VN 800 strzały w gaźnik 2001r. przebieg 8000,-km

ARKADKA
Posty: 4
Rejestracja: sob maja 14, 2011
Miejscowość: Łochowo
Motocykl: VN 800
VROC: 0

VN 800 strzały w gaźnik 2001r. przebieg 8000,-km

Post autor: ARKADKA » sob maja 14, 2011

Proszę o pomoc. VN 800. Strzela mi w gaźnik przy gwałtownym wchodzeniu na obroty z biegu jałowego. Gaźnik wyczyszczony i ustawiony zgodnie z serwisówką. Połączenie gumowe gaźnika z kolektorem dolotowym wymieniłem na nowe. I nic to nie pomaga. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z taką sytuacją?
ARKADKA

Roy
Posty: 435
Rejestracja: pn cze 14, 2010
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VL 1500
VROC: 0

Post autor: Roy » sob maja 14, 2011

U mnie jest to samo. Po pierwsze- wydechy- oryginalne, oryginalne nawiercane czy puste zupełnie?? Jeśli są choćby delikatnie nawiercone trzeba ustawić inny skład mieszanki niż podaje serwisówka (trzeba bardziej wzbogacić mieszankę). Jeśli porobiłeś wszystko i masz pewność że nie ciągnie lewego powietrza to trzeba sprawdzić szczelność zaworu dolotowego.
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750

ARKADKA
Posty: 4
Rejestracja: sob maja 14, 2011
Miejscowość: Łochowo
Motocykl: VN 800
VROC: 0

Post autor: ARKADKA » ndz maja 15, 2011

Wydechy orginalne bez żadnych dodatkowych otworów. Także ustawienia gaźnika są zgodnie z serwisówką. Jak sprawdzić szczelność zaworów dolotowych? Skontrolować ciśnienie w cylindrze? Na wysokich obrotach silnik chodzi bez zarzutu. Przyspiesza poprawnie. Na ssaniu też nie ma strzałów w gaźnik. Jedynie przy przegazówce z biegu jałowego. Wczoraj to nawet mi zgasł. Gdzie może ciągnąć fałszywe powiertze. w których miejscach?
ARKADKA

Roy
Posty: 435
Rejestracja: pn cze 14, 2010
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VL 1500
VROC: 0

Post autor: Roy » ndz maja 15, 2011

NO miejsc jest sporo, sprawdź sobie łączenie króćca dolotowego z cylindrami, sprawdź sobie samo połączenie gaźnika z króćcem i gaźnik musisz przejrzeć np. pod śrubą składu mieszanki jest o-ring jeśli będzie uszkodzony to może ssać tą drogą. Co do zaworu to nie wiem na 100% ale myślę że pomiar ciśnienia właśnie powinien coś wyjaśnić. U mnie jest tak samo tyle że strzela jak bardzo powoli odkręcam gaz z biegu jałowego, jak gwałtownie to nie no i podczas redukcji przy przegazówce raz na jakiś czas ale ciężko z czasem i tak jeżdżę z tym bo nie ma kiedy tam zajrzeć. :D
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750

ARKADKA
Posty: 4
Rejestracja: sob maja 14, 2011
Miejscowość: Łochowo
Motocykl: VN 800
VROC: 0

Post autor: ARKADKA » ndz maja 15, 2011

Słyszałem od kolegi, że ten model tak ma z tym strzelaniem w gaźnik. Ale moim zdaniem jest to jakaś wada systematyczna - pojawiająca się w większości egzemplarzy po jakimś czasie i doświadczony mechanik kawasaki pewnie by wiedział co jest przyczyną. W serwisie w Bydgoszczy facet mówił o gumie łączącej kolektor dolotowy z gaźnikiem. Zamontowałem nową tę cześć i niestety nie pomogło. Chyba, że popełniłem jakiś błąd montażu.
ARKADKA

ARKADKA
Posty: 4
Rejestracja: sob maja 14, 2011
Miejscowość: Łochowo
Motocykl: VN 800
VROC: 0

Post autor: ARKADKA » pn maja 16, 2011

Czy ma ktoś jeszcze jakieś pomysły?
ARKADKA

Korba
Posty: 33
Rejestracja: czw gru 02, 2010
Miejscowość: Kraków
Motocykl: Kawa VN 800 Classic
VROC: 0

Post autor: Korba » śr maja 18, 2011

u mnie często na zimno walnie w airbox. dopóki go nie zagrzeję, to strzela, prycha, i wali w gaźnik gdy nagle odkręcam. podobno normalne, bo ze względu na jeden gaźnik na dwa gary silnik jest wrażliwy, kiedy jest zimny. specjalistą nie jestem, wierzę w to co mi mówił gość, który ustawiał gaźnik. znajomi na VN 800 też go chwilkę grzeją, zanim ruszą, bo inaczej walnie w gaźnik/zgaśnie. dopiero 900 nie ma tego problemu na zimno.

Awatar użytkownika
Jan
Posty: 58
Rejestracja: czw sie 19, 2010
Miejscowość: Bydgoszcz
Motocykl: Kawa VN 800 Classic był
VROC: 32832

Post autor: Jan » śr maja 18, 2011

Korba, to są opowieści z tysiąca i jednej nocy, na zasadzie ten typ tak ma. Mechanicy usprawiedliwiają swoje lenistwo lub niewiedzę takimi mądrościami. Przejechałem około 20 kkm i nic nie strzela. Pozdrawiam
JD

Awatar użytkownika
bodzio61
Posty: 92
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: szczecin
Motocykl: kawasaki vn800 clasic97r
VROC: 0

Post autor: bodzio61 » śr maja 18, 2011

i tu całkiem się z tobą zgadzam Jan mam po 8 dziur w każdym z tłumików nic nigdy z gaźnikiem nie było robione i nigdy nic nie strzelało w gaźnik,a może to nowsze modele takie delikatne na zmiany mój 97 jakoś daje radę ale pewnie kiedyś zacznie prychać. pozdrawiam b61.

Awatar użytkownika
Lecho
Posty: 4598
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN1600 Classic
VROC: 32224

Post autor: Lecho » śr maja 18, 2011

Hmm, też mam powiercone otwory fi 6 na przemian z fi 3.
Limited edition tak miały :hurra: :hurra: :hurra:

Awatar użytkownika
Jan
Posty: 58
Rejestracja: czw sie 19, 2010
Miejscowość: Bydgoszcz
Motocykl: Kawa VN 800 Classic był
VROC: 32832

Post autor: Jan » śr cze 08, 2011

kolego ARKADKA czy coś poradziłeś na te strzały?
JD

motostawik
Posty: 106
Rejestracja: sob sty 15, 2011
Miejscowość: CHOSZCZNO
Motocykl: Kawasaki vulcan VN 800 CLASSIC
VROC: 0

Post autor: motostawik » śr cze 08, 2011

Mój VN 800 z 98r mimo czyszczenia i regulacji gaźnika też czasami LEKKO strzeli, mam nawiercone wydechy wiertłem 6 lub większym (takiego kupiłem) natomiast dopóki nie złapie temperatury to ni chu chu ujechać strzela i dławi się okropnie chyba, że na ssaniu to idzie. Wolę jednak rozgrzać go porządnie i wtedy lewa w górę bez problemu.
JARO
KM Cruiser
cruiser.szczecin.pl / choszcznochopper.tnb.pl

Awatar użytkownika
Ja-jo
Posty: 1450
Rejestracja: pt kwie 09, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750,GSF1200s
VROC: 33339

Post autor: Ja-jo » śr cze 08, 2011

Ja mam durszlak w tłumikach i jest gitara, do tego tłumika był regulowany i nie ma zadntch problemów zimny czy ciepły
Zostanie po nas tylko kurz,
a może jeszcze...,
nie, może już.
VROC #33339

Awatar użytkownika
Lecho
Posty: 4598
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN1600 Classic
VROC: 32224

Post autor: Lecho » pn cze 13, 2011

motostawik pisze:Mój VN 800 z 98r mimo czyszczenia i regulacji gaźnika też czasami LEKKO strzeli, mam nawiercone wydechy wiertłem 6 lub większym (takiego kupiłem) natomiast dopóki nie złapie temperatury to ni chu chu ujechać strzela i dławi się okropnie chyba, że na ssaniu to idzie. Wolę jednak rozgrzać go porządnie i wtedy lewa w górę bez problemu.
Tak chyba mają wszystkie 800-ki to podobno problem jednego gaźnika. Jak jest zimno (poniżej 10C) to na ssaniu musi pochodzić kilka minut, przy 0C to nawet z 10min nim drugi garnek złapie temperaturę.

Roy
Posty: 435
Rejestracja: pn cze 14, 2010
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VL 1500
VROC: 0

Post autor: Roy » pn cze 13, 2011

Mój miał regulacje 2-3 tyg. temu, został sprawdzony cały układ zasilania czy nie ciągnie na lewo wiatru, mieszanka została wzbogacona tak w miarę i dalej ciul strzela :P o wiele rzadziej, teraz bardziej sporadycznie ale nie da się chyba tego wyeliminować
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » pn cze 13, 2011

Ja nie wiem co wy macie z tymi 800 moja ni huhu nie strzelała no chyba że na ssaniu w czasie hamowania silnikiem a tak na co dzień nic...
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Awatar użytkownika
bodzio61
Posty: 92
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: szczecin
Motocykl: kawasaki vn800 clasic97r
VROC: 0

Post autor: bodzio61 » wt cze 14, 2011

a morze mają jakieś inne wersje 800setek takich strzelających!!!!!!!!!!!!!!!!! :aniol:

Awatar użytkownika
Seren
Posty: 142
Rejestracja: pn wrz 19, 2011
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN800A Bordo Kawasuka
VROC: 34330

Post autor: Seren » wt lis 08, 2011

Siemka

moja ślicznotka po ostatnich przygodach z glebą parkingową i wymianie świecy zaczęła dość mocno strzelać w gaźnik, poradźcie mi proszę gdzie w Wawie mogę porządnie go wyregulować/przeczyścić gaźnik? Chyba przy okazji wymienię świece na irydówki.

Strzały są dość częste, szczególnie przy dodawaniu gazu. Najpierw wali w gaźnik lub poddusza się trochę i dopiero mocniejsze podkręcenie gazu powoduje że rusza, przy przegazówce również wali, czasem tak że pod udem czuje jak strzela w filtr powietrza.

Wesley
Posty: 275
Rejestracja: śr wrz 14, 2011
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN 800 Classic
VROC: 34305

Post autor: Wesley » wt lis 08, 2011

Mój ma wybebeszone tłumiki i nic nigdy nie strzela. Pracuje równo w każdym zakresie obrotów. Chociaż mam obecnie problemy z ładowaniem, które muszę przez zimę rozwiązać. Świec irydowych nie warto zakładać. . Po zalaniu są do wywalenia. szkoda kasy, a na normalnych jeżeli są dobrze wygrzane nie ma problemów.
Wesley

Awatar użytkownika
Seren
Posty: 142
Rejestracja: pn wrz 19, 2011
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN800A Bordo Kawasuka
VROC: 34330

Post autor: Seren » śr lis 09, 2011

Dzieki Wesley, pomysle jeszcze nad irydówkami, ktoś sie nimi na forum zachwycał ze poprawiły kulture pracy silnika

to podpowiedzcie mi gdzie porządnie w Wawie zrobię czyszczenie i regulacje?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 5 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 5 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą