Problem niskie obroty

Marcin ziol
Posty: 9
Rejestracja: sob lip 25, 2020
Motocykl: Kawasaki vn800

Problem niskie obroty

Post autor: Marcin ziol » śr cze 09, 2021

Witam Wszystkich mam mega problem nie mogę dojść co i jak mianowicie: po tym jak padł mi pływak w komorze pływakowej zmieniłem i nie mogę dojść do porządku motor na niskich obrotach przerywa kicha prycha strzela w gaźnik natomiast jak lekko odkręcę jest ok i ciągnie normalnie na wolnych obrotach chodzi ładnie ale nie da rady nim jechać płynnie i wolno maneta musi być odklecona prawie do połowy i wtedy leci gaźnik regulowałem dawkę pilotażową odkręcałem od 1 obrotu co 0.5 obrotu i próbowałem aż doszlo do 4obrotow wykrecenia i cały czas to samo poziom paliwa ustawiłem na 16.5mm i nie wiem co dalej robić gaźnik wymyty wypłukany wydmuchany przed tym jak pływak padł było wszystko ok jeżeli ktoś miał podobny problem ze swoim proszę o jaką podpowiedź gdzie mogę szukac z góry dzięki pozdrawiam

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1158
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: Problem niskie obroty

Post autor: Tex66 » czw cze 10, 2021

Jak widzę to jednocześnie post powitalny po niemal rocznej rejestracji na Forum?

Myślę, że szczegółowa lektura dwóch stron z Instrukcji Serwisowej VN 800 pomoże rozwiązać Twój problem tj.:
- str. 75 - Serwisowa kontrola poziomu paliwa;
- str. 76 - Serwisowa regulacja poziomu paliwa.

Co znaczy „poziom paliwa ustawiłem na 16.5mm”?
16,5 mm (Instrukcyjnie 16,5 ± 2 mm) to ustawienie wysokości pływaka nad linię komory pływakowej gaźnika.
Teraz dopiero sprawdzamy poziomu paliwa który powinien być dla gaźnika Keihin CVK 36 zgodnie z Instrukcją Serwisowa 2.0 ±1 mm nad krawędzią komory pływakowej.
Jak sprawdzić? Wszystko opisane na str. 75 Instrukcji Serwisowej, oczywiście jak to w Instrukcji Serwisowej koniecznie przy użyciu specjalistycznego przyrządu (Special Tool - Fuel Level Gauge: 57001-1017). Oczywiście można to zrobić na pomocą cienkiego przezroczystego wężyka – 4 mm. Zasada naczyń połączonych i prawo grawitacji zrobią swoje.
Jeżeli jest za niski poziom paliwa to zmniejszamy wysokość pływaka i na odwrót i dlatego jest tolerancja ± 2 mm. Co przyginamy albo odginamy aby uzyskać właściwą wysokość pływaka też w Instrukcji jest napisane.
I teraz dopiero regulujemy właściwy skład mieszanki paliwowo-powietrznej.
Powodzenia
Tex66

Marcin ziol
Posty: 9
Rejestracja: sob lip 25, 2020
Motocykl: Kawasaki vn800

Re: Problem niskie obroty

Post autor: Marcin ziol » ndz lip 18, 2021

Witam odpowiadam dopiero teraz bo walka cały czas trwa na ten moment motor jest u 2go mechanika który wczoraj poddał się gaźnik rozebrany wyczyszczony umyty ustawiony według manuala moto odpala od strzału na wolnych bardzo ładnie pracuje natomiast w dalszym cioag po lekkim dodaniu gazu gaśnie jezeli odkręcę mocniej to wkręca się normalnie brak przejście z wolnych obrotów na wyższe membrany powymieniane pompka przyspieszacza ładnie rozpyla paliwo a moto dalej ma problem

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1158
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: Problem niskie obroty

Post autor: Tex66 » ndz lip 18, 2021

Czytając o objawach z pierwszego komentarza kiedy zakładałeś post (09.06.) i przypadłościach które opisujesz dzisiaj (18.07.) powód wydaje się być ten sam i jest on prozaiczny.
Wyczyszczenie, wymycie i wydmuchanie, powymienianie wszystkich newralgicznych podzespołów gaźnika i jego ustawienie według Instrukcji Serwisowej to nie wszystko.
Objawy które opisujesz świadczą tylko o jednym (ej) prozaicznej usterce, ale odpowiedz tylko na jedno pytanie:
Logujesz się tylko na Forum jak masz problem i czy podzielisz się wiedzą po usunięciu usterki ?

Zastanów się nad odpowiedzią bo Administratorzy Forum czytają każdy post i komentarz.
Tex66

Marcin ziol
Posty: 9
Rejestracja: sob lip 25, 2020
Motocykl: Kawasaki vn800

Re: Problem niskie obroty

Post autor: Marcin ziol » ndz lip 18, 2021

Tak to prawda loguje się jak potrzebuje pomocy w trybie mojego życia niestety mam niewiele czasu na śledzenie forum ale jestem bardzo wdzięczny za to że mogę być jego uczestnikiem co do przyczyny oczywiście napisze jeżeli ktoś dojdzie do tego co jest we wtorek motor wędruje do kolejnego mechanika motocyklowego który po opisaniu mu usterki powiedział że spoko bez problemu to ogarnie hmm mam taką nadzieje napisz co było jak będzie naprawiony żeby inni koledzy mający podobny problem wiedzieli gdzie szukać ewentualnie polecę Tego mechanika który to ogarnie a tym czasem spokojnej Niedzieli pozdrawiam

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1158
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: Problem niskie obroty

Post autor: Tex66 » ndz lip 18, 2021

Napisałeś szczerze i mądrze.

Posłuchaj, możesz mieś perfekcyjnie wyczyszczony, wymyty i wydmuchany gaźnik, powymienianie wszystkie newralgiczne podzespoły gaźnika które podlegają okresowej wymianie, możesz go ustawić perfekcyjnie według Instrukcji Serwisowej, mało tego możesz wymienić cały gaźnik na nowiuteńki ale jedna usterka będzie powodowała to z czym się borykasz od miesiąca.
Ty czymś jest „lewe” powietrze w układzie dolotowym.
Prawdopodobnie masz nieszczelność układu dolotowego, możliwe jest pęknięcie (drobne pęknięcia króćca) lub najnormalniejsza nieszczelność króćca dolotowego.
W takim właśnie wypadku na wolnych obrotach po odpaleniu silnik będzie pracował instrukcyjnie, przy płynnym (lekkim) dodawaniu gazu silnik zgaśnie.
Dlaczego?
Płynnie obracając manetką gazu silnik będzie łapał więcej „fałszywego - lewego” powietrza w czasie i nie będzie w stanie zassać na zasadzie podciśnienia wymaganej ilości paliwa z komory paliwowej.
Gaźnik Keihin CVK 36 jest gaźnikiem podciśnieniowym dlatego jest to tak istotne.
Większe i szybsze odkręcenie manetki gazu skutkuje powstaniem większego ciśnienia w krótkim okresie czasu na układzie dolotowym niż ciśnienie „lewego” powietrza atmosferycznego, dlatego silnik wysysa mieszankę paliwową i pracuje.
Skoro mechanik z którym rozmawiałeś powiedział, że ogarnie problem to prawdopodobnie już wie gdzie leży jego przyczyna.
Kwestia jest tylko taka czy poda Ci prawdziwy powód usterki czy naopowiada niestworzonych rzeczy i wyjdzie jak w programie „USTERKA” i „BĘDZIE PAN ZADOWOLONY”
Napisz czy pomogło i tu chodzi nie o mnie, tylko o Kolegów którzy maja VN 800 i mogą się spotkać z taką przypadłością.

Pozdrawiam :yeee:
Tex66

Marcin ziol
Posty: 9
Rejestracja: sob lip 25, 2020
Motocykl: Kawasaki vn800

Re: Problem niskie obroty

Post autor: Marcin ziol » ndz lip 18, 2021

Napisze jak tylko uda sie dojść dzięki za podpowiedź

Awatar użytkownika
wladl
Posty: 235
Rejestracja: czw lip 25, 2019
Miejscowość: Legnica
Motocykl: vn 800

Re: Problem niskie obroty

Post autor: wladl » ndz lip 18, 2021

Od 4 minuty fajna animacja pokazująca jak działa gaźnik podciśnieniowy Keihin CVK :)
https://www.youtube.com/watch?v=-B-fLDOBqzo
...mam na motocyklu gniazdo do zapalniczki, czy ktoś zatem wie gdzie można kupić motocyklową popielniczkę ?..

Marcin ziol
Posty: 9
Rejestracja: sob lip 25, 2020
Motocykl: Kawasaki vn800

Re: Problem niskie obroty

Post autor: Marcin ziol » ndz lip 18, 2021

Dzięki 👍👍👍

Marcin ziol
Posty: 9
Rejestracja: sob lip 25, 2020
Motocykl: Kawasaki vn800

Re: Problem niskie obroty

Post autor: Marcin ziol » pn lip 26, 2021

Witam walka dalej trwa mechanicy wymiekaja jeden po drugim 😢😢 zawory sprawdzone szczelność nowe oring w kolektorze ssącym Nowa membrama przepustnicy Nowa membrama od pompki przyspieszacza i dalej taki sam objaw lekko gazu i gaśnie albo strzela kompresja sprawdzona po 12bar na obu cylindrach brak pomysłów

Awatar użytkownika
wladl
Posty: 235
Rejestracja: czw lip 25, 2019
Miejscowość: Legnica
Motocykl: vn 800

Re: Problem niskie obroty

Post autor: wladl » wt lip 27, 2021

Pisane z telefonu to w dwa zdania. Sprawdź membrane air cut.
Oring pod śruba regulacji wolnych obrotów.
...mam na motocyklu gniazdo do zapalniczki, czy ktoś zatem wie gdzie można kupić motocyklową popielniczkę ?..

Awatar użytkownika
wladl
Posty: 235
Rejestracja: czw lip 25, 2019
Miejscowość: Legnica
Motocykl: vn 800

Re: Problem niskie obroty

Post autor: wladl » wt lip 27, 2021

Ewentualnie coś uszkodzone w układzie EPA, czyli dopalania i spalin. Jak zaworki zwrotne w pokrywach głowic i zawór podciśnienia. Można to bez szkody do testu obejść.
...mam na motocyklu gniazdo do zapalniczki, czy ktoś zatem wie gdzie można kupić motocyklową popielniczkę ?..

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1158
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: Problem niskie obroty

Post autor: Tex66 » wt lip 27, 2021

Powiem szczerze, dziwna sytuacja.
A najdziwniejsze jest to, że zaczęło się od wymiany pływaka, może tu należałoby szukać przyczyny. Z drugiej strony jak sam napisałeś, gaźnik sprawdzało kilku mechaników i nie myślę żeby wszyscy coś przeoczyli, bo przyczyna tej usterki bez dwóch zdań jest.
Cena nowego Keihin CVK36 (15003-1200) nie jest najniższa około 850 $ czyli grubo ponad 3000 zł.
Nawet używane kompletne gaźniki na portalach aukcyjnych są rzadkością i cena też nie jest niska. Nie jestem zwolennikiem sugerowania komuś kupna używanych części z portali aukcyjnych ale czasami może to być ostateczność, z drugiej strony nic nie wiadomo o sprawności takiej części zwłaszcza jeżeli chodzi o gaźnik.
Zobacz na to, jedyny jaki znalazłem i pewnie długo nie pobędzie w sieci:
https://www.otomoto.pl/oferta/kawasaki- ... DK9ld.html?

Żeby zachodził proces spalania mieszanki paliwowo-powietrznej w silniku spalinowym muszą być spełnione trzy podstawowe warunki:
1. Mieszanka paliwowo-powietrzna;
2. Kompresja;
3. Iskra.
Jeżeli masz kompresję w obu cylindrach a masz jak napisałeś, jeżeli gaźnik złożony i sprawdzony przez kilku mechaników i aplikacyjnie załóżmy, że jest OK to zostaje przysłowiowa iskra.
Mało prawdopodobne ale ostatecznie należałoby i to wykluczyć czy po przekręceniu manetki gazu nie masz odcięcia.
Osobiście dalej uważam, że to problem podawania paliwa.
Nie poddawaj się, dalej uważam, że powód jest lakoniczny którego byśmy się nie spodziewali.
Powodzenia
Tex66

Marcin ziol
Posty: 9
Rejestracja: sob lip 25, 2020
Motocykl: Kawasaki vn800

Re: Problem niskie obroty

Post autor: Marcin ziol » wt lip 27, 2021

Dzięki za podpowiedzi walka dalej trwa dziś mechanik ma jeszcze próbować uregulować podejzewa że może być gdzieś mały opiłek który się wbił i nie chce mimo czyszczenia dmuchania wyjść ale udało mi się znaleźć jeszcze mechanika który serwisuje HD mówił że jak ten nie da rady to że on to postara się ogarnąć napisze jeżeli magiczna usterka się wyjaśni a tym czasem Szerokości 😁

Marcin ziol
Posty: 9
Rejestracja: sob lip 25, 2020
Motocykl: Kawasaki vn800

Re: Problem niskie obroty

Post autor: Marcin ziol » czw lip 29, 2021

Koledzy to jest link do filmiku z problemem MOJEGO Moto
https://www.youtube.com/watch?v=qzDB39yRVXs

Marcin ziol
Posty: 9
Rejestracja: sob lip 25, 2020
Motocykl: Kawasaki vn800

Re: Problem niskie obroty

Post autor: Marcin ziol » śr sie 11, 2021

Witam tak jak obiecałem moto prawie zrobiony trzeba tylko dostrojic niestety przyczyna nie znaleziona w wymieniłem gaźnik na zakupiony przez OLX i działa podejrzewam że w moim albo było jakieś mikro pęknięcie albo coś mocno utknęło w którymś kanale pozdrawiam i dzięki za wszystkie podpowiedzi lwg z Wrocławia

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 21 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 21 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą