Witam szanowne grono!
Wczoraj usłyszałem taki charakterystyczny gwizd (coś takiego podobne jak turbina w aucie),gwiżdże po odkręcaniu gazu zarówno podczas jazdy jak i na postoju. I wydaje mi się,że ten dźwięk dochodzi z lewej strony silnika. Może ktoś miał coś takiego?
Pozdrawiam!
Gwizdy przy dodawaniu gazu
- robkas
- Posty: 79
- Rejestracja: pn sie 07, 2017
- Miejscowość: Staszów
- Motocykl: Kawasaki VN900 LT
- VROC: 0
Re: Gwizdy przy dodawaniu gazu
Chyba stator się kończy, to znany problem dziewięćsetki...
Re: Gwizdy przy dodawaniu gazu
Też tak podejrzewam a może wiesz czy to można sprawdzić?
- robkas
- Posty: 79
- Rejestracja: pn sie 07, 2017
- Miejscowość: Staszów
- Motocykl: Kawasaki VN900 LT
- VROC: 0
Re: Gwizdy przy dodawaniu gazu
Cytuje z serwisówki
Najpierw sprawdź napięcie na akumulatorze. Zwiększ obroty silnika i powinien osiągnąć około 14 woltów.
Potem należy sprawdzić napięcie wyjściowe alternatora( 54 V lub więcej przy 4000 obr/min (obr/min), aby to zrobić należy wykonać następujące procedury:
- Wyjmij regulator/prostownik i odłącz jego złącze A
- Podłącz tester ręczny do złącza, jak pokazano na rysunku. (Narzędzie specjalne — tester ręczny: 57001-1394)
-Uruchom silnik i utrzymuj 4 000 obr/min prędkości obrotowej silnika.
-Zanotuj odczyty napięcia.
Połączenia testera napięcia wyjściowego alternatora Tester zakresu (+) do testera (–) do
Odczyt @3 000 obr./min 250 V AC
Między poszczególnymi fazami (białymi przewodami alternatora) ma być 54 V lub więcej.
Jeśli napięcie wyjściowe pokazuje wartość z tabeli, alternator działa prawidłowo, a uszkodzony jest regulator/prostownik.
Tu masz filmik pomiaru rezystancji viewtopic.php?t=4525
Poczytaj jeszcze ten wątek : viewtopic.php?t=4525
Najpierw sprawdź napięcie na akumulatorze. Zwiększ obroty silnika i powinien osiągnąć około 14 woltów.
Potem należy sprawdzić napięcie wyjściowe alternatora( 54 V lub więcej przy 4000 obr/min (obr/min), aby to zrobić należy wykonać następujące procedury:
- Wyjmij regulator/prostownik i odłącz jego złącze A
- Podłącz tester ręczny do złącza, jak pokazano na rysunku. (Narzędzie specjalne — tester ręczny: 57001-1394)
-Uruchom silnik i utrzymuj 4 000 obr/min prędkości obrotowej silnika.
-Zanotuj odczyty napięcia.
Połączenia testera napięcia wyjściowego alternatora Tester zakresu (+) do testera (–) do
Odczyt @3 000 obr./min 250 V AC
Między poszczególnymi fazami (białymi przewodami alternatora) ma być 54 V lub więcej.
Jeśli napięcie wyjściowe pokazuje wartość z tabeli, alternator działa prawidłowo, a uszkodzony jest regulator/prostownik.
Tu masz filmik pomiaru rezystancji viewtopic.php?t=4525
Poczytaj jeszcze ten wątek : viewtopic.php?t=4525
Re: Gwizdy przy dodawaniu gazu
Dzięki, już tez się do tego dokopałem będziemy badać.
Pozdro
Pozdro
Re: Gwizdy przy dodawaniu gazu
Siemka!!!
U mnie ten sam problem.
Wczoraj wymieniony stator i wszystko gra.
Zalecam wymienić jak najszybciej, bo w końcu nastąpi brak ładowania jak u mnie i będzie problem, zwłaszcza w trasie.
Stator półka średnia z wymianą 1000 pln
...ale w końcu nie gwiżdże
U mnie ten sam problem.
Wczoraj wymieniony stator i wszystko gra.
Zalecam wymienić jak najszybciej, bo w końcu nastąpi brak ładowania jak u mnie i będzie problem, zwłaszcza w trasie.
Stator półka średnia z wymianą 1000 pln
...ale w końcu nie gwiżdże
Kto jest online
Jest 19 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 19 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości