VN 900 - dane techniczne i eksploatacyjne
-
- Posty: 28
- Rejestracja: pn paź 11, 2010
- Miejscowość: Zielona Góra
- Motocykl: VN 900 Classic
- VROC: 0
VN 900 - dane techniczne i eksploatacyjne
VN 900 Classic
Silnik
- czterosuwowy, dwucylindrowy w układzie V, kąt rozwarcia 55°, chłodzony cieczą;
- pojemność: 903 ccm;
- średnica x skok tłoka: 88.0 x 74.2 mm;
- stopień sprężania: 9.5 : 1;
- moc maksymalna 37 kW (50 KM) przy 5700 rpm;
- maksymalny moment obrotowy 78 Nm (8.0 kgfm) przy 3700 rpm;
- układ rozrządu: SOHC, 4 zawory na cylinder;
- układ zasilania: wtrysk paliwa ?34 mm x 2 z podwójnymi dyszami;
- układ smarowania z mokrą miską olejową;
- zapłon iskrowy;
- rozrusznik elektryczny;
- akumulator 12V - 10Ah;
- alternator: 32A x 14V przy 5000 rpm.
Napęd
- sprzęgło mokre wielotarczowe;
- przeniesienie napędu: pas napędowy
- przełożenie pierwotne 2.184, przełożenie końcowe 2.063, całkowite przełożenie napędu 4.338;
- skrzynia biegów pięciostopniowa, I-2.786, II-1.889, III-1.360, IV-1.107, V-0.963;
Podwozie
- rama kołyskowa stalowa;
- kąt pochylenia główki ramy/wyprzedzenie: 32° 160 mm;
- przednie zawieszenie teleskopowe o średnicy 41 mm;
- skok przedniego zawieszenia: 150 mm;
- zawieszenie tylne typu Uni-Trak
- skok tylnego zawieszenia: 100 mm;
- kąt skrętu lewy/prawy: 38°/38°;
- hamulce przednie: pojedyncza tarcza hamulcowa o średnicy 300 mm, zacisk hamulcowy dwutłoczkowy;
- hamulce tylnie: pojedyncza tarcza hamulcowa o średnicy 270 mm, zacisk hamulcowy dwutłoczkowy;
- ogumienie bezdętkowe
- przód: 130/90-16M/C 67H;
- tył: 180/70-15M/C 76H.
Wymiary i masa
- długość: 2465 mm;
- szerokość: 1005 mm;
- wysokośc: 1065 mm;
- rozstaw osi: 1645 mm;
- prześwit: 135 mm;
- promień skrętu: 2.9 m;
- masa sucha pojazdu: 250 kg;
- masa pojazdu gotowego do użytku: 282 kg;
- pojemność zbiornika paliwa: 20 l
- wysokość siedzenia: 685 mm.
Dane eksploatacyjne
- olej silnikowy SAE 10W-40 klasy API SE, SF, SG; filtr oleju HF 303;
- pojemność: 3.0 L jeśli filtr nie jest wymieniany, 3.2 L razem z filtrem, 3.7 L przy całkowicie suchym silniku;
- świece zapłonowe NGK CPR7EA-9, przerwa między elektrodami: 0.8-0.9 mm;
- ciśnienie w ogumieniu przód/tył: 200/200 kPa;
- wolne obroty: 1000 +/- 50 rpm;
- pojemność układu chłodzenia: 2.2 L;
- numeracja cylindrów: przód - 1, tył - 2;
- luzy zaworowe ssące: 0.10 - 0.15 mm, wydechowe: 0.20 - 0.25 mm;
Silnik
- czterosuwowy, dwucylindrowy w układzie V, kąt rozwarcia 55°, chłodzony cieczą;
- pojemność: 903 ccm;
- średnica x skok tłoka: 88.0 x 74.2 mm;
- stopień sprężania: 9.5 : 1;
- moc maksymalna 37 kW (50 KM) przy 5700 rpm;
- maksymalny moment obrotowy 78 Nm (8.0 kgfm) przy 3700 rpm;
- układ rozrządu: SOHC, 4 zawory na cylinder;
- układ zasilania: wtrysk paliwa ?34 mm x 2 z podwójnymi dyszami;
- układ smarowania z mokrą miską olejową;
- zapłon iskrowy;
- rozrusznik elektryczny;
- akumulator 12V - 10Ah;
- alternator: 32A x 14V przy 5000 rpm.
Napęd
- sprzęgło mokre wielotarczowe;
- przeniesienie napędu: pas napędowy
- przełożenie pierwotne 2.184, przełożenie końcowe 2.063, całkowite przełożenie napędu 4.338;
- skrzynia biegów pięciostopniowa, I-2.786, II-1.889, III-1.360, IV-1.107, V-0.963;
Podwozie
- rama kołyskowa stalowa;
- kąt pochylenia główki ramy/wyprzedzenie: 32° 160 mm;
- przednie zawieszenie teleskopowe o średnicy 41 mm;
- skok przedniego zawieszenia: 150 mm;
- zawieszenie tylne typu Uni-Trak
- skok tylnego zawieszenia: 100 mm;
- kąt skrętu lewy/prawy: 38°/38°;
- hamulce przednie: pojedyncza tarcza hamulcowa o średnicy 300 mm, zacisk hamulcowy dwutłoczkowy;
- hamulce tylnie: pojedyncza tarcza hamulcowa o średnicy 270 mm, zacisk hamulcowy dwutłoczkowy;
- ogumienie bezdętkowe
- przód: 130/90-16M/C 67H;
- tył: 180/70-15M/C 76H.
Wymiary i masa
- długość: 2465 mm;
- szerokość: 1005 mm;
- wysokośc: 1065 mm;
- rozstaw osi: 1645 mm;
- prześwit: 135 mm;
- promień skrętu: 2.9 m;
- masa sucha pojazdu: 250 kg;
- masa pojazdu gotowego do użytku: 282 kg;
- pojemność zbiornika paliwa: 20 l
- wysokość siedzenia: 685 mm.
Dane eksploatacyjne
- olej silnikowy SAE 10W-40 klasy API SE, SF, SG; filtr oleju HF 303;
- pojemność: 3.0 L jeśli filtr nie jest wymieniany, 3.2 L razem z filtrem, 3.7 L przy całkowicie suchym silniku;
- świece zapłonowe NGK CPR7EA-9, przerwa między elektrodami: 0.8-0.9 mm;
- ciśnienie w ogumieniu przód/tył: 200/200 kPa;
- wolne obroty: 1000 +/- 50 rpm;
- pojemność układu chłodzenia: 2.2 L;
- numeracja cylindrów: przód - 1, tył - 2;
- luzy zaworowe ssące: 0.10 - 0.15 mm, wydechowe: 0.20 - 0.25 mm;
Ostatnio zmieniony pt sie 23, 2013 przez lacny, łącznie zmieniany 4 razy.
-
- Posty: 436
- Rejestracja: śr lut 09, 2011
- Miejscowość: Szamotuły
- Motocykl: HD Electra Ultra Classic
- VROC: 0
Masłem jak najbardziej - ale tylko 80% tłuszczu i bułeczkę albo chlebek, na to szyneczka, serek, albo jakiś dżemik - jak kto lubi Pasa napędowego natomiast się nie smaruje. Wytrzymuje, tzn powinien wytrzymać ok 60tyś km.
"Nie dyskutuj z idiotą bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i wygra doświadczeniem"
Idź pod prąd - z prądem płyną tylko śmieci..
Idź pod prąd - z prądem płyną tylko śmieci..
- MaciekSz
- Posty: 3700
- Rejestracja: ndz maja 09, 2010
- Miejscowość: Pruszków
- Motocykl: BMW K1200LT
- VROC: 32197
Pas napędowy jest bezobsługowy. tzn, dopóki nie wymaga, nie ruszaj. No chyba, że w błocie i piachu po osie jeździsz...
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
- ciecio
- Posty: 485
- Rejestracja: ndz lut 17, 2013
- Miejscowość: Gdańsk
- Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
- VROC: 36107
NIE TEN DZIAŁ
EDIT BY MODERATOR : proszę nie odbierać nam pracy sądzimy iż jest nas wystarczająca ilość dziękujemy za przychylenie się do prośby
EDIT BY MODERATOR : proszę nie odbierać nam pracy sądzimy iż jest nas wystarczająca ilość dziękujemy za przychylenie się do prośby
Ostatnio zmieniony sob wrz 07, 2013 przez ciecio, łącznie zmieniany 1 raz.
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
- Krzycho
- Posty: 781
- Rejestracja: sob mar 02, 2013
- Miejscowość: Białystok
- Motocykl: V-strom 650, wcześniej Vulcany...
- VROC: 35666
Leje się do poziomu 160 +/- 2mm od górnej krawędzi rury (teleskop maksymalnie ściśnięty, sprężyna wyjęta).kacmar pisze:Ile oleju wlewamy do lag przy wymianie ?
Manual podaje, że powinno wejść przy wymianie około 355 ml.
Całkowita ilość oleju 417 +/- 2,5 ml (tyle wchodzi po rozebraniu i całkowitym osuszeniu).
-
- Posty: 47
- Rejestracja: wt wrz 13, 2016
- Miejscowość: Lubuskie
- Motocykl: VN900 Custom '08
- VROC: 38038
Dziś ściągnąłem sobie serwisówkę do VN900 Custom i... mam problem z ciśnieniem. Co prawda nie mojej krwi ale w oponie przedniej mojej maszyny. Poprzedni właściciel mówił, bym pompował 2-2,1 Bara czyli 200-210kpa przód i tył. Tymczasem w serwisówce mam :
Przód - 280kpa czyli 2,8 bara a nie 2 bary ;/
Tył - 200 - 225kpa
https://scr.hu/96Wylz
Czy ktoś jeżdżacy na Customie ma inaczej "w papierach" ?
Przód - 280kpa czyli 2,8 bara a nie 2 bary ;/
Tył - 200 - 225kpa
https://scr.hu/96Wylz
Czy ktoś jeżdżacy na Customie ma inaczej "w papierach" ?
-
- Posty: 47
- Rejestracja: wt wrz 13, 2016
- Miejscowość: Lubuskie
- Motocykl: VN900 Custom '08
- VROC: 38038
-
- Posty: 47
- Rejestracja: wt wrz 13, 2016
- Miejscowość: Lubuskie
- Motocykl: VN900 Custom '08
- VROC: 38038
- wojbor
- Posty: 4
- Rejestracja: wt wrz 26, 2023
- Miejscowość: Rawa Mazowiecka
- Motocykl: VN900
- VROC: 39267
Re: VN 900 - dane techniczne i eksploatacyjne
Niedawno kupiłem VN900 custom. Jaka w końcu jest pojemnośc zbiornika paliwa? Widziałem dwie wersje -18L i 20L. Kótra jest prawdziwa? I jak radzicie soebi ze wskaźniekiem paliwa bo on pkazuje jak chce? Ile km można zrobić na zbiorniku do rezerwy?
VROC#39267
Ja to się niczym nie interesuje
Ja to się niczym nie interesuje
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: VN 900 - dane techniczne i eksploatacyjne
Jak wskaźnik poziomu paliwa może „pokazywać jak chce”?
- Skoro się tak dzieje, to znaczy że coś jest niesprawne i nie spełnia wymaganych wartości.
Wskaźnik poziomu paliwa (Fuel Guage) pokazuje ilość paliwa na podstawie sygnału (+) z czujnika poziomu paliwa (Fuel Level Sensor). Rezystencja czujnika poziomu wynosi ± 90-100Ω gdy pływak jest w najwyższym położeniu (zbiornik zatankowany pod przysłowiowy korek). W miarę zmniejszania się poziomu paliwa w zbiorniku, pływak opada a tym samym rezystancja czujnika poziomu paliwa zmniejsza się. W najniższym skrajnym położeniu pływaka kiedy ramię pływaka oprze się na tzw. ramieniu zatrzymującym pływak (Float Stoppers Arm), rezystencja czujnika poziomu paliwa powinna wynosić ± 4-10Ω a na wskaźniku poziomu paliwa wskazówka pokaże literę E (Empty).
Najlepiej zmierzyć rezystancję czujnika w jego dwóch skrajnych położeniach po wymontowaniu czujnika wraz z zespołem pływaka i jego ramienia z zbiornika paliwa.
Przy okazji sprawdzisz stan pływak i jego ramienia i płynność ramienia w jego korpusie.
Kolejnym krokiem jest sprawdzenie już samego wskaźnika poziomu paliwa (Fuel Guage).
Cała procedura opisana jest na stronie 562 Instrukcji Serwisowej VN 900 Custom. Gdybyś nie miał IS VN 900 Custom, to ta sama procedura jest opisana w IS VN 900 Classic na stronie 530.
Na koniec zostaje do sprawdzenia przełącznik rezerwy paliwa (Fuel Reserve Switch) który jest przy pompie paliwa. Dobra wiadomość jest taka, że aby go sprawdzić nie ma potrzeby wymontowywania pompy paliwa ze zbiornika. Cała procedura jego sprawdzenia jest na stronie 567 w IS VN 900 Custom.
Skoro stałeś się posiadaczem VN 900, to pozyskaj Instrukcję Serwisową VN 900 Custom i dużo, dużo czytaj i ucz się swojego motocykla.
1. Zbiornik paliwa zarówno w modelu Classic i Custom w VN 900 to 20L.
2. Kontrolka rezerwy paliwa w VN 900 powinna się zaświecić gdy w zbiorniku zostanie ± 4-6L paliwa, średnio przyjmuje się, że będzie 5L.
- Skoro się tak dzieje, to znaczy że coś jest niesprawne i nie spełnia wymaganych wartości.
Wskaźnik poziomu paliwa (Fuel Guage) pokazuje ilość paliwa na podstawie sygnału (+) z czujnika poziomu paliwa (Fuel Level Sensor). Rezystencja czujnika poziomu wynosi ± 90-100Ω gdy pływak jest w najwyższym położeniu (zbiornik zatankowany pod przysłowiowy korek). W miarę zmniejszania się poziomu paliwa w zbiorniku, pływak opada a tym samym rezystancja czujnika poziomu paliwa zmniejsza się. W najniższym skrajnym położeniu pływaka kiedy ramię pływaka oprze się na tzw. ramieniu zatrzymującym pływak (Float Stoppers Arm), rezystencja czujnika poziomu paliwa powinna wynosić ± 4-10Ω a na wskaźniku poziomu paliwa wskazówka pokaże literę E (Empty).
Najlepiej zmierzyć rezystancję czujnika w jego dwóch skrajnych położeniach po wymontowaniu czujnika wraz z zespołem pływaka i jego ramienia z zbiornika paliwa.
Przy okazji sprawdzisz stan pływak i jego ramienia i płynność ramienia w jego korpusie.
Kolejnym krokiem jest sprawdzenie już samego wskaźnika poziomu paliwa (Fuel Guage).
Cała procedura opisana jest na stronie 562 Instrukcji Serwisowej VN 900 Custom. Gdybyś nie miał IS VN 900 Custom, to ta sama procedura jest opisana w IS VN 900 Classic na stronie 530.
Na koniec zostaje do sprawdzenia przełącznik rezerwy paliwa (Fuel Reserve Switch) który jest przy pompie paliwa. Dobra wiadomość jest taka, że aby go sprawdzić nie ma potrzeby wymontowywania pompy paliwa ze zbiornika. Cała procedura jego sprawdzenia jest na stronie 567 w IS VN 900 Custom.
Skoro stałeś się posiadaczem VN 900, to pozyskaj Instrukcję Serwisową VN 900 Custom i dużo, dużo czytaj i ucz się swojego motocykla.
1. Zbiornik paliwa zarówno w modelu Classic i Custom w VN 900 to 20L.
2. Kontrolka rezerwy paliwa w VN 900 powinna się zaświecić gdy w zbiorniku zostanie ± 4-6L paliwa, średnio przyjmuje się, że będzie 5L.
Tex66
- wojbor
- Posty: 4
- Rejestracja: wt wrz 26, 2023
- Miejscowość: Rawa Mazowiecka
- Motocykl: VN900
- VROC: 39267
Re: VN 900 - dane techniczne i eksploatacyjne
Czytałem gdzieś, że wskaźniki paliwa moją to do siebie, że nie są dokładne. Wczoraj zalałem pod korek i wskaźnik nie poszedł na max w prawo, mimo, że motocykl stał w pionie. Po postawieniu na nóżce bocznej wskaźnik spadł do 3/4, w czasie jazdy znów się podniósł ale nie wskazywał max. Rezerwa świeci na pewno bo jak go kupowałem to świeciła. Wskazówka opada w dziwny sposób, np przy przyspieszaniu spada poziom paliwa przy hamowaniu wzrasta ale to chyba normalne. Zrobiłem 250km i wlałem do pełna około 11,5l. Wychodzi na to, że spalił około 4,6l/100km. Czyli było w zbiorniku jeszcze około 8,5l, rezerwa nie świeciła ale wskazówka już była na czerwonym polu. Nie jestem mechanikiem i raczej sam nie poradzę sobie z takimi rzeczami jak diagnostyka czujnika poziomu paliwa. W każdym razie dzięki na info, może kiedyś się dokształcę na tyle żeby ogarniać takie tematy.
VROC#39267
Ja to się niczym nie interesuje
Ja to się niczym nie interesuje
Kto jest online
Jest 14 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 14 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości