Część, mam wielki problem z ładowaniem mojego vn900.
Wymieniony został już regulator i alternator (był spalony)
Ładowanie podbija mierząc z aku o wartości 0,2-0,5 w zależności od obrotów. Przykładowo na światłach ma 12.0 i podczas jazdy podbija do 12.2
Sprawdzane na kostkach tak jak nakazuje książka serwisowa i wszystkie wartości w normie.
Przebicia brak, a Aku ładowany prostownikiem do 12,8 i dalej bez zmian. Gdzie on ten prąd z ładowania może uciekać jak wartości na kostce przed regulatorem i głównym bezpiecznikiem się zgadzają z książką?
Czy Aku kompletny trup i tylko prądem stałym się teraz da naładować prostownikiem?
Dodam że raz mnie podbiło na wyboju i miałem poprawne ładowanie przez 5 min później znowu ten sam problem, kostki piny poczyszczone
Ładowanie
Re: Ładowanie
Dodatkowych informacji na wyjściu alternatora napięcie poprawne 54v
Na wyjściu z regulatora na jałowych obrotach 12,5-13v na 3000 obr 20v
Na wyjściu z regulatora na jałowych obrotach 12,5-13v na 3000 obr 20v
Re: Ładowanie
Akumulator wymieniony, bez zmian
Re: Ładowanie
Spadki napięć mogą być też na masie. Sprawdź masę obudowy regulatora napięcia. Nie bardzo rozumiem co napisałeś wyżej " na 3000 obr 20v"
...mam na motocyklu gniazdo do zapalniczki, czy ktoś zatem wie gdzie można kupić motocyklową popielniczkę ?..
Re: Ładowanie
Nowy alternator przejechane 400km. Na wyjściu teraz podaje max 20V za regulatorem 5V. Oddaje do mechanika
Re: Ładowanie
Akumulator naładowany do maksimum i pokazujący 12,8 to trochę słaby wynik oznaczający że trzeba pomyśleć o nowym, choć przy dobrym ładowaniu powinien jeszcze pochodzić. Natomiast napięcie ładowania 12,5-13 V to za mało - prawidłowe napięcie ładowania to 14,2-15,2V więc raczej regler padł. Skoro wstawiłeś inny regler (nie napisałeś czy to używka czy fabrycznie nowy oryginał czy też nowy zamiennik) to może i ten drugi jest uszkodzony lub źle działa - sprawdź na trzecim lub jak masz od kogo to pożycz na chwilę aby się upewnić.