Migomat - pomoc w wyborze

Luźne temaciki. Bez cenzury ;)
Valecki
Posty: 549
Rejestracja: ndz kwie 11, 2010
Miejscowość: Poznań
Motocykl: Vulcan VN1500 FI Classic
VROC: 31381

Migomat - pomoc w wyborze

Post autor: Valecki » sob kwie 16, 2011

Siemka,
Chcę sobie sprawić migomat. Doświadczenia z tym urządzeniem mam niewiele (spawałem może ze dwa razy w życiu celem wypróbowania). Dużo spawałem za to spawarką transformatorową, lecz nadszedł już czas zmian. Poczytałem trochę o migomatach i wybrałem moim zdaniem dobrego faworyta:
http://allegro.pl/bester-midimagster-18 ... 05433.html
Oczywiście nie chodzi mi o tą konkretną aukcję tylko o model. Sprzęt będzie używany raczej hobbystycznie w przydomowym warsztacie i raczej grubych konstrukcji nie będę budował, chociaż i tego nie wykluczam. Kwota jaką mógłbym przeznaczyć to ok. 2-2.5 tys. zł. Jeśli ktoś mógłby się wypowiedzieć coś w tym temacie, to chętnie wysłucham, być może jest coś lepszego w tym przedziale cenowym.

Awatar użytkownika
MarKov
Posty: 2479
Rejestracja: wt lip 06, 2010
Miejscowość: WARSZAWA
Motocykl: VN 1700 CLASSIC TOURER
VROC: 27362

Post autor: MarKov » sob kwie 16, 2011

Witam posiadam takie uzadzonko tylko model wczesniejszy i jestem bardzo zadowolony jako hobby i nie tylko brame tez zespawal :mrgreen: jedyne co to nie spawam w oslonie Co2 a lece na MIX5 czyli Co2 z argonem :D :D ladniejszy spaw wychodzi. Jesli nie bedziesz robil nic zawodowo choc sadze ze i z tym by sobie rade dalo to bedzie Ci sluzyl bezproblemowo taki migomat :piwa: :piwa:
MarKov
VN 1700 Classic Tourer
VN 900 Classic (był)

VROC # 27362

Valecki
Posty: 549
Rejestracja: ndz kwie 11, 2010
Miejscowość: Poznań
Motocykl: Vulcan VN1500 FI Classic
VROC: 31381

Post autor: Valecki » ndz kwie 17, 2011

Dzięki za konkretną odpowiedź :ok:

Sławek
Posty: 3161
Rejestracja: sob cze 05, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Nomad 1600, VN 2000 LT
VROC: 32428

Post autor: Sławek » ndz kwie 17, 2011

Firma ok.
Czasami używam podobnego w firmie.
Będzie ok.

:yeee:
Włączam silnik, daję kopa
Za mną tylko kurz

Awatar użytkownika
Lacik
Posty: 2139
Rejestracja: wt sie 10, 2010
Miejscowość: Sosnowiec
Motocykl: VN2000 Limited, FJR1300
VROC: 33363

Post autor: Lacik » pn kwie 18, 2011

Co prawda na codzien mam do czynienia z naprawa spawarek ale tych bardziej profesjonalnych. Ogolnie Kempii, Esab i Bester, Lincoln sa uwazane za najlepsze na rynku.
Jedyne co mnie zastanawia to skokowa regulacja 4 stopniowa. Wychodzi na to ze bedziesz mial do dyspozycji 40, 80 120, 160 Amper. Troche do dupy, bo to spora roznica na amperach. Proponowalbym poszukac czegos z plynna regulacja, bo czasem roznica w paru amperach jest zauwazalna przy spawaniu.

Awatar użytkownika
Lacik
Posty: 2139
Rejestracja: wt sie 10, 2010
Miejscowość: Sosnowiec
Motocykl: VN2000 Limited, FJR1300
VROC: 33363

Post autor: Lacik » pn kwie 18, 2011

jutro bede sie widzial z gosciem od esaba, pogadam z nim.
Bede tez sie widziec z gosciem od kemppich wiec tez sie spytam co i jak :)
Ihaaaa VN750 -> VN1600 Mean Streak -> VN2000 Limited, FJR1300, Hayabusa

Valecki
Posty: 549
Rejestracja: ndz kwie 11, 2010
Miejscowość: Poznań
Motocykl: Vulcan VN1500 FI Classic
VROC: 31381

Post autor: Valecki » pn kwie 18, 2011

To super :ok: . Dzięki za zainteresowanie i pomoc. Z tą regulacją to masz rację, gdzieś już wcześniej czytałem, że jest to mało.

Awatar użytkownika
Lacik
Posty: 2139
Rejestracja: wt sie 10, 2010
Miejscowość: Sosnowiec
Motocykl: VN2000 Limited, FJR1300
VROC: 33363

Post autor: Lacik » wt kwie 19, 2011

No wiec.
Rozmawialem z tymi gosciami, oraz w pracy ze spawaczami.
Goscie powiedzieli ze te spawarki to poprostu chu...dy byk :) Szkoda kasy na to gowno, ciezkie i w ogole. Porzadne sprzety z plynna regulacja kosztuja od okolo 5 tysiecy w gore.
Natomiast rozmaiwalem ze spawaczami zeby to potwierdzic i powiedzieli ze bez sensu kupowac taka spawarke.
Ja sugerowalbym kupic spawarke inwerterowa. Same plusy: mała, lekka, prad trzyma, cud miod i orzeszki. Jak wezmiesz elektroda 1.5 mm to polozysz spawik tak samo piekny jak MAGowski. Sa rozne elektrody, mozesz kupic takze 1 mm.
Dodatkowo w niektorych mozesz zastosowac palnik Tig (takze spawanie w oslonie gazowej - argon).
Ja w pracy po wielu bojach z szefostwem dostalem do mojej brygady Lincolna 170s
http://www.icd.pl/produkty/invertec-170s.xml
Spawa bardzo pieknie, plynna regulacja pradu, mozliwosc podpiecia TIGa, lekka i mala mozesz spawac z nia na ramieniu ), ma uklad ktory pomaga nie lepic elektrody do materialu.
Pisales ze masz doswiadczenie z elektroda i ja bym to wykorzystal.
Jakbys mial jakies pytania jeszcze to wal, odpowiem.

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » wt kwie 19, 2011

Poza tym to i przeciąć można metal elektrodą w ostateczności a migiem :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ostatnio zmieniony śr kwie 20, 2011 przez Abrams, łącznie zmieniany 1 raz.
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Valecki
Posty: 549
Rejestracja: ndz kwie 11, 2010
Miejscowość: Poznań
Motocykl: Vulcan VN1500 FI Classic
VROC: 31381

Post autor: Valecki » wt kwie 19, 2011

Aleś mi teraz kocioł zrobił.... ;). Czyli powiadasz, że tego Lincolna można wykorzystać jako TIG'a? Brzmi interesująco. Widzisz, głównie chodzi mi o ładne, czyste spawy. Podejrzewam, że nierzadko spawane elementy będą "delikatne" i tutaj mój prawie 20 letni czołg przepalał takie blaszki jak folię. Wkurzała mnie zawsze zgorzelina i ubytki po niej na spawach. Być może była to też kwestia elektrod, bo na niektórych, zgorzeliny te były dużo mniejsze. Czy przy tej 170-tce nie ma takich historii? Ehh... i co ja teraz mam zrobić....

Awatar użytkownika
Lacik
Posty: 2139
Rejestracja: wt sie 10, 2010
Miejscowość: Sosnowiec
Motocykl: VN2000 Limited, FJR1300
VROC: 33363

Post autor: Lacik » śr kwie 20, 2011

Valecki pisze:Aleś mi teraz kocioł zrobił.... ;). Czyli powiadasz, że tego Lincolna można wykorzystać jako TIG'a? Brzmi interesująco. Widzisz, głównie chodzi mi o ładne, czyste spawy. Podejrzewam, że nierzadko spawane elementy będą "delikatne" i tutaj mój prawie 20 letni czołg przepalał takie blaszki jak folię. Wkurzała mnie zawsze zgorzelina i ubytki po niej na spawach. Być może była to też kwestia elektrod, bo na niektórych, zgorzeliny te były dużo mniejsze. Czy przy tej 170-tce nie ma takich historii? Ehh... i co ja teraz mam zrobić....
tak ten lincoln ma mozliwosci spawania tigiem ( przez potarcie). Tig kladzie bardzo ladna spoine, zreszta elektroda tak samo. Co do delikatnosci elementow to sie nie przejmuj, odpowiednia elektroda, mniejszy prad i mozna spawac blaszki ( ewentualnie i do tego mozesz wykorzystac mozliwosc TIGa). Twoj czolg przepalal bo byl na transformatorze, normalne. Zgorzelina powstala w wyniku uzycia zlej elektrody, najlepsze sa z rozowa koncowka.
Co do tej 170, to powiem tak, mi jako automatykowi spawa sie nia bardzo dobrze, mimo ze nie mam doswiadczenia. Rzadko uda mi sie przykleic elektrode do materialu, prad trzyma bardzo dobrze ( nie to co transformatorowa, bo tutaj jest juz elektronika). Nie wiem jedynie jak sie spawa ta spawarka tigiem, bo nie mam pakietu, ale podobno bardzo dobrze sobie radzi.
Majac pakiet tiga mozesz sobie ladnie strzepiac elementy ze soba, a potem leciec elektroda, albo dalej tigiem :)

Valecki
Posty: 549
Rejestracja: ndz kwie 11, 2010
Miejscowość: Poznań
Motocykl: Vulcan VN1500 FI Classic
VROC: 31381

Post autor: Valecki » śr kwie 20, 2011

O właśnie, takich informacji potrzebowałem. Dobrze posłuchać różnych opinii. Póki co, 170-tka wyszła na prowadzenie, bo faktycznie bardziej uniwersalny sprzęt. Dzięki za porady :ok:

Awatar użytkownika
mirad
Posty: 2071
Rejestracja: pn maja 31, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 2000 Classic
VROC: 32433

Post autor: mirad » śr kwie 20, 2011

Dużo nie dodam, ale mam obserwację z praktyki mojego dobrego znajomego, mechanika. Od 20 lat używał dużego migomata, praktycznie do wszystkiego co wymagało spawania. Niedawno widziałem się z nim i przerzucił się na spawarkę inweterową. Mała, poręczna, nie pamiętam parametrów, ale chyba elektrodą 4mm też można działać. Coś w tym musi być. Nie znam się na tym za bardzo, ale też się nad tym zastanawiam, bo mam zamiar coś zrobić koło domu. Jak zdecyduję się na konstrukcję stalową / dość prostą / to kupuję spawarkę i jadę z tematem. Taniej będzie niż zlecić komuś + transport, a spawarka zostanie i przyda się. Ale w moim przypadku to elektroda 3mm wystarczy z zapasem. Świat idzie naprzód to i my. :mrgreen:
Od V2 lepsze może być tylko V8!
FUCK FUEL ECONOMY !

Valecki
Posty: 549
Rejestracja: ndz kwie 11, 2010
Miejscowość: Poznań
Motocykl: Vulcan VN1500 FI Classic
VROC: 31381

Post autor: Valecki » śr kwie 20, 2011

Kolejne "ziarnko piasku" na szali dla inwertora :ok:

Awatar użytkownika
mirad
Posty: 2071
Rejestracja: pn maja 31, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 2000 Classic
VROC: 32433

Post autor: mirad » śr kwie 20, 2011

"spawarka inwertorowa" , a nie "inwerterowa" - sorry, mea culpa.
Od V2 lepsze może być tylko V8!
FUCK FUEL ECONOMY !

Valecki
Posty: 549
Rejestracja: ndz kwie 11, 2010
Miejscowość: Poznań
Motocykl: Vulcan VN1500 FI Classic
VROC: 31381

Post autor: Valecki » śr kwie 20, 2011

Ha! Jestem krok przed Tobą w dziedzinie inwertorowej, bo napisało mi się bezbłędnie :mrgreen:

Awatar użytkownika
mirad
Posty: 2071
Rejestracja: pn maja 31, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 2000 Classic
VROC: 32433

Post autor: mirad » śr kwie 20, 2011

Nie ma co zaprzeczać faktom. :mrgreen: :mrgreen:
Od V2 lepsze może być tylko V8!
FUCK FUEL ECONOMY !

Awatar użytkownika
Lacik
Posty: 2139
Rejestracja: wt sie 10, 2010
Miejscowość: Sosnowiec
Motocykl: VN2000 Limited, FJR1300
VROC: 33363

Post autor: Lacik » śr kwie 20, 2011

tak od siebie dodam ze ta 170 łyka bez problemu 4 mm :)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 36 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 36 gości

Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą