Wymiana wałka rozrządu Kawasaki VN 750

Rah
Posty: 1
Rejestracja: czw cze 02, 2011
Miejscowość: Wolbrom
Motocykl: Kawasaki Vulcan
VROC: 0

Wymiana wałka rozrządu Kawasaki VN 750

Post autor: Rah » czw cze 02, 2011

Cześć
Na bylem zepsuty Kawasaki Vulcan VN 750 1989r i nie wiem jak odkręcić dekiel od walka rozrządu (3 śrubki blokuje rama ) łatwym sposobem żeby nie odkręcać (nie wiem jak wgl bo chyba by nie wyszedł) całego silnika. Proszę o podpowiedź co odkręcić aby ten dekiel sciagnoc .. :oops:

(Chce jeszcze zdążyć na zlot :] ) :papa:

Awatar użytkownika
Orzech_
Posty: 251
Rejestracja: pt maja 27, 2011
Miejscowość: Twardogóra k/wro
Motocykl: VL 800
VROC: 34013

Post autor: Orzech_ » czw cze 02, 2011

Z tego co wiem, i często ludzie narzekają, to w VN 750 bez wyjmowania silnika z ramy się nie obejdzie... Jeśli jestem w błędzie poprawcie mnie, ale jestem prawie na 100% pewien :P
Kilka motorowerów, WSK 175, MZ ETZ...długo nic i
Yamaha RD 250 LC '82 - była
Pannonia T1 '64- jest, w remoncie
Kawasaki LTD 450 '85 - była
Suzuki VL800

Awatar użytkownika
Anazar
Posty: 51
Rejestracja: śr maja 18, 2011
Miejscowość: Świebodzin
Motocykl: VN700
VROC: 15090

Post autor: Anazar » czw cze 02, 2011

Rah pisze:co odkręcić aby ten dekiel sciagnoc
jak to w innym temacie Rudy napisał... 8/
w VN750 prawie wszystko zaczyna się od wyjęcia silnika :boje:
Ciężko to polubić :wall:

starusheck
Posty: 182
Rejestracja: ndz maja 02, 2010
Miejscowość: Biskupiec
Motocykl: VN 750 '97
VROC: 32179

Post autor: starusheck » czw cze 02, 2011

Witam. Az tak zle nie jest. Mozna to zrobic bez wyjmowania motora. Zbiornik weg, airbag weg, podnosnik pod silnik umocowac, rame rozkrecic i wolno opuszczac silnik (po odkreceniu mocowan oczywiscie). Robilem juz tego manewra ustawiajac rozrzad. Da rade. Ale mozna tez...wyjac silnik :D
Pozdrawiam.
..czy swiat wiele sie zmieni gdy z mlodych gniewnych powstana starzy wkurwieni?

Awatar użytkownika
Anazar
Posty: 51
Rejestracja: śr maja 18, 2011
Miejscowość: Świebodzin
Motocykl: VN700
VROC: 15090

Post autor: Anazar » czw cze 02, 2011

starusheck pisze:Az tak zle nie jest
starusheck pisze:Robilem juz tego manewra ustawiajac rozrzad
Nie musiałem dekli ściągać... ale pewnie mnie też to czeka. Poci się uszczelka pokrywy na tylnym cylindrze. Tak więc jestem ciekaw :P bo tam jest naprawdę mało miejsca i czy da się na tyle opuścić... hmmm ?? ?? ?? Byłoby super :mrgreen:

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 1080
Rejestracja: pn kwie 26, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750
VROC: 29537

Post autor: Rudy » śr cze 08, 2011

Panowie wyjmowanie silnika z ramy nie jest aż takie straszne. Toz to czysta przyjemność :mrgreen: Trzeba pozdejmowac wszystko co każe instrukcja i nawet samemu da radę. Trzeba tylko uważać na wystający z lewej strony bolec od zmiany bioegów, żeby silnik nie "zawisił sie" na nim na ramie (trzeba trochę przekręcic silnik).

Rah, ja nie bawiłbym się w dłubanine przy częściowo opuszczonym silniku. Zwłaszcza przy tylnym garze. Za dużo kabli, węży i innych dupereli utrudniających swobodna pracę.
Zwłaszcza że wałki rozrządu trzeba bardzo precyzyjnie ustawić z dokładnościa co do zęba a potem przykręcić pokrywę wałków, którą trzyma 10 śrub, które trzeba dokręcić kluczem dynamometrycznym w odpowiedniej kolejności (oznaczonej na pokrywie) i z odpowiednim momentem.

Własnie skończyłem wymiane wszystkich łańcuchów i spręzyn rozrządu. Przy wyjętym silniku bułka z masłem ale bez wyjęcia zappomnij.

PS.
Nie zapomnij o nałozeniu smaru molibdenowego i oleju na odpowiednie miejsca wałków. Polecam przy tym kupić smar molibdenowy do broni a nie maszynowy - jest wysokotemperaturowy i w dodatku sprzedawany w wygodnych tubkach a nie wiaderkach 1kg :mrgreen:
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III

Awatar użytkownika
Azachiel77
Posty: 142
Rejestracja: ndz sie 08, 2010
Miejscowość: strzelce opolskie
Motocykl: kawasaki vulcan VN 1500 classic
VROC: 0

Post autor: Azachiel77 » śr cze 08, 2011

Zgadzam się z RUDYM w 100% łatwiejszy dostęp a przy rozrządzie nie możesz się jorgnać o ząb.
Trafna uwaga także o nasmarowaniu wałków i panewek
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Anazar
Posty: 51
Rejestracja: śr maja 18, 2011
Miejscowość: Świebodzin
Motocykl: VN700
VROC: 15090

Post autor: Anazar » czw cze 09, 2011

Rudy pisze:Panowie wyjmowanie silnika z ramy nie jest aż takie straszne
W moim przypadku przy niewielkim poceniu się uszczelki pokrywy to niebardzo się chce zaraz wyciagać silnik. :scrach:
Przy grzebaniu przy wałkach... też bym wyciągał.

Awatar użytkownika
Daromax
Posty: 1455
Rejestracja: pt kwie 22, 2011
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: VN 2000 Classic LT
VROC: 33649

Post autor: Daromax » śr lip 06, 2011

:mrgreen: Zgadzam się z " Rudym" , lepiej się nie śpiesz zrób to wolno a dokładnie wyjmując silnik przy okazji możesz go dopucować. :mrgreen:

mmoniak
Posty: 1
Rejestracja: ndz lut 11, 2024
Motocykl: Kawasaki Vn750

Re: Wymiana wałka rozrządu Kawasaki VN 750

Post autor: mmoniak » ndz lut 11, 2024

Ja mam inny problem , nie mogę znaleźć jak rozróżnić walki przednie od tylnych 🙄

MW-750
Posty: 72
Rejestracja: pt gru 16, 2022
Motocykl: VN 800 Drifter

Re: Wymiana wałka rozrządu Kawasaki VN 750

Post autor: MW-750 » ndz lut 11, 2024

Instrukcja podaje że oba tylne mają rowki na zębatce łańcucha a oba przednie są bez rowków.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 1 użytkownik online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Dzisiaj urodziny obchodzą