, płynów, filtrów. Dodatkowo mechanik "wywęszył" jakiś syf w paliwie, więc było spuszczane i wymieniane przy okazji. Uszkodzona była też cewka (motocykl po zagrzaniu palił na 1 gar), więc do wymiany. Reszta była w porządku, gdyby wcześniej paliła się kontrolka to bym ja zauważył, ja lub mechanik, który miał okazję się przejechać.
Pytanie:
1 - jutro rano chciałem wsiąść na moto sprawdzić, czy sytuacja się powtórzy po kilku km - czy jest sens, czy od razu do mechanika? A jeśli jechać to w przypadku włączenia kontrolki i/lub wentylatora to grze grzebać palcem i macać czy gorące? Rozumiem, że nie zbiornik wyrównawczy tylko chłodnica lub ten gruby wąż u góry po lewej stronie chłodnicy? Jeśli tam nie parzy to znaczy, że to pompa, tak?
2 - jeśli to pompa to mniej więcej ile może kosztować wymiana?
Generalnie motocyklem po zakupie przejechałem około 50-70km wkoło domu. Pierwsze 20km było zaraz po zakupie - do mechanika poleconego przez sąsiada, który od lat jeździ na różnych sprzętach. Chciałem mieć pewność, że motocykl jest OK, więc od razu zleciłem wymianę opon, płynów, filtrów. Dodatkowo mechanik "wywęszył" jakiś syf w paliwie, więc było spuszczane i wymieniane przy okazji. Uszkodzona była też cewka (motocykl po zagrzaniu palił na 1 gar), więc do wymiany. Reszta była w porządku, gdyby wcześniej paliła się kontrolka to bym ja zauważył, ja lub mechanik, który miał okazję się przejechać.
Pytanie:
1 - jutro rano chciałem wsiąść na moto sprawdzić, czy sytuacja się powtórzy po kilku km - czy jest sens, czy od razu do mechanika? A jeśli jechać to w przypadku włączenia kontrolki i/lub wentylatora to grze grzebać palcem i macać czy gorące? Rozumiem, że nie zbiornik wyrównawczy tylko chłodnica lub ten gruby wąż u góry po lewej stronie chłodnicy? Jeśli tam nie parzy to znaczy, że to pompa, tak?
2 - jeśli to pompa to mniej więcej ile może kosztować wymiana?
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Kontrolka temperatury
Zrób tak jakbyś wymieniał płyn chłodzący.
Trochę pracy ale jest ona wskazana zanim się przejedziesz nawet te kilka czy kilkanaście kilometrów.
1. Sprawdź poziom płynu w chłodnicy:
- zdemontować zbiornik paliwa;
- odkręcić korek wlewu płynu chłodzącego w chłodnicy i sprawdzić poziom płynu (powinien być pod korek);
- w razie konieczności dolać;
- zakręcić korek w chłodnicy;
- zamontować zbiornik paliwa.
2. Sprawdzić poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym (powinien być miedzy L-niski a H-wysoki.
Nie martw się że za dużo wlałeś do chłodnicy, nadmiar płynu zostanie wyrzucona przez układ wężykiem przelewowym na zewnątrz.
3. Odpal silnik na 3-4 minuty nie kręcąc manetką przyśpieszenia – układ będzie się odpowietrzał po ewentualnym dolaniu płynu.
4. Zgaś silnik.
5. Ponownie sprawdź poziom płynu w chłodnicy i zbiorniczku wyrównawczym.
6. W razie konieczności uzupełnij płyn już tylko w zbiorniczku wyrównawczym.
7. Odpalić silnik i sprawdzać zachowując ostrożność czy chłodnica się nagrzewa.
- nie używaj manetki przyśpieszenia;
- jeżeli chłodnica robi się ciepła a następnie gorąca oznacza to, że płyn krąży w układzie;
- do około 10 -12 min powinien włączyć się wentylator i jednocześnie NIE POWINNA ZAPALIĆ SIĘ KONTROLKA TEMPERATURY.
W tej sytuacji możesz wsiąść na moto i obserwując kontrolkę temperatury przejechać się. Gdy jednak w czasie jazdy kontrolka się zapali i włączy wentylator – to bezwzględny koniec jazdy i gaszenie motocykla.
Natomiast przed jazdą po tych około 10-12 min jeżeli włączy się wentylator i ZAPALI KONTROLKA TEMPERATURY – to wszystko wskazuje na awarie pompy wody.
Co do kosztów pompy wody, uszczelek i uszczelnień pompy to pisz do Zeusa tu na Forum. Dowiesz się wszystkiego co musisz skompletować wymieniając pompę wody.
Trochę pracy ale jest ona wskazana zanim się przejedziesz nawet te kilka czy kilkanaście kilometrów.
1. Sprawdź poziom płynu w chłodnicy:
- zdemontować zbiornik paliwa;
- odkręcić korek wlewu płynu chłodzącego w chłodnicy i sprawdzić poziom płynu (powinien być pod korek);
- w razie konieczności dolać;
- zakręcić korek w chłodnicy;
- zamontować zbiornik paliwa.
2. Sprawdzić poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym (powinien być miedzy L-niski a H-wysoki.
Nie martw się że za dużo wlałeś do chłodnicy, nadmiar płynu zostanie wyrzucona przez układ wężykiem przelewowym na zewnątrz.
3. Odpal silnik na 3-4 minuty nie kręcąc manetką przyśpieszenia – układ będzie się odpowietrzał po ewentualnym dolaniu płynu.
4. Zgaś silnik.
5. Ponownie sprawdź poziom płynu w chłodnicy i zbiorniczku wyrównawczym.
6. W razie konieczności uzupełnij płyn już tylko w zbiorniczku wyrównawczym.
7. Odpalić silnik i sprawdzać zachowując ostrożność czy chłodnica się nagrzewa.
- nie używaj manetki przyśpieszenia;
- jeżeli chłodnica robi się ciepła a następnie gorąca oznacza to, że płyn krąży w układzie;
- do około 10 -12 min powinien włączyć się wentylator i jednocześnie NIE POWINNA ZAPALIĆ SIĘ KONTROLKA TEMPERATURY.
W tej sytuacji możesz wsiąść na moto i obserwując kontrolkę temperatury przejechać się. Gdy jednak w czasie jazdy kontrolka się zapali i włączy wentylator – to bezwzględny koniec jazdy i gaszenie motocykla.
Natomiast przed jazdą po tych około 10-12 min jeżeli włączy się wentylator i ZAPALI KONTROLKA TEMPERATURY – to wszystko wskazuje na awarie pompy wody.
Co do kosztów pompy wody, uszczelek i uszczelnień pompy to pisz do Zeusa tu na Forum. Dowiesz się wszystkiego co musisz skompletować wymieniając pompę wody.
Tex66
Re: Kontrolka temperatury
Jutro spróbuję podejść do tematu.
W manualu, podobnie jak w twoim opisie, trzeba demontować bak. Natomiast znalazłem zaradnego meksykańca, który dobiera się do korka chłodnicy bez wypinania gadżetów z baku - odkręca i odsuwa go w całości, bez rozpinania kabli i bez spuszczania paliwa:
https://www.youtube.com/watch?v=9_7SXslpi-I
Wygląda na łatwiejszą i szybszą opcję, ale nie mam doświadczenia. Opcja do ogarnięcia, czy lepiej odpompować paliwo i odpinać wszystkio?
EDIT:
Jeszcze jeden przykład na ten sam patent:
https://www.youtube.com/watch?v=eZdX2UblVVM
W manualu, podobnie jak w twoim opisie, trzeba demontować bak. Natomiast znalazłem zaradnego meksykańca, który dobiera się do korka chłodnicy bez wypinania gadżetów z baku - odkręca i odsuwa go w całości, bez rozpinania kabli i bez spuszczania paliwa:
https://www.youtube.com/watch?v=9_7SXslpi-I
Wygląda na łatwiejszą i szybszą opcję, ale nie mam doświadczenia. Opcja do ogarnięcia, czy lepiej odpompować paliwo i odpinać wszystkio?
EDIT:
Jeszcze jeden przykład na ten sam patent:
https://www.youtube.com/watch?v=eZdX2UblVVM
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Kontrolka temperatury
Można i bez demontowania zbiornika, uważam, że nawet ten sposób jest lepszy i szybszy.
Ja tak robię w swoim VN2k ale przydałaby się druga osoba do pomocy i podtrzymywania zbiornika paliwa. Nie demontuję zbiornika i nic nie rozpinam.
W załączeniu jak ja to robię:
Ja tak robię w swoim VN2k ale przydałaby się druga osoba do pomocy i podtrzymywania zbiornika paliwa. Nie demontuję zbiornika i nic nie rozpinam.
W załączeniu jak ja to robię:
Tex66
Re: Kontrolka temperatury
Super, w takim razie mam plan na dziś lub jutro, jak tylko sprawdzę ilość płynu i czas załączenia wentylatora - dam znać.
Re: Kontrolka temperatury
Dzisiaj znalazłem chwilę, zdjąłem pokrywy zbiornika wyrównawczego i ... pusto. W zbiorniku nie ma płynu, baku nawet nie zdejmowałem, najpierw muszę kupić co trzeba.
Trochę się rozczarowałem warsztatem, w którym odstawiłem motocykl po kupnie, wprawdzie nie mówiłem wprost "wymieńcie płyn chłodzący", ale wyraźnie zaznaczyłem, że kupiłem motor, nie znam go i chce sprawdzić gruntownie, wymienić płyny, olej i filtry. Jutro zadzwonię oczywiście względem fuszerki.
A tymczasem - płyn chłodniczy kupić gotowca w motoryzacyjnym czy trzeba coś specjalnego?
Trochę się rozczarowałem warsztatem, w którym odstawiłem motocykl po kupnie, wprawdzie nie mówiłem wprost "wymieńcie płyn chłodzący", ale wyraźnie zaznaczyłem, że kupiłem motor, nie znam go i chce sprawdzić gruntownie, wymienić płyny, olej i filtry. Jutro zadzwonię oczywiście względem fuszerki.
A tymczasem - płyn chłodniczy kupić gotowca w motoryzacyjnym czy trzeba coś specjalnego?
- Mars
- Posty: 658
- Rejestracja: pt lis 25, 2011
- Miejscowość: Świecie k/ Bydg.
- Motocykl: VN 900 classic 2008r.
- VROC: 34646
Re: Kontrolka temperatury
Ale jak to nie ma płynu? Normalnie nie ma takiej opcji, żeby go nie było. Jest jakaś nieszczelność?
ZHDK A Rh "-"
HDK ZDZN
HDK ZDZN
Re: Kontrolka temperatury
Jeszcze nie wiem. Jak będzie czas to jutro zdejmę bak, sprawdzę co w chłodnicy, spuszczę co się da i zaleje nowym. No i będę sprawdzał czy ubywa.
Generalnie pod motocyklem nigdy nie kapało, przynajmniej nie zauważyłem.
Generalnie pod motocyklem nigdy nie kapało, przynajmniej nie zauważyłem.
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Kontrolka temperatury
„Pierwsze 20km było zaraz po zakupie - do mechanika poleconego przez sąsiada, który od lat jeździ na różnych sprzętach”.
To który to z nich „od lat jeździ na różnych sprzętach”, mechanik czy sąsiad?
Pogratuluj i podziękuj każdemu z osobna.
Jeżeli nie ma płynu w zbiorniczku wyrównawczym to i w chłodnicy będzie go brakowało, kwestią jest tylko ile będzie go brakować.
Kwestia najważniejszą jest, czy w ogóle jest płyn chłodzący w układzie. Chłodnica to element dużego obiegu płynu chłodzącego na którą termostat „puszcza” obieg po osiągnięciu wymaganej temperatury przez silnik.
Zlej resztki płynu jak opisałem wcześniej i zalej wymagane 2,2 litra nowego.
Sprawdź czy nie ma wycieków i odpal silnik.
Dalej to co pisałem wyżej.
Kup gotowy płyn do chłodnic aluminiowych, ja używam „Motul Motocool Factory Line” ale najważniejsze żeby był do chłodnic aluminiowych.
Napisz ile zlałeś "starego", cos powinno jednak pozostać.
To który to z nich „od lat jeździ na różnych sprzętach”, mechanik czy sąsiad?
Pogratuluj i podziękuj każdemu z osobna.
Jeżeli nie ma płynu w zbiorniczku wyrównawczym to i w chłodnicy będzie go brakowało, kwestią jest tylko ile będzie go brakować.
Kwestia najważniejszą jest, czy w ogóle jest płyn chłodzący w układzie. Chłodnica to element dużego obiegu płynu chłodzącego na którą termostat „puszcza” obieg po osiągnięciu wymaganej temperatury przez silnik.
Zlej resztki płynu jak opisałem wcześniej i zalej wymagane 2,2 litra nowego.
Sprawdź czy nie ma wycieków i odpal silnik.
Dalej to co pisałem wyżej.
Kup gotowy płyn do chłodnic aluminiowych, ja używam „Motul Motocool Factory Line” ale najważniejsze żeby był do chłodnic aluminiowych.
Napisz ile zlałeś "starego", cos powinno jednak pozostać.
Tex66
Re: Kontrolka temperatury
Te 20km jechałem sam, do mechanika, którego polecił mi sąsiad motocyklista. Także nie sąsiad zawinił, a warsztat.
Kupiłem 2x1,5l płyn z JMC, do aluminium. Spuszczę resztkę z układu i zaleję według instrukcji. I dam znać.
Dzięki raz jeszcze za wsparcie i wskazówki.
Kupiłem 2x1,5l płyn z JMC, do aluminium. Spuszczę resztkę z układu i zaleję według instrukcji. I dam znać.
Dzięki raz jeszcze za wsparcie i wskazówki.
Re: Kontrolka temperatury
Zlałem 300ml starego płynu, weszło 2,1l nowego.
Zobaczymy jak teraz będzie z temperaturą i chłodzeniem, poobserwuję, zdam relację.
Raz jeszcze wielkie dzięki za pomoc i wskazówki.
Zobaczymy jak teraz będzie z temperaturą i chłodzeniem, poobserwuję, zdam relację.
Raz jeszcze wielkie dzięki za pomoc i wskazówki.
Re: Kontrolka temperatury
Cześć,
Temat temperatury w moim VN chyba wreszcie ogarnięty.
Po krótce - po wymianie płynu zajarzyła mi się lampka ciśnienia oleju. Wizyta w warsztacie - okazało się, że do oleju dostawał się płyn chłodniczy (może stąd jego brak w układzie chłodzenia) od strony uszkodzonej uszczelki (z prawej strony motocykla pod pokrywą, trzeba było demontować wydech i część ramy). Po wymianie i zalaniu nowym olejem przepłukało układ i zrobiłem ze 100km. Potem jeszcze raz sprawdzenie i wymiana oleju na nowy. Póki co jest spokój. Pozytyw, że mechanicy się przejęli, czyszczą, wymieniają i sprawdzają bezkosztowo. Przejadę z 1000km i jeszcze raz kontrola w warsztacie.
Temat temperatury w moim VN chyba wreszcie ogarnięty.
Po krótce - po wymianie płynu zajarzyła mi się lampka ciśnienia oleju. Wizyta w warsztacie - okazało się, że do oleju dostawał się płyn chłodniczy (może stąd jego brak w układzie chłodzenia) od strony uszkodzonej uszczelki (z prawej strony motocykla pod pokrywą, trzeba było demontować wydech i część ramy). Po wymianie i zalaniu nowym olejem przepłukało układ i zrobiłem ze 100km. Potem jeszcze raz sprawdzenie i wymiana oleju na nowy. Póki co jest spokój. Pozytyw, że mechanicy się przejęli, czyszczą, wymieniają i sprawdzają bezkosztowo. Przejadę z 1000km i jeszcze raz kontrola w warsztacie.
- artix
- Posty: 1166
- Rejestracja: wt cze 05, 2018
- Miejscowość: Inowrocław
- Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
- VROC: 38561
Re: Kontrolka temperatury
Widzisz, taka pierdoła, a tyle problemów. Szkoda, że nie wiedzieliśmy o wysokim poziomie oleju, a w zasadzie mieszanki oleju z płynem chłodzącym, bo diagnoza byłaby prostsza. Jeżeli zniknęła większość płynu, to w silniku powinieneś mieć spory nadmiar "śmietany". W sytuacji gdy uszczelniacz przepuszcza, to zazwyczaj w bloku silnika od spodu jest otwór, przez który płyn powinien wydostawać się na zewnątrz i alarmować o awarii. Druga sprawa, to spec, który wymieniał olej, musiał zlać z silnika grubo ponad 4.5l mieszanki o ciekawym kolorku, tego nie można przeoczyć. Jeżeli w układzie nie było chłodziwa, a z serducha zlewa się ponad litr więcej niż być powinno i to mlecznego syfu, to mechanik, o ile nim jest, powinien wszcząć alarm i zacząć szukać przyczyny takiego stanu rzeczy, a nie oddawać moto właścicielowi. Cóż, znalezione, naprawione, będzie Pan zadowolonyyyy
Kto jest online
Jest 0 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 0 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości