Wymiana płynu chłodzącego

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1158
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Wymiana płynu chłodzącego

Post autor: Tex66 » wt maja 05, 2020

Jakby ktoś z Kolegów planował w najbliższym czasie wymianę płynu chłodzącego w VN2k to proponuję coś takiego.
Właśnie wymieniłem w swoim VN2k i jest dobrze.
:yeee:
Obrazek
Tex66

Awatar użytkownika
Przemeku
Posty: 332
Rejestracja: sob paź 21, 2017
Miejscowość: pęgów
Motocykl: dwója
VROC: 0

Re: Wymiana płynu chłodzącego

Post autor: Przemeku » ndz mar 07, 2021

Właśnie skorzystałem z "instrukcji". Dzięki. Czynność dla dwóch osób na kilka minut, ale dla jednej sugeruję zdjąć zbiornik.
Moja uwaga: po odkręceniu śruby spustowej i "popuszczeniu" korka wlewu płyn ładnie powoli spływał, ale jak całkowicie go zdjąłem to mega chlusnęło mi na podłogę. Sugeruję nie zdejmować korka dopóki leci samo.
Pytanie: czy trzeba po rozgrzaniu dolewać do chłodnicy -pod korek? czy nie wystarczy do zbiornika wyrównawczego?
VN900>VN2000

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1158
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: Wymiana płynu chłodzącego

Post autor: Tex66 » ndz mar 07, 2021

Instrukcja VN2k stanowi, że po spuszczeniu całego płynu chłodzącego poprzez wykręcenie śruby spustowej, odessaniu resztek płynu ze zbiorniczka wyrównawczego (zapasowego) należy:
1. Wkręcić śrubę spustową płynu chłodzącego;
2. Poluzować śrubę odpowietrzającą układ chłodzenia która jest na termostacie;
3. Wlać chłodziwo do chłodnicy, aż chłodziwo zacznie wypływać otwór poluzowanej śruby odpowietrzającej;
4. Dokręcić śrubę odpowietrzającą znajdująca się na termostacie układ chłodzenia;
5. Zakręcić korek wlewu płynu chłodzącego;
6. Uruchomić silnik motocykla i dokładnie go rozgrzać aż wentylator chłodnicy się włączy, a następnie zatrzymać silnik.
7. Sprawdzić poziom płynu chłodzącego w zbiorniku rezerwowym, w razie potrzeby dolać (potrzeba na pewno będzie).
8. Ponownie uruchomić silnik do czasu załączenia się wentylator, zatrzymać silnik, sprawdzić poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym i ponownie uruchomić silnik.
TYLE INSTRUKCJA

„I tak w koło Macieju” - trzeba tak kilka razy, tylko po co …………………
Zaproponowałem to co sam przetestowałem i nie było potrzeby kilkakrotnego rozgrzewania silnika i kilkakrotnego dolewania. Układ chłodzenia mieści instrukcyjnie 2,5 litra płynu chłodzącego i tyle trzeba wlać.
Przemeku
Teoretycznie do chłodnicy pod korek nie trzeba, wystarczy do zbiorniczka wyrównawczego, układ potrzebną ilość chłodziwa zassie ze zbiorniczka wyrównawczego a nadmiar do niego wyrzuci.
Tex66

Paweł Marcin
Posty: 212
Rejestracja: śr lip 22, 2020
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: VN2000

Re: Wymiana płynu chłodzącego

Post autor: Paweł Marcin » pn sie 16, 2021

Jaki polecacie płyn do motocykli? Obojętnie, byle do motocykli, czy jakiś konkretnie warto?

Mam pytanie o rurkę do badania poziomu płynu w zbiorniku wyrównawczym. Wymieniał ktoś? U mnie jest całkowicie nieprzejrzysta i nie idzie już jej doczyścić.

Paweł Marcin
Posty: 212
Rejestracja: śr lip 22, 2020
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: VN2000

Re: Wymiana płynu chłodzącego

Post autor: Paweł Marcin » pn sie 16, 2021

Dobra, płyn znalazłem polecany przez Texa: Motul Motocool Factory Line. Tylko co z tą rurką? Byle jaka wystarczy, byle średnicą pasowała?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 9 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 9 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą