Różnice w gaźnikach dla VN 800 Classic i VN 800 Drifter
Różnice w gaźnikach dla VN 800 Classic i VN 800 Drifter
W związku z awarią mojego gaźnika i poszukiwaniem innego na części mam mam problem z dobraniem właściwego gaźnika. Problem jest z oznaczeniami gaźników gdyż wszystkie gaźniki Keihin CVK sprzedawane na różnych portalach aukcyjnych jako zdjęte z VN800 mają różne oznaczenia. W związku z tym mam pytanie: czy i jakimi podzespołami różniły się gaźniki dla VN 800 Classic i VN 800 Drifter oraz jak są znakowane te gaźniki?
- Tex66
- Posty: 1158
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Różnice w gaźnikach dla VN 800 Classic i VN 800 Drifter
MW-750,
Żebyś nie czekał na listopadowe przymrozki z odpowiedzią od posiadaczy VN 800 i nie koniecznie w tym roku, to tak skrótowo.
Czym różniły się gaźniki w Classic-u i Custom-ie w porównaniu do gaźnika w Drifter-e znajdziesz w tabeli.
Tu tak poglądowo, jeżeli chcesz oryginalny rozmiar załącznika (1m x 1m i 6Mb) to podaj e-mail na PW.
Wszystkie modele VN 800 miały gaźnik KEIHIN CVK36.
O ile VN 800 w modelach A oraz B miały identyczne rozmiary podzespołów gaźnika oraz ustawienia, to elementy te w VN 800 Drifter (model C oraz D) miały inny ich rozmiar i co się z tym wiąże również inne były ustawienia gaźnika. W konsekwencji były różnice w mocy, i tak VN 800 Clasic i Custom to 53-55KM a Drifter 57KM.
Dane które podałem, zwyczajowo podpieram zrzutami stron tytułowych Instrukcji Serwisowych na podstawie których zamieściłem powyższe dane. Są one w oryginale, mogłem załączyć je już w wersji polskiej, ale tak jest bardziej wiarygodnie. Akurat programowi którego używałem do tłumaczenia całych Instrukcji Serwisowych nie robiło to różnicy.
- Instrukcja Serwisowa VN 800 Drifter – oryginał w języku niemieckim;
- Instrukcja Serwisowa VN 800 Classic – oryginał w języku angielskim.
Gdzie będą występowały różnice między gaźnikiem modelu A i B w stosunku do Driftera (model C i D):
- w rozmiarze głównej dyszy powietrza;
- iglicy głównej dyszy paliwa [sprawa zastąpienia iglicy N5AY iglicą N2PE (16009-1861) i odpowiedniego ustawienia);
- w rozmiarze dyszy powietrza biegu jałowego;
- w rozmiarze dyszy paliwowej rozruchu;
- w samym pływaku.
Pływaki się różniły a to wiązało się z innym ustawieniem wysokości pływaka i różnym serwisowym poziomem paliwa. Tu jest największy problem gdyż do Driftera nie są już produkowane i nie zastąpisz go tak szybko innym, zostają „używki” o które też bardzo trudno. A z pływakiem wiąże się zawór iglicowy dozujący ilość wpływającego paliwa do komory pływaka, i albo będzie go za mało albo paliwo będzie się przelewało.
Na gaźniku oprócz „CVK” i „KEIHIN” masz nabity ale już ręcznie numer seryjny gaźnika a w zasadzie to też jest jego kod.
Ten kod składa się z dwóch części: pierwsze cztery znaki to „znacznik ustawienia”, następne znaki to kod wersji gaźnika. Szukaj gaźników o kodzie najbardziej zbliżonym do Twojego, będzie trudno gdyż VN 800 Drivter dużo na Europę nie było, nie był tak popularny jak w USA. Najlepiej jak cztery pierwsze znaki będą identyczne.
Powodzenia
Żebyś nie czekał na listopadowe przymrozki z odpowiedzią od posiadaczy VN 800 i nie koniecznie w tym roku, to tak skrótowo.
Czym różniły się gaźniki w Classic-u i Custom-ie w porównaniu do gaźnika w Drifter-e znajdziesz w tabeli.
Tu tak poglądowo, jeżeli chcesz oryginalny rozmiar załącznika (1m x 1m i 6Mb) to podaj e-mail na PW.
Wszystkie modele VN 800 miały gaźnik KEIHIN CVK36.
O ile VN 800 w modelach A oraz B miały identyczne rozmiary podzespołów gaźnika oraz ustawienia, to elementy te w VN 800 Drifter (model C oraz D) miały inny ich rozmiar i co się z tym wiąże również inne były ustawienia gaźnika. W konsekwencji były różnice w mocy, i tak VN 800 Clasic i Custom to 53-55KM a Drifter 57KM.
Dane które podałem, zwyczajowo podpieram zrzutami stron tytułowych Instrukcji Serwisowych na podstawie których zamieściłem powyższe dane. Są one w oryginale, mogłem załączyć je już w wersji polskiej, ale tak jest bardziej wiarygodnie. Akurat programowi którego używałem do tłumaczenia całych Instrukcji Serwisowych nie robiło to różnicy.
- Instrukcja Serwisowa VN 800 Drifter – oryginał w języku niemieckim;
- Instrukcja Serwisowa VN 800 Classic – oryginał w języku angielskim.
Gdzie będą występowały różnice między gaźnikiem modelu A i B w stosunku do Driftera (model C i D):
- w rozmiarze głównej dyszy powietrza;
- iglicy głównej dyszy paliwa [sprawa zastąpienia iglicy N5AY iglicą N2PE (16009-1861) i odpowiedniego ustawienia);
- w rozmiarze dyszy powietrza biegu jałowego;
- w rozmiarze dyszy paliwowej rozruchu;
- w samym pływaku.
Pływaki się różniły a to wiązało się z innym ustawieniem wysokości pływaka i różnym serwisowym poziomem paliwa. Tu jest największy problem gdyż do Driftera nie są już produkowane i nie zastąpisz go tak szybko innym, zostają „używki” o które też bardzo trudno. A z pływakiem wiąże się zawór iglicowy dozujący ilość wpływającego paliwa do komory pływaka, i albo będzie go za mało albo paliwo będzie się przelewało.
Na gaźniku oprócz „CVK” i „KEIHIN” masz nabity ale już ręcznie numer seryjny gaźnika a w zasadzie to też jest jego kod.
Ten kod składa się z dwóch części: pierwsze cztery znaki to „znacznik ustawienia”, następne znaki to kod wersji gaźnika. Szukaj gaźników o kodzie najbardziej zbliżonym do Twojego, będzie trudno gdyż VN 800 Drivter dużo na Europę nie było, nie był tak popularny jak w USA. Najlepiej jak cztery pierwsze znaki będą identyczne.
Powodzenia
Tex66
Re: Różnice w gaźnikach dla VN 800 Classic i VN 800 Drifter
Wielkie dzięki za jak zwykle szybką i rzeczową odpowiedź. A czy dysponujesz jakimiś zdjęciami lub rysunkami gaźnika z tym nietypowym pływakiem w kształcie kwadratu a nie dwóch kółek? Jakie oznaczenia mają te gaźniki z kwadratowym pływakiem? W katalogach części Kawasaki bez względu na rok, model i rynek na który miał trafić Drifter wszędzie na rysunkach są takie same pływaki i nawet ten sam numer katalogowy. Po amerykańskich internetach udało mi się ustalić, że taki sam model gaźnika jak mój był stosowany w Harleyach i tam występował ten dziwny kwadratowy pływak.
Tak wygląda standardowy pływak do VN800
https://img.gmoto.pl/641318/plywak-gazn ... oem_1.webp
a tu pływak z mojego gaźnika i Keihinów do Harleyów
https://i.ebayimg.com/images/g/G8YAAOSw ... -l1600.jpg
Oprócz różnic samego pływaka również zaworek iglicowy pływaka ma inną średnicę (9 zamiast 7mm), jest inny kształt uszczelki komory pływakowej (co świadczy że komora pływakowa też była innego kształtu) i pewnie są też inne różnice które chciał bym poznać.
Serwisówka VN800 Classic i Custom podają, że mają one taki sam gaźnik Keihin CVK36 N5AY a serwisówka VN800 Drifter opisuje gaźnik Keihin CVK36 N2PE.
Niestety takich oznaczeń nie można znaleźć na korpusach gaźników. Mój gaźnik ma takie oznaczenia: Keihin CVK G462 BNC4. W necie udało mi się znaleźć gaźniki Keihin CVK sprzedawane jako zdjęte z motocykli VN800 (bez rozrózżnienia modelu, rocznika czy kraju) o takich oznaczeniach:
G462 CPAF
G200 KNHO
G200 AOJO
G125 AJKO
G127 AJLJ
G432 AMF2
G127 AJKD
czyli mimo że wszystkie są od VN800 to nijak się to ma do oznaczeń podanych w serwisówkach. Keihiny CVK były stosowane też w KTM, Gilera, Piaggio, Aprilia, Harley, Kawasaki i innych motocyklach. Aż strach kupić jakikolwiek bo może okazać się, że nic nie będzie pasować do mojego... A może zetknął się ktoś z tabelą oznaczeń Keihinów i różnic między nimi?
Tak wygląda standardowy pływak do VN800
https://img.gmoto.pl/641318/plywak-gazn ... oem_1.webp
a tu pływak z mojego gaźnika i Keihinów do Harleyów
https://i.ebayimg.com/images/g/G8YAAOSw ... -l1600.jpg
Oprócz różnic samego pływaka również zaworek iglicowy pływaka ma inną średnicę (9 zamiast 7mm), jest inny kształt uszczelki komory pływakowej (co świadczy że komora pływakowa też była innego kształtu) i pewnie są też inne różnice które chciał bym poznać.
Serwisówka VN800 Classic i Custom podają, że mają one taki sam gaźnik Keihin CVK36 N5AY a serwisówka VN800 Drifter opisuje gaźnik Keihin CVK36 N2PE.
Niestety takich oznaczeń nie można znaleźć na korpusach gaźników. Mój gaźnik ma takie oznaczenia: Keihin CVK G462 BNC4. W necie udało mi się znaleźć gaźniki Keihin CVK sprzedawane jako zdjęte z motocykli VN800 (bez rozrózżnienia modelu, rocznika czy kraju) o takich oznaczeniach:
G462 CPAF
G200 KNHO
G200 AOJO
G125 AJKO
G127 AJLJ
G432 AMF2
G127 AJKD
czyli mimo że wszystkie są od VN800 to nijak się to ma do oznaczeń podanych w serwisówkach. Keihiny CVK były stosowane też w KTM, Gilera, Piaggio, Aprilia, Harley, Kawasaki i innych motocyklach. Aż strach kupić jakikolwiek bo może okazać się, że nic nie będzie pasować do mojego... A może zetknął się ktoś z tabelą oznaczeń Keihinów i różnic między nimi?
- Tex66
- Posty: 1158
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Różnice w gaźnikach dla VN 800 Classic i VN 800 Drifter
Czy Twój VN 800 Drifter był sprowadzany z USA?
Masz zamontowany pływak (i nie tylko) od gaźnika CV40 dedykowany do Harley Davidson Dyna 1200 produkowanego w latach 1999-2005, pasuje również do gaźnika w Harley Davidson Sportster 1200 z lat 1986-2003 i wielu jeszcze innych modeli.
Gaźnik CV40 jest również gaźnikiem firmy KEIHIN ale dla Harley Davidson, gaźniki te różniły się od gaźników dla Kawasaki, miały oznaczenie CV40 a nie CVK36 dla VN800, czy CVK40 dla niektórych modeli VN1500.
Jak widzisz brakuje w oznaczeniu gaźnika litery „K” – dla Kawasaki.
Dla przykładu, numer katalogowy pływaka VN 800 Drifter C1 (1999 rok) to 16031-1102 i jest on z okrągłymi pływakami, kosmetycznie różnił się od pływaków w modelu A i B, ale nie był nigdy z kwadratowymi pływakami.
Masz pływak i miskę pływaka od gaźnika CV40 od Harley Davidson.
Dokładnie jest to pływak gaźnika CV-35-9196, numer części OEM 27576-92 – cena $12.55.
Nie chcę Cię martwić ale masz trochę „lepiony” gaźnik w swoim VN 800 Drifter, korpus CVK a miskę z pływakiem od CV.
Jeżeli chcesz mieć nowy pływak identyczny jaki masz obecnie zamontowany do kontakt z najbliższym Serwisem Harley Davidson. Pływaki te są ogólnie dostępne.
Tak, Firma KEIHIN produkowała gaźniki dla KTM, Gilera, Piaggio, Aprilia, Harley, Triumpha, Suzuki czy Yamahy ale nie miały one oznaczenia CVK.
Masz zamontowany pływak (i nie tylko) od gaźnika CV40 dedykowany do Harley Davidson Dyna 1200 produkowanego w latach 1999-2005, pasuje również do gaźnika w Harley Davidson Sportster 1200 z lat 1986-2003 i wielu jeszcze innych modeli.
Gaźnik CV40 jest również gaźnikiem firmy KEIHIN ale dla Harley Davidson, gaźniki te różniły się od gaźników dla Kawasaki, miały oznaczenie CV40 a nie CVK36 dla VN800, czy CVK40 dla niektórych modeli VN1500.
Jak widzisz brakuje w oznaczeniu gaźnika litery „K” – dla Kawasaki.
Dla przykładu, numer katalogowy pływaka VN 800 Drifter C1 (1999 rok) to 16031-1102 i jest on z okrągłymi pływakami, kosmetycznie różnił się od pływaków w modelu A i B, ale nie był nigdy z kwadratowymi pływakami.
Masz pływak i miskę pływaka od gaźnika CV40 od Harley Davidson.
Dokładnie jest to pływak gaźnika CV-35-9196, numer części OEM 27576-92 – cena $12.55.
Nie chcę Cię martwić ale masz trochę „lepiony” gaźnik w swoim VN 800 Drifter, korpus CVK a miskę z pływakiem od CV.
Jeżeli chcesz mieć nowy pływak identyczny jaki masz obecnie zamontowany do kontakt z najbliższym Serwisem Harley Davidson. Pływaki te są ogólnie dostępne.
Tak, Firma KEIHIN produkowała gaźniki dla KTM, Gilera, Piaggio, Aprilia, Harley, Triumpha, Suzuki czy Yamahy ale nie miały one oznaczenia CVK.
Tex66
Re: Różnice w gaźnikach dla VN 800 Classic i VN 800 Drifter
Przez chwilę wydawało mi się, że pływaki okrągłe to nowsza/ulepszona część wzajemnie wymienna z pływakami kwadratowymi, gdyż teoretycznie da się do mojego korpusu CVK włożyć pływak z okrągłymi pływakami (wiem że brzmi jak masło maślane ale wiadomo o co chodzi) - jednak mimo specjalnych podcięć na pływakach i tak ma on w korpusie zbyt mało miejsca do pracy i klinuje się w pozycji najwyższej - czyli nie tylko miska komory pływakowej ale i sam korpus główny przystosowany jest tylko do kwadratowego pływaka - więc raczej to nie składak lecz jak już to w całości gaźnik z innego motocykla.
Co do literki K w CVK oznaczającej że to specjalnie do Kawasaki to chyba nie do końca tak jest:
CVK-26 jest dedykowany do Aprili 125cc mimo że ma literkę K w CVK
CVK-2003 jest dedykowany do Aprilia/Derbi/Piaggio 125cc mimo że ma literkę K w CVK
CVK-3002 jest dedykowany do Gilera/Piaggio 250cc mimo że ma literkę K w CVK
CVK-3007 jest dedykowany do Gilera/Piaggio 250cc mimo że ma literkę K w CVK
CVK-302 jest dedykowany do Gilera/Piaggio 250cc mimo że ma literkę K w CVK
CVK-303 jest dedykowany do Gilera/Piaggio 250cc mimo że ma literkę K w CVK
CVK-305 dedykowany jest do Piaggio 125/150cc i też ma literkę K w CVK
CVK-40 jest w motocyklach Triumph i też ma K w CVK
Co do gaźnika Keihin CV-40 dedykowanego do Harlejów z kwadratowym pływakiem to znalazłem również schemat Keihin CS-027 też dedykowanego do Harlejów i też ma kwadratowy pływak ale Keihin CV-36 też do Harleya ma dla odmiany okrągłe pływaki. Tu mogę zgadywać że CV-40 i CV-36 mogą oznaczać średnice gardzieli 36mm i 40mm w zależności od pojemności skokowej Harleya ale oznaczenie CS-027 wyłamuje się z tej systematyki.
Im głębiej w las tym więcej drzew czyli inaczej: z każdym dniem szukania informacji o gaźnikach Keihin do Driftera coraz mniej rozumiem logikę ich znakowania i przeznaczenia. Dla tego marzy mi się jakaś konkretna lista/tabelka z wytłumaczeniem oznaczeń, danych technicznych i przeznaczenia poszczególnych modeli Keihinów.
Czemu tak cisnę temat? W moim gaźniku oprócz uszkodzonego "kwadratowego" pływaka (który już zamówiłem) mam też uszkodzoną jedną dyszę która po wykręceniu wykrętakiem nie będzie się nadawać do jakichkolwiek pomiarów a w zestawie naprawczym chińskiej produkcji wszystkie dysze są bez wybitych oznaczeń średnic. Mając tabelkę gaźników lub znając kody oznaczeniowe gaźników może udało by mi się ustalić dane dyszy jaką potrzebuję. Czemu nie kupię dyszy zalecanej przez sklep Kawasaki? Bo nie mam pewności że mój gaźnik jest od tego motocykla i zakupiona dysza może do niego nie pasować. Kupił bym cały, sprawny dedykowany gaźnik do Driftera 800 - ale Driftery 800 były produkowane w różnych wersjach i nie chciał bym trafić zamiast gaźnika do wersji 57KM na gaźnik do wersji 50/40 czy nawet 36KM - więc i tu by przydało by się rozszyfrować oznaczenia by rozpoznać właściwy gaźnik.
Co do literki K w CVK oznaczającej że to specjalnie do Kawasaki to chyba nie do końca tak jest:
CVK-26 jest dedykowany do Aprili 125cc mimo że ma literkę K w CVK
CVK-2003 jest dedykowany do Aprilia/Derbi/Piaggio 125cc mimo że ma literkę K w CVK
CVK-3002 jest dedykowany do Gilera/Piaggio 250cc mimo że ma literkę K w CVK
CVK-3007 jest dedykowany do Gilera/Piaggio 250cc mimo że ma literkę K w CVK
CVK-302 jest dedykowany do Gilera/Piaggio 250cc mimo że ma literkę K w CVK
CVK-303 jest dedykowany do Gilera/Piaggio 250cc mimo że ma literkę K w CVK
CVK-305 dedykowany jest do Piaggio 125/150cc i też ma literkę K w CVK
CVK-40 jest w motocyklach Triumph i też ma K w CVK
Co do gaźnika Keihin CV-40 dedykowanego do Harlejów z kwadratowym pływakiem to znalazłem również schemat Keihin CS-027 też dedykowanego do Harlejów i też ma kwadratowy pływak ale Keihin CV-36 też do Harleya ma dla odmiany okrągłe pływaki. Tu mogę zgadywać że CV-40 i CV-36 mogą oznaczać średnice gardzieli 36mm i 40mm w zależności od pojemności skokowej Harleya ale oznaczenie CS-027 wyłamuje się z tej systematyki.
Im głębiej w las tym więcej drzew czyli inaczej: z każdym dniem szukania informacji o gaźnikach Keihin do Driftera coraz mniej rozumiem logikę ich znakowania i przeznaczenia. Dla tego marzy mi się jakaś konkretna lista/tabelka z wytłumaczeniem oznaczeń, danych technicznych i przeznaczenia poszczególnych modeli Keihinów.
Czemu tak cisnę temat? W moim gaźniku oprócz uszkodzonego "kwadratowego" pływaka (który już zamówiłem) mam też uszkodzoną jedną dyszę która po wykręceniu wykrętakiem nie będzie się nadawać do jakichkolwiek pomiarów a w zestawie naprawczym chińskiej produkcji wszystkie dysze są bez wybitych oznaczeń średnic. Mając tabelkę gaźników lub znając kody oznaczeniowe gaźników może udało by mi się ustalić dane dyszy jaką potrzebuję. Czemu nie kupię dyszy zalecanej przez sklep Kawasaki? Bo nie mam pewności że mój gaźnik jest od tego motocykla i zakupiona dysza może do niego nie pasować. Kupił bym cały, sprawny dedykowany gaźnik do Driftera 800 - ale Driftery 800 były produkowane w różnych wersjach i nie chciał bym trafić zamiast gaźnika do wersji 57KM na gaźnik do wersji 50/40 czy nawet 36KM - więc i tu by przydało by się rozszyfrować oznaczenia by rozpoznać właściwy gaźnik.
- Tex66
- Posty: 1158
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Różnice w gaźnikach dla VN 800 Classic i VN 800 Drifter
Mam dekoder podzespołów gaźnika Keihin o rozmiarze dysz 32-38 mm typu: PWK, PJ, PE, PWM i GJM wykonany w arkuszu kalkulacyjnym Excel. Głównie chodzi o dobór dysz i wszystkich igieł gaźnika, znalazłem go kiedyś w „sieci” i pobrałem.
Dodatkowo też dokument PDF na temat liczących się producentów gaźników, całość to 180Mb i 614 stron.
Linku do niego nie mam, ale jakby Ci się chciało poszukać w Internecie, to tak on wygląda (dla przykładu strona 1, 132 i 245).
Nie mam systemu gaźnikowego i w pewnym momencie dałem sobie spokój żeby to wszystko rozszyfrować, a czym więcej czytasz na temat oznaczeń wszystkich gaźników to nasuwa się coraz więcej wątpliwości. Stąd też różne opinie na temat oznaczeń CVK do różnych marek motocykli i skuterów.
Najlepszym rozwiązaniem będzie kupno używanego całego kompletnego gaźnika od VN 800 Classic, oczywiście w jak najlepszym stanie i jak najmłodszego rocznikowo z wyjątkiem VN 800 na rynek szwajcarski (33KM).
Z podzespołami i zestawami naprawczymi nie będzie problemów.
Dodatkowo też dokument PDF na temat liczących się producentów gaźników, całość to 180Mb i 614 stron.
Linku do niego nie mam, ale jakby Ci się chciało poszukać w Internecie, to tak on wygląda (dla przykładu strona 1, 132 i 245).
Nie mam systemu gaźnikowego i w pewnym momencie dałem sobie spokój żeby to wszystko rozszyfrować, a czym więcej czytasz na temat oznaczeń wszystkich gaźników to nasuwa się coraz więcej wątpliwości. Stąd też różne opinie na temat oznaczeń CVK do różnych marek motocykli i skuterów.
Najlepszym rozwiązaniem będzie kupno używanego całego kompletnego gaźnika od VN 800 Classic, oczywiście w jak najlepszym stanie i jak najmłodszego rocznikowo z wyjątkiem VN 800 na rynek szwajcarski (33KM).
Z podzespołami i zestawami naprawczymi nie będzie problemów.
Tex66
Re: Różnice w gaźnikach dla VN 800 Classic i VN 800 Drifter
Fotki obrazujące różnice między wersją europejską i amerykańską:
- czarny pływak wersja amerykańska a biały pływak wersja europejska
- grubszy zaworek wersja amerykańska a cieńszy europejska (różnica ok.2mm)
Jak widać - biały jest zdecydowanie wyższy i nie mieści się jako zamiennik w korpusie mojego gaźnika.
- czarny pływak wersja amerykańska a biały pływak wersja europejska
- grubszy zaworek wersja amerykańska a cieńszy europejska (różnica ok.2mm)
Jak widać - biały jest zdecydowanie wyższy i nie mieści się jako zamiennik w korpusie mojego gaźnika.
Kto jest online
Jest 10 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 10 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości