Delikatne cykanie na zimnym podczas jazdy
Delikatne cykanie na zimnym podczas jazdy
Witam. Dziś po zmianie tłumików na oryginalne, ciche, wsłuchałem się w pracę silnika.
Jak jest nie do końca rozgrzany, podczas jazdy i przy delikatnym dodaniu gazu, delikatnie słychać cykanie. Tak jakby bardziej z lewej strony. Jak się rozgrzeje, robi się absolutna cisza.
Wcześniej troszkę było słychać nawet po rozgrzaniu i jadąc w kasku. Zrobiłem kilkaset km, I się poprawiło tyle, że na gorącym jest super.
Z tego co wiem, to ostatnio bardzo mało był używany motocykl.
Czyżby popychacze/dekompresatory/wtryskiwacze?
U was też takie coś się dzieje ?
Na postoju nic nie słychać.
Jak jest nie do końca rozgrzany, podczas jazdy i przy delikatnym dodaniu gazu, delikatnie słychać cykanie. Tak jakby bardziej z lewej strony. Jak się rozgrzeje, robi się absolutna cisza.
Wcześniej troszkę było słychać nawet po rozgrzaniu i jadąc w kasku. Zrobiłem kilkaset km, I się poprawiło tyle, że na gorącym jest super.
Z tego co wiem, to ostatnio bardzo mało był używany motocykl.
Czyżby popychacze/dekompresatory/wtryskiwacze?
U was też takie coś się dzieje ?
Na postoju nic nie słychać.
- Skrobel
- Posty: 2585
- Rejestracja: czw maja 30, 2013
- Miejscowość: Piaseczno
- Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
- VROC: 35582
Re: Delikatne cykanie na zimnym podczas jazdy
Nie jestem pewny, który element cyka w 1700, ale tak, to jest dość powszechny efekt. Przypuszczam, że to popychacze zaworów, które muszą napełnić się olejem. Po dłuższym postoju (kilka tygodni+) mój motocykl nap***** jakby się miał rozlecieć. I potrzeba dłuższego czasu (kilka-kilkanaście km) żeby się to uspokoiło. Przy codziennym użytkowaniu klikanie słychać tylko przez pierwsze kilka minut. Mam tak od początku, tylko w miarę upływu czasu cykanie stało się głośniejsze. Ale przy przebiegu ponad 100 tys. km być może trzeba będzie tam zajrzeć...
LwG
Łukasz czyli Skrobel
Łukasz czyli Skrobel
Re: Delikatne cykanie na zimnym podczas jazdy
Zastanawiałem się czy to mogą być dekompresatory, jak i może wtryskiwacze. Ale popychacze faktycznie, może może.
Pierwsze co to pomyślałem, czemu to słychać przy dodawaniu gazu. Ale więcej paliwa, w komorze spalania gazy spalane powodują cisnienie w komorze, I zawory przez ułamek sekundy są podtrzymane przez gazy. Wszystko rozchodzi się o pojemność.
Pierwsze co to pomyślałem, czemu to słychać przy dodawaniu gazu. Ale więcej paliwa, w komorze spalania gazy spalane powodują cisnienie w komorze, I zawory przez ułamek sekundy są podtrzymane przez gazy. Wszystko rozchodzi się o pojemność.
- Skrobel
- Posty: 2585
- Rejestracja: czw maja 30, 2013
- Miejscowość: Piaseczno
- Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
- VROC: 35582
Re: Delikatne cykanie na zimnym podczas jazdy
Bardzo możliwe. Wiedzy mechanicznej nie mam, więc nie będę nawet próbował polemizować. Jedyne co mogę to dzielić się wynikami swoich wnikliwych obserwacji.
LwG
Łukasz czyli Skrobel
Łukasz czyli Skrobel
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Delikatne cykanie na zimnym podczas jazdy
Pytasz dlaczego: „czemu to słychać przy dodawaniu gazu”- dlatego, że chodzi o obroty silnika i ilość cykli pracy (suwów) silnika których ilość się zwiększa w jednostce czasu a nie o ilość paliwa.
Sugestia będzie w ostatnim zdaniu mojego komentarza.
- „Popychacze?” – masz silnik z górnymi wałkami rozrządu i na łańcuszkach rozrządu, to nie jest tak jak w jedynie słusznym VN2k.
Słowa „popychacz” nie znajdziesz w IS VN 1700 ani w „Katalogu Części” VN 1700, chyba że pod słowem „popychacz”, co jest dość powszechne, rozumiesz HLA (Hydraulic Lash Adjuster) – hydrauliczny(e) regulator(y) luzów znajdujące się w dźwigni wałka zaworów (nie mylić z wałkiem rozrządu).
- „Dekompresatory?” – masz KACR - Kawasaki Automatic Compression Release (Automtyczne Uwalnianie Kompresji Kawasaki) i powinien działać tylko podczas uruchamiania silnika.
Są tylko dwie usterki KACR których objawy są następujące i skutkują:
1. kompresja nie jest uwalniana podczas rozruchu;
2. kompresja jest uwalniana podczas jazdy.
W tym wypadku będą trudności z uruchomieniem lub podczas jazdy będzie odczuwalny spadek mocy silnika. Na pewno nie KACR nie będzie „cykał”.
- „Wtryskiwacze?” – nie usłysz ich nawet przy najciszej pracującym silniku a mając uwadze ilość otwarć i czas otwarć (podań paliwa) to praktycznie byłby słyszalny dźwięk ciągły już od obrotów biegu jałowego.
Najlepszy byłby stetoskop ale jeżeli jest jego brak, to drut stalowy ± 20 cm i jednym końcem dotykamy do danego elementu silnika, drugim koniec (tylko ostrożnie) to tzw. skrawka ucha zewnętrznego. Szybciej zlokalizujemy przybliżone miejsce wydawania tych niechcianych odgłosów „cykania”.
Mając na uwadze to co napisałeś: „Z tego co wiem, to ostatnio bardzo mało był używany motocykl”.
1. Kiedy ostatnio był wymieniany olej silnikowy z filtrem i jaki jest wlany?
2. Czy zaglądałeś do filtra oleju pompy zasilającej?
3. Ile km przejechane od ostatniej wymiany oleju?
4. „Cyckanie” słychać na dole silnika (okolice karteru) czy góra (okolice pokryw głowic zaworów)?
5. „Na postoju nic nie słychać” zaraz po uruchomieniu czy jak silnik jest już rozgrzany?
Wygląda to bardziej na przypychanie się/zawieszanie się tłoczka (ów) HLA w jego korpusie (ach) i ich zapowietrzanie się. Nie koniecznie musi to być jednocześnie na obu cylindrach.
Na początek wymiana oleju z użyciem „płukanki” do silników z mokrym sprzęgłem.
Sugestia będzie w ostatnim zdaniu mojego komentarza.
- „Popychacze?” – masz silnik z górnymi wałkami rozrządu i na łańcuszkach rozrządu, to nie jest tak jak w jedynie słusznym VN2k.
Słowa „popychacz” nie znajdziesz w IS VN 1700 ani w „Katalogu Części” VN 1700, chyba że pod słowem „popychacz”, co jest dość powszechne, rozumiesz HLA (Hydraulic Lash Adjuster) – hydrauliczny(e) regulator(y) luzów znajdujące się w dźwigni wałka zaworów (nie mylić z wałkiem rozrządu).
- „Dekompresatory?” – masz KACR - Kawasaki Automatic Compression Release (Automtyczne Uwalnianie Kompresji Kawasaki) i powinien działać tylko podczas uruchamiania silnika.
Są tylko dwie usterki KACR których objawy są następujące i skutkują:
1. kompresja nie jest uwalniana podczas rozruchu;
2. kompresja jest uwalniana podczas jazdy.
W tym wypadku będą trudności z uruchomieniem lub podczas jazdy będzie odczuwalny spadek mocy silnika. Na pewno nie KACR nie będzie „cykał”.
- „Wtryskiwacze?” – nie usłysz ich nawet przy najciszej pracującym silniku a mając uwadze ilość otwarć i czas otwarć (podań paliwa) to praktycznie byłby słyszalny dźwięk ciągły już od obrotów biegu jałowego.
Najlepszy byłby stetoskop ale jeżeli jest jego brak, to drut stalowy ± 20 cm i jednym końcem dotykamy do danego elementu silnika, drugim koniec (tylko ostrożnie) to tzw. skrawka ucha zewnętrznego. Szybciej zlokalizujemy przybliżone miejsce wydawania tych niechcianych odgłosów „cykania”.
Mając na uwadze to co napisałeś: „Z tego co wiem, to ostatnio bardzo mało był używany motocykl”.
1. Kiedy ostatnio był wymieniany olej silnikowy z filtrem i jaki jest wlany?
2. Czy zaglądałeś do filtra oleju pompy zasilającej?
3. Ile km przejechane od ostatniej wymiany oleju?
4. „Cyckanie” słychać na dole silnika (okolice karteru) czy góra (okolice pokryw głowic zaworów)?
5. „Na postoju nic nie słychać” zaraz po uruchomieniu czy jak silnik jest już rozgrzany?
Wygląda to bardziej na przypychanie się/zawieszanie się tłoczka (ów) HLA w jego korpusie (ach) i ich zapowietrzanie się. Nie koniecznie musi to być jednocześnie na obu cylindrach.
Na początek wymiana oleju z użyciem „płukanki” do silników z mokrym sprzęgłem.
Tex66
Re: Delikatne cykanie na zimnym podczas jazdy
Witaj!Tex66 pisze: ↑śr wrz 06, 2023
Mając na uwadze to co napisałeś: „Z tego co wiem, to ostatnio bardzo mało był używany motocykl”.
1. Kiedy ostatnio był wymieniany olej silnikowy z filtrem i jaki jest wlany?
2. Czy zaglądałeś do filtra oleju pompy zasilającej?
3. Ile km przejechane od ostatniej wymiany oleju?
4. „Cyckanie” słychać na dole silnika (okolice karteru) czy góra (okolice pokryw głowic zaworów)?
5. „Na postoju nic nie słychać” zaraz po uruchomieniu czy jak silnik jest już rozgrzany?
Wygląda to bardziej na przypychanie się/zawieszanie się tłoczka (ów) HLA w jego korpusie (ach) i ich zapowietrzanie się. Nie koniecznie musi to być jednocześnie na obu cylindrach.
Na początek wymiana oleju z użyciem „płukanki” do silników z mokrym sprzęgłem.
1. Był zmieniany przez poprzednika na jesień w zeszłym roku. Niby ma przejechane około tyś km.
Motul 7100 10w40.
2. Zajrzę jutro po pracy, I wymienię od razu olej I filtr, bo właśnie kupiłem.
3. Około 1000km.
4. Słychać jakby bardziej z lewej, a ciężko stwierdzić czy z góry czy z dołu.
5. Na postoju żadnych dźwięków, czy to na wolnych, czy jak dodam gazu. Czy zimny czy ciepły.
Grzebałem w niejednym silniku, i mi to było podejrzane, że przy obciążeniu, podczas delikatnego dodania gazu, podczas jazdy, słychać coś. Mówię, panewka? Tulejka korbowodu? Ale jak się rozgrzeje, to też powinno być słychać, a jednak cichnie.
Później zacząłem myśleć, że przecież jak się dodaje gazu, więcej paliwa, gazy w komorze spalania mają większą siłę i ciśnienie, to może to daje opór przy uchylaniu zaworów, I faktycznie zanim hydropopychacz się napełni olejem to trochę potrwa.
Mam już kupioną plukanke, filtr oleju i olej. Jutro biorę się za wymianę
I obowiązkowo sitko ssania pompy oleju !
Pozdrawiam
- Lecho
- Posty: 4598
- Rejestracja: śr maja 12, 2010
- Miejscowość: Białystok
- Motocykl: VN1600 Classic
- VROC: 32224
Re: Delikatne cykanie na zimnym podczas jazdy
Mi się podobają proste rozwiązania.
Sprawdziłeś wydech, mocowania, osłony, etc.?
Bo jak nie było cykania przy akcesoryjnych, a pojawiło się przy firmowych, to najpierw bym to dokładnie sprawdził.
Sprawdziłeś wydech, mocowania, osłony, etc.?
Bo jak nie było cykania przy akcesoryjnych, a pojawiło się przy firmowych, to najpierw bym to dokładnie sprawdził.
Re: Delikatne cykanie na zimnym podczas jazdy
Na akcesoryjnych było trochę słychać przez jakiś czas, potem ucichło na tyle, że na oryginalnych wydechach trochę nadal było słychać. To odgłosy z silnika. Takie rzeczy rozpoznaje, tylko ciekawiła mnie budowa silnika i możliwości w nim, co może wydawać dźwięki a co nie. Już mam nowy olej i plukanke I zobaczymy czy ucichną hydropopychacze
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Delikatne cykanie na zimnym podczas jazdy
Jaskoo,
Wpisz w wyszukiwarkę „strange ticking of the VN1700 engine” – 90 % komentarzy w postach takich jak np. ten: https://www.vulcanforums.com/threads/en ... ing.98753/ - to opinie na temat zawieszania się HLA, właśnie z powodu temperatury oleju, jego jakości oraz ilości i stąd odgłosy „cykania”.
Wymiana oleju i filtra oraz filtra siatkowego pompy zasilającej oraz filtra siatkowego pompy oczyszczającej w Twojej sytuacji na pewno nie zaszkodzą a będziesz wiedział na „czym stoisz”.
- Czy rozwiąże to problem?
- Nie koniecznie od razu, VN 1700 nie ma tak dobrze rozwiązanego układu smarowania silnika jak VN2k co widać na załączonym zdjęciu. Silnik w VN 1700 i tym samym olej muszą się wyjątkowo dobrze rozgrzać aby HLA napełniły się olejem i odpowietrzyły, zwłaszcza po dłuższym postoju motocykla, a na to potrzeba trochę czasu. Ot, taka wyjątkowa przypadłość silników w VN 1700.
Ale o tym wszystkim możesz poczytać na Forach angielskojęzycznych (USA).
Układ wydechowy nie ma z tym nic wspólnego, po prostu, po założeniu cichszych OEM-skich tłumików końcowych wyraźniej usłyszałeś „cykanie” które było po części zagłuszane tym „bulgotaniem” w tłumikach końcowych ale to już sam wiesz.
Wpisz w wyszukiwarkę „strange ticking of the VN1700 engine” – 90 % komentarzy w postach takich jak np. ten: https://www.vulcanforums.com/threads/en ... ing.98753/ - to opinie na temat zawieszania się HLA, właśnie z powodu temperatury oleju, jego jakości oraz ilości i stąd odgłosy „cykania”.
Wymiana oleju i filtra oraz filtra siatkowego pompy zasilającej oraz filtra siatkowego pompy oczyszczającej w Twojej sytuacji na pewno nie zaszkodzą a będziesz wiedział na „czym stoisz”.
- Czy rozwiąże to problem?
- Nie koniecznie od razu, VN 1700 nie ma tak dobrze rozwiązanego układu smarowania silnika jak VN2k co widać na załączonym zdjęciu. Silnik w VN 1700 i tym samym olej muszą się wyjątkowo dobrze rozgrzać aby HLA napełniły się olejem i odpowietrzyły, zwłaszcza po dłuższym postoju motocykla, a na to potrzeba trochę czasu. Ot, taka wyjątkowa przypadłość silników w VN 1700.
Ale o tym wszystkim możesz poczytać na Forach angielskojęzycznych (USA).
Układ wydechowy nie ma z tym nic wspólnego, po prostu, po założeniu cichszych OEM-skich tłumików końcowych wyraźniej usłyszałeś „cykanie” które było po części zagłuszane tym „bulgotaniem” w tłumikach końcowych ale to już sam wiesz.
Tex66
Re: Delikatne cykanie na zimnym podczas jazdy
Oczywiscie, że tlumiki zagłuszały. Olej filtr i płukankę mam już w domu. I tez zauważyłem w serwisówce że są dwa filtry siatkowe. Czy trzeba odkręcać kawałek ramy by wyjąć je ? Bo chyba przez ramę z jednym będzie trochę ciasno, jak myślisz? Bo dziś nawet nie byłem w garażu, niedawno wróciłem do domu.
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Delikatne cykanie na zimnym podczas jazdy
Jaskoo,
Tu, cztery strony z IS VN 1700 Vaquero, w Voyager będzie identycznie.
Co trzeba odkręcić i zdemontować aby wyjąć filtr siatkowy pompy zasilającej i filtr pomy oczyszczającej znajdziesz na str. 326.
Powodzenia
P.S.
To co załączam na Forum w formie graficznej jest do wykorzystania dla wszystkich, po to to wklejam. Jednak niektórzy co niejednokrotnie zauważyłem przekopiowują grafikę jako swojego autorstwa na inne Fora/grupki chcąc „błysnąć” a to Fair.
Dlatego jest mała autoryzacja która na pewno nie powinna utrudnić Ci czytania tekstu.
Tu, cztery strony z IS VN 1700 Vaquero, w Voyager będzie identycznie.
Co trzeba odkręcić i zdemontować aby wyjąć filtr siatkowy pompy zasilającej i filtr pomy oczyszczającej znajdziesz na str. 326.
Powodzenia
P.S.
To co załączam na Forum w formie graficznej jest do wykorzystania dla wszystkich, po to to wklejam. Jednak niektórzy co niejednokrotnie zauważyłem przekopiowują grafikę jako swojego autorstwa na inne Fora/grupki chcąc „błysnąć” a to Fair.
Dlatego jest mała autoryzacja która na pewno nie powinna utrudnić Ci czytania tekstu.
Tex66
Re: Delikatne cykanie na zimnym podczas jazdy
Dzięki. Serwisówkę mam póki co w j.angielskim, I właśnie rzucił mi się w oczy ten tekst, o odkrecaniu ramy. Czy aby te sitko nie wyjdzie bez odkrecania kawałka ramy ?
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Delikatne cykanie na zimnym podczas jazdy
Załączyłem to co zaleca Instrukcja Serwisowa, jeżeli uda Ci się wyjąć filtry siatkowe bez odkręcania części ramy czy pokryw bocznych silnika to tym lepiej.
Musisz spróbować, chociaż tego nie polecam.
Musisz spróbować, chociaż tego nie polecam.
Tex66
Kto jest online
Jest 11 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 11 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości