Są zmienione tłumiki, choć oryginalne mam w gratisie.
Podczas jazdy, przy puszczaniu gazu, po zejściu na 2 tyś obr zaczyna strzelać/bełkotać w tłumikach.
Czy pomoże ktoś zmienić mapy ?
Jestem z wielkopolskiego, okolice Piła/Poznań. Pozdrawiam
Nie zauważyłem. W którym miejscu może się znajdować, jeśli by był zamontowany?
Jeśli chodzi o strzelanie/bełkotanie w Vulcanach 1700 to jest to zjawisko zupełnie normalne (nie twierdzę, że pożądane) kiedy tylko otworzy się w jakikolwiek sposób wydech. W swoim motocyklu miałem 4 różne zestawy wydechowe i tylko na fabrycznym nie było strzelania. Podobne doświadczenia mają wszyscy znani mi posiadacze VN 1700. Muszę powiedzieć, że mi się ten efekt nawet podoba. Ale czy jest to zdrowe dla elementów silnika - tu mam wrażenie, że Tex ma lepsze informacje i doświadczenie.jaskoo91 pisze: ↑ndz wrz 03, 2023Witam. Po wymianie kilku zdań z jednym kolegą z naszego forum, muszę zmienić mapę w moim voyager.
Są zmienione tłumiki, choć oryginalne mam w gratisie.
Podczas jazdy, przy puszczaniu gazu, po zejściu na 2 tyś obr zaczyna strzelać/bełkotać w tłumikach.
Czy pomoże ktoś zmienić mapy ?
Jestem z wielkopolskiego, okolice Piła/Poznań. Pozdrawiam![]()
Owszem, dopiero się uczę tego motocykla, jak i tego, czy "bulgotanie" w tłumikach nie jest czasami czymś groźnym dla silnika. W necie są naprawdę skrajne opisy. Ktoś nawet pisał że zawory dostają po d...Tex66 pisze: ↑pn wrz 04, 2023Scrobel,
Nie pierwszy raz się ze mną nie zgadzasz (ale to taki urok Forum, nie musimy się wszyscy ze wszystkim zgadzać), mam w razie czego kilka postów (zrzuty stron) gdzie mieliśmy odmienne zdanie a w których w „stylu angielskim” kończyłeś udział w dyskusji. Zawsze lubię mieć coś w zanadrzu jak z kimś podejmuję polemikę.
Tak się składa, że temat Ivanʼs Re-flashing ECU jest mi znany a o samo zachwalaniu się przez MotoTune też czytałem zważywszy, że wielkiej konkurencji w Polsce nie mają.
Wracając do głównego tematu ………….
Jeżeli masz zmodyfikowane/przeprogramowane ECU przeprowadzone w MotoTune jak napisałeś, to mówisz jedynie o zamianie mapy zapłonu, trzymajmy się głównego tematu?
- Otóż na pewno nie tylko zamieniona/przeprogramowana została sama mapa zapłonu.
- Co da zmiana/przeprogramowanie samej mapy zapłonu bez przeprogramowania/modyfikacji głównego i podrzędnego czujnika przepustnicy nie wspominając o TRE - Timing Retard Eliminator (Eliminator Opóźnienia Rozrządu), czy modyfikacji mapy paliwa w ramach Flash-u ECU?
- A czym jest Flash ECU?
- Jest to przeprogramowanie całego ECU.
Przeprowadzając Flash ECU zmieniasz ± około 14 wartości w ECU zależnych i powiązanych ze sobą, na pewno nie wszystkie są konieczne.
- A co napisał, o co spytał Kolega Jaskoo?.
- Że chce/musi zmienić mapę zapłonu w swoim VN 1700 Voyager.
Kolega Jaskoo chce zmienić samą mapę zapłonu a nie przeprowadzić Flashing ECU i do tego się odniosłem.
Darujmy sobie przypuszczenie, że prawdopodobnie Kolega Jaskoo na razie nie wie, czy zmiana samej mapy zapłonu to to samo co Flashing ECU, dopiero się uczy.
Chciałeś „złapać mnie na wykroku” ale nie wyszło, pisząc komentarz wiem do czego się odnoszę, dlatego napiąłem o najprostszym sposobie związanym z samą zmianą mapy zapłonu a nie o przeprogramowaniu mapy zapłonu czy też o przeprogramowaniu całego ECU.
P.S.
Na pewno samo wgranie dedykowanej mapy na wpięty PC nie wiele da, musi być jej wystrojenie na hamowni przez kogoś kto ma pojęcie a efekty też niestety mogą być niezadawalające dla właściciela VN-a.
Tex, dzięki za wkład! Nie wiem czemu przypuszczasz, że chciałem Cię na czymkolwiek złapać czy zdyskredytować. Nigdy w moich wypowiedziach nie miałem zamiaru nikogo ośmieszać ani obrażać. Nie wiem dlaczego każdą wypowiedź, w której ktokolwiek nie zgadza się z Tobą traktujesz jako osobisty atak. Przeciwnie, uważam, że wiedzę szczegółową masz z całą pewnością większą ode mnie i fajnie, że masz czas i chęci się nią dzielić. Nie lubię tylko Twoich złośliwostek, ale to już mój problem. Nie zbieram też żadnego materiału, w którym miałbym komukolwiek udowadniać, że kiedyś już z nim polemizowałem i miałem czy nie miałem racji.Tex66 pisze: ↑pn wrz 04, 2023Chciałeś „złapać mnie na wykroku” ale nie wyszło, pisząc komentarz wiem do czego się odnoszę, dlatego napiąłem o najprostszym sposobie związanym z samą zmianą mapy zapłonu a nie o przeprogramowaniu mapy zapłonu czy też o przeprogramowaniu całego ECU.
P.S.
Na pewno samo wgranie dedykowanej mapy na wpięty PC nie wiele da, musi być jej wystrojenie na hamowni przez kogoś kto ma pojęcie a efekty też niestety mogą być niezadawalające dla właściciela VN-a.
Potwierdzam jedynie to, co powiedziałem wcześniej. Nie widziałem nigdy takiego wydechu w VN 1700. A widziałem już w życiu naprawdę sporo egzemplarzy z różnymi rozwiązaniami. Czy to tylko zdjęcie, czy kolor samego cygarka różni się nieco od osłony wydechu widocznej po prawej stronie przy pasie? Jeśli tak, to prawdopodobnie jest wydech robiony na zamówienie z nierdzewnej blachy (stąd nieco żółtawy odcień w porównaniu do czystego chromu oryginału).jaskoo91 pisze: ↑wt wrz 05, 2023Tu mam tylko takie zdjęcie w telefonie. To może jutro pod wieczór porobię więcej zdjęć
https://m.fotosik.pl/zdjecie/69d221e79655fa67
Tex, Idealne podsumowanie. Nie mam do nikogo pretensji jeśli merytorycznie uzasadni, że się mylę. Człowiek uczy się całe życie. Przyznaję, Ty potraktowałeś pytanie Jaskoo precyzyjnie, ja natomiast bardziej ogólnikowo.Tex66 pisze: ↑wt wrz 05, 2023
Scrobel,
Nikt z nikim we wszystkim nie musi się zgadzać, napisałem to wcześniej: „ale to taki urok Forum, nie musimy się wszyscy ze wszystkim zgadzać”.
Ja w swoich komentarzach zawsze bardzo się staram trzymać głównego tematu, a w tym przypadku była to jedynie „zamiana/zmiana” mapy zapłonu.
Zgodnie z tym, najprostszym sposobem „zamiany/zmiany” mapy zapłonu jest wpięcie PC i wgranie dedykowanej mapy zapłonu, najlepiej stosownie do układu zasilania powietrzem i układu wydechowego jeżeli te elementy również zostały zmieniane.
I to była główna idea mojej wypowiedzi, zamiana mapy zapłonu (Jaskoo chciał zmienić mapę a nie ją zmodyfikować/przeprogramować).
Najważniejsze zdrowie silnikaSkrobel pisze: ↑śr wrz 06, 2023Potwierdzam jedynie to, co powiedziałem wcześniej. Nie widziałem nigdy takiego wydechu w VN 1700. A widziałem już w życiu naprawdę sporo egzemplarzy z różnymi rozwiązaniami. Czy to tylko zdjęcie, czy kolor samego cygarka różni się nieco od osłony wydechu widocznej po prawej stronie przy pasie? Jeśli tak, to prawdopodobnie jest wydech robiony na zamówienie z nierdzewnej blachy (stąd nieco żółtawy odcień w porównaniu do czystego chromu oryginału).jaskoo91 pisze: ↑wt wrz 05, 2023Tu mam tylko takie zdjęcie w telefonie. To może jutro pod wieczór porobię więcej zdjęć
https://m.fotosik.pl/zdjecie/69d221e79655fa67
Jaskoo, najważniejsze, żebyś miał frajdę z jazdy. Jeśli pasuje Ci dźwięk tego akcesoryjnego wydechu i to bulgotanie Ci nie przeszkadza (mi np. w moim egzemplarzu w ogóle nie przeszkadzało), to moim zdaniem możesz z tym jeździć bez strachu o uszkodzenie silnika czy zaworów. Tex, popraw mnie jeśli się mylę. Natomiast jeśli bardziej odpowiada Ci poprawa właściwości motocykla po zmianie na fabryczne, to jeszcze lepiej.