En500 start po długiej przerwie problem z elektryką
En500 start po długiej przerwie problem z elektryką
Witam . motocykl stał ponad rok . Problem jest tego typu że po pierwsze rozrusznik nie reaguje ,słychać cykanie , jeżeli orzekażnik omijam (płaskim) zapala i jest ok. Następny problem jest tego typu że jak złoże podnóżke, motocykl.dalej chodzi po włączeniu pierwszego biegu motor gaźnie od strzała. Gdzie szukać problemu. Czujnik stopki odkręciłem przeczyściłem również wszystko co było możliwe próbowałem na wciśniętym i na wyciągniętym tym trzpieniu od czujnika stopki, czujniki luzu (n) też przeczyściłem te za deklem, od strony czujnika przy sprzęgle mam to zmostkowane więc tam bym nie szukał bo. aku jest ok . Teraz pytanie ,zamówię czujnik stopki bo pasuje od tego zacząć , a co z regulatorem napięcia i przzekaźnikiem rozrusznika. Bezpieczniki sprawdzałem jest ok. Motocykl został w rodzinie i chce dać mu jeszcze szansę wyjechać godnie na ulicę .
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: En500 start po długiej przerwie problem z elektryką
Jeżeli motocykl został w rodzinie i chcesz mu dać „drugie życie”, godnie nim wyjechać, to nie kombinuj z mostkowaniem i żadnymi uproszczeniami. Instalacja elektryczna w EN500 jest prosta, kilka czujników, bezpieczników i moduł zapłonowy (IC Igniter). Więc schemat instalacji elektrycznej do ręki i wszystko dokładnie sprawdzić. Motocykl i tym samym instalacja ma swoje lata więc możliwe, że gdzieś izolacja jakiegoś przewodu uległa uszkodzeniu i coś pracuje na zwarciu.
1. „ …. że jak złoże podnóżek, motocykl dalej chodzi po włączeniu pierwszego biegu motor gaśnie od strzała”, „ ……. próbowałem na wciśniętym i na wyciągniętym tym trzpieniu od czujnika stopki …”.
Jeżeli stopka złożona, wbijasz bieg i silnik gaśnie to definitywnie czujnik stopki bocznej (side stand switch) może być uszkodzony lub pracować na zwarciu np. z uszkodzonym (zmostkowanym) czujnikiem blokady rozrusznika.
Czujnik stopki bocznej ma dwa przewody, zielono-biały (+) bezpośrednio połączony jest z przekaźnikiem obwodu rozrusznika (starter circuit relay).
Tu należy sprawdzić czy przewód ten nie ma przebicia na „masę (-)”.
Przewód żółto-czarny (-) jest w obwodzie:
- regulatora/prostownika napięcia;
- głównego bezpiecznika 30A;
- tylnych świateł pozycyjnych/hamulca;
- wentylatora chłodnicy,
- czujnika blokady rozrusznika (starter lockout switch) – przy dźwigni sprzęgła.
2. „od strony czujnika przy sprzęgle mam to zmostkowane więc tam bym nie szukał …”.
Tak jak napisałem wyżej, czujnik stopki bocznej jest w obwodzie razem z czujnikiem blokady rozrusznika przy dźwigni sprzęgła. „Zmostkowanie” może skutkować pracą na zwarciu i silnik gaśnie po wbiciu biegu nawet jak stopka jest złożona.
3. Należałoby jeszcze sprawdzić:
- przekaźnik obwodu rozrusznika (starter circuit relay) w skrzynce przyłączeniowej/bezpieczników;
- czujnik biegu neutralnego (neutral switch).
4. Jeżeli „ ….. po pierwsze rozrusznik nie reaguje, słychać cykanie ….” należy sprawdzić włącznik przekaźnika sygnału (turn signal relay).
5. „ ……. jeżeli przekaźnik omijam (płaskim) zapala …”.
Tego „płaskim” to nie rozumiem i który przekaźnik omijasz?
Powodzenia
1. „ …. że jak złoże podnóżek, motocykl dalej chodzi po włączeniu pierwszego biegu motor gaśnie od strzała”, „ ……. próbowałem na wciśniętym i na wyciągniętym tym trzpieniu od czujnika stopki …”.
Jeżeli stopka złożona, wbijasz bieg i silnik gaśnie to definitywnie czujnik stopki bocznej (side stand switch) może być uszkodzony lub pracować na zwarciu np. z uszkodzonym (zmostkowanym) czujnikiem blokady rozrusznika.
Czujnik stopki bocznej ma dwa przewody, zielono-biały (+) bezpośrednio połączony jest z przekaźnikiem obwodu rozrusznika (starter circuit relay).
Tu należy sprawdzić czy przewód ten nie ma przebicia na „masę (-)”.
Przewód żółto-czarny (-) jest w obwodzie:
- regulatora/prostownika napięcia;
- głównego bezpiecznika 30A;
- tylnych świateł pozycyjnych/hamulca;
- wentylatora chłodnicy,
- czujnika blokady rozrusznika (starter lockout switch) – przy dźwigni sprzęgła.
2. „od strony czujnika przy sprzęgle mam to zmostkowane więc tam bym nie szukał …”.
Tak jak napisałem wyżej, czujnik stopki bocznej jest w obwodzie razem z czujnikiem blokady rozrusznika przy dźwigni sprzęgła. „Zmostkowanie” może skutkować pracą na zwarciu i silnik gaśnie po wbiciu biegu nawet jak stopka jest złożona.
3. Należałoby jeszcze sprawdzić:
- przekaźnik obwodu rozrusznika (starter circuit relay) w skrzynce przyłączeniowej/bezpieczników;
- czujnik biegu neutralnego (neutral switch).
4. Jeżeli „ ….. po pierwsze rozrusznik nie reaguje, słychać cykanie ….” należy sprawdzić włącznik przekaźnika sygnału (turn signal relay).
5. „ ……. jeżeli przekaźnik omijam (płaskim) zapala …”.
Tego „płaskim” to nie rozumiem i który przekaźnik omijasz?
Powodzenia
Tex66
-
- Posty: 450
- Rejestracja: pt wrz 09, 2011
- Miejscowość: Szwecja
- Motocykl: Kawasaki VN 2000+EN 500
- VROC: 37045
Re: En500 start po długiej przerwie problem z elektryką
Ma tez en 500 i u mnie byl problem z kranikiem paliwa raz odpalal raz nie zestaw naprawczy rozwiazal problem .
Franek
-
- Posty: 450
- Rejestracja: pt wrz 09, 2011
- Miejscowość: Szwecja
- Motocykl: Kawasaki VN 2000+EN 500
- VROC: 37045
Re: En500 start po długiej przerwie problem z elektryką
Nie wiem jak to zrobilem ale to nie tu mialo byc tylko w poscie( Dziwny problem) co pisal Napottem
Franek
Kto jest online
Jest 0 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 0 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości