Wymiana wałka rozrządu Kawasaki VN 750
Wymiana wałka rozrządu Kawasaki VN 750
Cześć
Na bylem zepsuty Kawasaki Vulcan VN 750 1989r i nie wiem jak odkręcić dekiel od walka rozrządu (3 śrubki blokuje rama ) łatwym sposobem żeby nie odkręcać (nie wiem jak wgl bo chyba by nie wyszedł) całego silnika. Proszę o podpowiedź co odkręcić aby ten dekiel sciagnoc ..
(Chce jeszcze zdążyć na zlot :] )
Na bylem zepsuty Kawasaki Vulcan VN 750 1989r i nie wiem jak odkręcić dekiel od walka rozrządu (3 śrubki blokuje rama ) łatwym sposobem żeby nie odkręcać (nie wiem jak wgl bo chyba by nie wyszedł) całego silnika. Proszę o podpowiedź co odkręcić aby ten dekiel sciagnoc ..
(Chce jeszcze zdążyć na zlot :] )
- Orzech_
- Posty: 251
- Rejestracja: pt maja 27, 2011
- Miejscowość: Twardogóra k/wro
- Motocykl: VL 800
- VROC: 34013
Z tego co wiem, i często ludzie narzekają, to w VN 750 bez wyjmowania silnika z ramy się nie obejdzie... Jeśli jestem w błędzie poprawcie mnie, ale jestem prawie na 100% pewien :P
Kilka motorowerów, WSK 175, MZ ETZ...długo nic i
Yamaha RD 250 LC '82 - była
Pannonia T1 '64- jest, w remoncie
Kawasaki LTD 450 '85 - była
Suzuki VL800
Yamaha RD 250 LC '82 - była
Pannonia T1 '64- jest, w remoncie
Kawasaki LTD 450 '85 - była
Suzuki VL800
-
- Posty: 182
- Rejestracja: ndz maja 02, 2010
- Miejscowość: Biskupiec
- Motocykl: VN 750 '97
- VROC: 32179
Witam. Az tak zle nie jest. Mozna to zrobic bez wyjmowania motora. Zbiornik weg, airbag weg, podnosnik pod silnik umocowac, rame rozkrecic i wolno opuszczac silnik (po odkreceniu mocowan oczywiscie). Robilem juz tego manewra ustawiajac rozrzad. Da rade. Ale mozna tez...wyjac silnik
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
..czy swiat wiele sie zmieni gdy z mlodych gniewnych powstana starzy wkurwieni?
starusheck pisze:Az tak zle nie jest
Nie musiałem dekli ściągać... ale pewnie mnie też to czeka. Poci się uszczelka pokrywy na tylnym cylindrze. Tak więc jestem ciekaw :P bo tam jest naprawdę mało miejsca i czy da się na tyle opuścić... hmmm Byłoby superstarusheck pisze:Robilem juz tego manewra ustawiajac rozrzad
Panowie wyjmowanie silnika z ramy nie jest aż takie straszne. Toz to czysta przyjemność Trzeba pozdejmowac wszystko co każe instrukcja i nawet samemu da radę. Trzeba tylko uważać na wystający z lewej strony bolec od zmiany bioegów, żeby silnik nie "zawisił sie" na nim na ramie (trzeba trochę przekręcic silnik).
Rah, ja nie bawiłbym się w dłubanine przy częściowo opuszczonym silniku. Zwłaszcza przy tylnym garze. Za dużo kabli, węży i innych dupereli utrudniających swobodna pracę.
Zwłaszcza że wałki rozrządu trzeba bardzo precyzyjnie ustawić z dokładnościa co do zęba a potem przykręcić pokrywę wałków, którą trzyma 10 śrub, które trzeba dokręcić kluczem dynamometrycznym w odpowiedniej kolejności (oznaczonej na pokrywie) i z odpowiednim momentem.
Własnie skończyłem wymiane wszystkich łańcuchów i spręzyn rozrządu. Przy wyjętym silniku bułka z masłem ale bez wyjęcia zappomnij.
PS.
Nie zapomnij o nałozeniu smaru molibdenowego i oleju na odpowiednie miejsca wałków. Polecam przy tym kupić smar molibdenowy do broni a nie maszynowy - jest wysokotemperaturowy i w dodatku sprzedawany w wygodnych tubkach a nie wiaderkach 1kg
Rah, ja nie bawiłbym się w dłubanine przy częściowo opuszczonym silniku. Zwłaszcza przy tylnym garze. Za dużo kabli, węży i innych dupereli utrudniających swobodna pracę.
Zwłaszcza że wałki rozrządu trzeba bardzo precyzyjnie ustawić z dokładnościa co do zęba a potem przykręcić pokrywę wałków, którą trzyma 10 śrub, które trzeba dokręcić kluczem dynamometrycznym w odpowiedniej kolejności (oznaczonej na pokrywie) i z odpowiednim momentem.
Własnie skończyłem wymiane wszystkich łańcuchów i spręzyn rozrządu. Przy wyjętym silniku bułka z masłem ale bez wyjęcia zappomnij.
PS.
Nie zapomnij o nałozeniu smaru molibdenowego i oleju na odpowiednie miejsca wałków. Polecam przy tym kupić smar molibdenowy do broni a nie maszynowy - jest wysokotemperaturowy i w dodatku sprzedawany w wygodnych tubkach a nie wiaderkach 1kg
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III
----------
III
- Azachiel77
- Posty: 142
- Rejestracja: ndz sie 08, 2010
- Miejscowość: strzelce opolskie
- Motocykl: kawasaki vulcan VN 1500 classic
- VROC: 0
Re: Wymiana wałka rozrządu Kawasaki VN 750
Ja mam inny problem , nie mogę znaleźć jak rozróżnić walki przednie od tylnych
Re: Wymiana wałka rozrządu Kawasaki VN 750
Instrukcja podaje że oba tylne mają rowki na zębatce łańcucha a oba przednie są bez rowków.
Kto jest online
Jest 1 użytkownik online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość