Problem z luzem

robas
Posty: 11
Rejestracja: pn gru 06, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 900 Classic LT
VROC: 0

Problem z luzem

Post autor: robas » ndz kwie 03, 2011

Zatrzymując się pod światłami, miewam czasami problem ze znalezieniem luzu ( dotyczy VN900 ). Mam wrażenie, że występuje to tylko na gorącym silniku. Mieszam wtedy nerwowo biegam z góry na dół i nic :cry: - muszę trzymać na sprzęgle i w rezultacie ruszam za bardzo nie wiedząc z którego biegu 8/ . Czasem pomaga ruszenie na pół-sprzęgle i wtedy wskakuje luz.
Dopełnię informację o sobie, że jestem początkującym jeźdźcem - uczę się jazdy i uczę się moto.

Awatar użytkownika
MarKov
Posty: 2479
Rejestracja: wt lip 06, 2010
Miejscowość: WARSZAWA
Motocykl: VN 1700 CLASSIC TOURER
VROC: 27362

Post autor: MarKov » ndz kwie 03, 2011

nie nerwowo poczekaj chwilke a zobaczysz ze jak polatasz troszke to problem sam minie :keep: :keep:

tez tak mialem wiec nie przejmuj sie i uczcie sie wzajemnie z :motonita: :motonita:
MarKov
VN 1700 Classic Tourer
VN 900 Classic (był)

VROC # 27362

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 1080
Rejestracja: pn kwie 26, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750
VROC: 29537

Post autor: Rudy » ndz kwie 03, 2011

Mi na kursie instruktor "zdradził" pewien sposób. Luz łatwiej wskakuje jak trzymając sprzęgło podkręcisz trochę obroty. Nie wiem czy ta metoda działa we wszystkich motocyklach (w kursowym i w moim tak) ale możesz spróbować.
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III

Awatar użytkownika
oktogon
Posty: 2154
Rejestracja: śr kwie 07, 2010
Miejscowość: Rzeszów
Motocykl: BMW K1200RT
VROC: 31527

Post autor: oktogon » ndz kwie 03, 2011

Na postoju jak nie wiesz na którym niegu masz moto to popuść delikatnie klamkę sprzęgła, ale tylko tak zeby było czuć ze wskoczył bieg, dociśnij ponownie klamkę i próbuj wtedy wrzucać luz.
_____ VROC 31527 _____

motostawik
Posty: 106
Rejestracja: sob sty 15, 2011
Miejscowość: CHOSZCZNO
Motocykl: Kawasaki vulcan VN 800 CLASSIC
VROC: 0

Post autor: motostawik » ndz kwie 03, 2011

Mam vn 800 i też tak jest a poprzednio miałem virago535 w której wymieniłem tarcze sprzęgłowe na nowe wraz ze sprężynami i było to samo. Jednak w obu motocyklach po wprowadzeniu silnika na wyższe obroty pomogło. Mając wciśniętą klamkę sprzęgła spróbuj wrzucić na luz, jeśli będzie problem dodawaj gazu aż dźwignia zmiany biegów przesunie się swobodnie - nic na siłę.
JARO
KM Cruiser
cruiser.szczecin.pl / choszcznochopper.tnb.pl

robas
Posty: 11
Rejestracja: pn gru 06, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 900 Classic LT
VROC: 0

Post autor: robas » ndz kwie 03, 2011

oktogon pisze:Na postoju jak nie wiesz na którym niegu masz moto to popuść delikatnie klamkę sprzęgła, ale tylko tak zeby było czuć ze wskoczył bieg, dociśnij ponownie klamkę i próbuj wtedy wrzucać luz.
Tak jak opisałeś Oktogon, pomaga ale jak sytuacja robi się nerwowa to czasu zaczyna brakować, dobrze, że moto ma duży moment to z każdego biegu jakoś ruszy.
Dzięki Wam za rady. Przegazówki to robiło się gdy nie było synchronizacji w skrzyniach ale jak pomaga i trzeba to trudno trzeba zacząć :cry: .
a
MarKov pisze:nie nerwowo poczekaj chwilke a zobaczysz ze jak polatasz troszke to problem sam minie :keep: :keep:

tez tak mialem wiec nie przejmuj sie i uczcie sie wzajemnie z :motonita: :motonita:
Uświadom mnie MarKov problem minął czy nauczyłeś się go "omijać".

Awatar użytkownika
Lecho
Posty: 4598
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN1600 Classic
VROC: 32224

Post autor: Lecho » ndz kwie 03, 2011

robas pisze: Przegazówki to robiło się gdy nie było synchronizacji w skrzyniach ale jak pomaga i trzeba to trudno trzeba zacząć :cry: .
Nadal nie ma :ok:

Awatar użytkownika
Pantani
Posty: 263
Rejestracja: pt mar 25, 2011
Miejscowość: Ożarów Maz
Motocykl: f650gs twin
VROC: 0

Post autor: Pantani » śr kwie 06, 2011

to moze ja jako swiezak sie odezwe bo tez sie uczylem niedawno. Warto zaczac od rad podstawowych. Przed zatrzymaniem redukujesz biegi kolejno az do jedynki (jedynka jak juz ledwo sie toczysz) a luz wrzucasz po zatrzymaniu sie bo wtedy nie wejdzie dwojka (o ile sie nie myle to jest w instrukcji moto)

Awatar użytkownika
MaciekSz
Posty: 3700
Rejestracja: ndz maja 09, 2010
Miejscowość: Pruszków
Motocykl: BMW K1200LT
VROC: 32197

Post autor: MaciekSz » śr kwie 06, 2011

Pantani pisze:to moze ja jako swiezak sie odezwe bo tez sie uczylem niedawno. Warto zaczac od rad podstawowych. Przed zatrzymaniem redukujesz biegi kolejno az do jedynki (jedynka jak juz ledwo sie toczysz) a luz wrzucasz po zatrzymaniu sie bo wtedy nie wejdzie dwojka (o ile sie nie myle to jest w instrukcji moto)
Otóż to. I nie redukujemy "zbijając" po kilka biegów na jednym sprzęgle (przy okazji uczysz się wykorzystywać moment hamujący silnika i oszczędzasz skrzynię). I musi być dobrze. Mojej się zdarza problem ze zrzuceniem z jedynki na luz, ale tylko na zimnym silniku. Wtedy pomaga sekwencja: lekki nacisk nogą -> gaz -> dociśnięcie nogą i wrzucenie luzu.

Generalnie... skrzynie w VNach do tych chodzących wzorcowo precyzyjnie nie należą. Trzeba z tym nauczyć się żyć.
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Obrazek

Korba
Posty: 33
Rejestracja: czw gru 02, 2010
Miejscowość: Kraków
Motocykl: Kawa VN 800 Classic
VROC: 0

Post autor: Korba » śr kwie 06, 2011

mój VN też ma toporną skrzynię, ale tak jak pisał Rudy, kopnąć mu obroty, albo popuszczać sprzęgło żeby dosłownie tylko troszkę drgnął i luz wchodzi jak po maśle. podobnie robię z redukcjami (po wysprzęgleniu lekko obroty w górę), zeby było odrobinkę lżej.

Eden

Post autor: Eden » śr kwie 06, 2011

to noirmalne bo skrzynia nie ma synchronizatorów

u mnie tez tak jest,

puszczam wtedy lekko sprzeglo, bieg wskakuje i jade z biegami na dół

Eden

Post autor: Eden » śr kwie 06, 2011

jak mialem Jawe 350 to potrafielm znależć luz pomiedzy wszystkimi biegami, to bylo ciekawe, moglem wzrucic luz miedzy 3 a 4 i dojechac na luzie do swiatel i tam zredukowac do 1

Eden

Post autor: Eden » śr kwie 06, 2011

robas pisze: Przegazówki to robiło się gdy nie było synchronizacji w skrzyniach ale jak pomaga i trzeba to trudno trzeba zacząć :cry: .
czy zna ktos moto z synchroinizacja w skrzyni??

robas
Posty: 11
Rejestracja: pn gru 06, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 900 Classic LT
VROC: 0

Post autor: robas » śr kwie 06, 2011

Dzięki za Wasze rady.
Przez te trzy dni od postu trochę poćwiczyłem, redukując i hamując silnikiem na dojazdach no i problem zaczyna znikać. Dzięki Pantini, dokładnie robię jak napisałeś i jest ok.
Jak wspominałem to ze mnie świeżak, i uczę się.
A co do synchronizacji to faktycznie konstrukcji skrzyni moto nie analizowałem. Byłem przekonany, że technologia poszła w motoryzacji tak do przodu i synchronizacja jest. W takim 126p o poj. 650ccm była już 30 lat temu, to myślałem, że Japońce w XXI wieku już zrobiły w 900-kach :D

Kasper
Posty: 2047
Rejestracja: czw mar 31, 2011
Miejscowość: Białystok
Motocykl: Honda Varadero 1000XL
VROC: 0

Post autor: Kasper » pt kwie 22, 2011

Dosłownie wypisz wymaluj mój problem. Po zakupie VN szlak mnie trafiał bo nie mogłem na skrzyżowaniu odnaleść jedynki. Nawet zacząłem podejrzewać że jest problem ze sprzęgłem lub skrzynią. Szukałem sposobu i znalazłem. Okazuje się, ze podczas dojazdu do skrzyzowania koniecznie muszę zredukować luzu. (poprzednio dojeżdzałem ale luzu szukałem jak juz stałem w miejscu -to był bład) Wtedy jak już się zatrzymam puszczam sprzęgło i znów wciskam aby przełączyć na jedynkę. Ten sposób to 100% gwarancji że za pierwszym razem wrzucam jedynkę. Ale to w moim motocyklu :-)
Mój ojciec nie mówił jak żyć, po prostu pozwolił mi przyglądać się swojemu życiu.
Clarence Budington Kelland

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 3 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 3 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą