Sprawdzanie oleju w silniku.

Awatar użytkownika
MUKA
Posty: 8374
Rejestracja: wt maja 25, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
VROC: 0

Sprawdzanie oleju w silniku.

Post autor: MUKA » sob maja 29, 2010

Panowie ! :roll:
Poprawcie mnie jak się mylę - poziom oleju w VN 1500 sprawdzam w pozycji na nóżce (czyli przechylony) , tak?? :?:
Rodzina, Klub, Barwy, Honor.

VKC
Posty: 3177
Rejestracja: czw kwie 08, 2010
Motocykl:
VROC: 0

Post autor: VKC » sob maja 29, 2010

Nie, zawsze w pionie, na zimnym silniku.

Andrew
Posty: 6148
Rejestracja: śr kwie 07, 2010
Miejscowość: Będzin
Motocykl: VN 1500 Vinci,VN 2000 Deep Purple,VN 15 Ziuk
VROC: 31802

Post autor: Andrew » sob maja 29, 2010

Papaj pisze:Nie, zawsze w pionie, na zimnym silniku.
Potwierdzam słowa Papaja. W moim 1500 w serwisówce jest napisane " sprawdzać w pionie".

Awatar użytkownika
KITKA
Posty: 23
Rejestracja: czw maja 27, 2010
Miejscowość: Warszawa/Czerniaków
Motocykl: Vulcan VN 750/95r.
VROC: 0

Post autor: KITKA » sob maja 29, 2010

Witam :ok:
Tak, tak Kolego w pozycji pionowej i na zimnym silniku tak jak piszą poprzednicy.
A najlepiej sprawdź go we dwóch, czyli jeden siada na moto i trzyma go w pionie, a drugi sprawdza stan oleju.
Pozdrawiam :yeee:
Miłość do motocykli nie przemija, bo przemija tylko czas w którym żyjemy...

Awatar użytkownika
SAURO
Posty: 2157
Rejestracja: pn maja 03, 2010
Miejscowość: ZAMOŚĆ, CIECHANÓW, RZYM
Motocykl: VN 1500 Nomad
VROC: 30956

Post autor: SAURO » sob maja 29, 2010

Dla uzupełnienia tematu w każdym moto sprawdza się w pozycji pionowej :mrgreen:
BAWMY SIĘ W MOTOCYKLE A NIE POLITYKĘ

VKC
Posty: 3177
Rejestracja: czw kwie 08, 2010
Motocykl:
VROC: 0

Post autor: VKC » sob maja 29, 2010

Co wy piszecie - trzeba położyć moto i zajrzeć do silnika odkręcając korek.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Awatar użytkownika
MUKA
Posty: 8374
Rejestracja: wt maja 25, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
VROC: 0

Post autor: MUKA » sob maja 29, 2010

W serwisówce napisane jest że wym. 3,5l z filtrem.
Zdziwiłem się gdy nalewałem olej w pionie i weszło wg. wskaźnika, okienka 2,8l poziom na max. Potem postawiłem go na nóżce i dolałem znów do max. Weszło dokładnie 0,7l. czyli 3,5 razem. :wall:
I z tego co mówicie to muszę odlać olej te 0,7l. ale to będzie niezgodne z podaną ilością oleju.
Nadmieniam że przekręciłem silnikiem aby napełnił się filtr oleju.
To czego się trzymać :?:
Rodzina, Klub, Barwy, Honor.

Awatar użytkownika
mirek_vn
Posty: 191
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: łódzkie
Motocykl: VN 900 Classic
VROC: 31457

Post autor: mirek_vn » sob maja 29, 2010

Serwisówka podaje dla suchego silnika. Niemożliwe jest spuszczenie oleju 100%.
Wlać mniej o ok. 300g odpalić silnik i po kilku godz. sprawdzić okienko jeśli jest mniej niż 2/3 dolać na nos. Przejechać się i znów sprawdzić po kilku godz. na zimnym, jeśli trzeba to znów dolać. Nie przelewać bo silnik wyrzuci nadmiar zwłaszcza przy szybkiej jeździe [ciśnienie].
Stary olej spuszczać na ciepłym silniku wtedy więcej go zejdzie, moto musi być w pionie. Kiedy będzie kapać przechylać nim lekko.
Przed zakręceniem nowego filtra posmarować olejem jego uszczelkę.
Nie wlewać oleju samochodowego, który nie smaruje w stopniu wymaganym sprzęgła i skrzyni biegów.
Do Twojego moto olej 4T 10W40 półsyntetyk, producent obojętny. Niektórzy producenci np.
z Włoch czy Hiszpanii zamiast 4T piszą na butelce w ichnim języku " do motocykli ".
pzdr :ok:
Jeszcze dodam. Gdybyś wlał za dużo co łatwo zrobić, to kup w aptece [10zł] dużą strzykawkę z drenem do kroplówki i przez otwór wlewu wyciągnąć nadmiar oleju.
Ostatnio zmieniony wt cze 01, 2010 przez mirek_vn, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
SAURO
Posty: 2157
Rejestracja: pn maja 03, 2010
Miejscowość: ZAMOŚĆ, CIECHANÓW, RZYM
Motocykl: VN 1500 Nomad
VROC: 30956

Post autor: SAURO » sob maja 29, 2010

W pozycji pionowej to ma być sprawdzający i najlepiej trzeźwy :mrgreen:
BAWMY SIĘ W MOTOCYKLE A NIE POLITYKĘ

Awatar użytkownika
Duszek
Posty: 1918
Rejestracja: ndz maja 09, 2010
Miejscowość: Niemcy
Motocykl: GL 1500 I
VROC: 32261

Post autor: Duszek » sob maja 29, 2010

Papaj pisze:Co wy piszecie - trzeba położyć moto i zajrzeć do silnika odkręcając korek.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:twisted: :twisted:

Papaj nie tak !!! Przewracasz moto do góry kołami, tak jak się stawia rower, odkręcasz filtr oleju /taka puszka/ i jeśli się wylewa to stan ok, jeśli nie to trzeba dolać do stanu.

:twisted: :twisted: :twisted:


Pzdr :motonita:


P.S.

takie pitulenie nie do końca prawdziwe.
... i nie mylmy posiadacza motocykla z motocyklistą ... Andrzej Ch +

GG : 51000581

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » sob maja 29, 2010

MUKA pisze:W serwisówce napisane jest że wym. 3,5l z filtrem.
Zdziwiłem się gdy nalewałem olej w pionie i weszło wg. wskaźnika, okienka 2,8l poziom na max. Potem postawiłem go na nóżce i dolałem znów do max. Weszło dokładnie 0,7l. czyli 3,5 razem. :wall:
I z tego co mówicie to muszę odlać olej te 0,7l. ale to będzie niezgodne z podaną ilością oleju.
Nadmieniam że przekręciłem silnikiem aby napełnił się filtr oleju.
To czego się trzymać :?:
1.A czy wyjąłeś taki drugi filtr pod silnikiem a w zasadzie sitko??
2. Nigdy nie zlejesz całego starego oleju...
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Awatar użytkownika
MUKA
Posty: 8374
Rejestracja: wt maja 25, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
VROC: 0

Post autor: MUKA » ndz maja 30, 2010

No to wielkie dzięki za porady i humor bo on też jest potrzebny :mrgreen:
Zdrobiłem tak jak mi poradziliście i myślę że jest ok. :yeee:


duszek pisał - Papaj nie tak !!! Przewracasz moto do góry kołami, tak jak się stawia rower, odkręcasz filtr oleju /taka puszka/ i jeśli się wylewa to stan ok, jeśli nie to trzeba dolać do stanu.


Kurczę postawić do góry kołami mi się udało :roll: , ale jak go teraz odwrucić :wink:

Pozdrawiam i szacun! :ok:
Rodzina, Klub, Barwy, Honor.

Awatar użytkownika
Yamak
Posty: 2335
Rejestracja: śr kwie 07, 2010
Miejscowość: Przasnysz
Motocykl: Vn 1500 Nostradamus
VROC: 31253

Post autor: Yamak » sob cze 05, 2010

Do odwrócenia motóra proponuję Ci poniższe urządzenia:

1. Granat odłamkowy F1
2. STILLHANDGRANATE 24

Drugi jest lepszy, ale ciężki do zdobycia.

Powodzonka

:antlers: :antlers: :antlers:
Zarażony A1Vn1500
VROC #31253
Bike - Nostradamus

Awatar użytkownika
Lecho
Posty: 4598
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN1600 Classic
VROC: 32224

Post autor: Lecho » wt lip 23, 2013

A tak na poważnie i żeby nie tworzyć nowego tematu.
Być może już ktoś na to wpadł, ale mnie natchnęło właśnie dziś po kilku latach proszenia kogoś by mi przytrzymał motocykl w pionie lub gimnastykując się samemu i ryzykując, że jak przeważy to poleci na prawą stronę.
Otóż
Dziś buchnąłem na chwilę lusterko kosmetyczne mojej żoneczki.
Siadam na motocykl, lusterko stawiam z boku przy okienku kontrolnym, ustawiam pod takim kontem żebym je wiedział swobodnie z motocykla i jak jest ciemno to latarką w lusterko i rewelacja.
Wszystko widać wyraźnie w pojedynkę i bezpiecznie.
:ok:

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » wt lip 23, 2013

Taki myk z poziomicą i lusterkiem jest na tym filmiku http://www.vulcaneria.pl/viewtopic.php? ... iana+oleju od 7 minuty, ja znalazłem u siebie chyba 25 letnie lusterko warsztatowe na przedłużce takie ruchome idealne rozwiązanie, nawet go sobie wyczyściłem żeby wyglądało profesjonalniej :D poziomica na kierę i czaimy w lusterko :ok:

Awatar użytkownika
Pawelek450
Posty: 242
Rejestracja: śr lip 27, 2011
Miejscowość: Suwałki
Motocykl: VN 15 SE
VROC: 0

Post autor: Pawelek450 » wt lip 23, 2013

różnica ok 5 stopni w jedna czy w drugą myślę że nie stanowi problemu, ale lustereczko na szafce przy moto tak żeby było wszystko widać to fajna sprawa. Ja sobię wystawiam stopkę, stawiam moto na nie idę w drugą stronę, klękam, chwytam prawą ręką za kierę, drugą za siodło i manewruję do pionu. Powiem tak - balans na granicy, przewali się czy nie na moją stronę???Ryzyk fizyk. Na razie daję radę i podchodzę do vn z uczuciem - może z czuciem :)

Awatar użytkownika
Radio
Posty: 758
Rejestracja: śr kwie 25, 2012
Miejscowość: Połczyńskie Zdroje
Motocykl: VN 900 Classic LT
VROC: 35570

Post autor: Radio » wt lip 23, 2013

Mam prostszy sposób :p siadam na moto a żonka sprawdza poziom oleju :D
Pozdrawiam
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.

Awatar użytkownika
Mastif
Posty: 206
Rejestracja: ndz lip 03, 2011
Miejscowość: Świętochłowice
Motocykl: VN 1500 Nomad
VROC: 0

Post autor: Mastif » wt lip 23, 2013

Wystarczy pod kose dać odpowiedni drewniany klocek, tak aby po postawieniu na nim moto stało w pionie i kłopot z głowy.

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » wt lip 23, 2013

Radio pisze:Mam prostszy sposób :p siadam na moto a żonka sprawdza poziom oleju :D
No dobry sposób zwłaszcza że trzeba się nieco schylać do tego okienka :D
Moja jeździć lubi ale podawać klucze jak grzebie w silniku to już niekoniecznie ;)

Awatar użytkownika
MUKA
Posty: 8374
Rejestracja: wt maja 25, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
VROC: 0

Post autor: MUKA » wt lip 23, 2013

Ja na wypoziomowanym jak mam max w okienku, to na stopce mam min w okienku i jest ok. Lusterko będę używał po 80 wiosenkach na karku :mrgreen:
Rodzina, Klub, Barwy, Honor.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 10 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 10 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą