Nie kręci, nie odpala.
Nie kręci, nie odpala.
Witam. Wczoraj dojechało moto z aukcji i problem jest taki że nie reaguje na przycisk. Na krótko rozrusznik kręci ale mimo włączonego zapłonu nie odpala(domyślam się że jak nie zakręci z przycisku to może nie zapalić) czy jednak na krótko też powinien zapalić?
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Nie kręci, nie odpala.
1. Wyłącznik silnika w jakiej pozycji?
2. Czujnik blokady rozrusznika sprawdzony?
3. Czujnik pochylenia motocykla sprawdzony?
4. Czujnik stopki bocznej sprawdzony?
5. Czujnik położenia biegu sprawdzony?
6. Bezpiecznik zapłonu 10A sprawdzony?
7. Główny bezpiecznik 30A przy przekaźniku rozrusznika sprawdzony?
8. Przekaźnik rozrusznika i przekaźnik obwodu rozrusznika sprawdzone?
9. Czy w włączniku zapłonu nie występuje przerwa pomiędzy przewodem BK/W a BR po przekręceniu kluczyka?
Najlepiej schemat obwodu elektrycznego rozrusznika VN2k – str. 559 z IS VN 2000 i będzie wiadomo czy silnik uruchomi się gdy rozrusznik podepniemy „na krótko”.
Następnie cofamy się na stronę 533 IS VN 2000 - schemat elektryczny obwodu zapłonowego i już wszystko wiadomo.
Dla potwierdzenia otwieramy IS VN 2000 na stronie 114 - DFI System Troubleshooting Guide (Przewodnik rozwiązywania problemów z systemem DFI) a tam jako pierwsze:
- Starter motor not rotating (Silnik rozrusznika nie obraca się).
Sprawdzamy co jest tam wyszczególnione i ewentualnie naprawiamy lub ostatecznie wymieniamy.
Powodzenia
2. Czujnik blokady rozrusznika sprawdzony?
3. Czujnik pochylenia motocykla sprawdzony?
4. Czujnik stopki bocznej sprawdzony?
5. Czujnik położenia biegu sprawdzony?
6. Bezpiecznik zapłonu 10A sprawdzony?
7. Główny bezpiecznik 30A przy przekaźniku rozrusznika sprawdzony?
8. Przekaźnik rozrusznika i przekaźnik obwodu rozrusznika sprawdzone?
9. Czy w włączniku zapłonu nie występuje przerwa pomiędzy przewodem BK/W a BR po przekręceniu kluczyka?
Najlepiej schemat obwodu elektrycznego rozrusznika VN2k – str. 559 z IS VN 2000 i będzie wiadomo czy silnik uruchomi się gdy rozrusznik podepniemy „na krótko”.
Następnie cofamy się na stronę 533 IS VN 2000 - schemat elektryczny obwodu zapłonowego i już wszystko wiadomo.
Dla potwierdzenia otwieramy IS VN 2000 na stronie 114 - DFI System Troubleshooting Guide (Przewodnik rozwiązywania problemów z systemem DFI) a tam jako pierwsze:
- Starter motor not rotating (Silnik rozrusznika nie obraca się).
Sprawdzamy co jest tam wyszczególnione i ewentualnie naprawiamy lub ostatecznie wymieniamy.
Powodzenia
Tex66
Re: Nie kręci, nie odpala.
Dzięki za szybką i konkretną odpowiedź. Na większość punktów odpowiedź to nie. W sobote/niedzielę będę przy moto to sprawdzę to co wyszczególniłeś i dam znać. Czekam też za nowym przekaznikiem rozrusznika bo ten trochę pływał (widać że moto garazowalo na dworze). Ps. Jest gdzieś serwisowka po polsku czy tylko angielska?
-
- Posty: 450
- Rejestracja: pt wrz 09, 2011
- Miejscowość: Szwecja
- Motocykl: Kawasaki VN 2000+EN 500
- VROC: 37045
Re: Nie kręci, nie odpala.
Prosze po angielsku https://www.vulcanriders-sweden.org/ima ... 8-2011.pdf
Franek
Re: Nie kręci, nie odpala.
u mnie kiedyś sam przycisk szwankował. Po rozebraniu, przeczyszczeniu, popsikaniu preparatem było ok.,
VN900>VN2000
Re: Nie kręci, nie odpala.
Tak na szybko. Nowy przekaźnik rozrusznika i wyczyszczony włącznik rozrusznika i słychać cykanie(dekonpresatory jak mniemam)
Re: Nie kręci, nie odpala.
1. Na zaplonieTex66 pisze: ↑śr wrz 07, 20221. Wyłącznik silnika w jakiej pozycji?
2. Czujnik blokady rozrusznika sprawdzony?
3. Czujnik pochylenia motocykla sprawdzony?
4. Czujnik stopki bocznej sprawdzony?
5. Czujnik położenia biegu sprawdzony?
6. Bezpiecznik zapłonu 10A sprawdzony?
7. Główny bezpiecznik 30A przy przekaźniku rozrusznika sprawdzony?
8. Przekaźnik rozrusznika i przekaźnik obwodu rozrusznika sprawdzone?
9. Czy w włączniku zapłonu nie występuje przerwa pomiędzy przewodem BK/W a BR po przekręceniu kluczyka?
2. Gdzie się znajduje?
3. Jeszcze nie
4. Jeszcze nie
5. Tak jest ok
6. Tak jest ok
7. Tak jest ok
8. Przekaźnik rozrusznika nowy, ten jeszcze nie
9. Wątpię przełącznik zapłonu działa ok.
Re: Nie kręci, nie odpala.
Może to głupie ale czy masz dobry akumulator?
Motocykle są jak wódka..prawdziwa jazda zaczyna się od litra..
Re: Nie kręci, nie odpala.
Tak aku jest nowy.
Re: Nie kręci, nie odpala.
Czy przekaźnik obwodu rozrusznika powinien również "klikać" czy tak jak w serwisówce ma pokazywać 0 bo mój ani 0 nie pokazuje po podłączeniu baterii ani go nie słychać
Re: Nie kręci, nie odpala.
Odpowiem sam sobie bo nie wiem jak edytować post z tel. Przekaźnik ma klikać jak jest sprawny.
Sprawdzone już wszystko z listy i nic się nie zmieniło :/
Sprawdzone już wszystko z listy i nic się nie zmieniło :/
Re: Nie kręci, nie odpala.
Posprawdzane wszystko z listy (po za czujnikiem luzu ale działa) plus skrzynka przekazników (działa). Przy kreceniu silnikiem na "krótko" włączają się tylko światła ale pompa paliwa nie działa jak i moto nie zapala. Ktoś może podrzucić co jeszcze sprawdzić bo przychodzi mi do głowy ecu a wolałbym żeby to nie było to :P
- artix
- Posty: 1166
- Rejestracja: wt cze 05, 2018
- Miejscowość: Inowrocław
- Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
- VROC: 38561
Re: Nie kręci, nie odpala.
Teoretycznie wszystko sprawdziłeś, aleee.... Mój przypadek: Vaquero 1700, wyprowadzam z garażu, przekręcam stacyjkę i cisza, tylko radio gra, poza tym żadnej reakcji na przycisk startera, pompa paliwa nie pracuje itd. Dzień wcześniej wszystko było ok. Moto do garażu, wydrukowałem schematy i szukanie przyczyny. Po 3.5 godz. prawie spasowałem, ale w akcie desperacji jeszcze raz wyciągnąłem moduł przekaźników, który wcześniej oczywiście sprawdzałem, po zdjęciu obudowy widać tylko spód płytki drukowanej, do reszty się nie dobierzesz. Środek wyglądał jak nowy, nie mając nic do stracenia polutowałem wszystkie luty, na oko były idealne. Złożyłem moduł, wsadziłem na miejsce, przekręcam stacyjkę i wszystko zagrało tak jaki powinno . Sprawdź ten moduł przekaźników, u Ciebie nr. części na schemacie 27002
Re: Nie kręci, nie odpala.
Niestety to nie pomogło
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Nie kręci, nie odpala.
Zadajesz pytania na Forum a następnie sam sobie na nie odpowiadasz w dodatku błędnie z tym klikaniem przekaźnika obwodu rozrusznika. Podobnie jest z przytaczaniem zapisów Instrukcji Serwisowej VN 2000:
„Czy przekaźnik obwodu rozrusznika powinien również "klikać" czy tak jak w serwisówce ma pokazywać 0 bo mój ani 0 nie pokazuje po podłączeniu baterii ani go nie słychać”.
W skrzynce przekaźników jest pięć przekaźników, oprócz przekaźnika obwodu rozrusznika jest też przekaźnik pomy paliwa i może to jego pojedyncze klikniecie (na pewno żadne kilkukrotne klikanie) słychać w momencie włączenia zapłonu (stacyjka) przy wyłączniku silnika już będącym w pozycji ON?
Sam napisałeś, że pompa nie działa ……… a:
- Czy pompa paliwa zadziała podając pierwszą dawkę paliwa (67 mL) na wtryski przed próbą uruchomienia silnika jak jest niesprawny przekaźnik pomy paliwa?
- Czy przy próbie uruchomienia silnika „na krótko” nie zostaje pominięty właśnie przekaźnik pomy paliwa?
Żadne „klikanie” czy „nie klikanie” nie jest miernikiem stwierdzenia, że przekaźnik rozrusznika jest sprawny.
Otóż przekaźnik obwodu rozrusznika sprawdza się dwoma metodami.
Pierwsza bez podłączonego akumulatora, to sprawdzenie rezystancji przekaźnika, dokładnie sprawdza się ją między pinami 6 a 9 skrzynki przekaźników i winna ona wynosić ∞ (nieskończoność).
Druga metoda to z podłączonym akumulatorem, tu miernikiem (testerem) ustawionym na zakres powyżej 25 V sprawdzamy napięcie między pinem 6 a 3 pinem oraz między pinem 9 a 3. W obu tych przypadkach napięcie pokazywane przez miernik winno być identyczne jak napięcie akumulatora.
Pozytywny wynik tych pomiarów świadczy, że przekaźnik obwodu rozrusznika jest sprawny lub nie a nie żadne „klikanie”.
Twierdzisz, że przekaźnik położenia biegu działa ale go nie sprawdzałeś jak zaznaczyłeś, przyjmijmy że działa.
Żeby jednoznacznie stwierdzić że przekaźnik ten jest sprawny to na początek autodiagnostyka i czy nie „wyrzuci” kodu błędu nr 25. Następnie należy sprawdzić jego rezystancję na każdym biegu (inna na każdym biegu – IS-str. 592) oraz napięcie jakie podaje na ECU (pin 15) również przy każdym przełożeniu, napięcie to jako sygnał na ECU winno wynosić 5V dla wszystkich biegów (IS-str. 152).
Identycznie sprawdzasz każdy pozostały przekaźnik, bez podłączonego akumulatora, sprawdzamy jego rezystancję (pozostałe 3 przekaźniki) a z podłączonym akumulatorem sprawdzamy napięcie jakie jako sygnał podawany na ECU ale tylko już z dwóch przekaźników (bez przekaźnika reflektorów).
P.S.
Czujnik blokady rozrusznika też już sprawdzony i wiadomo gdzie jest?
Masz odcięcie na rozrusznik a żadna próba uruchomienia silnika na „krótko” nic nie da.
- Dlaczego?
- Gdyż trzy obwody elektryczne (Ignition System Circuit - Obwód Układu Zapłonowego, Electric Starter Circuit - Obwód Rozrusznika Elektrycznego oraz Relay Circuit – Obwód Przekaźników) są wzajemnie powiązane i zależne od siebie a z pozostałymi pięcioma innymi obwodami elektrycznymi tworzą całą instalację elektryczna VN2k.
Powodzenia
„Czy przekaźnik obwodu rozrusznika powinien również "klikać" czy tak jak w serwisówce ma pokazywać 0 bo mój ani 0 nie pokazuje po podłączeniu baterii ani go nie słychać”.
W skrzynce przekaźników jest pięć przekaźników, oprócz przekaźnika obwodu rozrusznika jest też przekaźnik pomy paliwa i może to jego pojedyncze klikniecie (na pewno żadne kilkukrotne klikanie) słychać w momencie włączenia zapłonu (stacyjka) przy wyłączniku silnika już będącym w pozycji ON?
Sam napisałeś, że pompa nie działa ……… a:
- Czy pompa paliwa zadziała podając pierwszą dawkę paliwa (67 mL) na wtryski przed próbą uruchomienia silnika jak jest niesprawny przekaźnik pomy paliwa?
- Czy przy próbie uruchomienia silnika „na krótko” nie zostaje pominięty właśnie przekaźnik pomy paliwa?
Żadne „klikanie” czy „nie klikanie” nie jest miernikiem stwierdzenia, że przekaźnik rozrusznika jest sprawny.
Otóż przekaźnik obwodu rozrusznika sprawdza się dwoma metodami.
Pierwsza bez podłączonego akumulatora, to sprawdzenie rezystancji przekaźnika, dokładnie sprawdza się ją między pinami 6 a 9 skrzynki przekaźników i winna ona wynosić ∞ (nieskończoność).
Druga metoda to z podłączonym akumulatorem, tu miernikiem (testerem) ustawionym na zakres powyżej 25 V sprawdzamy napięcie między pinem 6 a 3 pinem oraz między pinem 9 a 3. W obu tych przypadkach napięcie pokazywane przez miernik winno być identyczne jak napięcie akumulatora.
Pozytywny wynik tych pomiarów świadczy, że przekaźnik obwodu rozrusznika jest sprawny lub nie a nie żadne „klikanie”.
Twierdzisz, że przekaźnik położenia biegu działa ale go nie sprawdzałeś jak zaznaczyłeś, przyjmijmy że działa.
Żeby jednoznacznie stwierdzić że przekaźnik ten jest sprawny to na początek autodiagnostyka i czy nie „wyrzuci” kodu błędu nr 25. Następnie należy sprawdzić jego rezystancję na każdym biegu (inna na każdym biegu – IS-str. 592) oraz napięcie jakie podaje na ECU (pin 15) również przy każdym przełożeniu, napięcie to jako sygnał na ECU winno wynosić 5V dla wszystkich biegów (IS-str. 152).
Identycznie sprawdzasz każdy pozostały przekaźnik, bez podłączonego akumulatora, sprawdzamy jego rezystancję (pozostałe 3 przekaźniki) a z podłączonym akumulatorem sprawdzamy napięcie jakie jako sygnał podawany na ECU ale tylko już z dwóch przekaźników (bez przekaźnika reflektorów).
P.S.
Czujnik blokady rozrusznika też już sprawdzony i wiadomo gdzie jest?
Masz odcięcie na rozrusznik a żadna próba uruchomienia silnika na „krótko” nic nie da.
- Dlaczego?
- Gdyż trzy obwody elektryczne (Ignition System Circuit - Obwód Układu Zapłonowego, Electric Starter Circuit - Obwód Rozrusznika Elektrycznego oraz Relay Circuit – Obwód Przekaźników) są wzajemnie powiązane i zależne od siebie a z pozostałymi pięcioma innymi obwodami elektrycznymi tworzą całą instalację elektryczna VN2k.
Powodzenia
Tex66
Re: Nie kręci, nie odpala.
Ok od początku.Tex66 pisze: ↑ndz wrz 11, 2022Zadajesz pytania na Forum a następnie sam sobie na nie odpowiadasz w dodatku błędnie z tym klikaniem przekaźnika obwodu rozrusznika. Podobnie jest z przytaczaniem zapisów Instrukcji Serwisowej VN 2000:
„Czy przekaźnik obwodu rozrusznika powinien również "klikać" czy tak jak w serwisówce ma pokazywać 0 bo mój ani 0 nie pokazuje po podłączeniu baterii ani go nie słychać”.
W skrzynce przekaźników jest pięć przekaźników, oprócz przekaźnika obwodu rozrusznika jest też przekaźnik pomy paliwa i może to jego pojedyncze klikniecie (na pewno żadne kilkukrotne klikanie) słychać w momencie włączenia zapłonu (stacyjka) przy wyłączniku silnika już będącym w pozycji ON?
Sam napisałeś, że pompa nie działa ……… a:
- Czy pompa paliwa zadziała podając pierwszą dawkę paliwa (67 mL) na wtryski przed próbą uruchomienia silnika jak jest niesprawny przekaźnik pomy paliwa?
- Czy przy próbie uruchomienia silnika „na krótko” nie zostaje pominięty właśnie przekaźnik pomy paliwa?
Żadne „klikanie” czy „nie klikanie” nie jest miernikiem stwierdzenia, że przekaźnik rozrusznika jest sprawny.
Otóż przekaźnik obwodu rozrusznika sprawdza się dwoma metodami.
Pierwsza bez podłączonego akumulatora, to sprawdzenie rezystancji przekaźnika, dokładnie sprawdza się ją między pinami 6 a 9 skrzynki przekaźników i winna ona wynosić ∞ (nieskończoność).
Druga metoda to z podłączonym akumulatorem, tu miernikiem (testerem) ustawionym na zakres powyżej 25 V sprawdzamy napięcie między pinem 6 a 3 pinem oraz między pinem 9 a 3. W obu tych przypadkach napięcie pokazywane przez miernik winno być identyczne jak napięcie akumulatora.
Pozytywny wynik tych pomiarów świadczy, że przekaźnik obwodu rozrusznika jest sprawny lub nie a nie żadne „klikanie”.
Twierdzisz, że przekaźnik położenia biegu działa ale go nie sprawdzałeś jak zaznaczyłeś, przyjmijmy że działa.
Żeby jednoznacznie stwierdzić że przekaźnik ten jest sprawny to na początek autodiagnostyka i czy nie „wyrzuci” kodu błędu nr 25. Następnie należy sprawdzić jego rezystancję na każdym biegu (inna na każdym biegu – IS-str. 592) oraz napięcie jakie podaje na ECU (pin 15) również przy każdym przełożeniu, napięcie to jako sygnał na ECU winno wynosić 5V dla wszystkich biegów (IS-str. 152).
Identycznie sprawdzasz każdy pozostały przekaźnik, bez podłączonego akumulatora, sprawdzamy jego rezystancję (pozostałe 3 przekaźniki) a z podłączonym akumulatorem sprawdzamy napięcie jakie jako sygnał podawany na ECU ale tylko już z dwóch przekaźników (bez przekaźnika reflektorów).
P.S.
Czujnik blokady rozrusznika też już sprawdzony i wiadomo gdzie jest?
Masz odcięcie na rozrusznik a żadna próba uruchomienia silnika na „krótko” nic nie da.
- Dlaczego?
- Gdyż trzy obwody elektryczne (Ignition System Circuit - Obwód Układu Zapłonowego, Electric Starter Circuit - Obwód Rozrusznika Elektrycznego oraz Relay Circuit – Obwód Przekaźników) są wzajemnie powiązane i zależne od siebie a z pozostałymi pięcioma innymi obwodami elektrycznymi tworzą całą instalację elektryczna VN2k.
Powodzenia
Mierzyłem rezystancje i zgadza się z serwisowka gdzie opisany jest jako Starter control relay i po podłączeniu baterii klika jak to przekaźnik, to samo z Starter relay i to samo z przekaznikami w skrzynce przekazników po podaniu napięcia z zasilacza 12v. Mierzyłem po wyjęciu z moto. Może teraz będzie bardziej zrozumiałe
Tak czujnik blokady rozrusznika pod klamką sprzęgła sprawdzony działa.
Z telefonu ciężko było ogarnąć całość schematu dopiero dzisiaj wydrukowałem i będę to mierzył i sprawdzał w pod koniec tygodnia prawdopodobnie aczkolwiek
Re: Nie kręci, nie odpala.
Zmierzony czujnik biegów pokazuje w zakresie zgodnym z serwisowka.
Tex66 pytanie do ciebie czy regulatory napięcia mogą mieć wpływ na to że nie kręci/pali? I czy powinien zapalić na odpietch regulatorach.
Zmierzyłem między pinami 3 i 6 jest 1.87v a między pinami 3 i 9 jest 10.18v. Aku ma 12.4. Posiadam drugi box z przekaźnikami i na nim jest to samo.
Tex66 pytanie do ciebie czy regulatory napięcia mogą mieć wpływ na to że nie kręci/pali? I czy powinien zapalić na odpietch regulatorach.
Zmierzyłem między pinami 3 i 6 jest 1.87v a między pinami 3 i 9 jest 10.18v. Aku ma 12.4. Posiadam drugi box z przekaźnikami i na nim jest to samo.
-
- Posty: 511
- Rejestracja: śr wrz 13, 2017
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: vulcan 1600 Classic/ teraz n 2000
- VROC: 0
Re: Nie kręci, nie odpala.
Czytam, czytam i nasunęła się mi pewna sytuacja sprzed kilku miesięcy. krótko opiszę. Koledze nie chciał też odpalić silnik, więc odpaliliśmy na popych. Dwójkę można na ten sposób odpalić na 2 biegu. Pojechaliśmy na zlot, dwa dni na zlocie grzebania, ładowanie aku, grzebanie w elektryce itd itd... poddaliśmy się. No, ale moto pali na popych. Tuż przed wyjazdem do domu, tak sobie siedzę przed motocyklem kumpla ... nagle zapala się mi żarówka, dwa styki w głowie i zadaję pytanie koledze.
Masz alarm?
Tak mam.
Wyłączyłeś go?
...
I tym sposobem kolega odpalił
Ot tak opowieść, może nie pomogę, ale może trochę uśmiechu doda
Masz alarm?
Tak mam.
Wyłączyłeś go?
...
I tym sposobem kolega odpalił
Ot tak opowieść, może nie pomogę, ale może trochę uśmiechu doda
Nigdy nie jest za późno.
Re: Nie kręci, nie odpala.
Chciałbym żeby to takie proste było :P ale nie zauważyłem nigdzie alarmu a już prawie całą wiązkę rozprulem :Pmymlon pisze: ↑ndz wrz 18, 2022Czytam, czytam i nasunęła się mi pewna sytuacja sprzed kilku miesięcy. krótko opiszę. Koledze nie chciał też odpalić silnik, więc odpaliliśmy na popych. Dwójkę można na ten sposób odpalić na 2 biegu. Pojechaliśmy na zlot, dwa dni na zlocie grzebania, ładowanie aku, grzebanie w elektryce itd itd... poddaliśmy się. No, ale moto pali na popych. Tuż przed wyjazdem do domu, tak sobie siedzę przed motocyklem kumpla ... nagle zapala się mi żarówka, dwa styki w głowie i zadaję pytanie koledze.
Masz alarm?
Tak mam.
Wyłączyłeś go?
...
I tym sposobem kolega odpalił
Ot tak opowieść, może nie pomogę, ale może trochę uśmiechu doda
Kto jest online
Jest 10 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 10 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości