Problemy z ładowaniem

Awatar użytkownika
arulek
Posty: 25
Rejestracja: czw kwie 22, 2010
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: Kawasaki VN 750 Twin
VROC: 0

Problemy z ładowaniem

Post autor: arulek » sob mar 12, 2011

Witam kolegów po zimie i mam problemik ,który wyniknął po dzisiejszej pierwszej w tym roku jeździe. W ubiegłym roku padł mi altek i po sezonie dałem kawę do mechaniorów-wymienili altek i wstawili nowy regulator napięcia -nie mogłem sprawdzić działania moto bo zima itp. Dziś motor nie chciał zapalić - po całonocnym ładowaniu aku (aku żelowy z zeszłego roku ładowarka kupiona na allegro specjalnie do tego typu aku) na pych odpalił . Zrobiłem 38 kilometrów i zajeżdżam do garażu zgasiłem moto i już nie chce odpalić - aku dalej rozładowany. W związku z tym mam pytanko co może być walnięte- może nie ma ładowania albo w warsztacie aku pomyłkowo zamienili a może ładowarka nie ładuje aku - sam nie wiem ale na pewno bedę reklamował wymianę altka. W sumie jedno drugie wyklucza i na zdrowy rozsądek nowy altek powinien naładować aku po 38 kilometrach a może coś innego jest walnięte?Proszę szanowną brać o sugestie:)
arulek:)

Awatar użytkownika
mrblack
Posty: 99
Rejestracja: wt lip 13, 2010
Miejscowość: Mazuria
Motocykl: AWO Simson ver. Military
VROC: 0

Post autor: mrblack » sob mar 12, 2011

Siemka.

No musisz sam sprawdzić czy masz ładowanie czy nie.

Jak teraz padnięty to podepnij kablami rozruchowymi akumulator motka i aku samochodu. Jeśli odpali to odłącz samochód i sprawdź na pracującym silniku jakie jest napięcie na zaciskach akumulatora w kawie. Powinno wahac się od 13,3-14,4 V. Jak masz poniżej 12V to cosik naburaczyli "fachowcy" :czaszka:

A sam dopiero przed chwilą wróciłem z grażyku na obiad bo postanowiłem odbuchać silnik po zimie. I miałem akumulator w motorku podpięty przez całą zimę cudowną ładowarką CETEK 3600 i dupa blada pokazyłało że jest O.K. a nawet nie kwiknął :razz:

Na szczęście miałem drugi akumulatorek w domu i podmieniłem. Ale też musiałem podłączyć samochoda bo i on miał za mało szmocy na odpał.

Tak więc odpal sprzęta i zrób pomiary napięcia na aku :mrgreen:

Pozdrówki !!!!!!!

Awatar użytkownika
Badger
Posty: 6396
Rejestracja: pn kwie 05, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Blue Lady + Osiołek
VROC: 29218

Post autor: Badger » sob mar 12, 2011

tak jak mówi PanCzarny - odpal, i sprawdź na aku jakie masz napięcie (wyłącz wszystkie światełka i duperelki) - powinno być 14,4 V.

Jak jest dużo mniej to albo alternator, albo regulator.
Więc odpal moto, odłącz na wtyczce regulator, będziesz miał kilka przewodów: czarny, czerwony i trzy w jednym kolorze. Te trzy są od cewek. Przełączasz miernik na prąd zmienny i sprawdzasz napięcie na każdej parze przewodów (z tych trzech): pierwszy z drugim. pierwszy z trzecim, drugi z trzecim. Jeśli przy każdym pomiarze zmierzona wartość jest taka sama to padł regulator. Jeśli na któreś kombinacji napięcie jest niższe to znaczy że padła Ci jedna z cewek w alternatorze.



PS, tak się mądrzę, bo dziś się wyszkoliłem w tym temacie. Prawda Abrams, Luzak, Remo, Marcin, Ja-jo??

:mrgrin:
pie.....lę, nie myję

Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga

Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.

Luzak

Post autor: Luzak » sob mar 12, 2011

Badger pisze:PS, tak się mądrzę, bo dziś się wyszkoliłem w tym temacie. Prawda Abrams, Luzak, Remo, Marcin, Ja-jo??
No czytam, czytam i nie mogę się nadziwić. :-)

Andrew
Posty: 6148
Rejestracja: śr kwie 07, 2010
Miejscowość: Będzin
Motocykl: VN 1500 Vinci,VN 2000 Deep Purple,VN 15 Ziuk
VROC: 31802

Post autor: Andrew » sob mar 12, 2011

Badger. :boje:

Awatar użytkownika
MUKA
Posty: 8374
Rejestracja: wt maja 25, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
VROC: 0

Post autor: MUKA » ndz mar 13, 2011

No to już nie musimy jeździć do mechaników, bo mamy pod ręką świeżo upieczonych :ok: :clap:
Rodzina, Klub, Barwy, Honor.

Awatar użytkownika
Ja-jo
Posty: 1450
Rejestracja: pt kwie 09, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750,GSF1200s
VROC: 33339

Post autor: Ja-jo » ndz mar 13, 2011

PS, tak się mądrzę, bo dziś się wyszkoliłem w tym temacie
ślicznie można dodać że te trzy prawdopodobnie będą białe bądź żółte a każdy ewentualnie dodatkowy, to tym się nie przejmuj
Zostanie po nas tylko kurz,
a może jeszcze...,
nie, może już.
VROC #33339

Awatar użytkownika
broki
Posty: 136
Rejestracja: sob lut 26, 2011
Miejscowość: Olsztynek
Motocykl: vn 750/91
VROC: 0

Post autor: broki » pn mar 14, 2011

Miałem tesame obiawy spaliły się dwie cefki .

Awatar użytkownika
arulek
Posty: 25
Rejestracja: czw kwie 22, 2010
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: Kawasaki VN 750 Twin
VROC: 0

Post autor: arulek » pt mar 18, 2011

Myślę ,że jednak aku padł - nie przyjmuje ładowania. Podłączyłem aku do profesjonalnego prostownika i po ok 3 godzinach ładowania(prostownik pokazał że naładowany) vulcan zagadał 2x po ok 5 sekund i koniec kręcenia. Wykluczam altek- bo wymieniany na jesieni razem z regulatorem napięcia.Zamówiłem aku ale już nie żelowy tylko obsługowy i jak odpalę na nowym aku to się odezwę.Czytałem opinie o żelowych aku że są bardzo delikatne i może dostał jakiegoś zwarcia jak w zeszłym roku na jesieni padł mi altek.
arulek:)

Awatar użytkownika
Piotr_Classic
Posty: 2566
Rejestracja: pn cze 21, 2010
Miejscowość: Madryt
Motocykl: HD Street Glide
VROC: 32438

Post autor: Piotr_Classic » pt mar 18, 2011

Mimo wszystko posprawdzaj ładowanie etc. dodatkowo sugerowałbym sprawdzenie czy regulator jest właściwie uziemiony, przeczyść styki na łączach regulatora i jego uziemienia.

JAGUAR
Posty: 7
Rejestracja: sob mar 12, 2011
Miejscowość: Legnica
Motocykl: LTD 750
VROC: 0

jw

Post autor: JAGUAR » pt mar 18, 2011

ja zawsze jak cos z elektryka mialem klopot, to - czyscilem wszystkie polaczenia i psikalem "kontaktem" 2 razy pomoglo. Teraz mialem podobny objaw do Twojego a okazalo sie ze rozrusznik byl "za...nieczyszczony", wyczyscilem i wszystko gra. Przy elektryce poczyscic nigdy nie zaszkodzi. Jak to nie pomoze to faktycznie skopiuj i wydrukuj wskazania w/w aaa i zrob jak radza.

Awatar użytkownika
arulek
Posty: 25
Rejestracja: czw kwie 22, 2010
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: Kawasaki VN 750 Twin
VROC: 0

Post autor: arulek » sob mar 19, 2011

Nio i Vulcan zagadal :mrgreen: kupiłem nowy aku ale już obsługowy i po zaformowaniu i naładowaniu jest okoki :yeee: teraz tylko aby pogoda dopisała i śmugam. Do zobaczenia pozdrawiam i dzieki za wzkazówki i pomoc
arulek:)

Awatar użytkownika
broki
Posty: 136
Rejestracja: sob lut 26, 2011
Miejscowość: Olsztynek
Motocykl: vn 750/91
VROC: 0

Post autor: broki » sob mar 19, 2011

Dozobaczyska na szlaku :motorynka: :motorynka:

królik
Posty: 155
Rejestracja: śr maja 05, 2010
Miejscowość: Gąbin koło Płocka
Motocykl: vn 2000 limited
VROC: 34903

Post autor: królik » ndz mar 20, 2011

Czy mierzyłeś może jakie napięcie wskazuje naładowany akumulator?Ja do swojego kupiłem nowy aku firmy 4RIDE i coś mi się wydaje,że nie ma takiego pierdolnięcia jak powinien.Moto odpaliłem po zimie i zrobiłem 50 km a po dwóch dniach jakoś słabo kręcił i odpalił dopiero za trzecim razem.ładowanie jak należy 13,9-14v na wolnych obrotach i na światłach.Wziąłem aku do domu i pod prostownik.Po podładowaniu w piątek wieczorem wskazywał 13,4v a dzisiaj rano tylko 12,5v.Nie uważacie,że trochę mało?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 5 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 5 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą