Czy w Instrukcji Serwisowej VN 2000A1 jest błąd?
Nie uważam, że ktoś na to pytanie odpowie i uzasadni merytorycznie odpowiedź, raz musiałoby się komuś chcieć, ………. dwa – trzeba by było mieć trochę pojęcia i wiedzy.
- Ale spróbujmy ……………..
Żeby było łatwiej, wszystko widać na załączonym zdjęciu. Zarówno stronę 541 jak i fragment całej instalacji elektrycznej załączam w oryginale (angielski), żeby nie było że coś tam zostało źle przetłumaczone i przeinaczone.
- No to tak:
1. W Instrukcji Serwisowej VN 2000 (2004-2010) na stronie 541 jest schemat wejść na regulator/prostownik oraz wyjść (wszystkie modele VN 2000), nas interesuje regulator do VN2kA1 z 2004 roku.
2. Na tej stronie pin prądowy/wyjściowy z regulatora na akumulator „W” jest zaznaczony jako sąsiadujący z trzema pinami BK1, BK2, BK3 a dokładnie z pinem BK3.
3. Na stronie 516/517, gdzie jest cała instalacja elektryczna VN2kA1 pin prądowy/wyjściowy z regulatora „W” na akumulator jest zaznaczony jako zewnętrzny/skrajny. Pinem sąsiadującym z pinami BK1, BK2, BK3 a dokładnie z pinem BK3 jest pin BK/Y – masowy.
4. W takim razie występuje niezgodność i całe pomiary rezystancji mające pomóc w stwierdzeniu czy regulator/prostownik jest sprawny mają się nijak!
Więc jak powinno się mierzyć i jakie powinny być odczyty rezystancji?
Pomijam fakt, że takie pomiary rezystancji nie dadzą jednoznacznej i ostatecznej odpowiedzi, czy regulator jest sprawny czy nie jest sprawny i czy prąd ładowania akumulatora będzie wynosił ± 14,2-15,2V.
Czy w Instrukcji Serwisowej VN 2000A1 jest błąd?
Re: Czy w Instrukcji Serwisowej VN 2000A1 jest błąd?
Wydaje mi się, że schemat jak sama nazwa mówi jest tylko schematem i mógł być narysowany tak by mniej linii się krzyżowało a rysunek rzeczywisty odzwierciedla to co powinno być w rzeczywistości - wtyczki odwrócić się nie da.
- Tex66
- Posty: 1158
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Czy w Instrukcji Serwisowej VN 2000A1 jest błąd?
Super, że podjąłeś dyskusję.
Zadając to pytanie moim celem nie było uzyskanie pomocy i jakiegokolwiek wytłumaczenia, ja odpowiedź na to pytanie znam. Chciałem jedynie sprowokować posiadaczy VN2k do dyskusji, bo Forum musi żyć. Tak jak napisałem wyżej, super że chociaż posiadacz innego modelu podjął dyskusję.
A wracając do Twojego komentarza, użyłeś co prawda słów „Wydaje mi się, że …….”, czyli schemat całej instalacji elektrycznej nieważne co odzwierciedla, co z czym i poprzez co jest połączone, najważniejsze żeby linie (połączenia) się nie krzyżowały?
Otóż nie, krzyżowanie się linii na schemacie to najmniejszy problem.
Równie dobrze można byłoby załączyć w Instrukcji Serwisowej Vn2k (innych modeli również) schemat całej instalacji elektrycznej bez legendy opisującej kolory koszulek (izolacji) – i co wtedy?
Tu dla przykładu mały wycinek instalacji elektrycznej, żadnym problemem byłaby jedynie zamiana opisów „W” – biały oraz BK/Y – czarno-żółty na samym schemacie i nie mówilibyśmy o żadnym krzyżowaniu się przewodów.
Wyobrażasz sobie podanie plusa (+) z regulatora na masę, tzw. zwarcie regulatora do masy?
Zadając to pytanie moim celem nie było uzyskanie pomocy i jakiegokolwiek wytłumaczenia, ja odpowiedź na to pytanie znam. Chciałem jedynie sprowokować posiadaczy VN2k do dyskusji, bo Forum musi żyć. Tak jak napisałem wyżej, super że chociaż posiadacz innego modelu podjął dyskusję.
A wracając do Twojego komentarza, użyłeś co prawda słów „Wydaje mi się, że …….”, czyli schemat całej instalacji elektrycznej nieważne co odzwierciedla, co z czym i poprzez co jest połączone, najważniejsze żeby linie (połączenia) się nie krzyżowały?
Otóż nie, krzyżowanie się linii na schemacie to najmniejszy problem.
Równie dobrze można byłoby załączyć w Instrukcji Serwisowej Vn2k (innych modeli również) schemat całej instalacji elektrycznej bez legendy opisującej kolory koszulek (izolacji) – i co wtedy?
Tu dla przykładu mały wycinek instalacji elektrycznej, żadnym problemem byłaby jedynie zamiana opisów „W” – biały oraz BK/Y – czarno-żółty na samym schemacie i nie mówilibyśmy o żadnym krzyżowaniu się przewodów.
Wyobrażasz sobie podanie plusa (+) z regulatora na masę, tzw. zwarcie regulatora do masy?
Tex66
- Wydminianin
- Posty: 541
- Rejestracja: ndz mar 06, 2016
- Miejscowość: Wydminy (na Mazurach)
- Motocykl: VN2000 Classic LT '07 Honda Deauville 650 '03
- VROC: 0
Re: Czy w Instrukcji Serwisowej VN 2000A1 jest błąd?
Ja to odczytałbym tak: ze zdjęcia schematu wynika, że do kostki połączeniowej przy regulatorze dochodzą dwa przewody - W oraz BK/Y. I tyle. Natomiast rysunek samej kostki dokładnie określa, gdzie który przewód się znajduje , aby prawidłowo wykonać pomiar lub wymieniając kostkę właściwie wpiąć przewody. Oczywiście mogę się mylić, szkołę kończyłem już jakiś czas temu, nauczyciele próbowali wbić do głowy umiejętność czytania schematów elektrycznych, lecz różnie im to wchodziło.
Jarek
NIE ROBIĘ ZAKUPÓW W NIEDZIELE!!!
NIE ROBIĘ ZAKUPÓW W NIEDZIELE!!!
Re: Czy w Instrukcji Serwisowej VN 2000A1 jest błąd?
I o to mi chodziło - ujęłeś to bardziej wyraziście.Wydminianin pisze: ↑sob sty 14, 2023Ja to odczytałbym tak: ze zdjęcia schematu wynika, że do kostki połączeniowej przy regulatorze dochodzą dwa przewody - W oraz BK/Y. I tyle. Natomiast rysunek samej kostki dokładnie określa, gdzie który przewód się znajduje , aby prawidłowo wykonać pomiar lub wymieniając kostkę właściwie wpiąć przewody.
Poza tym wewnątrz regulatora są diody wiec mierzenie rezystancji pokaże zawsze w jedną stronę "0" a w drugą jakąś wartość oporności czyli wiadomo będzie gdzie "+" a gdzie "-".
- Tex66
- Posty: 1158
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Czy w Instrukcji Serwisowej VN 2000A1 jest błąd?
Pin „W” wyjściowy (+) z regulatora sąsiaduje z pinem BK3 i to jest ostateczna odpowiedź, na schemacie całej instalacji elektrycznej w Instrukcji Serwisowej VN2kA1 jest błąd.
Przedstawienie graficzne przewodu „W” jako sąsiadującego z pinem BK3 w niczym nie przeszkadzałoby wykonując schemat całej instalacji elektrycznej i krzyżowanie się przewodów nie ma nic do tego co widać na załączonym schemacie.
Istnieje wtedy pełna zgodność ze schematem obwodu układu ładowania będącym na stronie 516 Instrukcji Serwisowej VN 2000A1.
Z „mierzenie rezystancji pokaże zawsze w jedną stronę (0) a w drugą jakąś wartość oporności czyli wiadomo będzie gdzie (+) a gdzie (-)” to tak nie do końca.
W regulatorze/prostowniku są Diody Zenera, więc będą przewodziły prąd i w kierunku zaporowym ale dopiero po przekroczeniu napięcia Zenera (tzw. napięcia przebicia).
Oznacza to, że mierząc rezystancję np.:
(-) miernika do W(+) wyjściowy plus z regulatora, (+) miernika do BK3 (wejściowy +) z alternatora - rezystancja między tymi pinami to 500-∞Ω.
Mierząc w kierunku przewodzenia między tymi samymi pinami ale:
(-) miernika do BK3 (wejściowy +) z alternatora, (+) miernika do W(+) wyjściowy plus z regulatora - rezystancja między tymi winna się zawierać między 2-20Ω.
Wszystko jest na pierwszym zdjęciu w poście.
P.S.
Żeby coś takiego wyłapać trzeba mieć pasję, trochę wiedzy i pojęcia.
W najbliższym czasie coś na temat pasji, pojęcia i wiedzy z Facebook-a / „grupki” VN 1500 / VN 1600 / VN 1700 Nomad.
Tak jak już zwykłem powtarzać, Forum musi żyć a i poczytać też coś nowego będzie. Może coś na temat VN-15SE (VN88SE) i porad tam zawartych (filtr powietrza, dźwignia zmiany biegów) a może post na temat sprawdzenia, wymiany łańcuchów rozrządu i samego ustawienia rozrządu oraz napinaczy łańcuchów w VN 1500G1 Nomad. Na pewno coś wybiorę, wszystko zależało będzie od „merytorycznych inaczej” porad i sugestii w danym poście.
Przedstawienie graficzne przewodu „W” jako sąsiadującego z pinem BK3 w niczym nie przeszkadzałoby wykonując schemat całej instalacji elektrycznej i krzyżowanie się przewodów nie ma nic do tego co widać na załączonym schemacie.
Istnieje wtedy pełna zgodność ze schematem obwodu układu ładowania będącym na stronie 516 Instrukcji Serwisowej VN 2000A1.
Z „mierzenie rezystancji pokaże zawsze w jedną stronę (0) a w drugą jakąś wartość oporności czyli wiadomo będzie gdzie (+) a gdzie (-)” to tak nie do końca.
W regulatorze/prostowniku są Diody Zenera, więc będą przewodziły prąd i w kierunku zaporowym ale dopiero po przekroczeniu napięcia Zenera (tzw. napięcia przebicia).
Oznacza to, że mierząc rezystancję np.:
(-) miernika do W(+) wyjściowy plus z regulatora, (+) miernika do BK3 (wejściowy +) z alternatora - rezystancja między tymi pinami to 500-∞Ω.
Mierząc w kierunku przewodzenia między tymi samymi pinami ale:
(-) miernika do BK3 (wejściowy +) z alternatora, (+) miernika do W(+) wyjściowy plus z regulatora - rezystancja między tymi winna się zawierać między 2-20Ω.
Wszystko jest na pierwszym zdjęciu w poście.
P.S.
Żeby coś takiego wyłapać trzeba mieć pasję, trochę wiedzy i pojęcia.
W najbliższym czasie coś na temat pasji, pojęcia i wiedzy z Facebook-a / „grupki” VN 1500 / VN 1600 / VN 1700 Nomad.
Tak jak już zwykłem powtarzać, Forum musi żyć a i poczytać też coś nowego będzie. Może coś na temat VN-15SE (VN88SE) i porad tam zawartych (filtr powietrza, dźwignia zmiany biegów) a może post na temat sprawdzenia, wymiany łańcuchów rozrządu i samego ustawienia rozrządu oraz napinaczy łańcuchów w VN 1500G1 Nomad. Na pewno coś wybiorę, wszystko zależało będzie od „merytorycznych inaczej” porad i sugestii w danym poście.
Tex66