wymiana płynu chłodzącego w vn 900

marius
Posty: 1060
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 900 Custom
VROC: 31327

wymiana płynu chłodzącego w vn 900

Post autor: marius » wt kwie 19, 2011

Czy ktoś z Was ma już za sobą wymianę płynu chłodzącego w VN 900? Jeśli tak to gdzie szukać odpowietrzników i jaki płyn najlepiej stosować?
マリウッシュ

Awatar użytkownika
MarKov
Posty: 2479
Rejestracja: wt lip 06, 2010
Miejscowość: WARSZAWA
Motocykl: VN 1700 CLASSIC TOURER
VROC: 27362

Post autor: MarKov » wt kwie 19, 2011

Jeszcze nie robilem ale jak bedziesz robil to pozniej foty jesli beda i instrukcja coby nastepny bledow nie powielal :mrgreen: :mrgreen:
MarKov
VN 1700 Classic Tourer
VN 900 Classic (był)

VROC # 27362

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » wt kwie 19, 2011

Marius kup w Larssonie Motula płyn chłodniczy mają jakieś dwa za 12 i 29 ja brałem ten droższy motul
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

marius
Posty: 1060
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 900 Custom
VROC: 31327

Post autor: marius » wt kwie 19, 2011

MarKov pisze:Jeszcze nie robilem ale jak bedziesz robi
stokrotne dzięki
Abrams pisze:Larssonie
...to ten na Połczyńskiej?
a coś wiesz nt odpowietrzenia?
マリウッシュ

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » wt kwie 19, 2011

jeśli nie będzie zaworka przy w lewie to powinno być tak jak obecnie u mnie. Chyba Octogon przymierzał się do wymiany w 900 Kasi.
Zerknij w manual powinno być wszystko.

Tak ten na połczyńskiej
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Awatar użytkownika
MarKov
Posty: 2479
Rejestracja: wt lip 06, 2010
Miejscowość: WARSZAWA
Motocykl: VN 1700 CLASSIC TOURER
VROC: 27362

Post autor: MarKov » śr kwie 20, 2011

Abrams pisze:Tak ten na połczyńskiej
Albo na Grochowskiej zalezy gdzie blizej :mrgreen:
MarKov
VN 1700 Classic Tourer
VN 900 Classic (był)

VROC # 27362

marius
Posty: 1060
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 900 Custom
VROC: 31327

Post autor: marius » śr kwie 20, 2011

Dzięki za info
マリウッシュ

marekfg
Posty: 436
Rejestracja: śr lut 09, 2011
Miejscowość: Szamotuły
Motocykl: HD Electra Ultra Classic
VROC: 0

Post autor: marekfg » śr sty 30, 2013

No i jak z tą wymianą, dałeś radę? Opisz coś pokrótce jeśli łaska bo zastanawiam się nad podobną operacją... Siemka.
"Nie dyskutuj z idiotą bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i wygra doświadczeniem"

Idź pod prąd - z prądem płyną tylko śmieci..

Awatar użytkownika
Rysio
Posty: 123
Rejestracja: sob mar 03, 2012
Miejscowość: Małkinia
Motocykl: VN900
VROC: 35552

Post autor: Rysio » ndz mar 24, 2013

Też bym wymienił albo odpowietrzył bo mi coś za szybko się grzeje. :motorynka:

Awatar użytkownika
Krzycho
Posty: 781
Rejestracja: sob mar 02, 2013
Miejscowość: Białystok
Motocykl: V-strom 650, wcześniej Vulcany...
VROC: 35666

Post autor: Krzycho » wt kwie 02, 2013

Wymieniłem dzisiaj płyn chłodzący w moim VN 900.
Poniżej mały fotoreportaż dla ewentualnych naśladowców. Przepraszam za jakość zdjęć, robiłem je komórką i najczęściej lewą ręką... O bałaganie wokół motocykla nie wspomnę... chyba zbyt długa zima jest za to odpowiedzialna.
Do rzeczy:
Pacjent przed operacją:
Obrazek
1. Zdejmujemy kanapę, każdy wie jak to się robi :)
2. Demontujemy osłonę bezpieczników:
Najpierw odkręcamy z góry śrubkę (śrubokrętem krzyżakowym):
Obrazek
Potem wyciągamy osłonę z zaczepów pociągając ją do siebie (są 3 zaczepy):
Obrazek
3. Demontujemy chromowaną osłonę zbiorniczka wyrównawczego:
Odkręcamy śrubkę na dole (imbus 4mm):
Obrazek
i wciągamy z zaczepów (są 2 na górze):
Obrazek
4. Odkręcamy zbiorniczek wyrównawczy (2 śruby, imbus 4mm):
Obrazek
5. Wylewamy płyn ze zbiorniczka, pedanci mogą odłączyć wężyk i umyć/wypłukać zbiorniczek
Obrazek
6. Przykręcamy zbiorniczek na miejsce, bez zakładania osłon.
7. Odkręcamy 2 śruby trzymające zbiornik paliwa:
Obrazek
8. Odkręcamy osłonę zegarów (imbus 4):
Obrazek
9. Następnie zdejmujemy ją (unosimy do tyłu tylną część i pchamy w kierunku przodu motocykla aż zejdzie z bolców):
Obrazek
10. Rozłączamy kostkę czujnika poziomu paliwa, rurkę odprowadzającą opary ze zbiornika i kostkę podłączeniową zegarów:
Obrazek
11. Odkręcamy i zdejmujemy osłonę cewek zapłonowych (jeden wkręt krzyżakowy i ściągamy, wisi na bolcach tak jak wcześniej zdejmowane osłony boczne):
Obrazek
12. Odłączamy kostkę zasilania pompy paliwa (trzeba małym śrubokrętem podnieść do góry taka małą płetwę i pociągnąć lewą część kostki):
Obrazek
13. Odłączamy przewód paliwowy od pompy (w zbiorniku może być benzyna, nie wyleje się). Trzeba delikatnie wysunąć czerwone zabezpieczenie i ściągnąć przewód z rurki:
Obrazek
Obrazek
14. Zdejmujemy zbiornik paliwa (unosimy tył lekko do góry i przesuwamy całość kilka cm do tyłu aż zejdzie z gumowych poduszek, potem całość do góry).
15. Teraz mamy korek wlewu płynu na wierzchu, odkręcamy go:
Obrazek
16. Odkręcamy śrubę spustową płynu (kluczem nasadowym 10 mm) - jest ona po prawej stronie motocykla, blisko podłużnicy ramy, wkręcona w chromowany element:
Obrazek
Tak to wygląda z boku, nad rurą wydechu:
Obrazek
17. Czekamy spokojnie aż płyn ścieknie do wiaderka
Obrazek
18. Wkręcamy śrubę na miejsce (moment 9,8 Nm zgodnie z manualem), musi być na niej aluminiowa podkładka/uszczelka.
19. Wlewamy płyn (weszło równo 2 litry, łącznie z tym co w zbiorniczku wyrównawczym):
Obrazek
Ściskamy kilkukrotnie energicznie przewód między 2-gim cylindrem i obudową termostatu:
Obrazek
, co powoduje usunięcie powietrza z górnej części układu, po czym dolewamy płynu do pełna.
20. Zakręcamy wlew:
Obrazek
21. Wlewamy płyn do zbiorniczka, do górnej kreski:
Obrazek
22. Montujemy zbiornik paliwa w kolejności odwrotnej niż podczas demontażu, podłączamy przewód paliwowy, odpowietrzający, wszystkie kostki elektryczne, montujemy zegary z osłoną, osłonę cewek. Nie przykręcamy tylko osłon zbiorniczka wyrównawczego.
23. Uruchamiamy silnik i rozgrzewamy go do uruchomienia wentylatora chłodnicy.
W moim przypadku po rozgrzaniu poziom w zbiorniczku wyrównawczym nieznacznie się podniósł ponad MAX:
Obrazek
24. Po wystygnięciu silnika należy w razie potrzeby uzupełnić płyn do poziomu górnej kreski (oznaczonej F).
25. Zadowolony pacjent po operacji ;) :
Obrazek

Awatar użytkownika
Radio
Posty: 758
Rejestracja: śr kwie 25, 2012
Miejscowość: Połczyńskie Zdroje
Motocykl: VN 900 Classic LT
VROC: 35570

Post autor: Radio » śr kwie 03, 2013

Super relacja, przyda mi się na dniach bo mam zamiar zrobić to samo :p :)
Dzięki :thumbup:
Pozdrawiam
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.

takijedenkuba

Post autor: takijedenkuba » śr kwie 03, 2013

To lubię :thumbup:
Konkretnie, jasno i czytelnie.

Yuzek
Posty: 1149
Rejestracja: sob sty 26, 2013
Miejscowość: Poznań/Kamionki
Motocykl: VN1700 Classic
VROC: 0

Post autor: Yuzek » śr kwie 03, 2013

Opis super :ok:
Wygląd jak by można to zrobić w 15 minut ;)

A ja ma 1 pytanie do Kolegów z większym doświadczeniem mechanicznym- co ile należy wymieniać płyn w chłodnicy ?
LwG Darek
Iguanas Poznań

takijedenkuba

Post autor: takijedenkuba » śr kwie 03, 2013

strzelam. Co 5 lat?

Awatar użytkownika
Zeus
Posty: 2888
Rejestracja: pt mar 18, 2011
Miejscowość: ZIELONA GÓRA
Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589

Post autor: Zeus » śr kwie 03, 2013

Najdalej co 5 lat, albo wg przebiegu , tylko nie pamiętam ile to trzeba najeździć
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589

Yuzek
Posty: 1149
Rejestracja: sob sty 26, 2013
Miejscowość: Poznań/Kamionki
Motocykl: VN1700 Classic
VROC: 0

Post autor: Yuzek » śr kwie 03, 2013

dzięki za info
LwG Darek
Iguanas Poznań

Fajans
Posty: 120
Rejestracja: pt mar 08, 2013
Miejscowość: Skrzyszów-Tarnów
Motocykl: Kawasaki Vulkan 900 Custom 2010 Edition
VROC: 0

Post autor: Fajans » śr kwie 03, 2013

To znaczy ze mnie pozostało jeszcze 2 lata do wymiany ,u mnie poziom płynu chłodniczego znajduje się przy zimnym silniku po między kreskami,czy to prawidłowo.

:D




u nas na południu zima ,sypie całą noc ,pozdrawiam .


:wall:

Awatar użytkownika
Krzycho
Posty: 781
Rejestracja: sob mar 02, 2013
Miejscowość: Białystok
Motocykl: V-strom 650, wcześniej Vulcany...
VROC: 35666

Post autor: Krzycho » śr kwie 03, 2013

Pomiędzy kreskami jest OK :oki:

A u nas, na północnym-wschodzie jeszcze nie pada. Ale wystarczająco nasypało w Święta... Trochę jeszcze poleży, nawet jak nie będzie padać, a zapowiadają, że będzie 8/

Awatar użytkownika
Krzycho
Posty: 781
Rejestracja: sob mar 02, 2013
Miejscowość: Białystok
Motocykl: V-strom 650, wcześniej Vulcany...
VROC: 35666

Post autor: Krzycho » śr kwie 03, 2013

W manualu jest tabelka, z której wynika, że płyn wymienia się co 36 tys. km, ale nie rzadziej niż co 3 lata (nie 5):
Obrazek

W dodatku wygląda na to, że powinno się przy tym wymieniać wszystkie rurki elastyczne i o-ringi w układzie chłodzącym. Ale to chyba już lekka przesada by była... Chociaż jak zima potrwa jeszcze trochę, to kto wie....? :D Może dojdę nawet do wymiany elementów gumowych w zaciskach i pompach hamulców, co zgodnie z instrukcją powinno się robić profilaktycznie co 4 lata...

marekfg
Posty: 436
Rejestracja: śr lut 09, 2011
Miejscowość: Szamotuły
Motocykl: HD Electra Ultra Classic
VROC: 0

Post autor: marekfg » śr kwie 03, 2013

Szacun Krzycho, właśnie gdybałem jak do tego jeża podejść :D Napisz tak w przybliżeniu ile Ci to czasu zajęło i jakim płynem zalałeś?
Siemka.
"Nie dyskutuj z idiotą bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i wygra doświadczeniem"

Idź pod prąd - z prądem płyną tylko śmieci..

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 29 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 29 gości

Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą