Dziwny problem

Napottem
Posty: 1
Rejestracja: pn wrz 13, 2021
Motocykl: Kawasaki EN500

Dziwny problem

Post autor: Napottem » pn wrz 13, 2021

Jako ze jestem tutaj nowy to witam serdecznie wszystkich forumowiczow.

Zwracam sie do was z dziwnym problemem, ktory dotyka moje EN500 94 r. Dodam, ze silnik byl sprawdzany przez mechanika, gazniki umyte i schynchronizowane. Nowe fajki i swiece. Nowy aku. Olej z filtrem nowy. A problem wyglada tak:

Na zimnym motor odpala bezproblemowo, rozgrzewa sie chwilke i w droge. Najczesciej owy problem zdarza sie wlasnie niedlugo po starcie ( ok 1 km) gdzies jak wbijam 4-5 bieg traci moc i gasnie. Probujac odpalic kreci ale nie odpala. Ssanie odpala ale dodaje gazu gasnie. Albo odpali pierwszy bieg gaz gasnie. Nie ma reguly na to bo np wczoraj przejechalem 100 km bez zajakniecia z przystankami. Dzisiaj po 20 km w drodze do pracy zgasl ale po 5 min i chyba 4 probach odpalenia zaskoczyl i jechal bez problemu dalej. Kontrolka od temperatury nie zapala sie. Motor jakos nadzyczajnie goracy nie jest.

Macie jakies pomysly?

Z gory dziekuje i pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Badger
Posty: 6396
Rejestracja: pn kwie 05, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Blue Lady + Osiołek
VROC: 29218

Re: Dziwny problem

Post autor: Badger » pn wrz 13, 2021

mi to wygląda na brak paliwa. Pompka?
pie.....lę, nie myję

Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga

Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1156
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: Dziwny problem

Post autor: Tex66 » wt wrz 14, 2021

Badger
W EN500 pompa paliwa?
Dla pewności przejrzałem całą Instrukcję Serwisową EN500 i Katalog Części, nigdzie nie ma słowa o pompie paliwa.

Napottem
Klasyczne oznaki ograniczenia przepływu paliwa - sprawdź, czy wąż podciśnieniowy prawidłowo jest podpięty do kranika lub nie jest poluzowany lub pęknięty (przygięty).

Nie masz czasem modelu na rynek USA a szczególnie na Kalifornię?
Jeżeli tak, to w załączeniu „Układ paliwowy wraz z układem odparowywania paliwa” z Katalogu Części EN500.
Dodatkowo strona 52 z Instrukcji Serwisowej EN500.
Na stronie 53 Instrukcji Serwisowej EN500 masz podany sposób sprawdzenia separatora.
Przypchanie separatora to podobnie jak z zatkanym odpowietrznikiem przy wlewie paliwa do zbiornika. Pojeździsz trochę i wytwarza się podciśnienie co skutkuje, że pompa po pewnym czasie nie poda paliwa do układu wtryskowego i motocykl gaśnie, tyle, że tu mówię o silnikach na wtrysku a nie gaźnikowych.
Sprawdź u siebie dokładnie kanister i separator jeżeli masz wersje USA/Kalifornia.
Może trzeba będzie zwiększyć główne dysze paliwowe ze 135 na minimum 138 i iglice dysz głównych.
Powodzenia

Obrazek
Tex66

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 10 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 10 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą