zegary
- HubertDrzewinski
- Posty: 39
- Rejestracja: pn wrz 13, 2021
- Motocykl:
zegary
bawil sie ktos kiedys w wymiane tarcz zegara predkosciomierza na km by pokazywal a nie na mile mam klometry ale te male niebieskie a chcialbym duyze zwykle da sie to zrobic czy zabawa mega duza cooo
- Skrobel
- Posty: 2585
- Rejestracja: czw maja 30, 2013
- Miejscowość: Piaseczno
- Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
- VROC: 35582
Re: zegary
Tu na forum był gdzieś temat wymiany tarczy, więc wychodzi na to, że przy odrobinie zabawy da się to zrobić.
Musisz jednak pamiętać, że wyskalowanie licznika dziennego i ogólnego "odometru" zawsze będzie w milach. Chyba, że wymienisz cały zestaw z obudową (np. z europejskiego motocykla) - wtedy nie jestem pewny. Tylko oczywiście nawet gdyby okazało się, że przebieg motocykla jest przechowywany w sterowniku licznika (a nie np. ECU) to wymiana licznika = zupełnie inny przebieg.
Musisz jednak pamiętać, że wyskalowanie licznika dziennego i ogólnego "odometru" zawsze będzie w milach. Chyba, że wymienisz cały zestaw z obudową (np. z europejskiego motocykla) - wtedy nie jestem pewny. Tylko oczywiście nawet gdyby okazało się, że przebieg motocykla jest przechowywany w sterowniku licznika (a nie np. ECU) to wymiana licznika = zupełnie inny przebieg.
LwG
Łukasz czyli Skrobel
Łukasz czyli Skrobel
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: zegary
Skrobel,
W VN 750 identycznie jak w EN450, EN500 oraz VN800 nie ma żadnego ECU ani żadnego sterownika licznika.
Miałeś w swoim VN800B3 (1998r.) ECU i sterownik licznika?
W VN 750 identycznie jak w EN450, EN500 oraz VN800 nie ma żadnego ECU ani żadnego sterownika licznika.
Miałeś w swoim VN800B3 (1998r.) ECU i sterownik licznika?
Tex66
- Skrobel
- Posty: 2585
- Rejestracja: czw maja 30, 2013
- Miejscowość: Piaseczno
- Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
- VROC: 35582
Re: zegary
Tak, Tex, masz rację! Sorry, Człowiek jeszcze do końca nie obudzony. Chwilę wcześniej czytałem post w wątku o VN 900 i zwyczajnie zrobiła mi się "synteza". Byłem przekonany, że ten licznik też do 900.
Ale z ciekawości - skoro licznik mechaniczny to czy można zmienić przełożenie mechanizmu w ten sposób, żeby przebieg też wyskalować w km zamiast mil? Nigdy nie widziałem takiego mechanizmu od środka.
Ale z ciekawości - skoro licznik mechaniczny to czy można zmienić przełożenie mechanizmu w ten sposób, żeby przebieg też wyskalować w km zamiast mil? Nigdy nie widziałem takiego mechanizmu od środka.
LwG
Łukasz czyli Skrobel
Łukasz czyli Skrobel
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: zegary
Kombinowanie z przełożeniami mechanizmu wewnątrz prędkościomierza aby wyskalować go w km/h a nie w milach/h to gra nie warta świeczki. Pewnie nikt się tego nie podejmie ze względu na dokładność takiego przełożenia.
Nawet konstruktorzy i producenci prędkościomierza do VN 750 o to się nie pokusili.
Dlaczego?
Ponieważ wszystkie podzespoły jeżeli chodzi o wskazywanie prędkości w VN 750 są identyczne.
Tu krótko na przykładzie VN750-A16 (2000r.)
- Linka prędkościomierza (14025-1745) ma ten sam numer i jest taka sama dla wersji USA (mph) i Kanada (kph) oraz Europy (kmh);
- Zespół ślimaka napędu linki prędkościomierza (41078-1024) montowany w przedniej piaście jest taki sam dla wersji USA (mph) i Kanada (kph) oraz Europy (kmh);
- Prędkościomierz na rynek USA ma numer (25005-1408) – główna skala w mile/h, pomocnicza km/h.
- Co najciekawsze to prędkościomierz na rynek Kanada i Europa ma również identyczny numer katalogowy (25005-1408) co prędkościomierz na rynek USA. Tu również główna skala to mile/h a skalą pomocniczą są km/h.
Przejrzałem katalogi części VN 750 od roku 1986 do roku 2006 dla wersji na rynek kanadyjski i europejski, na przestrzeni lat zmieniał się numer katalogowy części (prędkościomierza) ale dalej główna skalą prędkościomierza są mile/h.
Dla przykładu VN750A6F z 2006 roku na rynek kanadyjski i europejski – numer prędkościomierza to (25005-1736) gdzie podstawową skalą są mile/h. Niczym się praktycznie nie różnił, miał takie same wymiary i sposób montowania co prędkościomierze ze starszych roczników.
Osłona prędkościomierza zawsze była ta sama i miała numer 14025-1745, nawet dla VN 750 z 2006 roku.
Wniosek zostaje jeden, albo dorobić tarczę na zamówienie albo przyzwyczaić się do oryginalnego cyferblata.
Nawet konstruktorzy i producenci prędkościomierza do VN 750 o to się nie pokusili.
Dlaczego?
Ponieważ wszystkie podzespoły jeżeli chodzi o wskazywanie prędkości w VN 750 są identyczne.
Tu krótko na przykładzie VN750-A16 (2000r.)
- Linka prędkościomierza (14025-1745) ma ten sam numer i jest taka sama dla wersji USA (mph) i Kanada (kph) oraz Europy (kmh);
- Zespół ślimaka napędu linki prędkościomierza (41078-1024) montowany w przedniej piaście jest taki sam dla wersji USA (mph) i Kanada (kph) oraz Europy (kmh);
- Prędkościomierz na rynek USA ma numer (25005-1408) – główna skala w mile/h, pomocnicza km/h.
- Co najciekawsze to prędkościomierz na rynek Kanada i Europa ma również identyczny numer katalogowy (25005-1408) co prędkościomierz na rynek USA. Tu również główna skala to mile/h a skalą pomocniczą są km/h.
Przejrzałem katalogi części VN 750 od roku 1986 do roku 2006 dla wersji na rynek kanadyjski i europejski, na przestrzeni lat zmieniał się numer katalogowy części (prędkościomierza) ale dalej główna skalą prędkościomierza są mile/h.
Dla przykładu VN750A6F z 2006 roku na rynek kanadyjski i europejski – numer prędkościomierza to (25005-1736) gdzie podstawową skalą są mile/h. Niczym się praktycznie nie różnił, miał takie same wymiary i sposób montowania co prędkościomierze ze starszych roczników.
Osłona prędkościomierza zawsze była ta sama i miała numer 14025-1745, nawet dla VN 750 z 2006 roku.
Wniosek zostaje jeden, albo dorobić tarczę na zamówienie albo przyzwyczaić się do oryginalnego cyferblata.
Tex66
- HubertDrzewinski
- Posty: 39
- Rejestracja: pn wrz 13, 2021
- Motocykl:
Re: zegary
czy ciezko bedzie dostac sie do takiej tarczy by sama tarcze tylko wymienić
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: zegary
Jeżeli spojrzeć na wycinek z katalogu części dla VN 750 A6F (2006r. – wersja europejska) dotyczący zegarów i prędkościomierza 25005-1736 (ostatnia pozycja zakreślona na czerwono) widać, że jest tam MPH.
Teoretycznie pozwala to sądzić, że główna skalą również dla wersji europejskiej i kanadyjskiej są mile/h a nie km/h.
Jednak znalazłem coś takiego:
https://sprzedajemy.pl/zegar-zegary-lic ... nr64635450
Jak widać prędkościomierze dla wersji europejskiej i kanadyjskiej są jednak w km/h i jest to jedyna skala na prędkościomierzu.
Więc, jeżeli upierasz się żeby mieć tarcze prędkościomierza w km/h to się nie zastanawiaj i kupuj.
Teoretycznie pozwala to sądzić, że główna skalą również dla wersji europejskiej i kanadyjskiej są mile/h a nie km/h.
Jednak znalazłem coś takiego:
https://sprzedajemy.pl/zegar-zegary-lic ... nr64635450
Jak widać prędkościomierze dla wersji europejskiej i kanadyjskiej są jednak w km/h i jest to jedyna skala na prędkościomierzu.
Więc, jeżeli upierasz się żeby mieć tarcze prędkościomierza w km/h to się nie zastanawiaj i kupuj.
Tex66
- HubertDrzewinski
- Posty: 39
- Rejestracja: pn wrz 13, 2021
- Motocykl:
Re: zegary
czy jak sie zmienia z mil na kilometty trzrba gdzies cos zglaszac czy nie trzeba
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: zegary
Wszystko znajdziesz w sieci, jak, gdzie i jak krok po kroku jak to formalnie zrobić (procedury administracyjne).
Trochę chęci i wysiłku.
Trochę chęci i wysiłku.
Tex66
- HubertDrzewinski
- Posty: 39
- Rejestracja: pn wrz 13, 2021
- Motocykl:
Re: zegary
jak znajdziesz taki gilm lub opis wyslij tu proszę tax66
- Wielebny Bolo
- Posty: 1189
- Rejestracja: ndz sty 14, 2018
- Miejscowość: Brzeg Dolny
- Motocykl: VN 2000 Parowóz
- VROC: 0
Re: zegary
Ja mam coś takiego.
Szybko, bez demontażu zegarów.
Naklejka na licznik i to od góry, zewnątrz. Już piąty sezon i jak widać deszcze i mycie jej nie zmogły.
Szybko, bez demontażu zegarów.
Naklejka na licznik i to od góry, zewnątrz. Już piąty sezon i jak widać deszcze i mycie jej nie zmogły.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.
- Wielebny Bolo
- Posty: 1189
- Rejestracja: ndz sty 14, 2018
- Miejscowość: Brzeg Dolny
- Motocykl: VN 2000 Parowóz
- VROC: 0
Re: zegary
Zleciłem wykonanie do firmy reklamowej, która robi naklejki, nadruki itp. Dałem im wymiary licznika i zdjęcie oryginału. Robili kilka naklejek jak by ta pierwsza się uszkodziła.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.
- HubertDrzewinski
- Posty: 39
- Rejestracja: pn wrz 13, 2021
- Motocykl:
Re: zegary
Dziękuję za informację
Kto jest online
Jest 30 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 30 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości