Prąd, gaźnik #@^@* wie co...

Awatar użytkownika
Ja-jo
Posty: 1450
Rejestracja: pt kwie 09, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750,GSF1200s
VROC: 33339

Prąd, gaźnik #@^@* wie co...

Post autor: Ja-jo » czw lip 07, 2011

Objawy:
Wszystko działało jak powinn, ale czasami zaczoł się dławić w rakcie jazdy, przygasać, chodzić chyba na jednym garze, ale po kilkunastu, kilkudziesięciu sekundach mu przechodziło. Cóż bez większych filozofi postanowiłem zawieźć go do serwisu. On na samą myśl w drodzie powrotnej do domu raczył zgasnąć, okazało się że akomulator jest kompletnie pusty. Cóż ...do domu wróciłem naładowałem akomulator i dzisiaj rano chciałem odstawić do serwisu, wsadziłem aku, skręciłem, naciskam starter, zakręcił normalnie. (Wcześniej zapalal na dotyk) Nie zapalił po 2-3 sekundach to pouściłem żeby sprawdzić czy przekręciłem kranik i takie tam, sprawdziłem naciskam start coś cykneło i prąd się wyłączył (rozrusznik nawet nie drgnoł). Zaczołem sprawdzać czy cos się nie rozłączyło, nie znalazłem, jednak po tym przekręcam stacyjkę prąd jest wszystko się świeci, naciskam rozrusznik, -cyk- i znowu nie ma. Zabawa powtórzona jeszcze z 2 razy za każdym razem scenariusz ten sam (jedyna zmiana to to że co kolejny raz zegarek wskazywał że:
1. jest późno
2. spóźniam się do pracy.
3. już napewno kur...bardzo się spóźnie
4. najwyżej go wypucuje i postawie sobie w salonie jako szafkę albo stolik
5. no przynajmniej nie pada, bo innych pozytywów dziś nie znajdę)

Prosze niniejszym o pomysly i dobre słowo na dzisiejszy wieczór który postawi mnie przed dylematem siedzieć przed monitorem a jednocześnie szukać czegoś czym przewioze motor, czy dłubać i szukać powodu tego że zachowuje się wobec mnie przynajmniej nieelegancko
Zostanie po nas tylko kurz,
a może jeszcze...,
nie, może już.
VROC #33339

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » czw lip 07, 2011

Za pierwszym razem jak miałem coś takiego okazało się ze masa na aku była luźna kontrolki się świeciły a po naciśnięciu przycisku start wszystko gasło. Za drugim razem okazało się że kostka stacyjki miała luźne styki, wyczyściłem popodginałem i do dzisiaj jest ok. Proponuje więc zacząć od tego.
Ostatnio zmieniony czw lip 07, 2011 przez Konrad, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » czw lip 07, 2011

Aku po kręceniu jakie napięcie miało, zobacz czy nie pojawia się zwarcie.
Prądu nie zmierzysz tak szybko i nie zobaczysz czy czasem aku nie jest rozładowane.
Może uda Ci się pożyczyć aku i sprawdzić na innym
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Awatar użytkownika
Lecho
Posty: 4598
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN1600 Classic
VROC: 32224

Post autor: Lecho » czw lip 07, 2011

Jak pisze Konrad typowy objaw braku dobrego styku. Jak mały pobór prądu wszystko świeci, jak dajesz duże obciążenie (rozrusznik, klakson) to na styku pojawia się iskra, która zwęgla styk połączenia i wszystko gaśnie.
Szukaj po kabelkach

Awatar użytkownika
Ja-jo
Posty: 1450
Rejestracja: pt kwie 09, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750,GSF1200s
VROC: 33339

Post autor: Ja-jo » czw lip 07, 2011

Akumulator jest nowy( w kwietniu go kupiłem) wieczorem podłączyłem kontrolnie pod prostownik i wzkazał że pełne

klemy przykręciłem zdaje się szczelnie, ale może od tego zacznę poszukiwania
Zostanie po nas tylko kurz,
a może jeszcze...,
nie, może już.
VROC #33339

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » czw lip 07, 2011

Proponuje odkręcić jeszcze raz klemy oczyścić dokładnie i przykręcić jeszcze raz.
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Gabriel
Posty: 150
Rejestracja: wt cze 28, 2011
Miejscowość: PL
Motocykl: Vulcan
VROC: 0

Post autor: Gabriel » czw lip 07, 2011

Witaj, miałem podobnie w Virago. Winą był uszkodzony kabel od masy. U mnie było wesoło bo jak zaczęło przerywać to wystarczyło, że kuper uniosłem, usiadłem ponownie i było ok na jakiś czas. Wymiana przewodu na nowy załatwiła sprawę. Co jeszcze fajne zanim doszedłem co i jak musiałem zakupić dwie nowe świece po prostu się paliły.
Za kolegami. Wyczyścić styki, klemy, kostki, sprawdzić kable czy nie wytarty i zwarcia gdzieś nie robi. Akumulator, że nowy też może być walnięty i na przykład dostawać zwarcia przy obciążeniu. Problemy z elektryką mogły pomóc wykończyć bateryjkę.
Motorek jaki mam VN-15SE

Awatar użytkownika
Orzech_
Posty: 251
Rejestracja: pt maja 27, 2011
Miejscowość: Twardogóra k/wro
Motocykl: VL 800
VROC: 34013

Post autor: Orzech_ » czw lip 07, 2011

Przede wszystkim akumulator, tak by wszystko wskazywało, tylko musiał byś go sprawdzić pod obciążeniem, może mieć np. urwaną cele, wtedy jego pojemność i prąd rozruchowy drastycznie spada, na pierwszy rzut oka tego nie widać bo przyjmuje i oddaje prąd. W dobrym sklepie motoryzacyjnym (np u mnie :mrgreen:) lub sklepie zajmującym się akumulatorami powinni mieć odpowiedni sprzęt do sprawdzania aku pod obciążeniem, bo naprawdę, że nowy to jeszcze nic nie znaczy ;)
Kilka motorowerów, WSK 175, MZ ETZ...długo nic i
Yamaha RD 250 LC '82 - była
Pannonia T1 '64- jest, w remoncie
Kawasaki LTD 450 '85 - była
Suzuki VL800

Awatar użytkownika
Ja-jo
Posty: 1450
Rejestracja: pt kwie 09, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750,GSF1200s
VROC: 33339

Post autor: Ja-jo » pt lip 08, 2011

Najprostrze sprawy zawsze najsampierw czyli okazało się że jak przykręcałem klemy to (+ ) trochę się obrucił i zostawiłem luz gdzie uroczo przeskakiwala iskra. Rozkręciłem, skręciłem jest gitara :mrgreen: Zapalil, pojechał, dzisiaj ranno zajechałem nim do serwisu i później będzie pięknie...co najwyżej do końca miesiąca o chlebie i wodzie, ale co tam są rzeczy wazne i ważniejsze :mrgreen:
Zostanie po nas tylko kurz,
a może jeszcze...,
nie, może już.
VROC #33339

Sławek
Posty: 3161
Rejestracja: sob cze 05, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Nomad 1600, VN 2000 LT
VROC: 32428

Post autor: Sławek » pt lip 08, 2011

No i gitarra.

:mrgreen: :yeee: :mrgreen: :yeee: :mrgreen:
Włączam silnik, daję kopa
Za mną tylko kurz

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 35 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 35 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą