Łożyskowanie i uszczelnienie główki ramy (zawieszenia)
-
- Posty: 67
- Rejestracja: pn maja 16, 2022
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: 2, MZ ETZ 150, Simson S51
Łożyskowanie i uszczelnienie główki ramy (zawieszenia)
Cześć,
Jeszcze nie mam tysięcy przejechanych kilometrów na VN2000 ale myślę, że jestem w stanie stwierdzić że łożyska główki ramy oraz/lub przedniego koła nadawałyby się już powoli do wymiany.
O ile o tyle łożyska są dostępne w sklepie Kawasaki (ale nie tylko tam - tak, wiem że to jedyne słuszne, dedykowane specjalnie do tego motocykla, mają dopasowny luz etc.) ale cena 2 serwisowych przekracza cenę kompletu łożysk (główka ramy oraz koła - i to nie bylejakiego dostawcy: chodzi o SKF czy FAG).
Bardziej chodzi o uszczelniacze - tych jak dotąd nie znalazłem nigdzie poza serwisem (tych jedynie słusznych). O cenie nie wspomnę.
Już dużo złotówek zostawiłem w sklepie Kawasaki, bo nie kupuję zamienników. Ale myślę, że w przypadku łożysk i uszczelniaczy można skorzystać z innego dostawcy.
Czy macie jakieś doświadczenia z tymi uszczelniaczami?
Jeszcze nie mam tysięcy przejechanych kilometrów na VN2000 ale myślę, że jestem w stanie stwierdzić że łożyska główki ramy oraz/lub przedniego koła nadawałyby się już powoli do wymiany.
O ile o tyle łożyska są dostępne w sklepie Kawasaki (ale nie tylko tam - tak, wiem że to jedyne słuszne, dedykowane specjalnie do tego motocykla, mają dopasowny luz etc.) ale cena 2 serwisowych przekracza cenę kompletu łożysk (główka ramy oraz koła - i to nie bylejakiego dostawcy: chodzi o SKF czy FAG).
Bardziej chodzi o uszczelniacze - tych jak dotąd nie znalazłem nigdzie poza serwisem (tych jedynie słusznych). O cenie nie wspomnę.
Już dużo złotówek zostawiłem w sklepie Kawasaki, bo nie kupuję zamienników. Ale myślę, że w przypadku łożysk i uszczelniaczy można skorzystać z innego dostawcy.
Czy macie jakieś doświadczenia z tymi uszczelniaczami?
ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Łożyskowanie i uszczelnienie główki ramy (zawieszenia)
Co do uszczelnień olejowych koła przedniego.
Wpisz w wyszukiwarkę: SEAL-OIL 32 x 47 x 5
32 x 47 x 7 – jest pełno, od 6 do 13 zł za sztukę.
Ale o szerokości 5 mm – brak.
Tu zdjęcie z katalogu uszczelnień olejowych Firmy „M Seals” – jednego z największych producentów uszczelnień olejowych. Mają tylko jak na załączonym zdjęciu, o szerokości 7, 8 i 10 mm. Kawasaki sobie zastrzegło 5 mm.
Ale szukaj, może coś znajdziesz ................
Kawasaki tak ma ze wszystkimi uszczelkami, uszczelnieniami i O-ringami.
Mają coś takiego 92055 (92055-0006 ) - O-Ring, 29,7 x 2.4.
Kupisz wszędzie bez problemu 3 x 2,5 ale .............. 29,7 x 2.4 tylko w Kawasaki.
Wpisz w wyszukiwarkę: SEAL-OIL 32 x 47 x 5
32 x 47 x 7 – jest pełno, od 6 do 13 zł za sztukę.
Ale o szerokości 5 mm – brak.
Tu zdjęcie z katalogu uszczelnień olejowych Firmy „M Seals” – jednego z największych producentów uszczelnień olejowych. Mają tylko jak na załączonym zdjęciu, o szerokości 7, 8 i 10 mm. Kawasaki sobie zastrzegło 5 mm.
Ale szukaj, może coś znajdziesz ................
Kawasaki tak ma ze wszystkimi uszczelkami, uszczelnieniami i O-ringami.
Mają coś takiego 92055 (92055-0006 ) - O-Ring, 29,7 x 2.4.
Kupisz wszędzie bez problemu 3 x 2,5 ale .............. 29,7 x 2.4 tylko w Kawasaki.
Tex66
-
- Posty: 67
- Rejestracja: pn maja 16, 2022
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: 2, MZ ETZ 150, Simson S51
Re: Łożyskowanie i uszczelnienie główki ramy (zawieszenia)
Eh, właśnie tak myślałem.
Za same uszczelniacze główki ramy 150zł :o
Do kół natomiast chyba widziałem gdzieś, poszukam i napiszę co udało się znaleźć.
Jeszcze nie rozkręcałem niczego - ale zastanawiam się czy jest szansa przy demontażu główki ramy aby uszczelniacze wyciągnąć bez uszkodzenia...
Zakładając, że stan jest ok wcale nie trzeba by ich wymieniać...
Za same uszczelniacze główki ramy 150zł :o
Do kół natomiast chyba widziałem gdzieś, poszukam i napiszę co udało się znaleźć.
Jeszcze nie rozkręcałem niczego - ale zastanawiam się czy jest szansa przy demontażu główki ramy aby uszczelniacze wyciągnąć bez uszkodzenia...
Zakładając, że stan jest ok wcale nie trzeba by ich wymieniać...
ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ
- artix
- Posty: 1166
- Rejestracja: wt cze 05, 2018
- Miejscowość: Inowrocław
- Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
- VROC: 38561
Re: Łożyskowanie i uszczelnienie główki ramy (zawieszenia)
Przy okazji wymiany uszczelniaczy lag, wymieniłem także łożyska w kołach razem z uszczelniaczami. W razie czego zamontowałem to, jeździ, nie ma luzów, podczas jazdy wzorowe zachowanie przodu, także moge polecić https://allegro.pl/oferta/lozyska-kola- ... 0840173467
- artix
- Posty: 1166
- Rejestracja: wt cze 05, 2018
- Miejscowość: Inowrocław
- Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
- VROC: 38561
Re: Łożyskowanie i uszczelnienie główki ramy (zawieszenia)
Co do łożysk główki ramy, wszystko co jest mi potrzebne do szczęścia z oryginalnych części kupuję w Holandii (cmsnl). W sklepie Kawasaki łożysko kosztuje 467zł, uszczelniacz dół 70zł, Holandia 370zł i 60zł, przesyłka 15Euro (zazwyczaj 3 dni i mam to w domu). Kupując kilka części można sporo zaoszczędzić.
-
- Posty: 67
- Rejestracja: pn maja 16, 2022
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: 2, MZ ETZ 150, Simson S51
Re: Łożyskowanie i uszczelnienie główki ramy (zawieszenia)
Wczoraj zamówiłem łożyska w hurtowni m.in. 32907JR2 i 32907JR3 do główki ramy, firma Koyo, cena jakoś 75zl i 70zł, łożyska do kół oraz chyba 2 rodzaje uszczelniaczy do kół udało się dopasowac, jeden za 5zl, drugi za 10 więc wziąłem do weryfikacji po zdjęciu starych. Zobaczymy co z tego wyjdzie
ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ
- artix
- Posty: 1166
- Rejestracja: wt cze 05, 2018
- Miejscowość: Inowrocław
- Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
- VROC: 38561
Re: Łożyskowanie i uszczelnienie główki ramy (zawieszenia)
Sporo informacji o łożyskach w tym wątku viewtopic.php?f=53&t=15736 , niby VN1700, ale praktyka zostaje taka sama. Główka ramy czy koła, to dość odporne na kombinacje z zamiennikami punkty motocykla, w przypadku Pulley'a już bym nie zaryzykował. Pod uszczelniaczami łożysk kół miałem rdzę, woda tam docierała, dobrze co jakiś czas tam zaglądać.
-
- Posty: 67
- Rejestracja: pn maja 16, 2022
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: 2, MZ ETZ 150, Simson S51
Re: Łożyskowanie i uszczelnienie główki ramy (zawieszenia)
Dzięki artix, dobre wskazówki.
Generalnie te dwa, które zamówiłem do główki ramy to wydaje się, że oryginał to dokładnie to samo, normalnie jedno z nich ma zatoczenie a drugie nie, producent ten sam z tego co wyczytałem.
Porównam jak zdemontuję i dam znać. Ale może się okazać, że to które przyszłoby ze Sklepu Kawasaki jest dokładnie tym samym. Po oryginalnym numerze fotki jak wygoogle'ujesz to pokazuje dokładnie takie jak zamówiłem.
Generalnie te dwa, które zamówiłem do główki ramy to wydaje się, że oryginał to dokładnie to samo, normalnie jedno z nich ma zatoczenie a drugie nie, producent ten sam z tego co wyczytałem.
Porównam jak zdemontuję i dam znać. Ale może się okazać, że to które przyszłoby ze Sklepu Kawasaki jest dokładnie tym samym. Po oryginalnym numerze fotki jak wygoogle'ujesz to pokazuje dokładnie takie jak zamówiłem.
ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ
- artix
- Posty: 1166
- Rejestracja: wt cze 05, 2018
- Miejscowość: Inowrocław
- Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
- VROC: 38561
Re: Łożyskowanie i uszczelnienie główki ramy (zawieszenia)
Będzie dobrze, łożyska stożkowe, także właściwa regulacja i będzie malina. Z pasowaniami łożysk czasami jest niezły czad, poczytaj wątek z linku. Niby wszystko gra, a luzy na Pulley'u jak były tak są, dopiero oryginał koledze rozwiązał problem. Zmień, przetestuj, jak będzie ok to tylko się cieszyć, patrząc na ceny oryginalnych gratów
Kto jest online
Jest 5 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 5 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości