VN 1600 Światła tył
-
- Posty: 23
- Rejestracja: pt paź 15, 2021
- Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
- Motocykl: Kawasaki VN 1600
VN 1600 Światła tył
Witam od niedawna jestem posiadaczem vn 1600 Nomad i okazało się że jest pare rzeczy do zrobienia. Noto do rzeczy - światło tylne nie świeci i podświetlenie tablicy, żarówki sprawdzone są ok , boczne światła na kófrach świecą i stop też świeci . Może ktoś miał taki problem?
-
- Posty: 511
- Rejestracja: śr wrz 13, 2017
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: vulcan 1600 Classic/ teraz n 2000
- VROC: 0
Re: VN 1600 Światła tył
Zacznij od sprawdzenia, czy do żarówki dochodzi prąd, potem bezpieczniki, potem po kolei po wiązce. Pod tylnym błotnikiem masz kostkę, potem kabel po kabelku.
Nigdy nie jest za późno.
-
- Posty: 23
- Rejestracja: pt paź 15, 2021
- Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
- Motocykl: Kawasaki VN 1600
Re: VN 1600 Światła tył
mymlon ok ale stop działa a to ta sama żarówka , czy jest taka możlewość że prąd nie dociera.
Re: VN 1600 Światła tył
Odpowiedź brzmi - jest. Jeżeli żarówka jest dobra, to graniczy wręcz z pewnością.czy jest taka możlewość że prąd nie dociera
Chyba nie trzeba przypominać, że żarówka dwuwłóknowa posiada dwa włókna, jedno może być całe, a drugie przepalone. Jedno odpowiada za stop a drugie za pozycyjne.
Live free or die
Komar, Romet, Ogar, WSK, ETZ250, CZ350, HAYABUSA, CBR1100, VN 1500 NOMAD, ST1300, VN1700 VOYAGER
Komar, Romet, Ogar, WSK, ETZ250, CZ350, HAYABUSA, CBR1100, VN 1500 NOMAD, ST1300, VN1700 VOYAGER
-
- Posty: 23
- Rejestracja: pt paź 15, 2021
- Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
- Motocykl: Kawasaki VN 1600
Re: VN 1600 Światła tył
Ok dzięki za wykład na temat żarówek ale pisałem w poście że są ok. I sprawdzone.Pytam co dalej.
-
- Posty: 453
- Rejestracja: wt lip 31, 2018
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: VN 1600classic
- VROC: 0
Re: VN 1600 Światła tył
Jeśli posiadasz boczne oświetlenie to znaczy że ktoś je dokładał bo fabrycznie nie występowało. Więc jeśli zasilenie nie dochodzi na tylnią lampę to na twoimi miejscu poszukał bym miejsca wcięcia do instalacji tych bocznych lampek, może ktoś to nie dostatecznie zabezpieczył i się dostała wilgoć co zwykle skutkuje utlenianiem przewodów...
-
- Posty: 23
- Rejestracja: pt paź 15, 2021
- Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
- Motocykl: Kawasaki VN 1600
Re: VN 1600 Światła tył
Dzięki Kozioł -poszukam po motomikołajkach wyciągnę kable.
A to nie ty pisałeś mi w poście odnośnie power commander???
A to nie ty pisałeś mi w poście odnośnie power commander???
-
- Posty: 23
- Rejestracja: pt paź 15, 2021
- Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
- Motocykl: Kawasaki VN 1600
Re: VN 1600 Światła tył
Tex66 czytałem niektóre twoje posty o elektryce i czy możesz mi pomóc?
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: VN 1600 Światła tył
Skoro Kolego poprosiłeś o pomoc, zrobię wyjątek i pomogę Ci, chociaż najpierw musiałem „odczynić małe czary”. Nie ma dużo do sprawdzania i nie ma potrzeby wyciągania wielu kabli. Na początek wystarczy miernik i sprawdzenie jednego przewodu i jednego swicht-a ale o tym przeczytasz niżej.
Tak jak napisałem wyżej, robię wyjątek – Administrator wie o co chodzi.
Ale najpierw,
JAROLPH
Skoro Kolega Ewto napisał, że żarówki sprawdził i są sprawne, więc nie sil się na wykład Koledze co to jest żarówka dwużarnikowa. To, że ktoś właśnie nabył VN 1600 Nomad nie znaczy że nie rozróżnia żarówek. Tym bardziej, że nie świeci również żarówka podświetlająca tablicę rejestracyjną a ta jest jednożarnikowa i jest oddzielną żarówką. U Ciebie też nie ma szału z długością czasu posiadania VN-a
Kolego Ewto,
Koledzy Mymlon i Kozioł wiedzą o czym piszą, ja trochę uściślę sugestie obu Kolegów.
Przeanalizuj schemat wykonany tak na szybko a wszystko stanie się proste bo takie jest.
To co mamy i wiemy z pewnością o Switch A - (zaznaczony na schemacie):
- Przewód BK/Y (żółto-czarny) to przewód masy;
- Przewód BL (czarny) to przewód (+) biegnący do czujnika przy dźwigni hamulca ręcznego oraz do czujnika hamulca nożnego;
- Przewód R (czerwony) to przewód (+) biegnący jedynie do stacyjki.
- Przewody G (zielony) oraz GY (szary) nas nie interesują jeżeli kierunki działają (o ich sprawności nie wspominałeś).
Fabryczne kufry do VN 1600 Nomad nie miały żadnych świateł. Można je jednak bardzo często spotkać jako montowane dodatkowo jako akcesoryjne, tak moda w USA.
Ci co mają pojęcie wiedzą że przewody od świateł (pozycyjne i hamowania) na kufrach wpina się dokładnie w Switch A (kostkę), wtedy działają one tak jak światło pozycyjne i hamowania lampy tylnej na błotniku.
U Ciebie światła pozycyjne i hamowania na obu kufrach działają, działa również światło hamowania lampy tylnej na błotniku.
Czego nie masz?
- Nie masz światła pozycyjnego w lampie na błotniku oraz światła podświetlającego tablicę rejestracyjną.
Jakie wnioski odnośnie Switch B - (zaznaczony na schemacie):
- masę na przewodzie BK/Y (żółto-czarny) i na Switch B masz gdyż inaczej nie zaświeciłoby Ci się światło hamowania.
- napięcie (+) na przewodzie BL (czarny) masz gdyż inaczej nie zaświeciłoby Ci się światło hamowania.
- brakuje napięcia (+) na przewodzie R (czerwony). Napięcie (+) z tego przewodu R pozwala zaświecić się żarnikowi światła pozycji. Z tego przewodu biegnie również (+) na żarówkę podświetlająca tablicę rejestracyjną.
Najważniejsze wnioski:
Skoro na Switch A mamy (+) na przewodzie R (świecą światła pozycyjne na kufrach) a brak jest światła pozycyjnego w lampie tylnej i podświetlenia tablicy rejestracyjnej to są następujące możliwości braku powyższych świateł:
1. Przerwa na przewodzie R (czerwony) miedzy Switch A i Switch B;
2. Uszkodzony Switch B (oprawka żarówki) w części (+) światła pozycyjnego skąd (+) bierze również żarówka podświetlająca tablicę rejestracyjną.
3. Bezpiecznik nr 3 w Junction Box (skrzynka bezpieczników) masz sprawny, inaczej nie zaświeciłby się również żarnik światła hamowania w tylnej lampie ani na kufrach. Bezpiecznik ten odpowiada za wszystko co się świeci lub ma się zaświecić z tyłu w lampie na błotniku.
Mam nadzieję, że to pomoże.
Powodzenia
Tak jak napisałem wyżej, robię wyjątek – Administrator wie o co chodzi.
Ale najpierw,
JAROLPH
Skoro Kolega Ewto napisał, że żarówki sprawdził i są sprawne, więc nie sil się na wykład Koledze co to jest żarówka dwużarnikowa. To, że ktoś właśnie nabył VN 1600 Nomad nie znaczy że nie rozróżnia żarówek. Tym bardziej, że nie świeci również żarówka podświetlająca tablicę rejestracyjną a ta jest jednożarnikowa i jest oddzielną żarówką. U Ciebie też nie ma szału z długością czasu posiadania VN-a
Kolego Ewto,
Koledzy Mymlon i Kozioł wiedzą o czym piszą, ja trochę uściślę sugestie obu Kolegów.
Przeanalizuj schemat wykonany tak na szybko a wszystko stanie się proste bo takie jest.
To co mamy i wiemy z pewnością o Switch A - (zaznaczony na schemacie):
- Przewód BK/Y (żółto-czarny) to przewód masy;
- Przewód BL (czarny) to przewód (+) biegnący do czujnika przy dźwigni hamulca ręcznego oraz do czujnika hamulca nożnego;
- Przewód R (czerwony) to przewód (+) biegnący jedynie do stacyjki.
- Przewody G (zielony) oraz GY (szary) nas nie interesują jeżeli kierunki działają (o ich sprawności nie wspominałeś).
Fabryczne kufry do VN 1600 Nomad nie miały żadnych świateł. Można je jednak bardzo często spotkać jako montowane dodatkowo jako akcesoryjne, tak moda w USA.
Ci co mają pojęcie wiedzą że przewody od świateł (pozycyjne i hamowania) na kufrach wpina się dokładnie w Switch A (kostkę), wtedy działają one tak jak światło pozycyjne i hamowania lampy tylnej na błotniku.
U Ciebie światła pozycyjne i hamowania na obu kufrach działają, działa również światło hamowania lampy tylnej na błotniku.
Czego nie masz?
- Nie masz światła pozycyjnego w lampie na błotniku oraz światła podświetlającego tablicę rejestracyjną.
Jakie wnioski odnośnie Switch B - (zaznaczony na schemacie):
- masę na przewodzie BK/Y (żółto-czarny) i na Switch B masz gdyż inaczej nie zaświeciłoby Ci się światło hamowania.
- napięcie (+) na przewodzie BL (czarny) masz gdyż inaczej nie zaświeciłoby Ci się światło hamowania.
- brakuje napięcia (+) na przewodzie R (czerwony). Napięcie (+) z tego przewodu R pozwala zaświecić się żarnikowi światła pozycji. Z tego przewodu biegnie również (+) na żarówkę podświetlająca tablicę rejestracyjną.
Najważniejsze wnioski:
Skoro na Switch A mamy (+) na przewodzie R (świecą światła pozycyjne na kufrach) a brak jest światła pozycyjnego w lampie tylnej i podświetlenia tablicy rejestracyjnej to są następujące możliwości braku powyższych świateł:
1. Przerwa na przewodzie R (czerwony) miedzy Switch A i Switch B;
2. Uszkodzony Switch B (oprawka żarówki) w części (+) światła pozycyjnego skąd (+) bierze również żarówka podświetlająca tablicę rejestracyjną.
3. Bezpiecznik nr 3 w Junction Box (skrzynka bezpieczników) masz sprawny, inaczej nie zaświeciłby się również żarnik światła hamowania w tylnej lampie ani na kufrach. Bezpiecznik ten odpowiada za wszystko co się świeci lub ma się zaświecić z tyłu w lampie na błotniku.
Mam nadzieję, że to pomoże.
Powodzenia
Tex66
-
- Posty: 23
- Rejestracja: pt paź 15, 2021
- Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
- Motocykl: Kawasaki VN 1600
Re: VN 1600 Światła tył
Tex66 wielkie DZIĘKI dam znać jak
poszło
poszło
-
- Posty: 23
- Rejestracja: pt paź 15, 2021
- Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
- Motocykl: Kawasaki VN 1600
Re: VN 1600 Światła tył
Tex 66 , Kozioł, Mymlo "Dzięki , Dzięki,Dzięki"
Udało się ustalić gdzie jest przerwany przewód . Znalazłem kostkę w pobliżu aku. gdzie porzednik z-lutował kable i zostawił za mały zapas przy złączce co spowodowało wyłamanie kabli .
Udało się ustalić gdzie jest przerwany przewód . Znalazłem kostkę w pobliżu aku. gdzie porzednik z-lutował kable i zostawił za mały zapas przy złączce co spowodowało wyłamanie kabli .
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: VN 1600 Światła tył
ewto,
Ta kostka o której napisałeś to właśnie Switch A (o którym wspominałem) do którego podpinamy się z akcesoryjnymi światłami na kufrach, jest on przy akumulatorze.
Najważniejsze, że teraz światła działają.
Ta kostka o której napisałeś to właśnie Switch A (o którym wspominałem) do którego podpinamy się z akcesoryjnymi światłami na kufrach, jest on przy akumulatorze.
Najważniejsze, że teraz światła działają.
Tex66
Kto jest online
Jest 5 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 5 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości