Silnik zaczyna przerwać przy rozkręceniu manetki na maxa
-
- Posty: 15
- Rejestracja: ndz lip 18, 2021
- Motocykl: Kawasaki vn 900
Silnik zaczyna przerwać przy rozkręceniu manetki na maxa
Witam, potrzebuję Waszej pomocy technicznej, bo od jakiegoś czasu mam spory problem ze swoją maszyną. Jak w tytule usterka pojawia się wtedy gdy rozkręcę manetkę na maksa. Usterka objawia się tym że motocykl jakby wchodzi w tryb awaryjny w połowie manetki moto zaczyna przerywać a jego maksymalna prędkość to 120 na godzinę widzi każdą górkę. Mam takie przemyślenia że pojawiło się to od momentu zatankowania na pewnej stacji ale nie jestem pewien. Jak nie odkręcę manetki na max jest okej więc to raczej nie paliwo. Wystarczy że na autostradzie wykręcę go na maksa momentalnie jakby coś się zablokowało nie dostawał paliwa czy coś nie wiem..
Z góry dziękuję za każdą wskazówkę.
A.. świece filtr olej nowe
Z góry dziękuję za każdą wskazówkę.
A.. świece filtr olej nowe
-
- Posty: 15
- Rejestracja: ndz lip 18, 2021
- Motocykl: Kawasaki vn 900
Re: Silnik zaczyna przerwać przy rozkręceniu manetki na maxa
Witam wczoraj sciagnowlm i wyczyscilem bak. Nie było tragedii ale zawsze coś tam rudej było. Znajomy mechanik wskazuje na pompę paliwa. Mówi że miła już taki przypadek i po wymianie pompy jak ręka odjoł. Jeżeli się okaże że to pompka to macie jakieś namiary na zakup takiej pompy. Szuka w necie i nie widzę takiej jak moja:) A może można ta regenerować?
Re: Silnik zaczyna przerwać przy rozkręceniu manetki na maxa
https://allegro.pl/oferta/06-16-kawasak ... 7814447865
ale w pierwszej kolejności sprawdź/wymień filtr
https://allegro.pl/oferta/06-16-kawasak ... 4291fbf951
ale w pierwszej kolejności sprawdź/wymień filtr
https://allegro.pl/oferta/06-16-kawasak ... 4291fbf951
VN900>VN2000
-
- Posty: 15
- Rejestracja: ndz lip 18, 2021
- Motocykl: Kawasaki vn 900
Re: Silnik zaczyna przerwać przy rozkręceniu manetki na maxa
Przemek ale nie znalazłem w nim filtra paliwa Ty wiesz gdzie on jest?
- Przemo
- Posty: 2291
- Rejestracja: czw cze 05, 2014
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: VN 2000 Classic '06
- VROC: 37109
Re: Silnik zaczyna przerwać przy rozkręceniu manetki na maxa
Żyj tak, aby być szczęśliwym!
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454
-
- Posty: 15
- Rejestracja: ndz lip 18, 2021
- Motocykl: Kawasaki vn 900
Re: Silnik zaczyna przerwać przy rozkręceniu manetki na maxa
Przemo bardzo Ci dziękuję. Kurcze wczoraj miałem te bebechy na wierzchu Dzięki wielkie Ale za to dziś bak to ściągnę z zamkniętymi oczami
- Przemo
- Posty: 2291
- Rejestracja: czw cze 05, 2014
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: VN 2000 Classic '06
- VROC: 37109
Re: Silnik zaczyna przerwać przy rozkręceniu manetki na maxa
Powodzenia!
Żyj tak, aby być szczęśliwym!
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454
-
- Posty: 15
- Rejestracja: ndz lip 18, 2021
- Motocykl: Kawasaki vn 900
Re: Silnik zaczyna przerwać przy rozkręceniu manetki na maxa
Hej Przemo wymieniłem filtr paliwa przez Chile się ucieszyłem że jest git ale pojeździłem trochę i znowu to samo. Filtr był bardzo zapchany. Myślę że się przytarła pompa i jak się zagrzeje nie pompuje jak trzeba. Zamówię pompę wymienię i dam znać LWG
Re: Silnik zaczyna przerwać przy rozkręceniu manetki na maxa
zobacz jeszcze raz filtr....może masz dalej gnój w zbiorniku i filtr się ponownie zatkał...Sławek_vn900 pisze: ↑czw lip 22, 2021Hej Przemo wymieniłem filtr paliwa przez Chile się ucieszyłem że jest git ale pojeździłem trochę i znowu to samo. Filtr był bardzo zapchany. Myślę że się przytarła pompa i jak się zagrzeje nie pompuje jak trzeba. Zamówię pompę wymienię i dam znać LWG
VN900>VN2000
-
- Posty: 15
- Rejestracja: ndz lip 18, 2021
- Motocykl: Kawasaki vn 900
Re: Silnik zaczyna przerwać przy rozkręceniu manetki na maxa
Zobaczę ale raczej nie tak czy siak zamówiłem już kpl. Pompę z filtrem dzięki Przemo a wsparcie w temacie dam znał Pozdro
-
- Posty: 15
- Rejestracja: ndz lip 18, 2021
- Motocykl: Kawasaki vn 900
Re: Silnik zaczyna przerwać przy rozkręceniu manetki na maxa
Hej, wczoraj wymieniłem pompę paliwa i nic. Usterka jak była tak jest na, a nawet mam wrażenie, że teraz jak się zagrzeje dusi się jeszcze bardziej. Jedzie na pół manetki poddałem się i wstawiłem go do warsztatu
- Tex66
- Posty: 1146
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Silnik zaczyna przerwać przy rozkręceniu manetki na maxa
Sławek_vn900
Gdyby to była wina „przytartej pompy” i „przypchanego filtra paliwa” to nie tylko przy odkręcaniu manetki od połowy do maksymalnego otwarcia wystąpiłby ten problem a dużo wcześniej.
Problem ten występuje w VN 900 (ale nie tylko).
Obejrzyj filmik, masz podobne objawy?
https://www.youtube.com/watch?v=f2DJ9EZIvrI
Tu nie była wina ani pompy ani filtra, podobnie jest i u Ciebie. Czy po wyłączeniu silnika i jego ponownym włączeniu pompa nie przesyłałaby być „przytarta” a filtr paliwa by się nie „odepchał” jak uważałeś że to jest powodem.
Szerszy opis jako załącznik (.JPG), łatwiej się go czyta po ściągnięciu i powiększeniu.
Nie chcesz sugerować się podpowiedziami z postu: Silnik przerywa przy wyższych obrotach, Twoja sprawa, trzeba mieć nadzieję, że serwis da radę.
Masz przynajmniej nową pompę z filtrem paliwa.
Powodzenia
Gdyby to była wina „przytartej pompy” i „przypchanego filtra paliwa” to nie tylko przy odkręcaniu manetki od połowy do maksymalnego otwarcia wystąpiłby ten problem a dużo wcześniej.
Problem ten występuje w VN 900 (ale nie tylko).
Obejrzyj filmik, masz podobne objawy?
https://www.youtube.com/watch?v=f2DJ9EZIvrI
Tu nie była wina ani pompy ani filtra, podobnie jest i u Ciebie. Czy po wyłączeniu silnika i jego ponownym włączeniu pompa nie przesyłałaby być „przytarta” a filtr paliwa by się nie „odepchał” jak uważałeś że to jest powodem.
Szerszy opis jako załącznik (.JPG), łatwiej się go czyta po ściągnięciu i powiększeniu.
Nie chcesz sugerować się podpowiedziami z postu: Silnik przerywa przy wyższych obrotach, Twoja sprawa, trzeba mieć nadzieję, że serwis da radę.
Masz przynajmniej nową pompę z filtrem paliwa.
Powodzenia
Tex66
-
- Posty: 15
- Rejestracja: ndz lip 18, 2021
- Motocykl: Kawasaki vn 900
Re: Silnik zaczyna przerwać przy rozkręceniu manetki na maxa
Dziękuję Ci za cenne wskazówki wysłałem te informację do serwisu niech walczą
- Tex66
- Posty: 1146
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Silnik zaczyna przerwać przy rozkręceniu manetki na maxa
Nie do końca czymś trafnym jest sugerować w serwisie jak mają usunąć usterkę, no chyba, że to są kumple z podwórka.
Tylko nie pytaj mechaników w tym serwisie gdzie zostawiłeś motocykl, czy potrafią i czy bardzo często wymieniają płyn hamulcowy w motocyklu, zarówno przedniego czy tylnego hamulca w 20 s.
Oni na pewno będą wiedzieli o co chodzi.
Da się.
I klient będzie zadowolony.
Tylko nie pytaj mechaników w tym serwisie gdzie zostawiłeś motocykl, czy potrafią i czy bardzo często wymieniają płyn hamulcowy w motocyklu, zarówno przedniego czy tylnego hamulca w 20 s.
Oni na pewno będą wiedzieli o co chodzi.
Da się.
I klient będzie zadowolony.
Tex66
-
- Posty: 15
- Rejestracja: ndz lip 18, 2021
- Motocykl: Kawasaki vn 900
Re: Silnik zaczyna przerwać przy rozkręceniu manetki na maxa
Pomierzyli i sprawdzili to wszystko i było OK to nie to jest przyczyną. I nadal jestem w czarnej du... Już mam wątpliwości czy ogarną ta usterkę. Zastanawiają się nad wtryskami że może to wtryski...
- artix
- Posty: 1166
- Rejestracja: wt cze 05, 2018
- Miejscowość: Inowrocław
- Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
- VROC: 38561
Re: Silnik zaczyna przerwać przy rozkręceniu manetki na maxa
Wpieniająca usterka. Jak nie kijem, to go pałką, czyli chyba trzeba zabrać się za elektrykę, jeżeli zasilanie paliwem teoretycznie powinno być ok. Nie problem wpakować kolejny tysiąc na nowe wtryski, ale nie ma pewności, czy cokolwiek się po tej operacji zmieni. Na początek czyszczenie wszystkich styków w kostkach, bezpiecznikach, potem zgodnie z serwisówką pomiary impulsatorów, cewek zapłonowych, alternatora, regulatora napięcia itd. dobrze by było mieć na podmianę moduł zapłonowy. Przy wyższych obrotach silnik nie dostaje wystarczającej ilości mieszanki lub zaczyna gubić iskrę albo ładowanie wariuje i stąd masa różnych błędów. Jakiego koloru są świece zapłonowe, przydymione, mokre, beżowe tak jak być powinny?
- artix
- Posty: 1166
- Rejestracja: wt cze 05, 2018
- Miejscowość: Inowrocław
- Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
- VROC: 38561
Re: Silnik zaczyna przerwać przy rozkręceniu manetki na maxa
6 różnych czujników, wystarczy, że jeden podaje błędne wartości i jest kicha. Czyszczenie złączek, pomiar czujników, a nóż widelec znajdziesz przyczynę usterki.
- Tex66
- Posty: 1146
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Silnik zaczyna przerwać przy rozkręceniu manetki na maxa
Uważasz, że oddasz VN-a do mechanika, on pomierzy czujniki, o ile jeszcze zrobił to właściwie, powie, że są OK i, że to nie one są przyczyna usterki, rozłoży ręce – radź Pan sobie sam.
Tym bardziej, że jeszcze mu (im) tłumaczyłeś jak mają to zrobić.
Nie bez kozery w poście „Silnik przerywa przy wyższych obrotach” załączyłem zdjęcie strony z Instrukcji Serwisowej VN 900 podające przyczyny dławienia się silnika przy wysokich obrotach zanim Ty jeszcze się zarejestrowałeś na Forum.
Intencji mojego postu (załączonego zdjęcia też nie zrozumiałeś – opis filmiku), napisałem tam, że powodem jest elektryka. Elektryka to wzajemna zależność miedzy innymi czujników i zaworów.
Poczytaj to co napisze niżej a zobaczysz że praktycznie wszystko sprowadza się w tym przypadku do DFI.
Co steruje wtryskiwaczami i na jakiej zasadzie. Jak ECU steruje i kontroluje układem DFI.
Nie wiem czy coś z tego zrozumiesz, Kolega Artix napisał Ci to bardziej zrozumiale, zwłaszcza w ostatnim komentarzu, jeden błędny sygnał z któregoś z czujników na ECU i kicha. To jest właśnie wzajemna zależność czujników i samego ECU.
NO TO TROCHĘ WIEDZY MERYTORYCZNEJ.
W naszych motocyklach jest elektroniczny system sterowania wtryskiwaczami i jest on pośredni tzn. paliwo jest rozpylane przez wtryskiwacz przed zaworem dolotowym w kolektorze dolotowym.
Co steruje wtryskiwaczami? - Wtryskiwaczami steruje ECU.
Na podstawie czego ECU steruje wtryskiwaczami? – ECU steruje wtryskiwaczami na podstawie zaprogramowanej mapy zapłonu oraz sygnałów z czujnika kąta położenia przepustnicy, z czujnika położenia i obrotów wału korbowego, z czujnika ciśnienia powietrza wlotowego i czujnika rozrządu. Nakładają się na to impulsy z ECU do układu zapłonu, więc w to wszystko zamieszane są jeszcze cewki i świece.
Świece są ważne ale to cewki wiodą tu prym, to one wysyłają sygnały do ECU.
A co w sytuacji jak uzwojenie pierwotne cewki będzie wysyłało błędne sygnały lub nie będzie ich wysyłało ich w sposób ciągły?
ECU będzie wyłączało dany wtryskiwacz w danym momencie, wtedy brak paliwa lub jego niewystarczająca ilość podawana przez wtryskiwacz – silnik gaśnie lub traci na mocy.
Jakimi metodami (w jaki sposób) ECU kontroluje i steruje DFI?
Dwoma metodami, metodą D-J i metodą α-N.
Gdy obciążenie silnika jest niewielkie, jak na biegu jałowym lub przy niskich obrotach, ECU określa ilość wtrysku na podstawie podciśnienia przepustnicy (napięcie wyjściowe czujnika podciśnienia) i prędkości obrotowej silnika (napięcie wyjściowe czujnika wału korbowego). Ta metoda nazywa się metodą D-J.
Gdy prędkość obrotowa silnika wzrasta, a obciążenie silnika zmienia się od średniego do dużego, ECU określa ilość wtrysku na podstawie otwarcia przepustnicy (napięcie wyjściowe czujnika przepustnicy) i prędkości obrotowej silnika. Ta metoda jest nazywana metodą α-N.
Jak z tego widać system zasilania silnika paliwem jest złożony i aby funkcjonował bezawaryjnie i w sposób ciągły musi być spełnionych wiele warunków i wymogów.
Jazda motocyklem to czasami i problemy z naszymi VN-ami, czasami błahe czasami bardziej złożone. Jak nie ma się merytorycznej wiedzy i jakiś tam umiejętności praktycznych to zostaje oddać motocykl do mechanika. A tu rozpiętość umiejętności i wiedzy przeogromna o czym się sam przekonałeś.
Ja już kończę swój wkład w ten post gdyż uważam, że wspólnie z Artixem wyczerpaliśmy temat w zakresie merytorycznych porad i sugestii a przynajmniej ja.
Powodzenia
Tym bardziej, że jeszcze mu (im) tłumaczyłeś jak mają to zrobić.
Nie bez kozery w poście „Silnik przerywa przy wyższych obrotach” załączyłem zdjęcie strony z Instrukcji Serwisowej VN 900 podające przyczyny dławienia się silnika przy wysokich obrotach zanim Ty jeszcze się zarejestrowałeś na Forum.
Intencji mojego postu (załączonego zdjęcia też nie zrozumiałeś – opis filmiku), napisałem tam, że powodem jest elektryka. Elektryka to wzajemna zależność miedzy innymi czujników i zaworów.
Poczytaj to co napisze niżej a zobaczysz że praktycznie wszystko sprowadza się w tym przypadku do DFI.
Co steruje wtryskiwaczami i na jakiej zasadzie. Jak ECU steruje i kontroluje układem DFI.
Nie wiem czy coś z tego zrozumiesz, Kolega Artix napisał Ci to bardziej zrozumiale, zwłaszcza w ostatnim komentarzu, jeden błędny sygnał z któregoś z czujników na ECU i kicha. To jest właśnie wzajemna zależność czujników i samego ECU.
NO TO TROCHĘ WIEDZY MERYTORYCZNEJ.
W naszych motocyklach jest elektroniczny system sterowania wtryskiwaczami i jest on pośredni tzn. paliwo jest rozpylane przez wtryskiwacz przed zaworem dolotowym w kolektorze dolotowym.
Co steruje wtryskiwaczami? - Wtryskiwaczami steruje ECU.
Na podstawie czego ECU steruje wtryskiwaczami? – ECU steruje wtryskiwaczami na podstawie zaprogramowanej mapy zapłonu oraz sygnałów z czujnika kąta położenia przepustnicy, z czujnika położenia i obrotów wału korbowego, z czujnika ciśnienia powietrza wlotowego i czujnika rozrządu. Nakładają się na to impulsy z ECU do układu zapłonu, więc w to wszystko zamieszane są jeszcze cewki i świece.
Świece są ważne ale to cewki wiodą tu prym, to one wysyłają sygnały do ECU.
A co w sytuacji jak uzwojenie pierwotne cewki będzie wysyłało błędne sygnały lub nie będzie ich wysyłało ich w sposób ciągły?
ECU będzie wyłączało dany wtryskiwacz w danym momencie, wtedy brak paliwa lub jego niewystarczająca ilość podawana przez wtryskiwacz – silnik gaśnie lub traci na mocy.
Jakimi metodami (w jaki sposób) ECU kontroluje i steruje DFI?
Dwoma metodami, metodą D-J i metodą α-N.
Gdy obciążenie silnika jest niewielkie, jak na biegu jałowym lub przy niskich obrotach, ECU określa ilość wtrysku na podstawie podciśnienia przepustnicy (napięcie wyjściowe czujnika podciśnienia) i prędkości obrotowej silnika (napięcie wyjściowe czujnika wału korbowego). Ta metoda nazywa się metodą D-J.
Gdy prędkość obrotowa silnika wzrasta, a obciążenie silnika zmienia się od średniego do dużego, ECU określa ilość wtrysku na podstawie otwarcia przepustnicy (napięcie wyjściowe czujnika przepustnicy) i prędkości obrotowej silnika. Ta metoda jest nazywana metodą α-N.
Jak z tego widać system zasilania silnika paliwem jest złożony i aby funkcjonował bezawaryjnie i w sposób ciągły musi być spełnionych wiele warunków i wymogów.
Jazda motocyklem to czasami i problemy z naszymi VN-ami, czasami błahe czasami bardziej złożone. Jak nie ma się merytorycznej wiedzy i jakiś tam umiejętności praktycznych to zostaje oddać motocykl do mechanika. A tu rozpiętość umiejętności i wiedzy przeogromna o czym się sam przekonałeś.
Ja już kończę swój wkład w ten post gdyż uważam, że wspólnie z Artixem wyczerpaliśmy temat w zakresie merytorycznych porad i sugestii a przynajmniej ja.
Powodzenia
Tex66
-
- Posty: 15
- Rejestracja: ndz lip 18, 2021
- Motocykl: Kawasaki vn 900
-
- Posty: 2
- Rejestracja: pn maja 16, 2016
- Miejscowość: Tomaszów Mazowiecki
- Motocykl: VN900 Classic
- VROC: 0
Re: Silnik zaczyna przerwać przy rozkręceniu manetki na maxa
Czołem!
Czy udało się zdiagnozować problem i usunąć usterkę?
Mam podobny problem w VN900 z 2008, przebieg 80tys.
Wymieniona pompa, filtr, zawór zwrotny. Problem jest dalej.
Startuję, jest ok, ujadę 5 kilometrów, chcę dać po garach, nie mogę rozpędzić maszyny do 100km/h.
Pozdrawiam
Olek
Czy udało się zdiagnozować problem i usunąć usterkę?
Mam podobny problem w VN900 z 2008, przebieg 80tys.
Wymieniona pompa, filtr, zawór zwrotny. Problem jest dalej.
Startuję, jest ok, ujadę 5 kilometrów, chcę dać po garach, nie mogę rozpędzić maszyny do 100km/h.
Pozdrawiam
Olek
Kto jest online
Jest 2 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 2 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości