Hard-Krome - problem z kontrolką

Awatar użytkownika
Dominikm10
Posty: 10
Rejestracja: sob cze 04, 2011
Miejscowość: Oborniki
Motocykl: VN900 Classic
VROC: 0

Hard-Krome - problem z kontrolką

Post autor: Dominikm10 » sob cze 04, 2011

Witam!

Jest to mój pierwszy post na forum (nie licząc przedstawienia się) i od razu zwracam się do Was o pomoc. Otóż mam pewien problem ze swoim VN900, a konkretnie z wydechem do niego. Wszystko się rozchodzi o Hard Kromy, które to miały być najlepszym wydechem. Fakt, brzmią pięknie nie za głośno, nie za cicho, ale komputer zaraz po założeniu wychwycił błąd (paliła się czerwona kontrolka), bo sondy oczywiście nie były zamontowane.

Mimo kontrolki motocykl chodził dobrze, silnik nie przerywał i chodził równo. No ale jak to może być, żeby się kontrolka paliła. Wybrałem się zatem do jednej z ASO w Poznaniu, żeby temu zaradzić. Wstawili "coś" za 250zł przy kostkach od sond co miało oszukać komputer ale niestety nie zdało egzaminu - kontrolka raz się zapalała a raz gasła.

Padła decyzja - wstawiamy mufki do rur i montujemy z powrotem sondy, czyli powrót do oryginału. Faktycznie po zamontowaniu sond i wymontowaniu oszukacza komputera kontrolka się nie zapala ale pojawił się inny problem - przy jeździe z równą prędkością motocykl po chwili hamuje (jakby komputer ograniczał dawkę paliwa), a po chwili lekko przyspiesza (jakby paliwa dostał więcej).

Pytanie jak temu zaradzić? Może ktoś się orientuje w tym temacie (podejrzewam, że sporo osób ma doświadczenie)? Gdzie leży wina? Zapłon, przepustnica? Inne ciśnienie w wydechu?

Pomału zaczynam się tym denerwować bo jest to irytujące w jeździe na trasie, a czuję się jakbym jechał starym Junakiem a nie japończykiem za kilkadziesiąt tysięcy zł:(.
Dodam, że panom w ASO skończyła się wiedza co może być przyczyną.

Może znacie ludzi/warsztat w Poznaniu lub okolicy, którzy mają wiedzę, żeby to zniwelować.

Z góry dziękuję za szybką i konkretną pomoc.


Pozdrawiam!
The Power of Dreams

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » sob cze 04, 2011

Czysto teoretycznie wygląda sprawa tak

Powinieneś pomyśleć nad PowerCommanderem gdzie można załadować i zmienić mapy zapłonu dostępne są mapy pod konkretne wydechy i motongi z sondami i bez.
Fabrycznie moto przystosowane jest do pracy z fabrycznymi wydechami a przelotowe wiadomo luźniejsze i mimo że zamontowałeś sondy nie zgadza się skład spalin i to będzie przyczyna.
Zatem pomyślałbym nad modernizacją map zapłonu poprzez Powercommandera lub podobne tego typu urządzenie.
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Marcin
Posty: 928
Rejestracja: pn maja 10, 2010
Miejscowość: Marki
Motocykl: GTR 1400
VROC: 32255

Post autor: Marcin » sob cze 04, 2011

Miałem to samo w swojej 900 jak montowałem V&H,zrobili mi obejście sondy,jednak na krótkich dystansach po mieście ,było ok.W trasie po przejechaniu ok 30 km zapalała się kontrolka.Po ponownym odpaleniu raz gasła raz nie.Silnik pracował równo .W końcu jeździłem i przestałem się tym przejmować.
Motocykle jak niektóre kobiety, nie wybaczają błędów.

Awatar użytkownika
Dominikm10
Posty: 10
Rejestracja: sob cze 04, 2011
Miejscowość: Oborniki
Motocykl: VN900 Classic
VROC: 0

Post autor: Dominikm10 » sob cze 04, 2011

Czyli jedyna deska ratunku to Powercommander w tym przypadku? Pytam czy nie można spróbować czegoś innego bo to jednak spory koszt ~1500pln.

Czy ktoś z forumowiczów ma Powercommandera w swojej maszynie? Każda europejska kawa tak reaguje na zmianę wydechu?

Kto w Poznaniu zajmuje się wgrywaniem i strojeniem motocykli?

A co sądzicie, żeby odłączyć sondy i jeździć z palącą się kontrolką? Wówczas kawa chodzi jak powinna. Tylko jak coś innego by się działo z silnikiem to już się nie dowiem... echhhh
The Power of Dreams

Awatar użytkownika
Zombie
Posty: 2574
Rejestracja: pn sty 03, 2011
Miejscowość: M-a
Motocykl: VN 1700 Vaquero , Indian Scout
VROC: 34250

Post autor: Zombie » sob cze 04, 2011

Ja bym wywalił sondy skoro silnik dobrze pracował i kontrolkę żeby Cię nie denerwowała :D
Mniejsza o perfekcje, badz po prostu dobry.
www.steelrosesmcsouthside.pl

Awatar użytkownika
Jockey
Posty: 84
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: Kleczew
Motocykl: VN 900
VROC: 0

Post autor: Jockey » ndz cze 05, 2011

Inwestujesz w Powercommandera albo jeździsz z palącą się kontrolką. Piszesz, że pomimo, że się pali, to silnik dobrze pracuje. Jeżeli coś będzie nie tak, to przecież zaraz wyczujesz.
Speedway...

Awatar użytkownika
Dominikm10
Posty: 10
Rejestracja: sob cze 04, 2011
Miejscowość: Oborniki
Motocykl: VN900 Classic
VROC: 0

Post autor: Dominikm10 » ndz cze 05, 2011

Jeżdżę ostatecznie z odłączonymi sondami i stale palącą się kontrolką. Nie chce być inaczej a nad PC się zastanowię w dalszej przyszłości. Dziś zrobiłem dłuższą trasę i silnik chodzi dobrze.

Pozdrawiam!
The Power of Dreams

Awatar użytkownika
Sheriff
Posty: 1254
Rejestracja: pt cze 11, 2010
Miejscowość: Koog aan de Zaan
Motocykl: Versys 1000 GT
VROC: 30486

Post autor: Sheriff » pn cze 06, 2011

Kolego a może warto skontaktować się z tą osobą:

http://moto.allegro.pl/eliminator-sondy ... 82347.html

http://www.jmgmotocykle.pl/

widać że facet wie o co biega w przypadku wersji europejskich a w dodatku pisze coś o VN 900 w końcu z okolic poznania do Oleśnicy nie jest aż tak daleko.

Awatar użytkownika
MarKov
Posty: 2479
Rejestracja: wt lip 06, 2010
Miejscowość: WARSZAWA
Motocykl: VN 1700 CLASSIC TOURER
VROC: 27362

Post autor: MarKov » pn cze 06, 2011

będę się bacznie przyglądał tematowi bo też mam zamiar zmienić wydechy a co za tym idzie być może wystąpi ten sam problem :keep:
MarKov
VN 1700 Classic Tourer
VN 900 Classic (był)

VROC # 27362

Awatar użytkownika
merkury76
Posty: 422
Rejestracja: pn maja 10, 2010
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: był VN2000 i bedzie VN2000
VROC: 0

Post autor: merkury76 » pn cze 06, 2011

wykrec zarówke z kontrolki...pomoga na 100%
Prawdziwi twardziele nie pija mleka
Prawdziwi twardziele jedzą krowy

Eden

Post autor: Eden » wt cze 07, 2011

Dominikm10 pisze:Czy ktoś z forumowiczów ma Powercommandera w swojej maszynie?
ja mam zamontowanego powercomandera ale mam oryginalne wydechy i na dodatek wersja amerykańska wiec bez sond wiec za wiele nie pomoge, jedno co moge powiedziec ze jest roznica w przyspieszeniu w porowananiu z moto bez powera,

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 4 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 4 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą