Skąd jest metaliczny nalot na pasie napędowym VN2k .....
Re: Skąd jest metaliczny nalot na pasie napędowym VN2k .....
Kolego Tex66 a czy mógłbym Cię prosić o zakup dla mnie takiego regulatora na zapas? Jesteś bardziej obeznany, wiesz gdzie tego szukać.
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Skąd jest metaliczny nalot na pasie napędowym VN2k .....
Właśnie kupiłem kolejny regulator/prostownik do VN2000A1 z 2004 roku co łatwe nie jest.
Mam już dwa, więc możliwe że ten będzie do sprzedania.
Wizualnie wygląda rewelacyjnie (o resztkach oleju nawet nie ma co wspominać), w dodatku jest już ze wspornikiem będącym jednocześnie osłoną oraz plastikowym klipsem utrzymującym stelaż i prostownik/regulator w powietrzu przy ramie zabezpieczając regulator/prostownik przed upadkiem po jego odkręceniu.
Ukazał się dzisiaj na e-Bay około 17.00 czasu polskiego (12.00 Odessa, Floryda USA) a już od 17.58 jest mój.
Już widzę, że jest w lepszym stanie niż ten który kupiłem 9 września tego roku.
Po dotarciu przesyłki, zostało mycie, sprawdzenie rezystancji i możliwe że będzie do sprzedania.
A tak wyglądała oferta sprzedaży i potwierdzenie że został sprzedany o 17.58.
Mam już dwa, więc możliwe że ten będzie do sprzedania.
Wizualnie wygląda rewelacyjnie (o resztkach oleju nawet nie ma co wspominać), w dodatku jest już ze wspornikiem będącym jednocześnie osłoną oraz plastikowym klipsem utrzymującym stelaż i prostownik/regulator w powietrzu przy ramie zabezpieczając regulator/prostownik przed upadkiem po jego odkręceniu.
Ukazał się dzisiaj na e-Bay około 17.00 czasu polskiego (12.00 Odessa, Floryda USA) a już od 17.58 jest mój.
Już widzę, że jest w lepszym stanie niż ten który kupiłem 9 września tego roku.
Po dotarciu przesyłki, zostało mycie, sprawdzenie rezystancji i możliwe że będzie do sprzedania.
A tak wyglądała oferta sprzedaży i potwierdzenie że został sprzedany o 17.58.
Tex66
Re: Skąd jest metaliczny nalot na pasie napędowym VN2k .....
[kolego Tex jestem zainteresowany odkupieniem go jeśli oczywiście jest taka możliwość . Pozdrawiam
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Skąd jest metaliczny nalot na pasie napędowym VN2k .....
Irek,
Miałeś tyle motocykli to się pewnie znasz jak mało kto ale przeczytaj to:
VN2kA1 mają „przewymiarowaną” moc stojana w stosunku do ich OEM-skiego obciążenia.
W tej sytuacji największym zagrożeniem dla regulatora/prostownika jest długa praca na biegu jałowym przy znikomym obciążeniu oraz słabe chłodzenie regulatora/prostownika.
- Dlaczego?
- Bo VN2kA1 ma regulator napięcia typu bocznikowego.
Regulator bocznikowy działa na zasadzie regulacji napięcia poprzez zmianę wewnętrznej rezystancji między dodatnim biegunem zasilania a masą. W ten sposób część zbędnego prądu „wpływającego” do regulatora jest kierowana na masę.
- Co to znaczy?
- To znaczy, że nadmiar prądu z alternatora poprzez zmianę rezystancji jest przetwarzany na ciepło, mówiąc obrazowo, przy znikomym obciążeniu motocykl pobiera mniej prądu z akumulatora, regulator reagując na to „nie chce przeładować/zagotować” akumulatora, prąd otrzymany z alternatora przetwarza na ciepło. Dlatego też regulatory/prostowniki bocznikowe musza mieć dobre chłodzenie i stąd konieczna taka liczba użebrowań zwiększająca jego powierzchnię chłodzenia gdzie dodatkowym czynnikiem chłodzącym jest pęd powietrza w czasie jazdy. W VN2kA1 z dłużej pracującym silnikiem na biegu jałowym/na postoju przy małym obciążeniu prądowym i jednocześnie słabszym chłodzeniu regulator będzie się nadmiernie nagrzewał, dlatego ubytki w jego użebrowaniu zwiększające jego powierzchnie chłodzenia nie są czymś pozytywnym.
Jedno trzeba przyznać, regulator/prostownik w VN2000A1 jest niezwykle pancerny i odporny choć ma ciężki żywot. Jego moc jest przystosowana do „przewymiarowanej” mocy alternatora dlatego lekko nie ma. Ma za to grube i masywne piny, podobnie jak same kostki/złączki, same połączenia/złączki ze względu na swoją konstrukcję hermetycznie izolują same połączenia. Czasami zastanawiam się, czy Kawasaki celowo nie zmieniło tego pojedynczego regulatora na dwa oddzielne co do trwałości których można mieć wiele do życzenia i zarabiać wtedy na nowych podzespołach. Mankamentami regulatorów/prostowników montowanych fabrycznie od 2005 roku w VN2k są cienkie i delikatne piny oraz dużo skromniejsze same złączki/kostki nie mające tak dobrej hermetycznej szczelności przed wilgocią jak pojedynczy regulator w VN2000A1.
Dlatego piny w dwóch regulatorach a zwłaszcza w tym dolnym „lubią” rdzewieć i z czasem upalać się i w konsekwencji odpadać.
Jedyną ich zaletą jest to, że ich kupno jest bezproblemowe w porównaniu do regulatora/prostownika występującego w VN 2000A1.
Można jeździć lata VN2kA1 i z regulatorem/prostownikiem nic nie będzie się działo, ale jak każda elektroniczna rzecz kiedyś może ulec awarii a zwłaszcza regulator który nie ma dobrego chłodzenia ze względu na braki w użebrowaniu radiatora co niekorzystnie wpływa na diody stabilizujące Zenera a wtedy niezbędna jest wymiana regulatora. Nowego kupić niestety już nie można, zostają jedynie używane a trafić na używany w bardzo dobrym stanie wizualnym jest niezmiernie ciężko. Jeżeli jest w bardzo dobrym stanie wizualnym to raczej z jego elektroniką powinno być wszystko w porządku bo z jego chłodzeniem nie było problemu i widać że nie oberwał mechanicznie.
Dlatego ja już mam dwa sprawne zapasowe i wiem, że wszystkie inne nowe części mogę kupić ale nie regulator/prostownik.
Więc ile dla Ciebie jest wart nieuszkodzony mechanicznie i sprawny regulator który możesz mieć w zapasie a którego nowego nigdzie nie kupisz?
Miałeś tyle motocykli to się pewnie znasz jak mało kto ale przeczytaj to:
VN2kA1 mają „przewymiarowaną” moc stojana w stosunku do ich OEM-skiego obciążenia.
W tej sytuacji największym zagrożeniem dla regulatora/prostownika jest długa praca na biegu jałowym przy znikomym obciążeniu oraz słabe chłodzenie regulatora/prostownika.
- Dlaczego?
- Bo VN2kA1 ma regulator napięcia typu bocznikowego.
Regulator bocznikowy działa na zasadzie regulacji napięcia poprzez zmianę wewnętrznej rezystancji między dodatnim biegunem zasilania a masą. W ten sposób część zbędnego prądu „wpływającego” do regulatora jest kierowana na masę.
- Co to znaczy?
- To znaczy, że nadmiar prądu z alternatora poprzez zmianę rezystancji jest przetwarzany na ciepło, mówiąc obrazowo, przy znikomym obciążeniu motocykl pobiera mniej prądu z akumulatora, regulator reagując na to „nie chce przeładować/zagotować” akumulatora, prąd otrzymany z alternatora przetwarza na ciepło. Dlatego też regulatory/prostowniki bocznikowe musza mieć dobre chłodzenie i stąd konieczna taka liczba użebrowań zwiększająca jego powierzchnię chłodzenia gdzie dodatkowym czynnikiem chłodzącym jest pęd powietrza w czasie jazdy. W VN2kA1 z dłużej pracującym silnikiem na biegu jałowym/na postoju przy małym obciążeniu prądowym i jednocześnie słabszym chłodzeniu regulator będzie się nadmiernie nagrzewał, dlatego ubytki w jego użebrowaniu zwiększające jego powierzchnie chłodzenia nie są czymś pozytywnym.
Jedno trzeba przyznać, regulator/prostownik w VN2000A1 jest niezwykle pancerny i odporny choć ma ciężki żywot. Jego moc jest przystosowana do „przewymiarowanej” mocy alternatora dlatego lekko nie ma. Ma za to grube i masywne piny, podobnie jak same kostki/złączki, same połączenia/złączki ze względu na swoją konstrukcję hermetycznie izolują same połączenia. Czasami zastanawiam się, czy Kawasaki celowo nie zmieniło tego pojedynczego regulatora na dwa oddzielne co do trwałości których można mieć wiele do życzenia i zarabiać wtedy na nowych podzespołach. Mankamentami regulatorów/prostowników montowanych fabrycznie od 2005 roku w VN2k są cienkie i delikatne piny oraz dużo skromniejsze same złączki/kostki nie mające tak dobrej hermetycznej szczelności przed wilgocią jak pojedynczy regulator w VN2000A1.
Dlatego piny w dwóch regulatorach a zwłaszcza w tym dolnym „lubią” rdzewieć i z czasem upalać się i w konsekwencji odpadać.
Jedyną ich zaletą jest to, że ich kupno jest bezproblemowe w porównaniu do regulatora/prostownika występującego w VN 2000A1.
Można jeździć lata VN2kA1 i z regulatorem/prostownikiem nic nie będzie się działo, ale jak każda elektroniczna rzecz kiedyś może ulec awarii a zwłaszcza regulator który nie ma dobrego chłodzenia ze względu na braki w użebrowaniu radiatora co niekorzystnie wpływa na diody stabilizujące Zenera a wtedy niezbędna jest wymiana regulatora. Nowego kupić niestety już nie można, zostają jedynie używane a trafić na używany w bardzo dobrym stanie wizualnym jest niezmiernie ciężko. Jeżeli jest w bardzo dobrym stanie wizualnym to raczej z jego elektroniką powinno być wszystko w porządku bo z jego chłodzeniem nie było problemu i widać że nie oberwał mechanicznie.
Dlatego ja już mam dwa sprawne zapasowe i wiem, że wszystkie inne nowe części mogę kupić ale nie regulator/prostownik.
Więc ile dla Ciebie jest wart nieuszkodzony mechanicznie i sprawny regulator który możesz mieć w zapasie a którego nowego nigdzie nie kupisz?
Tex66
Re: Skąd jest metaliczny nalot na pasie napędowym VN2k .....
Witaj dzięki za wyczerpująca odpowiedź . Podziwiam Cię za wiedzę i poświęcony czas na pisanie tych odpowiedzi . Nie wiem ile może być wart . Napisałeś że mógłbyś odsprzedać , więc zapytałem o taką możliwość i cenę . Jeśli zechcesz mi odsprzedać , byłoby super - chętnie odkupie a to mój nr kontaktowy 726871033 jeśli to nie problem abyś się odezwał . Miłego dnia
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Skąd jest metaliczny nalot na pasie napędowym VN2k .....
Kolego Ireneuszu,
Co do odsprzedania regulatora/prostownika napięcia do VN2kA1!
Najpierw regulator musi do mnie dotrzeć, muszę go sprawdzić i dopiero wtedy będzie do ewentualnego odsprzedania. Może jednak zdarzyć się tak, że będzie miał uszkodzoną elektronikę, wtedy na pewno niesprawnego nie będę odsprzedawał. Kupowanie używanej elektroniki jest związane z pewnym ryzykiem, nie jest to błotnik.
Gdyby jednak regulator okazał się sprawny to jako pierwszy o pomoc w zakupie regulatora poprosił Kolega Darek i dla Niego go kupiłem, jeżeli zrezygnowałby, to ostatecznie zastanowię się czy będzie jeszcze na sprzedaż. Był to ostatni jaki kupiłem, mi już wystarczy zapasowych.
Teraz co prawda nie na temat regulatora/prostownika ale również na temat elektryczny, bardzo ciekawy jest Twój post na temat przerywacza do kierunkowskazów do żarówek LED na Facebook-u VN 2000 dotyczący również zastąpienia zwykłej żarówki żarnikowej w kierunkowskazach żarówką LED.
Dowiedziałeś się coś konkretnego i merytorycznego z komentarzy do tego Twojego postu, tylko szczerze?
Co do odsprzedania regulatora/prostownika napięcia do VN2kA1!
Najpierw regulator musi do mnie dotrzeć, muszę go sprawdzić i dopiero wtedy będzie do ewentualnego odsprzedania. Może jednak zdarzyć się tak, że będzie miał uszkodzoną elektronikę, wtedy na pewno niesprawnego nie będę odsprzedawał. Kupowanie używanej elektroniki jest związane z pewnym ryzykiem, nie jest to błotnik.
Gdyby jednak regulator okazał się sprawny to jako pierwszy o pomoc w zakupie regulatora poprosił Kolega Darek i dla Niego go kupiłem, jeżeli zrezygnowałby, to ostatecznie zastanowię się czy będzie jeszcze na sprzedaż. Był to ostatni jaki kupiłem, mi już wystarczy zapasowych.
Teraz co prawda nie na temat regulatora/prostownika ale również na temat elektryczny, bardzo ciekawy jest Twój post na temat przerywacza do kierunkowskazów do żarówek LED na Facebook-u VN 2000 dotyczący również zastąpienia zwykłej żarówki żarnikowej w kierunkowskazach żarówką LED.
Dowiedziałeś się coś konkretnego i merytorycznego z komentarzy do tego Twojego postu, tylko szczerze?
Tex66
Re: Skąd jest metaliczny nalot na pasie napędowym VN2k .....
Mało się dowiedziałem i zapewne będę kombinował sam wymieniając przerywacz lub dokładając rezystory . Nie jest to temat dla mnie pilny . Dzięki Ci za odpowiedź co do regulatora
Re: Skąd jest metaliczny nalot na pasie napędowym VN2k .....
Odnośnie zastąpienia żarówek żarnikowych kierunkowskazów na żarówki LED. Otóż znalazłem chyba rozwiązanie szybszego migania. Wystarczy zastosować opornik do kierunkowskazów LED.
http://sklep.motomoto.pl/ELEKT/2612-Opo ... 57663.html
http://sklep.motomoto.pl/ELEKT/2612-Opo ... 57663.html
Kto jest online
Jest 37 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 37 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości