Nie kręci, nie odpala.
Re: Nie kręci, nie odpala.
Aktualnie UK, Leicester
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Nie kręci, nie odpala.
To, że masz identyczne złe napięcie na przekaźniku obwodu rozrusznika mierząc je w dwóch skrzynkach przekaźników może jedynie świadczyć o:
- uszkodzonych przekaźnikach obwodu rozrusznika w obu skrzynkach co jest zdecydowanie mało prawdopodobne;
- źle wykonanym pomiarze w obu przypadkach co jest bardziej prawdopodobne, wręcz powiedziałbym pewne.
Jest to jedyny przekaźnik w skrzynce przekaźników który sprawdzasz napięciowo.
Proste pytanie, gdzie i jak podajesz napięcie dokonując pomiaru?
Teraz co do regulatorów napięcia ………….
Czy regulatory napięcia są w elektrycznym obwodzie rozrusznika?
Czy regulatory napięcia są w elektrycznym obwodzie zapłonowym?
Czy regulatory napięcia są w obwodzie całego układu DFI?
- uszkodzonych przekaźnikach obwodu rozrusznika w obu skrzynkach co jest zdecydowanie mało prawdopodobne;
- źle wykonanym pomiarze w obu przypadkach co jest bardziej prawdopodobne, wręcz powiedziałbym pewne.
Jest to jedyny przekaźnik w skrzynce przekaźników który sprawdzasz napięciowo.
Proste pytanie, gdzie i jak podajesz napięcie dokonując pomiaru?
Teraz co do regulatorów napięcia ………….
Czy regulatory napięcia są w elektrycznym obwodzie rozrusznika?
Czy regulatory napięcia są w elektrycznym obwodzie zapłonowym?
Czy regulatory napięcia są w obwodzie całego układu DFI?
Tex66
Re: Nie kręci, nie odpala.
Tex66 napięcie mierzone na podpiętej skrzynce przekazników, pomiar dokonany na zapłonie wpinając się w kable instalacji z pinu 3, 6 i 9Tex66 pisze: ↑pn wrz 19, 2022To, że masz identyczne złe napięcie na przekaźniku obwodu rozrusznika mierząc je w dwóch skrzynkach przekaźników może jedynie świadczyć o:
- uszkodzonych przekaźnikach obwodu rozrusznika w obu skrzynkach co jest zdecydowanie mało prawdopodobne;
- źle wykonanym pomiarze w obu przypadkach co jest bardziej prawdopodobne, wręcz powiedziałbym pewne.
Jest to jedyny przekaźnik w skrzynce przekaźników który sprawdzasz napięciowo.
Proste pytanie, gdzie i jak podajesz napięcie dokonując pomiaru?
Teraz co do regulatorów napięcia ………….
Czy regulatory napięcia są w elektrycznym obwodzie rozrusznika?
Czy regulatory napięcia są w elektrycznym obwodzie zapłonowym?
Czy regulatory napięcia są w obwodzie całego układu DFI?
Co do regulatorów to po schemacie wchodzą aczkolwiek nie jestem elektrykiem/elektronikiem dlatego zadaje pytania może banalne dla Ciebie.
Jak możesz zerknij na priv
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Nie kręci, nie odpala.
Tylko dlatego, że masz VN 2000 staram się pomóc.
Więc ŹLE mierzysz, gdybyś spojrzał do Instrukcji Serwisowej VN 2000 na str. 593 i 594 zrobiłbyś to od razu dobrze.
Na stronie 593 masz zapis zapis:
Relay Circuit Inspection
• Remove the relay box.
• Check conductivity of the following numbered terminals by connecting the hand tester and one
12 V battery to the relay box as shown (see Relay Box Internal Circuit).
If the tester does not read as specified, replace the relay box.
co w Instrukcji Serwisowej VN2k po polsku brzmi:
Kontrola obwodu przekaźnika
• Wyjmij skrzynkę przekaźników.
• Sprawdź przewodność następujących ponumerowanych zacisków, podłączając tester ręczny i jedną baterię 12 V do skrzynki przekaźników, jak pokazano (patrz Obwód wewnętrzny skrzynki przekaźników).
Jeśli tester nie odczytuje zgodnie ze specyfikacją, wymień skrzynkę przekaźników.
WIĘC ……………………:
WYJMUJEMY SKRZYNKĘ PRZEKAŹNIKÓW ODŁĄCZAJĄC WSZYSTKIE TRZY ZŁĄCZKI OD NIEJ, WSZYSTKIE POMIARY REZYSTANCJI CZY TO Z PODŁĄCZONYM CZY NIE Z PODŁĄCZONYM AKUMULATOREM CZY TEŻ SPRAWDZENIE NAPIECIOWE PRZEKAŹNIKA OBWODU ROZRUSZNIKA WYKONUJEMY NA SAMEJ SKRZYNCE.
Darujmy sobie pomiar rezystancji wszystkich 5 przekaźników, jedynym przekaźnikiem który sprawdzamy napięciowo jest przekaźnik obwodu rozrusznika.
I jak to wykonujemy jest przedstawione w tabelce na str. 594.
Tak jak napisałem wcześniej, napięcie między 3 i 6 pinem oraz 3 i 9 pinem w skrzynce przekaźników winno mieć tyle ile ma akumulator (Instrukcja Serwisowa VN 2000 – str. 594).
Do wyjętej skrzynki przekaźników (+) do pinu 6 z wymontowanego (lub dodatkowego) akumulatora, (-) akumulatora do pinu 3 – co automatycznie między tymi pinami daje napięcie akumulatora i jeden warunek jest spełniony.
Teraz miernikiem z ustawionym zakresem powyżej 25V prądu stałego mierzymy napięcie miedzy pinem 9 i tu (+) miernika a pinem 3 i tu (-) miernika. Napięcie między tymi pinami winno być również identyczne jak napięcie akumulatora i podane na piny 6 i 3. Warunek drugi spełniony.
Więc podając napięcie 12,4V na piny 6 i 3 na pinach 3 i 9 powinieneś mieć również 12,4V (napięcie akumulatora).
Powodzenia i sukcesów w pomiarach
P.S.
To o co poprosiłeś w prywatnej wiadomości wyjaśnię również w prywatnej, wieczorem.
Więc ŹLE mierzysz, gdybyś spojrzał do Instrukcji Serwisowej VN 2000 na str. 593 i 594 zrobiłbyś to od razu dobrze.
Na stronie 593 masz zapis zapis:
Relay Circuit Inspection
• Remove the relay box.
• Check conductivity of the following numbered terminals by connecting the hand tester and one
12 V battery to the relay box as shown (see Relay Box Internal Circuit).
If the tester does not read as specified, replace the relay box.
co w Instrukcji Serwisowej VN2k po polsku brzmi:
Kontrola obwodu przekaźnika
• Wyjmij skrzynkę przekaźników.
• Sprawdź przewodność następujących ponumerowanych zacisków, podłączając tester ręczny i jedną baterię 12 V do skrzynki przekaźników, jak pokazano (patrz Obwód wewnętrzny skrzynki przekaźników).
Jeśli tester nie odczytuje zgodnie ze specyfikacją, wymień skrzynkę przekaźników.
WIĘC ……………………:
WYJMUJEMY SKRZYNKĘ PRZEKAŹNIKÓW ODŁĄCZAJĄC WSZYSTKIE TRZY ZŁĄCZKI OD NIEJ, WSZYSTKIE POMIARY REZYSTANCJI CZY TO Z PODŁĄCZONYM CZY NIE Z PODŁĄCZONYM AKUMULATOREM CZY TEŻ SPRAWDZENIE NAPIECIOWE PRZEKAŹNIKA OBWODU ROZRUSZNIKA WYKONUJEMY NA SAMEJ SKRZYNCE.
Darujmy sobie pomiar rezystancji wszystkich 5 przekaźników, jedynym przekaźnikiem który sprawdzamy napięciowo jest przekaźnik obwodu rozrusznika.
I jak to wykonujemy jest przedstawione w tabelce na str. 594.
Tak jak napisałem wcześniej, napięcie między 3 i 6 pinem oraz 3 i 9 pinem w skrzynce przekaźników winno mieć tyle ile ma akumulator (Instrukcja Serwisowa VN 2000 – str. 594).
Do wyjętej skrzynki przekaźników (+) do pinu 6 z wymontowanego (lub dodatkowego) akumulatora, (-) akumulatora do pinu 3 – co automatycznie między tymi pinami daje napięcie akumulatora i jeden warunek jest spełniony.
Teraz miernikiem z ustawionym zakresem powyżej 25V prądu stałego mierzymy napięcie miedzy pinem 9 i tu (+) miernika a pinem 3 i tu (-) miernika. Napięcie między tymi pinami winno być również identyczne jak napięcie akumulatora i podane na piny 6 i 3. Warunek drugi spełniony.
Więc podając napięcie 12,4V na piny 6 i 3 na pinach 3 i 9 powinieneś mieć również 12,4V (napięcie akumulatora).
Powodzenia i sukcesów w pomiarach
P.S.
To o co poprosiłeś w prywatnej wiadomości wyjaśnię również w prywatnej, wieczorem.
Tex66
Re: Nie kręci, nie odpala.
Między pinami 3 i 9 napięcie jest 11.7 a aku 12.4
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Nie kręci, nie odpala.
Wszystko masz na PW o co poprosiłeś.
Co do tej minimalnej różnicy w napięciu (0,7 V) na przekaźniku też.
Co do tej minimalnej różnicy w napięciu (0,7 V) na przekaźniku też.
Tex66
Kto jest online
Jest 11 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 11 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości